Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Consum.
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=17768
Page 2 of 5

Author:  Mikey80 [ 06 Apr 2014, 18:34 ]
Post subject:  Re: Consum.

Eu am 2 masini cu acest gadget (indicator de schimbat viteza) si nu este ca la Lancia de care povestesti , daca schimbi viteza cum iti indica dupa ce ai mers linistit si constant si ai nevoie de putere , apesi mai violent acceleratia indica imediat schimbarea in treapta inferioara , sau alt exemplu , daca in mers linistit indica pana in 2000 rot sa schimbi in viteza superioara , in timpul unui mers mai agresiv indicatorul se aprinde dupa 2500 rot , deci se adapteaza la stilul de mers.

Author:  comanr [ 06 Apr 2014, 18:40 ]
Post subject:  Re: Consum.

la toate masinile cu care am mers indicatorul ala este eronat din punctul meu de vedere.

Author:  Mikey80 [ 06 Apr 2014, 18:41 ]
Post subject:  Re: Consum.

147alfaz Quote:
Nu este deloc recomandat sa schimbi viteza la o turatie sub 2500 cand ai un motor supraalimentat (turbina). Daca totusi se schimba asa, rezultatele sunt acumulare mare de funingine, paleti gripati, functionare incorecta a turbinei dupa un timp, etc. Nu se merita pentru 10 lei/100 km. Cam intre 2500-3000 rpm ar trebui schimbata viteza, dar cu o accelerare lina si progresiva. Cam atunci se obtine si cel mai bun consum.
Nu te contrazic insa din cate stiu funinginea este periculoasa la masina diesel al carei combustibil devine intradevar daunator la turatii joase pe termen lung.Exista posibilitatea sa ma insel , ne poate aduce mai multe argumente un inginer mecanic de generatie noua. :)

Author:  DanS [ 06 Apr 2014, 18:51 ]
Post subject:  Re: Consum.

comanr Quote:
DanS Quote:
si vreau sa mai adaug ceva, exista masini care consuma conform cifrelor inficate de producator ex BMW 318d

masina mea consuma mai putin decat da producatorul mai mereu daca o conduc corect, vezi postul meu despre consum.

modul tau "economic" de condus este absolut daunator pe termen lung, crede ma.

147alfaz - :goodpost:
modul meu de condus nu este cel prezentat, dar si daca as merge constat in modul economic, pe termen lung, nu vad ce ar putea dauna la o benzina. Daca te referi la BMW-ul diesel, consumul extraurban indicat de producator de 4.5% il obtii mergand cu 140 km/h in treapta 6 de viteze la aprox 3000 rot/min, deci ce se strica?

Author:  comanr [ 06 Apr 2014, 19:05 ]
Post subject:  Re: Consum.

@mickey & DanS

schimband la turatie joasa se traduce prin a conduce cu sarcina mare pe motor la turatie joasa, se poate conduce si la turatii mici cu orice motor insa nu in orice conditii de drum, o usoara vale poate aduce un mers subturat in zona safe la fel cum o urcare usoara pune motorul in zona incorecta atunci cand conducem cu 2200rpm sa zicem

cei care aveti cutii automate nu trebuie sa va faceti probleme, in mod sigur 99% din situatii motorul va functiona cum trebuie si in viteza care trebuie, mai sant si exceptii, va rog sa credeti asta.

la motoarele de barca (o singura treapta de viteza in mars) se alege pasul elicii (viteza) astfel incat mergand in blana sa ai undeva la 5200-5600rpm , daca motorul merge in blana pana undva la 4900 rpm producatorul spune ca nu mai acorda garantie motorului respectiv deoarece viata sa se reduce drastic.

practic motorul ar merge incorect pe toata plaja insa asa se fac probele pentru a fi sigur ca motorul nu este supraincarcat in toate regimurile de lucru.

in auto ai cutia de viteze pe care daca nu stii sa o folosesti ajungi sa ai un motor afumat, lipsit de vlaga si care consuma mult, defectele se tin lant.

motoarele supaalimentate sant foarte sensibile la acest aspect, mult mai sensibile decat cele aspirate, de aceea ele nu sant pentru oricine si service urile sant pline de turbine defecte.

un turbocompresor trebuie sa tina cat masina daca a fost folosit corect motorul.

