Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Alfa 156 Blu Vela https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=17765 |
Page 2 of 9 |
Author: | tomi_alfa [ 15 Dec 2013, 15:41 ] | |||||
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela | |||||
Mici noutati: - Intrucat unele zone de pe dedesubt erau cu un inceput de rugina si avea si doua julituri facute de mine din cauza unei rampe prost gandita, a primit un strat de protectie impotriva ruginii (2 straturi de spray cu zinc, 2 de grund si 2 de Teroson). La primavara voi repeta operatiunea si pentru pasajele rotilor si alte zone care sunt afectate. Sper sa gasesc si solutia care distruge rugina. - Baterie noua pentru ca cea veche desi invartea motorul, o facea foarte lenes, asa ca a primit una ZAP Silver 80 Ah 700A - Faruri noi, DEPO, deoarece unul din ele era matuit pe interior iar celalalt avea microcrapaturi. Farurile le-am protejat cu folie transparenta. Tot la primavara le voi face GTA Style si probabil cu aceasta ocazie voi pune si un sistem bixenon Morimoto. - Tot la primavara urmeaza sa revizuiesc complet suspensia (troncane si scartaie, dar nu exagerat. sa treaca iarna), asta insemnand: brate fata-spate si telescoape (Sachs Sport + arcuri (sport pack sau Eibach). Poate reusesc si gasesc si niste praguri intregi sau de ce nu, chiar noi impreuna cu un eleron discret (asta-i de moft) - La anul urmeaza distributie si probabil o revopsire completa (dupa ce termin cu toata mecanica)
|
Author: | coasamihai [ 16 Dec 2013, 11:38 ] |
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela |
Bravo. Imi place mult cum ai grija de masina!!! |
Author: | tomi_alfa [ 17 Dec 2013, 23:59 ] |
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela |
coasamihai Quote: Bravo. Imi place mult cum ai grija de masina!!!
Multumesc!
|
Author: | tomi_alfa [ 16 Jan 2014, 02:57 ] | |||||
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela | |||||
Nu se putea sa nu se mai intample ceva si anume: - planetara de pe partea soferului a capitulat, asa ca am inlocuit-o - o problema electrica la portbagaj, mai exact uneori chiar daca era inchisa capota de la portbagaj, imi aparea in bord ca e deschis, lucru foarte neplacut mai ales ca masina nu se incuie ori se declansa alarma din senin. Prima data am dat vina pe acel mic senzor de la incuietoare, asa ca am schimbat ansamblul, doar ca problema persista, semn ca nu era senzorul. Asa ca intr-o zi, imi iau inima in dinti si ma apuc de demontat. Am dat jos capitonajul de pe capota portbagajului (ies si se pun destul de greu acei braduti gri), am scos firul cu totul ca sa-l pot inspecta in amanunt si am avut o mare surpriza: 3 fire erau aproape sectionate (se vede in fotografie)! Locul cu pricina e chiar in acel manson protector. Acele fire erau cam rigide, as putea spune casante, probabil din cauza varstei si a variatiilor de temperatura, desi inafara de portiunea mansonului pareau ceva mai maleabile, asa ca am refacut cele 3 fire cu mici prelungiri cu un fir mai elastic si apoi izolate corespunzator. Portiunea de cablu care alimenteaza portbagajul de fapt, se poate inlocui cu totul, dar neavand la dispozitie cablul de pe cealalta, am ales varianta cu reparatul. Sper sa tina si sa nu mai am probleme. Probabil va veti intreba de ce am scos si spatarul (inclusiv bancheta) impreuna cu policioara din spate doar ca sa scot din acea mufa. Raspunsul e ca am vrut sa vad si de ce nu am lumina in portbagaj, crezand ca am si aici un fir intrerupt, pentru ca nu vine curent, dar am cautat in zadar. In curand sper sa scap de becul rosu de la airbag, iar ca o mica schimbare, am pus leduri in interior pentru ca urasc lumina aia galbuie si chioara , plus o camera de bord.
