Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Sfaturi achizitie Alfa Romeo 159
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=18983
Page 2 of 168

Author:  georgecristian [ 08 Aug 2006, 10:15 ]
Post subject: 

Pielea care vine standard cu Distinctive nu are nicio legatura cu Pieno Fiore (floare plina ) - aceasta din urma e optiune separata si are o calitate superioara; nu stiu insa daca merita banii, eu auzind lucruri bune despre pielea standard.

Author:  marp [ 08 Aug 2006, 11:28 ]
Post subject: 

Eu am pielea standard si sunt f multumit de ea. O recomand. Am mers stat si in scaune cu Pieno Fiore si se simte intr-adevar o diferenta, dar o diferenta cam mica in comparatie cu banii pe care ii dai in plus. Nu vreau sa spun ca nu merita banii, dar cred ca nu asta trebuie sa fie o prioritate. :scratch:

Author:  Alexx [ 01 Oct 2006, 01:32 ]
Post subject: 

Reactualizam...
Timpul a trecut si vremurile s-au schimbat. Multe ar fi de zis, dar prea putin conteaza.
Ideea e urmatoarea: peste o luna voi pleca iarasi in Nemtia cu prieten care se ocupa cu asa ceva la cumparaturi de 159.
Avand in vedere preturile care se practica acum pe piata second din Germania sper la un Distinctive 1.9 JTDM sau JTS... nu prea conteaza. Drumul trebuie facut acum cat timp se mai poate lua inapoi TVA-ul nemtesc.
Chipintaci

Author:  GNC [ 21 Dec 2006, 11:12 ]
Post subject:  Ciao

Pretul la o AR 159 sunt mai mari in afara cu 1-2 mii depinde.
Daca o iei de aici gandestete ca importatorul nu i-a una ..ia 100 si la 100 are discount mai mare decat daca iei tu una..
Iar vorbind de sh ...crede-ma ca nu se vor micsora preturile deloc.
Vor creste pentru ca sunt taxele de inmatriculare dupa ce dispare vama..in unele cazuri sunt mai mari decat vama"dinainte"

Author:  Tom [ 17 Apr 2007, 17:32 ]
Post subject:  Viitor cumparator 159

Va salut! Sunt nou pe forum si asta pentru ca m-am decis sa-mi cumpar Alfa Romeo 159 si as avea cateva intrebari. Cum se comporta pe drumurile noastre din tara ? Nu face probleme ? La cum arata este cu mult peste concurenta si m-ar satisface din toate punctele de vedere, dar nu stiu cat de fiabila e. Am auzit multe mituri referitoare la masinile italienesti si de asta am si aceste nedumeriri. Multumesc anticipat.

Author:  bluebit [ 17 Apr 2007, 18:59 ]
Post subject: 

Deocamdata nu ma plang. Recunosc, n-am decat 5000 de km, asa ca nu stiu inca daca voi fi nevoit sa schimb prea curand bucsi, etc. Suspensia este poate o idee prea dura fata de alte marci (fost posesor de Audi), dar nu e nici pe departe lipsita de confort. Oricum, ca sa-ti faci o idee, fa un test-drive mai amanuntit, care sa includa si ceva "macadam", sau macar niste linii de tramvai :)

Referitor la fiabilitatea generala, inca nu s-au descoperit probleme de proiectare, au fost niste resoftari la motorul 2.4 JTDm, dar nimic major.

Majoritatea proprietarilor sunt multumiti :)

Author:  Tom [ 04 May 2007, 21:08 ]
Post subject: 

Dar sunete care nu ar trebuie sa se auda se aud ? greierasii si chestii. Momentan conduc un Citroen si nu sunt deloc multumit de el ..si nu as vrea sa repet greseala care am facut-o cu el.

Author:  Brigi [ 04 May 2007, 21:16 ]
Post subject: 

nu faci o greseala Alfa 159 e o alegere buna si nu te lua dupa ce spun carcotasii ,, am un prieten care si-a luat o Alfa 159 2.0 JTS de 165 CP si am condus-o azi e super tare daca nu ar fi prea mare m-as gandii si eu la una dara asa ma multumesc cu jucarioara mea Alfa 147 :oops: :oops: :D :D :D

Author:  Babacu [ 04 May 2007, 23:53 ]
Post subject: 

Quote:
Referitor la fiabilitatea generala, inca nu s-au descoperit probleme de proiectare, au fost niste resoftari la motorul 2.4 JTDm, dar nimic major.
Mai precis ce probleme au fost? Am un cunoscut care se plinge de probleme cu turbina la acest motor.

Author:  georgecristian [ 05 May 2007, 00:08 ]
Post subject: 

Alfa 159 este in primul rand o Alfa Romeo, de aici trebuie sa incepi in evaluarile tale! In general , perceptiile locale (Romania) despre Alfa au legatura mai degraba cu trecutul (mai vechi de 10 ani) , si nici acelea nu sunt foarte corecte!
Next, "Alfa 159 stands out in any crowd"! Daca iti doresti o aparitie discreta, sobra, atunci fugi de 159! Este o masina mai frumoasa decat orice masina din segmentul ei de piata si chiar mai departe. Ca unul care am condus si Alfa 156, pot spune ca 159 este evident mai tare in materie de echipare, confort si eleganta (poate nu la fel de sportiva, dar nu am testat motorizarile pe benzina). A propos de temerile tale, exista si imperfectiuni minore la nivel de asamblare (aici vorbeste sensibilitatea fiecaruia), cel putin le-am constatat personal, dar toate rezolvabile in garantie (so far so good). Cred sincer ca daca iti doresti in primul rand calitatea fabricatiei Audi A6, sau utilitatile unei masini germane, atunci ramai la Audi. Incerc sa raman obiectiv, pt ca de ex. atmosfera din cockpit, consola din aluminiu si pielea standard de pe 159 cred ca sunt superioare (asta ca sa ma rezum la finisari ). 159 este si o masina sofisticata dpdv electronic (aici asta poate genera probleme pt orice masina). In fine, cred ca trebuie sa experimentezi pe pielea ta, din pacate test-drive-ul in Romania este foarte scurt, dar este obligatoriu dupa mine. Achizitia unei masini inseamna in primul rand personalitatea si experienta AUTO proprie , si intr-o anumita masura parerile altora (cat mai multi, de preferat).

@Babacu: campania 5130 a avut ca tinta printre altele imbunatatirea reprizelor sub 1500 rpm (fenomenul turbo lag) ; motorul trage acum mai liniar. plus alte corectii legate de gestiunea injectiei.

Author:  Tom [ 05 May 2007, 09:38 ]
Post subject: 

Multumesc pt pareri :wink: Din tot ce am citit pe forum sa inteleg ca motorul de 1.9 de 150 de cai nu prea face fata greutatii masinii ? Pentru motorul asta optam si eu.

Author:  bluebit [ 05 May 2007, 09:46 ]
Post subject: 

Face foarte bine fata greutatii masinii. Numai ca nu poate fi numit sportiv. Are demarajul 0-100 la 9.4 secunde, la o greutate a masinii de 1535 kg (dupa producator) sau 1661 kg (dupa talon).

Dupa cum ziceam mai devreme, du-te la un test drive si insista sa mergi mai mult cu masina. O sa ai ocazia sa vezi ce poate. Fata de 2.4 acesta trage mai liniar pana aproape de 2500 de ture, unde incepi sa simti demajarul. Dar nu e nici o problema sa accelerezi de la 1500, si nu simti nici turbo-lag daca esti peste 2000 si ii dai talpa. Ca sa-ti faci o idee despre viteza maxima, 210 km/h data de producator, in treapta a 6-a la 3000 de ture are undeva pe la 190-200 km/h pe ceas. Nu mai stiu exact ca n-am stat prea mult la viteza aia din cauza ca se termina strada :). Oricum, poate mai mult. Si la 180 km/h nu simti decat vintul, masina sta lipita de sosea, motorul nu se aude.

Despre finisari nu stiu ce sa zic, nu am probleme deocamdata si sunt multumit. Oricum, italienii sunt varza la marketing, complet varza. Eu am descoperit dotari ale masinii doar citind manualul, nu am gasit un cuvintel despre ele in brosuri sau in "recitalul" dealerului. Spre exemplu:
- 2 leduri rosii in plafoniera, care se aprind singure, comandate de senzorul de lumina si care iti lumineaza consola - pai frate, aia de la Ford se bat in piept cu Submarine Light de pe Focus ST de zici ca e cine stie ce mare smecherie
- spatiu din cotiera cu functie de pastrare a temperaturii. Daca bagi cafea, ti-o tine calda. Daca bagi ceva rece, o tine rece.
- etc. nu-mi mai amintesc acum dar mai sunt.

Probabil ca la alta casa, aceste lucruri erau unele din punctele forte are vinzarii masinii. La Alfa nu e asa, si nu inteleg de ce, poate nu vor sa penetreze piata pana la ultimul chinez, desi e anti-profit. Dar au totusi doua atuuri care doboara inclusiv pe cei care nu au mai condus Alfa: imaginea masinii, care sincer este exceptionala, jaw-dropping, si felul in care te simti la volan. Senzatia de la volan e incomparabila cu orice alta marca. Eu as conduce aceasta masina non-stop. Chiar imi pare rau cand ajung acasa si trebuie sa opresc motorul. Si d-abia astept sa mi se ofere ocazia de a conduce din nou. De multe ori imi creez eu ocazii, plec sa cumpar lucruri inutile, sau pur si simplu dau o tura la volan :)

Si un pic offtopic, despre poluare & stuff. Am teava de esapament curata. Pe interior. La diesel.

LE: si am mai uitat un punct forte: DIRECTIA (timoneria, steering, etc). nu o sa mai vezi o asa directie pe nici o masina din clasa ei, cateva clase dedesupt, si cateva deasupra. Never. Ever. Masina iti comunica absolut totul prin volan, simti exact incotro te indrepti, orice tendinta iti da feedback instantaneu.

Author:  Tom [ 05 May 2007, 13:15 ]
Post subject: 

Si cu postul asta m-ai convins ca am nevoie de 159 :D

PS : Referitor la LED-urile din plafon, toate modelele 159 au ? indiferent de dotari ?

Author:  RaduAlfa [ 24 Sep 2007, 23:21 ]
Post subject:  ok,concluzie 2.4 jtd sau 2.2 jts.

Am citit toate topicurile,dar nu am reusit sa ajung la nici o concluzie. Care ar fi otiunea mai interesanta 2.4 sau 2.2? 80%condus in oras 20% in afara. Cam 10-12mi km pe an. Sunt foarte tentanti cei 200cp de pe jtd si eventuaul chip la 235 suna foarte bine,insa diferenta la intretinere ....... chiar nu stiu. Help!plz!

Author:  Alexx [ 24 Sep 2007, 23:47 ]
Post subject: 

Dieselul mai nou are 210bhp, iar toate modelele de 159 au slabit cu aprox 80-90 de kg.
Asadar 2.4jtd ar trebui sa se prezinte intr-o noua forma mult mai potenta si usurata.... that would be my choice

Author:  bh00ooo [ 25 Sep 2007, 10:32 ]
Post subject: 

La cum pui tu problema nu merita JTDul. 10-12 mii pe an din care majoritatea in oras nu merita 159le, 147 1,6 TS e mai potrivit :)

Oricum intre JTDul de 2.4 si JTSul de 2.2 nu prea poti alege cu capul... Eu as alege clar JTDul pentru ca prefer dieselul nu ca la 12 mii pe an ar conta la consum... Ai facut drive test cu amandoua? Stomacul tau ce crede?

