Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Regenerare DPF?
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=19015
Page 2 of 3

Author:  ionutp [ 25 Jul 2012, 13:42 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Depinde de modul de exploatare al masinii ( oras, in afara ), si de modul de sofat. Stie ea cand baga o regenerare.

Author:  Alfavile [ 25 Jul 2012, 15:31 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

antonelcodreanu Quote:
"Regenerarea in mod normal este o operatie invizibila pentru sofer.

Recomandari:
La inceperea regenerarii incercati sa alegeti un traseu liber care va permite o rulare constant cu o viteza minima de 50km/h pentru urmatoarele 10 minute. Nu are rost sa fortati masina, nu puteti grabi timpul de regenerare, este suficient sa mergeti constant.
Daca viteza scade sub 30km/h pentru mai mult de 15s regenerarea este intrerupta.
Daca regenerarea a fost intrerupta inainte de a fi completa este foarte probabil ca in urmatorii 50-100km sa se incerce o noua regenerare daca sunt indeplinite conditile mentionate mai sus.
Oprirea motorului ar trebui sa se faca cand temperatura gazelor scade pana sub 200°C protejand astfel turbina.
In timpul regenerarii NU opriti motorul, temperatura gazelor este foarte mare!"
Deci intai e invizibila, apoi zice ca la inceputul regenerarii sa-mi fac 7 cruci. Pai de unde sa stiu cand incepe daca-i invizibila? Tre' sa stau cu ochii pe indicatoru' de presiune turbina? Pe turometru? Pe vitezometru? Pe scaunul soferului? De lista aia de conditii nu mai zic nimic: mergi cu 50 timp de 10 min, daca a scazut viteza 10 sec, o ia de la capat, alege traseu liber, suna un prieten sa bage un vin la rece etc. Unde dracu' sa merg io 10 min cu 50 la ora? Asta presupunand ca stiu cand incepe regenerarea care, nu-i asa, in mod normal e invizibila pt. sofer :bash: :fuck:

Author:  antonelcodreanu [ 25 Jul 2012, 15:45 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Alfavile Quote:
antonelcodreanu Quote:
"Regenerarea in mod normal este o operatie invizibila pentru sofer.

Recomandari:
La inceperea regenerarii incercati sa alegeti un traseu liber care va permite o rulare constant cu o viteza minima de 50km/h pentru urmatoarele 10 minute. Nu are rost sa fortati masina, nu puteti grabi timpul de regenerare, este suficient sa mergeti constant.
Daca viteza scade sub 30km/h pentru mai mult de 15s regenerarea este intrerupta.
Daca regenerarea a fost intrerupta inainte de a fi completa este foarte probabil ca in urmatorii 50-100km sa se incerce o noua regenerare daca sunt indeplinite conditile mentionate mai sus.
Oprirea motorului ar trebui sa se faca cand temperatura gazelor scade pana sub 200°C protejand astfel turbina.
In timpul regenerarii NU opriti motorul, temperatura gazelor este foarte mare!"
Deci intai e invizibila, apoi zice ca la inceputul regenerarii sa-mi fac 7 cruci. Pai de unde sa stiu cand incepe daca-i invizibila? Tre' sa stau cu ochii pe indicatoru' de presiune turbina? Pe turometru? Pe vitezometru? Pe scaunul soferului? De lista aia de conditii nu mai zic nimic: mergi cu 50 timp de 10 min, daca a scazut viteza 10 sec, o ia de la capat, alege traseu liber, suna un prieten sa bage un vin la rece etc. Unde dracu' sa merg io 10 min cu 50 la ora? Asta presupunand ca stiu cand incepe regenerarea care, nu-i asa, in mod normal e invizibila pt. sofer :bash: :fuck:
In a 2-a postare de pe acest topic e un link! L-ai accesat?
Recomandarile sunt pentru masinile Citroen-Peugeot pentru care s-a facut adaptarea unui "martor" care monitorizeaza regenerarea!!!

Author:  Alfavile [ 25 Jul 2012, 16:15 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

antonelcodreanu Quote:
si ca probabil exista legaturi si la motoarele Alfa in cauza.
De asta ziceam ce ziceam. Si oricum eu n-o iau in serios cand face regenerari d-astea, s-o caut la outze, sa ies cu ea la plimbare, sa-i dau o cafea etc. Si le face cand se poate, daca nu, teava la DPF si l-am rezolvat si p-asta :lol:

Author:  goldfinger [ 25 Jul 2012, 16:20 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Alfavile Quote:
antonelcodreanu Quote:
"Regenerarea in mod normal este o operatie invizibila pentru sofer.

Recomandari:
La inceperea regenerarii incercati sa alegeti un traseu liber care va permite o rulare constant cu o viteza minima de 50km/h pentru urmatoarele 10 minute. Nu are rost sa fortati masina, nu puteti grabi timpul de regenerare, este suficient sa mergeti constant.
Daca viteza scade sub 30km/h pentru mai mult de 15s regenerarea este intrerupta.
Daca regenerarea a fost intrerupta inainte de a fi completa este foarte probabil ca in urmatorii 50-100km sa se incerce o noua regenerare daca sunt indeplinite conditile mentionate mai sus.
Oprirea motorului ar trebui sa se faca cand temperatura gazelor scade pana sub 200°C protejand astfel turbina.
In timpul regenerarii NU opriti motorul, temperatura gazelor este foarte mare!"
Deci intai e invizibila, apoi zice ca la inceputul regenerarii sa-mi fac 7 cruci. Pai de unde sa stiu cand incepe daca-i invizibila? Tre' sa stau cu ochii pe indicatoru' de presiune turbina? Pe turometru? Pe vitezometru? Pe scaunul soferului? De lista aia de conditii nu mai zic nimic: mergi cu 50 timp de 10 min, daca a scazut viteza 10 sec, o ia de la capat, alege traseu liber, suna un prieten sa bage un vin la rece etc. Unde dracu' sa merg io 10 min cu 50 la ora? Asta presupunand ca stiu cand incepe regenerarea care, nu-i asa, in mod normal e invizibila pt. sofer :bash: :fuck:
"The vehicle must be driven for a short period of time at increased speed to ensure that an adequately high exhaust gas temperature is reached. The operating conditions must remain constant over the period for a successful regeneration."

Aia cu limita de x km/h nu prea e relevanta. Poti sa mergi in treapta a treia/patra cu 50 km/h, sau in treapta a doua; ideea e sa o mentii "calda" ca sa-si faca arderea. iar, in oras, calda o tii avand o turatie mai mare. Pe autostrada / Extra-urban nu e problema, temperatura e propice regenerarii. Ce e asa greu de inteles? Am priceput eu, petrol addicted si cel mai "atehnic" om de pe forumul asta, si nu va descurcati voi, "pacurarii"? :tongue:

Acum, legat de intrebarea :"cum imi dau eu seama ca a inceput regenerarea", nu e bai daca ai intrerupt-o o data, baiul este daca incearca sa-si faca regeneraerea de mai multe ori consecutiv si nu reuseste, asta ducand la infundarea DPF-ului si implicit la schimbarea lui. Din ce am citit eu, DPF-ul asta nu e o sperietoare, cei mai multi soferi nici macar nu constientizeaza ca au asa ceva pe masina.

Plecand de la discutia de pe celalalt topic, legat de Common Rail, am ajuns sa caut info despre TDI. :oops: Special am cautat informatii despre regenarare, sunt curios sa vad daca au si altii aceleasi probleme. Cam asta spun nemtii despre regenerarea. acum, cat de diferita este o regenerare de JTD vs TDI, nu stiu sa va zic. :tongue:
Attachment:
DPF_1.JPG
DPF_1.JPG [ 56.97 KiB | Viewed 2877 times ]
Attachment:
DPF_2.JPG
DPF_2.JPG [ 65.16 KiB | Viewed 2877 times ]
Attachment:
DPF_3.JPG
DPF_3.JPG [ 58.18 KiB | Viewed 2877 times ]
Attachment:
DPF_4.JPG
DPF_4.JPG [ 61.26 KiB | Viewed 2877 times ]
Attachment:
DPF_5.JPG
DPF_5.JPG [ 50.33 KiB | Viewed 2877 times ]
Info sunt preluate de aici!