|
Author: | Razvan29 [ 16 Jan 2014, 11:29 ] |
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela |
Salut Tomi ! Felicitari pentru felul in care ai grija de 156-ele tau! Ce coincidenta ca ieri am fost la reprezentanta tot cu o problema legata de firele din portbagaj, doar ca la mine a fost problema cu lampa ceata stanga spate care nu primea curent. Subscriu problemei cablurilor din acel manson de protectie(care nu prea protejeaza) firele erau contorsionate si rupte(la mine se pare ca mai suferisera o interventie in zona aia, dar asta e alta poveste) O intrebare de incepator, dar ce fel de led-uri ai folosit pentru luminile de interior?Le-ai schimbat usor? Merci! |
Author: | tomi_alfa [ 16 Jan 2014, 12:21 ] | ||
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela | ||
Ledurile le-am luat de pe ebay anul trecut (vezi foto), iar de schimbat se schimba destul de usor. Doar scosul lampilor e ceva mai dificil, ca au clamele de prindere mai tari. Ajuta-te cu o surubelnita plata si micuta, gen cum sunt alea pentru ceasuri. La lampa din fata tragi mai cu forta de partea dinspre interior si iese, iar la cele din spate, daca reusesti putin sa le departezi de plafon, ai sa vezi clama. Impinge-o putin cu surubelnita si va iesi usor.
|
Author: | spooky [ 16 Jan 2014, 19:06 ] |
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela |
Tomi, problema cu incuiatul o mai patesc si eu, si la fel nu am lumina in porbagaj. Si culmea, nici la mine nu primeste curent ceata stanga Sent from Tapatalk |
Author: | tomi_alfa [ 17 Jan 2014, 03:35 ] |
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela |
spooky Quote: Tomi, problema cu incuiatul o mai patesc si eu, si la fel nu am lumina in porbagaj. Si culmea, nici la mine nu primeste curent ceata stanga
In manual si la a mea am vazut ca dupa torpedou sunt niste sigurante/relee care au legatura cu luminile de ceata.
|
Author: | spooky [ 17 Jan 2014, 17:46 ] |
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela |
Neh. E tot de la manson. Am verificat dar nu am avut timp sa fac ce ai facut tu. Dar e bine ca primeste curent cand e porbagajul deschis. Pot sa luminez cerul!! Sent from Tapatalk |
Author: | tomi_alfa [ 17 Jan 2014, 23:42 ] |
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela |
madkat Quote: Pentru a ajunge la mufa de sub policioara nu e musai sa demontezi capitonajul de sus al acesteia. Cu dibacie se poate ajunge acolo doar desfacand capitonajul de dedesubt (acolo unde e becul) - care capitonaj iese f usor.
Pai am spus ca am desfacut jumatate de masina ca sa vad daca nu-i intrerupt si firul de la lampa din portbagaj, dar fara rezultat. Toate sigurantele sunt in regula. Nici nu ma mai obosesc sa caut cauza. Am vazut ca mai sunt cateva persoane si aici pe forum si pe alfaowner care au aceeasi problema si nu i-au dat de cap. Folosesc o lanterna de bazar cand am nevoie si gata. Aia sa fie singura problema @spooky Cu rosu |
Author: | tomi_alfa [ 21 Jan 2014, 21:08 ] | ||
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela | ||
Sigilata natural
|
Author: | tomi_alfa [ 22 Jan 2014, 00:02 ] |
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela |
madkat Quote: hint: lampa din portbagaj e legata prin bodycomputer - pentru ca se stinge automat dupa vreo jumatate de ora cu portbagajul deschis ... poate acolo e problema
Da. In bord iconita isi face treaba. Cand am luat masina aveam lumina in portbagaj, dar pe langa lumina stock fostul proprietar mai legase si niste leduri albastre care numai lumina nu dadeau asa ca le-am scos. Erau legate de lampa si imediat ce le-am scos n-a mai mers nici lampa. Pur si simplu am scos legaturile de la leduri.
