Buuuun,
Cele cateva posturi de mai sus si in special cele ale lui Alexandrus m-au facut sa investighez ceva mai amanuntit (desi la lumina lanternei) problema motorizarii, constatand urmatoarele:
- Alfa SW de Italia are tot motorizare 2.5 V6, cod AR 32401, cu o putere de 140 kW, iar a mea are codul AR 32405 si puterea de 141 kW. Motorizarea de pe masina mea echipeaza 2.5-urile fabricate dupa luna 10.2000 (a mea e 11.2000).
Pana aici totul ok, gasit pe net, citit si inteles toata povestea, insa partea nasoala acum incepe: Pe Alfa SW (motorizarea mai veche) nu am gasit catalizatoare in locurile unde la a mea sunt prezente... Am gasit doar tevile galeriei de evacuare (serpisori parca se numesc) care ies din motor prin fata si prin spate apoi se unesc firesc in intermediare (nu am observat daca au vreo sonda ceva pe acolo), exact asa cum presupunea Alexandrus...
In schimb, la mine, imediat dupa ce fiecare set tevi de evacuare iese din motor (atat in fata cat si in spate) se unesc in corpul cate unui catalizator dotat cu o sonda si abia apoi iesirile catalizatoarelor se duc catre intermediare...
Problema mea este ca, in acest caz, degeaba demontez italianca - nu am ce lua de pe ea, traseul de evacuare nefiind similar. De unde rezulta marea necunoscuta: ce fac eu acum cu catalizatorul meu care zici ca e furnal de topit coxul cand se incalzeste ?
Pot oare sa-l demontez, sa scot tot ce are inauntru si sa-l montez la loc ? (constient de faptul ca va consuma mai mult si ca nu va mai respecta normele... Euro 3, Alexandrus...
)
Astept cateva sugestii de la persoane avizate sau care au mai facut asemenea operatiuni !
P.S.: Alexandus, fiind eu convins ca GTA-ul, desi e mult peste, are cam aceeasi arhitectura a motorului/evacuarii, cand te uiti sub a ta nu se vad doua catalizatoare, unul in fata si celalalt in spatele motorului ? (asta daca le mai ai si nu ai facut vreo modificare pe acolo)... de curiozitate intreb, deocamdata ma multumesc si cu vreun sfat pertinent...