Author:  DanS [ 06 Apr 2014, 19:12 ]
Post subject:  Re: Consum.

este corect ce ai scris, dar daca ma lasa turbo dupa 100.000 kim, nu-i mare tragedie pentru ca reparatia e ieftina, totusi nu vad ce s-ar putea strica in motor, mai ales ca vitezele le schimba cutia, deci ar trebui sa fie ok.. :?

Author:  Valak [ 06 Apr 2014, 19:13 ]
Post subject:  Re: Consum.

Eu stiu un lucru: turatie mai mare => presiune de ulei mai mare => durata de viata a motorului mai mare.

Author:  comanr [ 06 Apr 2014, 19:19 ]
Post subject:  Re: Consum.

daca ai cutie automata ea reactioneaza foarte repede si tine motorul in plaja de sarcina/turatie potrivita, nu iti fa probleme.

eu consider ca este o tragedie sa te lase tubina la 100k insa nu are legatura cu topicul treaba asta.

de stricat nu cred ca o sa strice nimic teoretic , depinde si cat de norocos esti, mie mi a ros un soarece firul de la un senzor in parcarea din fata blocului mai demult, deci sa nu ne punem intrebari din astea pentru ca nu e bine. :D

@valak

asta e un alt aspect foarte important.

Author:  Mikey80 [ 06 Apr 2014, 19:23 ]
Post subject:  Re: Consum.

Cred insa ca sistemele de gestionare ale motorului , ca sistemul de deschidere a supapelor multiair si cele de gestionare a amestecului carburant nu mai permit ca pe vremea motoarelor clasice sa se defecteze din motive pe care le vedeam la vechile TDI-uri (ca de turbo benzina nu se prea stia pe vremea aia , toata lumea vedea doar turbo diesel , nu se uitau la masini ca Renault 5 Alpin turbo 1.4 - 130 CP sau Fiat Uno Turbo).Poate ma insel , nu contrazic cele mentionate de voi.

Author:  Mikey80 [ 06 Apr 2014, 19:29 ]
Post subject:  Re: Consum.

Valak Quote:
Eu stiu un lucru: turatie mai mare => presiune de ulei mai mare => durata de viata a motorului mai mare.
Nu stiu la Giulietta dar la alte marci (Renault , vorbesc deoarece detin un astfel de motor) pompa de ulei are presiunea uleiului asigurata independent de turatie (cauta principiile de functionare si inovatiile motorului 1.2 TCE).Deci evolutia motoarelor ajuta si soferii mai putin experimentati.

Author:  Mikey80 [ 06 Apr 2014, 19:32 ]
Post subject:  Re: Consum.

Revenint mai aproape de titlul topicului.La ce consum v-ati astepta de la acest motor , sau mai clar ce consum vi s-ar parea corect pentru aceasta motorizare?

Author:  DanS [ 06 Apr 2014, 19:36 ]
Post subject:  Re: Consum.

vis a vis de consum ma declar extrem de multumit, daca vrei viteza platesti, asta e :D

Author:  Mikey80 [ 06 Apr 2014, 19:41 ]
Post subject:  Re: Consum.

DanS Quote:
vis a vis de consum ma declar extrem de multumit, daca vrei viteza platesti, asta e :D
Platesti , dar nu mi se pare ca platesti mult pentru ce ofera. :D

Author:  147alfaz [ 06 Apr 2014, 19:45 ]
Post subject:  Re: Consum.

Offtopic: Funinginea este periculoasa ptr oricare tip de motor, si cu distributie variabila, si fara. Intr-adevar, motorul multiair este de generatie noua, dar asta nu inseamna ca nu pot aparea probleme. La ORICE motor supraalimentat cu turbina cu care se merge subturat apar complicatii, indiferent daca este o turbina cu geometrie variabila sau nu. Comanr a dezvoltat foarte bine mai sus.
Ontopic: Consumul depinde de o serie de parametri enumerati in multe topicuri aici. In Bucuresti, mers in aglomeratie, un 1.4 170 cp multiair consuma intre 12 si 14l/100 km.

Author:  Mikey80 [ 06 Apr 2014, 19:49 ]
Post subject:  Re: Consum.

147alfaz Quote:
In Bucuresti, mers in aglomeratie, un 1.4 170 cp multiair consuma intre 12 si 14l/100 km.
Asa consuma, dar nu cu mult mai mult decat un motor 1.6 aspirat de 110 CP.Deci nu este o problema a acestui motor.

Author:  DanS [ 06 Apr 2014, 19:52 ]
Post subject:  Re: Consum.

iti dau cuvantul de onoare ca nu imi consuma mai mult de 9.7% cu start & stop activ, doar daca ma dau la ea se duce in 14-15%, altfel nu am avut surprize neplacute cu consumul

Author:  Mikey80 [ 06 Apr 2014, 19:57 ]
Post subject:  Re: Consum.

147alfaz Quote:
Offtopic: Funinginea este periculoasa ptr oricare tip de motor, si cu distributie variabila, si fara. Intr-adevar, motorul multiair este de generatie noua, dar asta nu inseamna ca nu pot aparea probleme. La ORICE motor supraalimentat cu turbina cu care se merge subturat apar complicatii, indiferent daca este o turbina cu geometrie variabila sau nu.
Totusi la benzina de unde asa multa funingine , deoarece nici in cele mai mari sarcini cand consumul creste enorm nu vei vedea la benzina de generatie noua fum pe teava de esapament.La carburatie intelegeam ca se mergea cu amestec bogat de combustibil in sarcina si iesea mult nears pe evacuare dar la cele noi amestecul optim este calculat de sistemele de gestionare ale amestecurilor combustibile.Mai mult sunt dieseluri noi care subturate nu scot pic de fum insa in sarcina parca sunt locomotive.
Intradevar daca combustibilul este prost se poate intampla mult mai probabil la turatii scazute ca piesele in miscare sa sufere defectiuni.

Author:  Valak [ 06 Apr 2014, 19:58 ]
Post subject:  Re: Consum.

Consumul urban nu are nicio legatura cu traficul din Bucuresti, acolo e vorba mai mult de un consum orar. Motorul sta mai mult la ralanti si niciun regim nu e atat de nenorocit pentru motor ca ralantiul.

Author:  ALXege [ 06 Apr 2014, 20:03 ]
Post subject:  Re: Consum.

Nu va mai amagiti cu consumul in Bucuresti decat daca folositi masina inafara orelor de varf. Altfel, bine zice colegul Valak!


Sent from my Alfa Romeo

Author:  Mikey80 [ 06 Apr 2014, 20:04 ]
Post subject:  Re: Consum.

Valak Quote:
Consumul urban nu are nicio legatura cu traficul din Bucuresti, acolo e vorba mai mult de un consum orar. Motorul sta mai mult la ralanti si niciun regim nu e atat de nenorocit pentru motor ca ralantiul.
Perfect punctat.Interesant ca vw indica in ralanti consumul orar , exact cum zici.Sunt curios la motoarele noaste cat este consumul orar?

Author:  147alfaz [ 06 Apr 2014, 20:07 ]
Post subject:  Re: Consum.

Nu vad legatura dintre ce am spus eu si motoarele de generatie veche. Chestia cu fumul este alta poveste. Aici vorbim de turbina si consum. Nu s-ar vorbi de fum decat daca ar ceda turbina, atat. Legat de funingine, turbina are o turatie de la care intra progresiv. Daca schimbi pana in acea turatie, o cam scoti din functiune ca sa ma exprim asa. Nu are rost sa intru in amanunte tehnice, deoarece se gasesc usor. Legat de sisteme de gestionare, acestea se gasesc de ceva ani pe masini: debitmetre, sonde, senzori, etc.

Author:  comanr [ 06 Apr 2014, 20:39 ]
Post subject:  Re: Consum.

@mickey

noile motoare nu sant o inovatie din punct de vedere al fiabilitatii, ele mai degraba sant o inovatie din punct de vedere al fiabilitatii controlate, cele mai fiabile motoare au fost facute in anii 80, mergeau pe putin 1 milion kilometri si fabrica dadea faliment.

tehnologia noua din tbi de exemplu nu o sa mareasca fiabilitatea in veci, solutiile sant menite sa creasca performantele cautand sa mentina o fiabilitate suficienta si un cost scazut, asta nu este in ajutorul ultilizatorului neaparat, insa daca ai un motor modern sub capota bunul simt ar trebui sa ti ofere satisfactie pentru ca evolutia exista totusi la motoarele astea mici si cu multi cai, este observabila si evidenta.

la alfa insa e foarte posibil ca tbi urile sa mareasca si peformantele si fiabilitatea comparativ cu ce motoare pe benzina au avut in generatia anterioara, asta e un lucru bun.

pe de alta parte cu cat micsorezi cilindreea unui motor pus pe aceiasi masina, sa luam ca exemplu loganul, cu atat mai critica este exploatarea corecta in regim a acelui motor si aici ma refer la tce ul de 0.9L cu care am mers, la fel e cazul motorului de 1.4 pe giulietta, trebuie atentie la cei care nu au cutii automate.

problemele cu multi air nici eu nu cred prea mult in ele atata timp cat se face schimbul la timp si nu se omoara masina sau se subtureaza, insa ele exista si sant cam multe pe forumuri de afara.

subturand un motor mic pe o masina marisoara o sa fie nasol rau, o sa se umple service ul de tigai de genul care sincer nu s rele dar sant neintelese de utilizatorul antisoferesc posesor de acaret turbat.

Author:  Mikey80 [ 06 Apr 2014, 20:55 ]
Post subject:  Re: Consum.

comanr Quote:
@mickey

noile motoare nu sant o inovatie din punct de vedere al fiabilitatii, ele mai degraba sant o inovatie din punct de vedere al fiabilitatii controlate, cele mai fiabile motoare au fost facute in anii 80, mergeau pe putin 1 milion kilometri si fabrica dadea faliment.

tehnologia noua din tbi de exemplu nu o sa mareasca fiabilitatea in veci, solutiile sant menite sa creasca performantele cautand sa mentina o fiabilitate suficienta si un cost scazut, asta nu este in ajutorul ultilizatorului neaparat, insa daca ai un motor modern sub capota bunul simt ar trebui sa ti ofere satisfactie pentru ca evolutia exista totusi la motoarele astea mici si cu multi cai, este observabila si evidenta.

la alfa insa e foarte posibil ca tbi urile sa mareasca si peformantele si fiabilitatea comparativ cu ce motoare pe benzina au avut in generatia anterioara, asta e un lucru bun.

pe de alta parte cu cat micsorezi cilindreea unui motor pus pe aceiasi masina, sa luam ca exemplu loganul, cu atat mai critica este exploatarea corecta in regim a acelui motor si aici ma refer la tce ul de 0.9L cu care am mers, la fel e cazul motorului de 1.4 pe giulietta, trebuie atentie la cei care nu au cutii automate.

problemele cu multi air nici eu nu cred prea mult in ele atata timp cat se face schimbul la timp si nu se omoara masina sau se subtureaza, insa ele exista si sant cam multe pe forumuri de afara.

subturand un motor mic pe o masina marisoara o sa fie nasol rau, o sa se umple service ul de tigai de genul care sincer nu s rele dar sant neintelese de utilizatorul antisoferesc posesor de acaret turbat.
Problema , zic eu , ai pus-o partial bine.Nu cilindreea reprezinta handicapul ci puterea , cuplul si greutatea autoturismului , unde motoarele acestea nu stau rau.Adevarat cilindreea aceea pe aspirate s-ar chinui rau si ar afecta nu numai consumul ci si durabilitatea ansamblelor motorului si mai ales ale chitului ambreiaj daca nu ai stii sa-l conduci.
Raportandu-ne la aceleasi motoare TCE mare atentie , cuplul maxim este atins de pe la 1900 rot/min , la T-Jet-ul Alfa de 120 CP chiar la 1750 rot/min , doar sportivul asta de 170 CP urcat turatia turbinei pe la 2500 rot/min.
Deasemenea nu trebuie tratat ca si cum la turatii mai mici de 2500 rot/min turbina nu functioneaza deloc , doar ca debitul introdus de aceasta nu depaseste absorbtia aspiratiei simple decat foarte putin (te poti uita si pe indicatorul de boost disponibil in modul dynamic).

Author:  comanr [ 06 Apr 2014, 20:58 ]
Post subject:  Re: Consum.

ma refer ca la faptul ca la turatii joase motorul este unul aproape clasic , nu ai putere si daca nu eviti acea zona conducand corect o sa ai probleme la greu.

Author:  Mikey80 [ 06 Apr 2014, 21:00 ]
Post subject:  Re: Consum.

comanr Quote:
ma refer ca la faptul ca la turatii joase motorul este unul aproape clasic , nu ai putere si daca nu eviti acea zona conducand corect o sa ai probleme la greu.
Da aici ai dreptate , acum nici in extrema cealalta nu e bine sa cadem: turatie mica = consum mic , exista limite.

Page 2 of 5 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/