pe bord apare iconita cu portbagajul deschis? |
Author: | Apostol1 [ 22 Jan 2014, 10:23 ] |
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela |
tomi_alfa Quote: Sigilata natural
Si la mine aceeasi situatie
|
Author: | tomi_alfa [ 11 Feb 2014, 01:36 ] | |||
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela | |||
Am mai scapat de-o buba. Bec airbag stins! Plus un fir pe care l-am considerat suspect pentru ca nu arata a fir original, s-a dovedit a fi o rezistenta pusa de cineva candva pentru senzorul de prezenta a pasagerului. Am taiat firul si apoi l-am relipit pentru ca altfel dadea eroare. Alta dilema a ramas ca centralina "vede" aribagurile laterale ca pentru o masina din Anglia, adica soferul e considerat pasager si invers. Ciudat , dar atata timp cat nu mai vad becul ala rosu in ochi, sunt linistit ca in caz de "Doamne Fereste!" se declanseaza. Urmatorul pas: distributie... madkat Quote: hint: lampa din portbagaj e legata prin bodycomputer - pentru ca se stinge automat dupa vreo jumatate de ora cu portbagajul deschis ... poate acolo e problema
Cand zici bodycomputer, la ce te referi? E ala din spatele torpedoului? Unde-i localizat?
|
Author: | tomi_alfa [ 04 Apr 2014, 12:53 ] | ||
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela | ||
In curand (in foto Sport Pack vs Eibach ProKit), dar in realitate va fi Eibach (-30 mm) vs Stock.
|
Author: | tomi_alfa [ 10 Apr 2014, 23:05 ] | ||||
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela | ||||
De ceva vreme, rulmentul de la compresorul de AC a inceput sa faca zgomot atat de tare ca aproape ca acoperea sunetul motorului la ralanti. Asa ca, m-am dus in service si l-am schimbat. Schimbatul sau nu e o treaba nici grea dar nici usoara si necesita cateva scule care nu prea le ai la indemana cum e o presa de forta pentru rulmenti. Rulmentul este unul mai special din cate am inteles si nu se gaseste chiar peste tot si imediat. Eu am avut noroc si mi l-au adus in cateva ore. In ePer nici nu am vazut rulmentul ca piesa separata al compresorului.
|
Author: | comanr [ 10 Apr 2014, 23:10 ] |
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela |
multumim pentru imagini, asta este o boala a compresoarelor nefolosite , rulmentul ala lucreaza doar cand sta compresorul . le: de obicei un om specializat reuseste sa rezolve problema fara sa depresurizeze instalatia (cu compresorul montat pe masina) insa trebuie un extractor dedicat, nu unul universal. |
Author: | tomi_alfa [ 10 Apr 2014, 23:14 ] |
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela |
Acuma fac un topic separat mai detaliat pe troubleshooting. Se regaseste aici. Da, probabil ca ar fi trebuit sa aiba un extractor special. Eu cel putin nu am vazut si nici nu am auzit pana acum. Pana la urma chiar daca au folosit unul universal, e important ca mi-au rezolvat problema cu grija. |
Author: | tomi_alfa [ 08 Jun 2014, 17:04 ] | ||||||||||||
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela | ||||||||||||