Author:  NicuVlad [ 25 Jul 2012, 22:32 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Am mai sesizat si faptul ca relantiul oscileaza intre 700-900rpm cand o pornesc, dar aia nu cred ca e din cauza DPF

Author:  tudyniuz [ 25 Jul 2012, 23:13 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

NicuVlad Quote:
Am mai sesizat si faptul ca relantiul oscileaza intre 700-900rpm cand o pornesc, dar aia nu cred ca e din cauza DPF
Aia mai de graba e admisia.

Author:  comanr [ 25 Jul 2012, 23:16 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

la tdi dpf ul este situat imediat in spatele motorului , la alfa cred ca e mai departe pe teava sub masina ,asta ar afecta putin temperatura de lucru a filtrului mai ales in anotimpul rece, la trecerea prin balti, chiar azi am facut un schimb de consumabile la un tdi pd de 140 cp cu dpf ,are 263 de mii si merge ca un ceas , balbaia putin volanta .
amicului meu nu i s-a aprins niciodata vreun bec legat de dpf.
am testat si masina , nu trage ca un jtd de 110kw dar nu scoate deloc fum si se pare ca e cel putin la fel de fiabila . nu a avut nevoie de inlocuiri de piese la motor sau probleme la dpf.
din cauza dpf ului ala in compartimentul motor totul e incins ca naiba dar asa merg ele se pare.
omul a schimbat mereu uleiul la peste 15 mii de km , foloseste castrol edge 5w30
motorul avea activata atentionarea de "low engine oil" astazi la schimb si am inteles ca mereu face asta cand se apropie schimbul intre 15k si 20k
cantitate de ulei la schimb, 4 litri

Author:  NicuVlad [ 26 Jul 2012, 17:40 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Dupa o diagnoza a completa a masinii se pare ca singurul defect este faptul ca are 2 buji arse.Mecanii mi-au spus ca din cauza asta nu se face regenerare, motorul are nevoie de toate bujiile ca sa curete filtrul.Maine schmib bujiile si o duc iar la regenerare :clapping:

Author:  georgeg [ 26 Jul 2012, 17:46 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Prostie mai mare nici ca am auzit, eu merg cu 1 bujie arsa de mai bine de 2 luni si cam 1500km, vrei sa spui ca de atunci masina mea n-a mai facut regenerare ? As zice sa mai verifici acea "parere avizata" mergand si la alt mecanic/tester.

Author:  NicuVlad [ 26 Jul 2012, 18:39 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

O sa ma duc maine la alt service cu diagnoza si o sa-i pun sa mai faca odata.Oricum ceva se intampla cu ea ca in oras consuma15% mers mai mult decat lejer.

Author:  comanr [ 26 Jul 2012, 22:03 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

ar avea un sens bujia incandescenta la modul urmator:

pentru faza de postinjectie e nevoie ca motorina sa vaporizeze repede si sa se duca in stare de abur spre filtrul de particule pentru a l arde/curata

in faza de postinjectie se injecteaza motorina atunci cand supapa de evacuare este deschisa si deci nu este presiune mare in cilidru , iar bujia incandescenta ar ajuta la vaporizarea instantanee a motorinei

my 2 cents

Author:  LEONE [ 12 Oct 2016, 13:25 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Am observat că în ultimul timp 159-le meu își face regenerare cam la fiecare 100 km. În mare parte fac drumuri scurte prin oraș. Menționez că nu i-am resetat încă senzorul de ulei, i-am schimbat eu uleiul dar nu am ajuns inca la service să-l resetez. Ar putea avea asta legătură cu regenerările foarte dese sau am probleme cu filtrul de particule? Alfa 159 2.4 egr anulat

Author:  maryus_17eco [ 13 Oct 2016, 16:31 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

A mea își face la 700-800 km regenerarea și merg mult cu ea în oraș. Însă la mine regenerarea se face cu zgâlțâieli și cu ceva fum la început în spate.Plus de asta am eșapamentul negru mereu

Author:  nesquick [ 13 Oct 2016, 16:51 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Zgâlțâiala este Bonus :)) in rest totul normal ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  maryus_17eco [ 13 Oct 2016, 18:51 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Trebuie sa găsesc și problema zgâlțâitului pt ca e foarte enervant.Iar cu eșapamentul negru..nu trebuia sa fie curat ca la mașinile cu dpf?

