It is currently 13 Nov 2024, 04:29

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 15 Dec 2011, 00:48 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jul 2008, 14:41
Posts: 96
Location: Brad, HD
Inca ceva, daca problema e de la distributie, putea sa nu fie evidenta imediat dupa schimbarea ei, cand am pornit masina? Cum spuneam, mi-a aparut balbaitul acela, trepidatul la ralanti, cam la o saptamana si ceva dupa schimbul de distributie.
Acul turometrului nu oscileaza la ralanti. Ca simt cum ma misca in scaun pana se incalzeste cred ca e datorat faptului ca am observat, cand am deschis capota, ca motorul se zgaltaie destul de tare la ralanti,tremura...

_________________
ex: 2003 - Alfa 156 2.0 JTS facelift 166 cp


Top
   
PostPosted: 15 Dec 2011, 03:09 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
bogdan156 Quote:
Inca ceva, daca problema e de la distributie, putea sa nu fie evidenta imediat dupa schimbarea ei, cand am pornit masina? Cum spuneam, mi-a aparut balbaitul acela, trepidatul la ralanti, cam la o saptamana si ceva dupa schimbul de distributie.
Acul turometrului nu oscileaza la ralanti. Ca simt cum ma misca in scaun pana se incalzeste cred ca e datorat faptului ca am observat, cand am deschis capota, ca motorul se zgaltaie destul de tare la ralanti,tremura...
da, poate sa nu fie evidenta imediat dupa schimbarea ei.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 16 Dec 2011, 20:35 
Offline
User avatar

Joined: 02 Oct 2008, 23:50
Posts: 155
Location: Ploiesti
bogdan156: am acelasi motor 2.0 jts si ti-am scris mai sus: am avut aceleasi simptome ca si tine, a aparut trepidatul la fel la o saptamana, turometrul insa nu oscila, in schimb tremura tot motorul din tampoane la fel ca la tine (mai ales la rece), si am schimbat-o din nou tot la 30 000 km. Daca stiam, o schimbam imediat atunci, la cateva saptamani ( din nefericire nu am gasit pe cineva sa-mi explice atunci). Solutia salvatoare a venit din partea lui Alex Mirica, caruia ii multumesc din nou(scuze daca nu e cazul aici). Ti-a scris si el mai sus exact ce trebuia sa aflii, calele sunt speciale pentru acest motor, etc.Asa ca schimb-o neaparat cu cale! Vorbeste cu Alex, poate faci un drum la Bucuresti; stiu ca poate e greu, dar macar mergi la sigur!


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2011, 00:27 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jul 2008, 14:41
Posts: 96
Location: Brad, HD
Iti multumesc mult pentru raspuns. Mi-ai fost de mare ajutor.
Sper sa fie problema doar de la distributie, sa nu aiba altceva. Asta ma doare/m-a durut mai tare, ca nu stiu/stiam ce are. Eu tot timpul am avut o presimtire legat de asta, ca imediat dupa a aparut problema,dar oricui am spus de distributie m-a privit ciudat, ca nu e de la ea. Ca daca e de la distributie, ori merge bine, ori nu merge deloc...Altii ca e de la injector problema, dar ca nu apare pe testrer.Ce sa fac, daca stiam la momentul respectiv ca distributia se schimba doar cu cale...Dar daca nici la reprezentanta nu au stiut asta, eu nici atat...
Sper sa reusesc zilele urmatoare sa imi iau kit-ul de distributie. E mai greu in perioada asta a anului, dar mai fac un efort.Acum ma interesez pe zona, daca gasesc undeva sa aiba cale, daca nu, pana la urma o sa dau o fuga si la Bucuresti.

_________________
ex: 2003 - Alfa 156 2.0 JTS facelift 166 cp


Top
   
PostPosted: 02 Mar 2012, 11:11 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jul 2008, 14:41
Posts: 96
Location: Brad, HD
Salutare.

Am fost cu masina la Timisoara, de-am schimbat distributia cu cale.
Constatari: distributie decalata, cureaua slabita, cureaua balansier de asemenea slabita.
Am schimbat kit distributie+pompa apa SKF, kit balansier Dayco+Ina, kit accesorii SKF, ulei Valvoline VR1 Racing 5w-50 + filtru Bosch, filtru aer Bosch, termostat Vernet, antigel G12 Hepu.
Din pacate, masina nu si-a revenit, face tot cam la fel la ralanti, aceleasi simptome, aceeasi intrerupere. O usoara ameliorare - in toba se aude mai rar ca inainte rateul la ralanti. In turatie e ok, nu se simte nimic.
Din ce mi s-a spus, s-ar putea ca datorita faptului ca distributia n-a fost pusa bine ceva supapa la evacuare sa nu inchida cum trebuie, eventual sa aiba calamina depusa. S-o mai las o perioada, sa vad cum merge acum ca e reglata distributia...
La diagnoza n-a iesit nimic, nici o eroare.

_________________
ex: 2003 - Alfa 156 2.0 JTS facelift 166 cp


Top
   
PostPosted: 02 Mar 2012, 11:50 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
posibil sa fie si alte daune, nu doar calamina. parerea mea doar..