Imbunatatiri, inlocuiri si reparatii. Ca imbunatatiri si inlocuiri adaug: - Suspensie completa Sachs + Eibach -30mm, cu mentiunea ca pe spate partea din stanga e mai joasa cu 1 cm fata de partea dreapta din spate. Eu sincer nu prea simt acel centrimetru in plus sau in minus, depinde de unde privesti, dar imi sta pe cap. Chiar si cu acest minus clar masina raspunde mult mai bine la schimbarile bruste de directie, la franare si la stabilitate. Un lucru la care chiar nu ma asteptam a fost ca, desi acum are suspensie sport, a devenit mai confortabila. - Inlocuit bara stabilizatoare spate cu cea de la fosta, deoarece bucsele actuale erau prea uzate si pe langa asta si bieletele antiruliu - Si a primit furtune Goodridge pe ambele punti, iar siguranta a crescut. Ca reparatii, odata cu schimbatul suspensiei, am intervenit impotriva ruginii la oalele telescoapelor (efectul sarii date pe sosea de idiotii de la drumuri ), la ambele punti si cu ocazia asta am descoperit ca-mi lipseau si doua dopuri de cauciuc, dopuri care acopera niste gauri care duc spre praguri, unde se retine apa si ruginesc si ele. Ma astept ca in viitor sa trebuiasca sa schimb pragurile Oricum, pana acum se prezinta relativ bine. Pentru rugina am folosit o solutie speciala, ce transforma rugina. Se vede in fotografia de mai jos. Reteta a fost cam aceeasi ca si la podea, in plus adaugand solutia pentru rugina. (solutie antirugina->2 straturi zinc->2 straturi grund->2 straturi Teroson) Unde se vad petele albastre/negre, e semn ca solutia si-a facut treaba si a distrus rugina. Totusi, cat de bine a functionat tratamentul se va vedea in timp. Oricum, e mai bine decat sa fie expusa direct. Recomand sa aruncati un ochi asupra ruginii (in special sub aripi si podea) si sa interveniti pana nu-i prea tarziu. E ceva de munca (o zi de la 9 dimineata pana pe la aproximativ 23 noaptea pentru o singura punte, cu demontat, curatat, aplicat, montat), dar nu trebuie neglijat acest aspect. Ceea ce se vede am facut eu cu ajutorul unui prieten, pentru ca la service m-ar fi costat enorm si nici nu aveam garantia ca vor da cu solutiile care trebuie. Fotografii cu masina inainte si dupa montarea suspensiei voi pune in curand.
|
Author: | tomi_alfa [ 10 Jun 2014, 17:34 ] | ||
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela | ||
Azi am hotarat sa fac si ITP-ul ca-mi expira in cateva zile, dar se pare ca n-am trecut din prima din cauza unui cablu de la frana de mana care nu tine cum trebuie . Ceea ce nu mi-a placut e ca dupa noile reguli (cica)cei de la ITP trebuie sa astepte unda verde de la Bucuresti, daca blocheaza sau nu masina. Nu stiu cum sa spun, dar asta mi se pare o mare idiotenie. Practic, oricine din provincie trebuie sa astepte raspunsul celor de la Bucuresti, de parca cei de acolo sunt buricul Universului. Nu am nimic cu cei ce locuiesc in Bucuresti, ci cu cei care gandesc si aplica astfel metode absurde. La ce mai esti autorizat ca statie ITP daca tot "MAMA" trebuie sa-ti spuna daca-i bun sau nu? In fine...foto cu suspensia non Cuore Sportivo si cea Cuore Sportivo.
|
Author: | Flor1n [ 10 Jun 2014, 18:50 ] |
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela |
Frumos lucrat, frumos upgrade! Si eu tre sa-i aplic tratamentul anti-rugina, deci multumesc pt tutorial! |
Author: | tomi_alfa [ 10 Jun 2014, 22:20 ] |
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela |
Flor1n Quote: Frumos lucrat, frumos upgrade! Si eu tre sa-i aplic tratamentul anti-rugina, deci multumesc pt tutorial!
Multumesc. Cat de bun e tratamentul, voi vedea la anul in primavara. Oricum, mi-am propus ca o data la 4-6 luni sa o verific si sa intervin acolo unde cazul, pentru ca incepe sa se simta ca are o varsta, desi la exterior nu arata la ce forme are .
|
Author: | tomi_alfa [ 21 Aug 2014, 19:27 ] | |||||||||||
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela | |||||||||||
Hai sa adaug si eu cateva noutati. De curand am reusit si am pus lupe bixenon Morimoto Mini H1 in faruri. Nu pot sa spun decat ca in sfarsit vad drumul asa cum trebuie. Faza lunga cel putin este incredibila. Partea neplacuta este ca spre deosebire de Alfa 147 unde se monteaza foarte usor, la 156 Mk1 cel putin montarea lor mi-a dat batai de cap din cauza ca filetul lupelor este prea scurt ca sa pot prinde piulita in spatele oglinzilor, asa ca a trebuit sa muncesc la ele si sa iau din material ca sa le pot fixa. Cei de la RetrofitLab au un filmulet si cu 156 Mk3, insa nu sunt Morimoto. Cu aceasta ocazie, daca tot am desfacut farul, le-am facut si GTA Look (link de pe forum). Pentru cei ce doresc sa-si monteze Morimoto Mini, iata un mic ghid pentru montarea lor. Mentionez ca am lucrat pe un far cobai, marca DEPO. Din spusele colegului hartans, cele Carello difera in spatele oglinzii. Scule si accesorii necesare: - o cutie de carton de 3xvolumul farului sau cuptorul aragazului. Eu am folosit aragazul, preincalzit si am tinut ~10 min de far pentru a dezlipi sticla, cu focul stins, iar farul asezat pe doua cutii de carton. - pistol aer cald - manusi protectie - fir dublu, colorat negru-rosu pentru legatura la solenoidul lupelor - patent mediu cu varf ascutit (spit cum i se mai spune) pentru a putea strange piulita de la lupe - papuci mama-tata de marime medie si mare, cel putin 6 perechi pentru legatura solenoidului - vopsea negru mat, eventual si grund, pentru GTA Look - tub termoizolator si doua tuburi striate medii spre mari - banda izolatoare si dublu adeziva - pila rotunda si lata de marime medie - panza bomfaier - surubelnita in cruce si lata (medii spre mari) si una-doua micute pentru ceasuri, late Pentru a scoate oglinda farului, trebuie scos motorasul de reglaj in primul rand (trageti cu grja de el), apoi cu o surubelnita lata ajutati-va sa o scoateti din prinderile de jos - una la becul de faza lunga si cealalta la cel de scurta. Dupa ce sunteti cu oglinda farului in mana, scoateti sistemul de fixare a becului (2 suruburi in cruce), verificati cam cat material trebuie luat prin pilire punand ca suma adunata latimea saibei si a piulitei de la lupa. Faceti un semn cu un creion de jur imprejur ca sa aveti idee pana unde trebuie pilit pastrand o distanta egala de la margine pana la linia desenata. Apoi cu panza de bomfaier, faceti o taietura adanca atat cat trebuie, pana la semn, in partea de sus unde vine acea piedica de la becul de halogen. In continuare, trebuie taiata acea parte de jos pentru ca altfel nu veti putea strange piulita, nu veti putea monta saiba de ghidare a lupei si nici suportul de montare al becului. Atentie insa, trebuie lasata o margine in care sa se sprijine saiba. Piliti pana la semn si pana ajungeti la o suprafata perfect neteda si care vine perfect pe saiba, astfel incat aceasta sa fie fixa si sa nu aiba joc. Saiba nu va intra decat daca piliti putin si in colturile interioare de sus si de jos. Dupa fixarea lupelor, pe cat posibil, faceti reglajul pe masina, la un perete sau chiar pe un aparat de reglat farurile daca aveti posibilitatea, inainte de a relipi sticla farului, ca sa vedeti daca linia luminii este orizontala si lumineaza corect. Pentru cine doreste, poate face si legatura la faza lunga, legand cele doua fire ce ies din lupa la + & - de la becul de faza lunga. Dupa ce am scos firele din acea mufa, am taiat putin capetele de la micile mufe apoi le-am fixat in doi papuci, unul mediu si unul mare (ca sa nu gresesc la fixare). De asemenea am adaugat fire (negru si rosu) la firele farului, dupa care le-am izolat. Ca sa pastrez un aspect cat mai de fabrica, am scos firele becului prin partea de jos a capacului de la far si le-am imbracat in tuburi striate de protectie. Am dat si o gaurica in partea de sus a capacului pentru a preveni condensul. La sfarsit am folosit silicon pentru faruri si le-am lasat la uscat aproximativ 24 de ore. Rezultatul il puteti vedea mai jos.
|
Author: | Hermanoli [ 21 Aug 2014, 20:25 ] |
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela |
Super frumos...un DIY foarte util ! Bravo! |
Author: | hartans [ 21 Aug 2014, 22:43 ] |
Post subject: | Re: Alfa 156 Blu Vela |
super dyi, foarte util. Merci tomi pentru sfaturile date (sunt si eu spre finele proiectului cu lupele in far) |
Page 2 of 9 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |