Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
N-ati vazut 159-ul meu? https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=19815 |
Page 2 of 4 |
Author: | AlterEgo [ 16 Mar 2014, 16:21 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
felicitari pentru achizitie si hai cu poze si detalii |
Author: | nueu [ 19 Mar 2014, 17:08 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
Ca detalii, ce sa zic? E fix cum voiam eu: neagra, interior negru+camel (?! bej-ul ala mai inchis).. mai putin motorizarea. E un 1.9 8V in loc de 16V. Dupa un an de cautari si n tentative esuate, am facut compromisul asta pentru ca masina parea ok (si sper ca este) si e destul de dotata, in ideea ca am sa-i fac si o resoftare, cand va fi cazul. Oricum, intentionez ca in viitorul nu foarte indepartat sa trec la un 2.4. DAR, cel mai IMPORTANT, cum fac sa incap si eu in masina asta?! Serios, noroc ca are trapa si imi mai iese capul pe acolo. Si tot am tendinta sa stau inclinat spre dreapta (ca sa nimeresc trapa), ca un cocalar veritabil, cu mana dreapta in intregime pe cotiera. Ce-i drept, am luat-o cu buna stiinta ca e mica la interior, stiam ca asa e 159-ul: mare la exterios si mic la interior. Dar dorinta a fost atat de mare incat am zis ca ma obisnuiesc eu cu ideea si eventual ma rad in cap si mai castig ceva spatiu. Dar uite ca nu prea functioneaza.. si ma gandesc cum fac eu un drum lung, in pozitia asta la volan?! Nu mai zic ca daca e sa iau un damb la viteza medie, clar inalt culopa cu capul fix unde trebuie.. si asa cred ca imi rezolv si problema. Deci stie cineva o solutie pentru treaba asta? Evident ca scaunul este coborat la minim si lasat pe spate, dar totusi nu pot sa-l las de tot, ca vreau sa conduc, nu sa dorm. |
Author: | mugurel [ 19 Mar 2014, 17:35 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
Cum sa iti iei ma o masina in care nu incapi ? Clar esti cel mai Alfist dintre noi |
Author: | pou [ 19 Mar 2014, 18:16 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
Legat de inaltime, eu am 1,93 si procedez in felul urmator. In mintea mea eu am masina cu maxim 3 locuri...ca in spatele meu nu incape NIMENI. Daca lasi scaunul maxim in jos si ajustezi putin inclinatia si pozitia volanului, poti sta ca boierii (eu prefer sa stau in masina cam cum as sta intr-un fotoliu, adica foarte relaxat). Imi ramane o palma de la cap pana la plafon si ma sprijin la fix pe cotiera. Deci nu stiu ce dimensiuni ai tu de nu incapi nicicum, grasule! ) Acum, daca ar fi sa stea cineva in spatele meu...ar trebui sa pun scaunul intr-o pozitie putin mai incomoda pentru mine, dar zic ca as rezista cateva sute de km si asa. Nu-i asa grav odata ce te obisnuiesti. Si serios, daca esti gras tare poate o sa te motiveze masina asta sa mergi la sala/alergat, tot e de bine. )) Fiti sanatosi! Si tu si masina. |
Author: | nueu [ 19 Mar 2014, 18:29 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
mugurel Quote: Cum sa iti iei ma o masina in care nu incapi ?
Sunt ambitios si perseverent!
|
Author: | nueu [ 19 Mar 2014, 19:07 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
pou Quote: Legat de inaltime, eu am 1,93 si procedez in felul urmator. In mintea mea eu am masina cu maxim 3 locuri...ca in spatele meu nu incape NIMENI. [..] Deci nu stiu ce dimensiuni ai tu de nu incapi nicicum, grasule! )
Bai gras nu sunt, ca daca eram probabil ma mai arcuiam putin de la greutate si incapeam si eu in masina. Dar am 1,94. Deci centimetrul ala in plus face ravagii. Ca si tine, si eu spun ca am masina cu 2 locuri. Traiesc cu fantasma, in mintea mea, ca am o Brera. Probabil si la asta, bancheta din spate e un portbagaj de lux cu podea moale, tapitata. Al dracu' macaronari, s-au raportat la specia lor pitica cand au construit masina asta. Vezi ce inseamna sa nu fii iesit in lume?! In tarile nordice cred ca nici nu exista reprezentante de Alfa Romeo. Ma gandeam ca poate sunt si alte modele de scaune. Daca nu, am sa ma apuc sa-l desfac si mai tai din el cu bardita ce e in plus. Mie nu-mi place deloc pozitia asta "ca-n fotoliu" la volan. Nu ma simt conformabil ca sofer deloc. Dar, acestea fiind datele, cred ca va trebui sa ma acomodez cu pozitia asta. Am sa incerc sa vad daca merge si daca ma pot obisnui. Mersi pentru urari, asemeni. |
Author: | ALXege [ 19 Mar 2014, 21:50 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
Sunt si alte tipuri de scaune, si anume cele de pe echiparea TI, in care stai considerabil mai jos. |
Author: | marius [ 19 Mar 2014, 22:54 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
Sunt electrice scaunele din masina ta? Cele cu actionare manuala sunt ceva mai joase. |
Author: | nueu [ 19 Mar 2014, 23:49 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
ALXege Quote: Sunt si alte tipuri de scaune, si anume cele de pe echiparea TI, in care stai considerabil mai jos.
Si unde gasesc din astea? Dezmembrari si ebay? Oricum, inainte tre' sa vad la cineva daca este o diferenta. TI-urile au doar piele neagra? Nu am vazut personal si alte culori.
|
Author: | nueu [ 19 Mar 2014, 23:55 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
marius Quote: Sunt electrice scaunele din masina ta? Cele cu actionare manuala sunt ceva mai joase.
Nu, sunt manuale. Au doar incalzire.Ma gandesc acum ca e posibil ca modelele fara trapa sa fie mai inalte, neavand nevoie de spatiul ala unde sa bage trapa cand o deschizi? |
Author: | ALXege [ 19 Mar 2014, 23:57 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
Cu siguranta Sent from my Alfa Romeo |
Author: | comanr [ 20 Mar 2014, 00:03 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
exista un avantaj pentru ca ai trapa, poti sa scoti capul afara! acuma fara suparare, masinile sant facute pentru persoane de 165-175cm , 70-90kg , astea se vor simti confortabil cam in orice masina. nimeni nu va face masini pentru 200cm, 150kg sau alte combinatii. nu este vina ta, ba chiar e un avantaj daca esti inalt in anumite sporturi insa nu poti sa te superi pe producator pentru ca esti iesit din grila |
Author: | nueu [ 20 Mar 2014, 11:27 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
comanr Quote: exista un avantaj pentru ca ai trapa, poti sa scoti capul afara!
Foarte adevarat ce spui tu si nu ma supar deloc. Pentru media din romania, da, sunt la extrema, destul de inalt. Dar cu toate astea, sunt masini in care incap fara probleme si mai ramane si spatiu cat o palma (verticala) deasupra capului. Spre exemplu, am un Fiat Stilo, care e mic la exterior dar foarte generos la interior. Spatiul este gandit, cu multe locuri de depozitare si accesorii. Bine, este o alta clasa, nu compar mere cu pere.acuma fara suparare, masinile sant facute pentru persoane de 165-175cm , 70-90kg , astea se vor simti confortabil cam in orice masina. nimeni nu va face masini pentru 200cm, 150kg sau alte combinatii. nu este vina ta, ba chiar e un avantaj daca esti inalt in anumite sporturi insa nu poti sa te superi pe producator pentru ca esti iesit din grila Insa sunt multe tari in care 1,94 este o inaltime sub medie. Ei nu conduc? Ba da, sunt marci destule din care sa aleaga. Cred ca se putea putin mai bine si la 159 fara sa modifice structura si design-ul masinii. PS: asa e, ma oftic ca nu am putut practica parasutismul spre exemplu, din cauza inaltimii; in rest ma bucur de ea la maxim! |
Author: | comanr [ 20 Mar 2014, 11:37 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
eu am 181, pot sa zic ca am intalnit multe masini la care m am lovit cand ieseam sau intram in ele, imi imaginez ce inseamna sa ai 194. monovolumele merg pefect pentru oameni inalti am observat, masinile de teren nu merg deloc, par mari dar spatiul este mic, la fel cele mai sportive gen alfa. nemtii au obiceiul sa puna scaunele pe podea (bmw, vw) si castiga putin la spatiu, soferilor pitici nu li se vede decat manuta pe volan din ele, francezii le cocoata sus , ofera un condus mai de "deasupra", mai in fata, mai potrivit pentru oras/trafic. |
Author: | ibiza [ 20 Mar 2014, 13:06 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
nueu Quote: Insa sunt multe tari in care 1,94 este o inaltime sub medie.
pe ce planeta ai vazut tu tarile astea?In alta ordine de idei, felicitari pentru masina! Sa va stapaniti fericititi! Cum ti se pare 1.9 8V pe 159? Eu am 1.9 16v pe 156 si vreau sa trec la 159. Mi-e teama ca orice sub 2.0 jtdm mi se va parea prea lent |
Author: | nueu [ 20 Mar 2014, 14:14 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
comanr Quote: nemtii au obiceiul sa puna scaunele pe podea (bmw, vw) si castiga putin la spatiu, soferilor pitici nu li se vede decat manuta pe volan din ele, francezii le cocoata sus , ofera un condus mai de "deasupra", mai in fata, mai potrivit pentru oras/trafic.
Exact, asta am observat si eu, ca fiecare producator concepe masinile dupa statura medie a tarii de unde provin: francezii si italienii sunt mai micuti, nemtii mai inalti, etc.
|
Author: | comanr [ 20 Mar 2014, 14:21 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
lucrurile nu au stat mereu asa, pe vremea cand audi facea masini (anii 80-90) pozitia la condus era ceva mai inalta si in nemtoaice, cu timpul au aparut compactele si au pus scaunele pe jos. se simte masina mai bine asa insa este mai obositor la condus din cauza faptului ca dai greu dimensiunile campului vizual. cele mai odihnitoare masini la condus sant si cele mai inalte, poti conduce peste o mie de km fara sa obosesti prea mult. |
Author: | nueu [ 20 Mar 2014, 14:26 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
ibiza Quote: nueu Quote: Insa sunt multe tari in care 1,94 este o inaltime sub medie.
pe ce planeta ai vazut tu tarile astea?
ibiza Quote:
Cum ti se pare 1.9 8V pe 159? Eu am 1.9 16v pe 156 si vreau sa trec la 159. Mi-e teama ca orice sub 2.0 jtdm mi se va parea prea lent
Deocamdata mi se pare ok, pentru ca e prima masina diesel pe care o am si se simte diferenta de cuplu. Toti spun ca 8V e prea slabut pt 159, dar mi se pare decent. In oras cel putin nu prea am simtit direfenta dintre 8V si 16V. Urmeaza sa vad cum se comporta pe autostrada, unde probabil se vede diferenta.Multumesc pentru urari, sa fie! |
Author: | nueu [ 20 Mar 2014, 14:37 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
comanr Quote:
se simte masina mai bine asa insa este mai obositor la condus din cauza faptului ca dai greu dimensiunile campului vizual.
Da, dar eu ca sa am campul vizual bun, trebuie sa ma aplec sa ma uit pe dupa oblinda si plafon.
|
Author: | marius [ 20 Mar 2014, 16:27 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
nueu Quote: Spre exemplu, am un Fiat Stilo, care e mic la exterior dar foarte generos la interior. Spatiul este gandit, cu multe locuri de depozitare si accesorii.