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 02 Mar 2012, 12:11 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jul 2008, 14:41
Posts: 96
Location: Brad, HD
tzzivii Quote:
posibil sa fie si alte daune, nu doar calamina. parerea mea doar..
Supapa indoita? Sau altceva? :scratch:

Cum ziceam si in postarile anterioare, doar la ralanti are un rateu, o intrerupere. Cum o accelerezi putin nu se mai simte. In rest merge normal, trage masina ok...

_________________
ex: 2003 - Alfa 156 2.0 JTS facelift 166 cp


Last edited by bogdan156 on 02 Mar 2012, 12:13, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 02 Mar 2012, 12:12 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
supapa, ghid, scaun.. - la plural posibil.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 02 Mar 2012, 12:15 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jul 2008, 14:41
Posts: 96
Location: Brad, HD
tzzivii Quote:
supapa, ghid, scaun.. - la plural posibil.
Da, asta ar fi partea nasoala, trebuie desfacut motorul, rectificat supape, schimbate eventual, rectificat scaunul...Nu stiu ce sa fac...Dac asta e pana la urma cauza...

_________________
ex: 2003 - Alfa 156 2.0 JTS facelift 166 cp


Top
   
PostPosted: 02 Mar 2012, 16:34 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
oricum la JTS, la km tai e bine sa cureti chiulasa, supape, refacut scaune, verificat ghiduri etc..

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 02 Mar 2012, 19:18 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jul 2008, 14:41
Posts: 96
Location: Brad, HD
Multumesc.
Da, ma gandesc si la varianta asta...
Kilometrii abia acum am trecut de 86 de mii. Sunt chiar multi pentru motorul asta, in cat sa aiba probleme de genul?...
De la injectoare ma gandesc ca nu e, nu facea la fel de aproape 4 ani. S-ar fi dus de tot un injector, eu stiu...Eventual ar fi facut figuri si in mers, in turatie mare.

_________________
ex: 2003 - Alfa 156 2.0 JTS facelift 166 cp


Top
   
PostPosted: 02 Mar 2012, 19:50 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2131
Car: 156 GTA
Intelege ca o sa intrerupa usor intoteauna!
E natura sistemului de injectie.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2012, 00:05 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jul 2008, 14:41
Posts: 96
Location: Brad, HD
Ok, inteleg asta. Doar ca intreruperea e insotita si de un usor zgaltait, se vede si motorul cum se zgaltaie, se scutura putin la un anumit interval, de cateva secunde.

Ca o ameliorare dupa schimbatul distributiei, in afara ca rateul din toba se aude mai rar la ralanti, si cand revine pe loc la ralanti din turatie mare nu mai da sa se balabaie.Inainte, cand revenea, se balabaia 2 secunde , pana se stabiliza.

Am mai vorbit cu cineva si mi-a zis sa fac un test de compresie la motor, ca daca e ok compresia sa nu desfac motorul pentru supape si chiuloasa, ca nu e necesar. Eventual sa dau injectoarele jos, sa le duc la un banc de verificare...
Acum 3 ani cand am facut testul de compresie aveam valorile : la cilindrul 1 aproape 13 bari, la cilindrii 2 si 3 a dat 13 bari si ceva, iar la cilindrul 4 a dat 11,5 bari. Nu stiu, mi se pare cam mica valoare de la 4. Din ce-am mai gasit, diferenta dintre cilindri nu trebuie sa fie dupa unii mai mare de 1 bar, dupa altii sa nu fie mai mare de 3 bari. Si toti sa fie peste un anumit numar de bari minim pentru fiecare motor in parte...

_________________
ex: 2003 - Alfa 156 2.0 JTS facelift 166 cp


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2012, 01:36 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jul 2008, 14:41
Posts: 96
Location: Brad, HD
Da, am vazut topicul cu ceva timp in urma. Stiu de problemele legate de depunerile la admisie la JTS.
Doar ca ma gandesc sa nu aiba altceva, si altceva...

_________________
ex: 2003 - Alfa 156 2.0 JTS facelift 166 cp


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2012, 16:35 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jul 2008, 14:41
Posts: 96
Location: Brad, HD
Am mai dat o tura cu masina azi.
Rateul in toba la ralanti, pufaitul respectiv se aude mai rar, iar intreruperea se simte mai rar si din interior, stand in masina. Apoi, daca o accelerez pe loc tare si las brusc de acceleratie, cand revine la ralanti nu se mai balbaie. Inainte se balbaia 2-3 secunde.Sau la pornire, dupa ce era cald motorul, facea la fel.
Doar in fata, in zona radiatorului se aude un usor suierat, in genul zgomotului facut de o rola uzata.

Referitor la ce spuneam mai sus despre compresie, poate sa imi spuna cineva daca compresia avuta atunci era normala? Si pana la urma care e diferenta admisa intre cilindri, 1 bar, 3 bari?
Multumesc!

_________________
ex: 2003 - Alfa 156 2.0 JTS facelift 166 cp


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited