Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Regenerari dese DPF
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=20218
Page 2 of 2

Author:  bele_mihai [ 28 Feb 2013, 21:28 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

:thanks: de raspunsuri amotida.
din pacate merg doar prin oras. rar exterior. cat despre drumurile din oras majoritatea sunt de 5-7 maxim 10 km dupa care opresc masina. plec dupa 30 min - 1 h cu ea, dar tot distante de genul asta. oprit - pornit foarte des.
consumul l-am facut de 2 ori la pompa. niciodata nu urmaresc instant, nici macar mediu pe computerul de bord. despre acul de la turbina aceasi chestie din pacate..
macar am aflat cand incepe regenerarea. o sa ma uit de curiozitate pe viitor.
sunt de parere ca isi face ceva regenerare pe acolo ca masina sub 2000 ture nu sta niciodata.
multumesc inca o data !

Author:  amotida [ 01 Mar 2013, 13:21 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

alfa159 @:

Asta e, nu-i un capat de lume! Doar ca ar fi mai bine sa te obisnuiesti cumva cu depistarea inceperii regenerarilor pentru a nu opri motorul in timp ce acestea se produc; ca doar nu-i mare lucru sa mai arunci cate-un ochi pe la indicatoarele din bord; si cand vezi ca se intampla asa ceva, mai dai vreo doua ture pana se finalizeaza procesul respectiv. Nimic in plus.

Author:  156gta [ 29 Mar 2013, 15:50 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

Nu stiu daca ii chiar potrivit postul aici, dar este vorba despre regenerare DPF.
Intro dimineata, dupa ce masina a mers si in timpul noptii, am pornito, iar acul de la turbina era putin peste 0, ca si in cazul regenerarii, am ascultat motorul(am mai avut cateva probleme cu un DPF la un fiat, stiu cam cum suna motorul) dar nu suna diferit sau nu am sesizat eu. Ideea este ca am mers putin cu masina la 3000 de ture si nu a mai stat acul ridicat-la relanti.
Intrebarea este, se regenereaza asa dintr-o data la pornire, ii posibil?

Author:  dobermann [ 29 Mar 2013, 19:51 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

N-as crede ca e posibil asa ceva.
La mine in mers se aude altfel evacuraea intre 1800 si 2500 asa imi dau seama ca nu prea stau cu ochii pe cansum.
Pt baiatul din Atena, te-as sfatui sa alimentezi de la BP, e ceva mai scumpa dar e superioara calitativ, anul trecut am mers in concediu in grecia cu un s-clas si s-a afumat foare tare spoilerul spate de la motorina shell,
Iar in 2008 am stat vreo 3 luni in uk, alimentam de la shell ca era mai ieftina, motorul incepuse sa se auda ciudat chiar o bataie se auzea la relanti de fum nu mai zic, dupa ce am inceput sa consum bp au disparut toate probemele si trgea si mai bine. Merita sa incerci!

Author:  AlexStr [ 29 Mar 2013, 22:55 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

156gta
ciudata intamplare. Eu citisem ca regenerarea se poate face doar dupa ce temperatura apei creste peste 70 de grade, tocmai pentru ca si filtrul sa atunga o anume temperatura. Dar poate conditia asta se aplica doar in cazul regenerarii fortate.

Author:  laur_1276 [ 30 Mar 2013, 01:07 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

Salut.Legat de regenerarea DPF-ului...putin mai devreme am simtit ceva la masina.Am sa va povestesc ce sa intimplat pas cu pas.Tin sa precizez ca aproximativ acum o luna am facut pasul de la alfa romeo 156 benzina la care am renuntat cam de doi ani si noua achizitie este alfa romeo 159 2.0 JTDM.Deci....
Ma decid sa plec pina la auchan putin mai devreme,distanta cam 1,5 km am uitat sa precizez sun din pitesti.Distanta cam mica nu prea as fi vrut sa merg cu masina...pornire cam inutila zic eu.Vremea urita de afara m-a facut sa plec cu masina.Am plecat,totul ok,nu stau cu masina pornita pe loc sa se incalzeasca motorul,cel putin nu pe timpul asta,iarna cind este cu minus afara este alta treaba.Buun...merg putin mai turat cu masina undeva la 2000 de ture in treapta 2 ajung la auchan,parchez totul ok.
Cind sa plec ies din parcare cu gindul sa mai dau o tura prin oras tot sa mai mearga motorul putin mai mult (sub nici o forma nu ma impac cu ideea sa fac distante scurte cu masina dar am fost nevoit) simt in treapta a 2 o turatie ciudata a motorului masina fara vlaga desi mai devreme totul fusase ok.Arunc un ochi pe turbo acul pe zero si nu se mai ridica in turatie,apas afisare consum instant si consum mediu si surprizaa consum aratat in treapta a doua 25-30-45% :( ajunsasem si acasa in parcare.Citisem aici pe site mai multe lucruri despre disel,dpf in sectiunea alfa romeo 159 si am zis sa pun in practica recomandarile voastre.Trimit sotia in casa (pina si ea a realizat ca se intimpla ceva,desi nu prea intelegea cum sta treaba cu dpf-ul)pina la urma decide sa mearga cu mine dupa ce i-am explicat cum sta treaba.Stiam ca nu trebui sa opresc motorul si ma gindeam la un traseu mai liber.Pornesc la drum pe calea craiovei spre slatina cu gindul sa ocolesc pitestiul treapta a 2 3000-3500 de ture acul la turbo pe zero cel pe kilometraj blocat la 80 consum instant 35-45 %,drum liber motorina aveam girla opresc radio si stau atent la tot ce se intimpla.Dupa 7 km ajung in sensul giratoriu de la arpechim si ma indrept spre autostrada pina la semaforul de la metro.Ma bag repede pe sensul de vilcea autostrada ocolitoare a pitestiului parca dadea semne mai bune turatie mai ok consum 25-32% ai dau treapta a 3 si o tin in 3000 de ture.Am ajuns in capatul autostrazii si fac cale intoarsa si deja consumul scadea,acul la turbo era la 0.8 parea totul ok.Ma indrept spre casa o las mai usor deja in treapta a 4 100-110 km/h imi arata un consum de 7,2-7,8%.Cind am ajuns la metro deja intrase in normal o simteam ok motorul avea un sunet placut consum normal.Ajung in parcare las masina pe liber motorul pornit vreo 5 minute,35 kilometri parcursi in total cu masina turata respectand unele indicatii de aici de pe site.Multumesc tuturor si precizez:
Nu am experienta cu disel-ul si incerc sa iau tot ce este mai bun din recomandarile oamenilor cu experienta de aici de pe forum.Nu merg subturat niciodata si nu pun pret foarte mare pe consum atit timp cit masina si soferul se simt ok :) Daca am gresit cu ceva in toata procedura va rog sa ma criticati NU MA SUPAR si incerc sa corectez pe viitor.Orice sfat e bine venit.Inca odata precizez este prima mea experienta cu disel-ul si prima regenerare dpf de o luna de zile de cind am masina si de care sunt foarte multumit.stima.noapte buna.

Author:  alex159jtd [ 01 Apr 2013, 12:31 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

Avand in vedere ca suntem in 2013 si s-au dezvoltat metode de eliminare DPF intr-o maniera eleganta (modificari soft, downpipe, etc fata de 2005-2010 cand nimeni nu prea stia in RO ce si cum), nu inteleg de ce le mai tineti si de ce va legati la cap fara sa va doara.
DPF=stres suplimentar pe turbina si motor, uzura prematura turbina, uzura prematura a uleiului (si implicit a motorului), consum marit, etc doar pentru a respecta anumite norme. Si aceste neajunsuri sunt in cazul in care problemele inca nu au inceput iar DPF-ul functioneaza in parametrii.
DPF OFF=numai avantaje (motorul respira usor, intervalele de schimb ulei cresc, turbina mai putin stresata, etc, etc). Dezavantaj - teava de esapament putin mai murdara.

Author:  cristih [ 01 Apr 2013, 12:38 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

Si aerul pe care il respira cel pe langa care treci ?

Author:  alex159jtd [ 01 Apr 2013, 12:42 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

95% din masinile din RO nu au DPF. Sunt chiar masini diesel noi, care nu au venit cu DPF. In plus, RO nu are o infrastructura de drumuri care sa permita o functionarea corespunzatoare a DPF-ului (semafoare nesincronizate, lipsa centura, lipsa autostrazi, drumuri inguste, etc) fapt care care implicit duce la o uzura prematura a acestuia prin imposibilitatea de a face regenerari la intervale corecte si/sau imposibilitatea de a le finaliza, de aici problemele fiind inevitabile.

Author:  comanr [ 01 Apr 2013, 14:19 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

@cristih

Perdut...

Author:  ovi30 [ 02 Apr 2013, 10:35 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

ce se intampla la ITP cand nu (mai) ai DPF ? nu exista si un test de noxe ?

Author:  goldfinger [ 02 Apr 2013, 10:53 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

daca faci ITPu' la RAR, ai o problema.

Altfel, daca te duci la un garaj d-asta specializat in ITP-uri (sunt destul de multe in Bucuresti), testul de noxe iese perfect.

Attachments:
money.gif
money.gif [ 5.14 KiB | Viewed 1611 times ]

Author:  alex159jtd [ 02 Apr 2013, 10:53 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

Nu e vorba de catalizator, ci de DPF. Oameni buni, exista GOOGLE. Va rog sa va informati...
@Cristian - Nici la RAR nu vei avea probleme, daca lasi DPF-ul initial GOL si nu pui vreo improvizatie de teava, sau ceva de acest gen!

Author:  comanr [ 02 Apr 2013, 10:54 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

la itp pentru diesel se face doar testul cu opacimetrul , care "iese".

oricum daca dai de cine nu trebuie si nu ai ochii mai blanzi poti sa ti o iei instant si in romania , am cunoscut cazuri de baieti cu cls uri ,grei , tatuati care brusc cautau sa cumpere dpf uri , ca nu le mai gaseau pe alea ale lor(facusera totul numai o teava)

in mod sigur in viitor o sa se intre tare ,chiar in trafic pe masinile cu sistemele antipoluare disablate sau anulate asa ca nu e atat de smart sa ti phooti masina. intr adevar e un proces reversibil dar uneori costa mult mai mult sa revii la ce a fost+amenda


off topic: vedeti ca dpf urile au in ele o mica cantitate de aur/platina , metale rare si exista o mafie a colectarii lor , se fac averi monstruoase cu reciclarea catalizatoarelor. am intels ca se cumpara colmatate chiar si cu 100 euro.in romania nu exista inca o fabrica/uzina care sa le recicleze , pleaca undeva in europa.

Author:  alex159jtd [ 02 Apr 2013, 11:01 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

Eu de exemplu am pastrat DPF-ul meu intact impreuna cu softul initial si am cumparat un DPF golit. Pot oricand reveni la cum era initial, cu zero costuri...

Eu sincer incep sa-mi dau seama ca exista o serie de oameni care merita sa aibe probleme cu DPF-ul. Am obs ca sunt o categorie de oameni care HABAR NU AU ce face, cum functioneaza exact, etc. Sau mai sunt cativa care nici nu stiu ca au asa ceva. Ignoranta se pedepseste...

Author:  comanr [ 02 Apr 2013, 11:03 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

trebuia sa cumperi doar o teava , nu un dpf golit deoarece la diferentele de diametru pe evacuare gazele se destind si se creeaza tot felul de turbioane , daca tot ai facut necazu , fa l cum trebuie.

Author:  alex159jtd [ 02 Apr 2013, 11:09 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

comanr Quote:
trebuia sa cumperi doar o teava , nu un dpf golit deoarece la diferentele de diametru pe evacuare gazele se destind si se creeaza tot felul de turbioane , daca tot ai facut necazu , fa l cum trebuie.
Pai tocmai, ca l-am facut cum trebuie. Nu se creeaza nimic, totul e perfect asa. A fost mai scump cum am procedat eu, dar am facut asta tocmai in ideea in care pe la vreun ITP dau de vreun Dorel care intreaba de ce e teava...

Author:  comanr [ 02 Apr 2013, 11:10 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

alex tata,
nu se poate cu ea in fund si cu sulfetul in rai!

Author:  nae [ 02 Apr 2013, 11:16 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

Corect este sa inlocuiesti dpf`ul cu o teava goala, facuta cum trebuie.

Cum a zis si conmar :)

Nu inteleg ce treaba ai cu "dorel" atata timp cat masina este ok in teste.Prezenta dpf`ului nu este obligatorie prin lege.

Author:  alex159jtd [ 02 Apr 2013, 11:44 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

Eu stiu ca nu ar trebui sa fie vreo problema. Dar mai sunt unii care fac exces de zel.
Am avut o problema similara la BMW. M-am dus la ITP, si a iesit mare scandal, ca nu-mi dadeau ITP pentru ca aveam pus la far un ridicator de tensiune.

Masina avea faruri cu lupa, xenon SI SPALATOR de faruri din fabrica, numai ca o data s-a ars unul din ridicatoarele de tensiune OEM si am pus o chinezarie din aia de tabla, cum vezi la toate masinile cu xenon aftermarket.

ALA: NU domne' ca stiu eu, ca nu are cum sa aveti xenon din fabrica daca aveti cutiuta asta; asta e ca ati pus xenon din targ, etc. Am facut scandal mare si pana nu am chemat un inginer care a inteles, nu s-a lasat.

Am citit tone de materiale despre DPF off si nimeni nu spunea nimic rau de golirea DPF-ului sau de avantajele unei tevi in detrimentul DPF-ului golit!

Author:  nae [ 02 Apr 2013, 11:47 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

pai iti trebuie niste notiuni de dinamica a gazelor, nu citesti ce trebuie :D

Author:  cristih [ 02 Apr 2013, 11:55 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

Nu stiu exact structura interioara a DPF-ului golit, dar daca tot e golit si se vrea pastrarea lui, nu se poate baga o teava si in DPF astfel incat acesta sa ramana doar de forma si circulatia gazelor sa fie continua?

Author:  comanr [ 02 Apr 2013, 12:00 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

nu stiu daca intrarea si iesirea sant " in linie"....

Author:  nae [ 02 Apr 2013, 12:02 ]
Post subject:  Re: Regenerari dese DPF

Sunt cam in linie.

doar la q4 sunt putin mai "strambe"

Page 2 of 2 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/