Author:  Mike [ 24 Oct 2016, 01:18 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Am si eu momentele mele speciale cu regenerarea dpf :)
E foarte funny deja si ca m-am obisnuit cu asta de niste ani. Ca e fitza ei...negresit o apuca cand tocmai ce am ajuns in fata casei sau la birou sau la destinatie in general. Si uite asa, am sau n-am chef, dau ture pana se calmeaza, pt ca da, nu trebuie oprit motorul. Ideal ar fi, daca ai unde, sa mergi mai ridicat in ture si cat mai constant. Dar precum spunea un coleg de forum mai demult, nu toata lumea fuge pe autostrada cand incepe regenerarea.
Pana si fetele care merg cu mine stiu cum arata simptomele de regenerare si ca daca se cere... nu mai facem altceva pana nu trece :lol:

Simptomele:
- motorul capata are un sunet gros, chiar frumos, ca de tobe smechere. Mi -ar placea sa se auda asa mereu :clapping:
- totodata, apare si un miros specific, nu-mi displace, dar e specific.
- consumul instant incepe 20, dupaia 40 si ajunge pana la 50/100. Niciodata mai sus de 50 :scratch:
- zgaltait n-are

Author:  nesquick [ 24 Oct 2016, 01:54 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Și accelerația este diferită... parca ai mai avea extra 10-20cp :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  traian1981 [ 24 Oct 2016, 10:18 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Cum ma extra, poate iti ia 10-20 cai cand intra in regenerare
La mine pe langa sunetul ala gros am si lag in turbina, apesi acceleratia si ai niste timpi morti pana incepe sa traga :)

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk

Author:  nesquick [ 24 Oct 2016, 10:34 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Traiane, tu ai ford... la alfa e altfel... o simti mai sprintena sau e doar placebo din cauza suentului :lol:

Author:  ALXege [ 24 Oct 2016, 10:47 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

sau e doar placebo :wink:

Author:  traian1981 [ 24 Oct 2016, 10:58 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Principiul e acelasi da-l incolo :)
Si eu patesc asa cand ajung la destinatie sau mi se intampla cand urc pe pasajul basarab, dar acolo e bine ca ii dau forja si pana ajung la destinatie ii trece :)

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk

Author:  aschiuta [ 24 Oct 2016, 11:34 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Eu am un Bravo II 1.6 mjet euro 5, acelasi motor ca pe Mito.
Habar nu am cind face regenerare. Doar cu MES-ul vad ca face cam din 60 in 60 km.
Merg 95 la suta din timp in oras in aglomeratie. 5 km dimineata in jur de ora 8 si inca 5 km inapoi acasa la ora 16.
Nici nu apuca sa se incalzeasca motorul. Cam la 2 luni ii fac o regenerare fortata din MES.
Masina are 142000 km si nu am probleme cu dpf-ul

Author:  nesquick [ 24 Oct 2016, 12:04 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

aschiuta, din 60 in 60km chiar nu este ok. Ai probleme fie cu EGR-ul, fie cu filtrul de particule.

Author:  aschiuta [ 24 Oct 2016, 12:58 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

cristianmiu Quote:
aschiuta, din 60 in 60km chiar nu este ok. Ai probleme fie cu EGR-ul, fie cu filtrul de particule.
Asa arata pe MES. Am mai facut si drumuri lungi si arata acolo 700-900 la intervalul intre regenerari insa in ultimul timp arata la 60.
Culmea este ca se incrementeaza contorul la numarul de regenerari si nici nu apare ca una dintre ele ar fi intrerupta.
Adica totul pare in regula cu toate ca nu are cind sa ajunga motorul la temperatura de 600 grade pt regenerare.

Page 2 of 3 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/