Author:  radu [ 25 Sep 2007, 10:33 ]
Post subject: 

Cel mai bine incearca si fa un drive test cu amandoua (daca ai unde - eu nu am avut) si vezi care iti place. Eu pot sa iti spun doar ca 2.2-ul nu e de neglijat! :wink:
La 10-12K km pe an diferenta de consum nu ar fi foarte mare si nu trebuie sa uiti costul reviziilor mai mari la diesel.
Referitor la chip trebuie sa iei in considerare pierderea garantiei, care in cei trei ani iti poate fi de mare folos.

Author:  georgecristian [ 25 Sep 2007, 11:14 ]
Post subject: 

Si eu sunt de parere ca trebuie sa mergi cu amandoua, altfel parerile unuia sau ale altuia nu pot fi decisive.
Eu am ales 2.4 Jtdm , dar mi-ar fi placut si 2.2-ul (poate chiar mai mult), doar am condus 2.0 TS 156 o gramada de timp. Singurul "defect" pe care i-l gasesc motorului pe benzina este valoarea mai slaba la revanzare, pt ca suntem in Romania, a doua patrie a masinilor germane (diesel , evident). Si asta conteaza, mai ales daca vrei sa vinzi masina la un pret peste 17 mii Euro. La o valoare sub 10 mii, nu mai conteaza ce motorizare este. Sau poate nu conteaza argumentul economic deloc, tu stii.

Author:  ALXege [ 25 Sep 2007, 11:57 ]
Post subject: 

Avand in vedere ca la 10-12k economia de carburant este infima (adica per total, considerand costul reviziilor, impozitul, taxa de drum, asigurarea evident mai mari pt motorizarea diesel, e posibil chiar sa ies ceva mai sus la diesel), inseamna ca dilema ramane strict la conduita celor doua masini. Probabil ca intradevar un drivetest cu ambele te va elucida, insa eu am fost de-a dreptul vrajit la inceput de fansticul motor diesel, cuplu enorm, comportament destul de violent, foarte usor de condus in orice situatie.. Insa aici intervine un mare DAR, eu am facut de curand switchul de la benzina la diesel, si desi am putere mai mare, desi masina e mai violenta, desi este mai usor de condus in oras pentru ca raspunde oricand la acceleratie, ei bine, NU este la fel de fun de condus ca o benzina, fie ea chiar si aspirata..

Author:  RaduAlfa [ 25 Sep 2007, 14:10 ]
Post subject: 

Ok,haideti sa punem altfel problema. 2.2 jts sau 1.9 mjtd cu chip tot 185cp. restul cunoscutelor ramnand aceleasi,km/an km parcursi in oras si in afara.

Author:  radu [ 25 Sep 2007, 14:17 ]
Post subject: 

Eu zic 2.2.

Fata de 2.4 motorul de 1.9 e mai zgomotos si are si ceva vibratii mai mari. Are si avantajul ca e mai usor.
In plus de asta nu are doua tevi de esapament.

Author:  bh00ooo [ 25 Sep 2007, 14:22 ]
Post subject: 

Ca sa iti mai bag o buba in cap: 1.9 MJTD din aprilie martie 2007 sub 30ooo km la ~19000 de Euro.

Author:  georgecristian [ 25 Sep 2007, 14:51 ]
Post subject: 

Si inca o buba:
159 1.9 150 CP se vinde in draci in Italia (la peste 22 mii 159 vandute in Italia in 2007 pana in Iulie, are o anumita relevanta acest aspect.)
Acum , daca as alege eu intre 2.2 jts si 1.9 as alege benzina, cu aceleasi argumente ale lui Alexege, vezi mai sus.
Listen to your heart, man! Mergi cu amandoua si fii atent la senzatii.

Author:  occ [ 25 Sep 2007, 15:45 ]
Post subject: 

2,2 JTS daca e vb de 10.000-12.000 km.Oricum aici e vb de niste motoare bune sincer care amandoua au performante notabile.Daca as merge distante mai mari as lua 2,4 jtd, ca sa nu mai spun ca potentialul de tuning al acestui motor este mai mare.

Author:  RaduAlfa [ 25 Sep 2007, 15:46 ]
Post subject: 

:) It 's good to be back in the forum! lipsisem ceva vreme.

Page 2 of 168 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/