Stilo a fost prima compacta ceva mai inalta decat se obisnuia pana atunci.
|
Author: | lucianm [ 20 Mar 2014, 16:44 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
Multi, si pe aici pe forum, apreciaza pozitia joasa de condus. Eu, de cand m-am "spurcat" intr-un Ford Focus C-Max vreo trei ani, m-am obisnuit cu o pozitie ceva mai inalta. Pe asta o caut si la Giulietta, dar, daca exista ceva de reprosat acesteia, este o margine iesita in afara la zona cu butoanele de caldura, in care dai cu genunchiul daca te apropii ceva mai mult de volan. Si nu sunt vreun nordic de ala de 2 m, ci un roman normal de 1,78 m. Nu stiu cum stau italienii in Giulietta, dar si eu m-am obisnuit pana la urma si nu mai sunt asa de sensibil. In Golful 7, de ex, pozitia e joasa si stramta, necomaparandu-se cu Giulietta. Si nici nemtii nu sunt niste pigmei... |
Author: | comanr [ 20 Mar 2014, 17:11 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
un singur lucru edificator ar fi de zis vis a vis de pozitia de condus. cand am adus kinezaria(hoverul) din italia am plecat din napoli si nu am oprit pana acasa decat pentru mancare/benzina/benzina/cafele. noaptea era odihnitor, vezi mai bine in depasiri. in astea micute(non SUV/CUV/MPV) esti mereu obosit si trebuie sa te opresti, lucrul asta are legatura si cu viteza de deplasare, cu cat mergi mai repede cu atat obosesti mai repede. eu ca sa imi dau seama cat mai am pana ies de pe drum ma uit in bord, cand esti extrem de obosit incetinesti fara sa vrei, cand nu mai poti sa mergi pe autostrada cu 110 e cazul sa te opresti pentru ca deja probabil te trezesc din cand in cand vibratoarele. in alfa 156 cel putin in a mea nu ai cum sa mergi mult fara sa obosesti, e foarte rigida si trebuie mestecat des in cutia de viteze, singurul avantaj ca mergi pe curbe tare si pe gheata/zapada ca vara, 159 are o suspensie mai omeneasca, mult mai lejera fata de 156 si cred ca este mult mai buna de drum lung. un alt factor care da oboseala este motorul, dieselul de orice fel oboseste foarte mult la drum prin bazaiala specifica, benzina te limpezeste, te linisteste. in mod sigur pana pe la 190cm nu ai probleme in 159, eu stiu pe cineva de 2 metri care a avut un tico vreo 5 ani in trecut si a incaput, aveai senzatia ca e intr o masina furata din parculetul de copii, plus ca mergea inclinata in stanga |
Author: | ibiza [ 20 Mar 2014, 17:58 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
comanr Quote: un singur lucru edificator ar fi de zis vis a vis de pozitia de condus. cand am adus kinezaria(hoverul) din italia am plecat din napoli si nu am oprit pana acasa decat pentru mancare/benzina/benzina/cafele.
Napoili-Galati dintr-un foc? 2500km? esti tare!noaptea era odihnitor, vezi mai bine in depasiri. Recordul meu e Galati-Brno (1400km, 18h)... never again |
Author: | comanr [ 20 Mar 2014, 18:05 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
am incercat si cu alfa acelasi lucru insa nu am reusit, ori am imbatranit ca o baba ori nu stiu de ce. am oprit undeva pe la Udine si m am culcat, plecasem invers din galati spre roma pe acelasi drum. pentru cine vrea deplasari lungi tare fara sa opreasca trebuie suv/mpv cu motor pe benzina, e singura treaba faina. |
Author: | Valak [ 20 Mar 2014, 18:14 ] |
Post subject: | Re: N-ati vazut 159-ul meu? |
Cu cat masina e mai mare, mai grea, cu atat e mai odihnitoare la condus si nu are neaparat legatura cu pozitia la volan cat mai ales cu vibratiile care se transmit de la calea de rulare prin scaun si volan catre cutia craniana, de aici si senzatia de oboseala. |
Page 2 of 4 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |