It is currently 04 Feb 2025, 01:06

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 80 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: 27 Sep 2010, 18:38 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Cand am zis in mers m-am referit la motor pornit. Masina statea pe loc :D

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 27 Sep 2010, 18:52 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7432
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
pe loc nu prea e relevant. cel mai bine e in mers. sau era o ironie? :lol: :lol:

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 27 Sep 2010, 21:13 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
De ce ar fi diferit in mers? pe mine ma intereseaza cantitatea de aer care intra in motor in functie de viteza motorului. Ca e in miscare sau nu, e irelevant.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 27 Sep 2010, 21:16 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
Incarcarea este diferita in mers.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 27 Sep 2010, 21:19 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7432
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
pentru ca in mers ai alt flux de aer etc... si e cam aiurea sa o tii turata masina pe loc in 4000 ca sa vezi ce masoara. nu ti se pare?

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 27 Sep 2010, 21:39 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Pai sincer nu mi se pare. Pe loc pot sa o turez linistit si sa ma uit la diagnoza. In trafic am alte chestii la care tre fiu atent.

Dar asta e mai putin relevant. Relevant ar fi de ce ar fi un alt flux de aer in mers, in situatia in care masina nu e echipata cu RamAir sau alte solutii de direct intake? In plus nu am fost atent daca MAF-ul e inainte sau dupa turbo, pt ca daca e intre turbina si intrecooler e cu atat mai putin relevant.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 27 Sep 2010, 21:48 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7432
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
MAF-ul e inainte de rurbina. si la fiat ecu scan ai functia de log. adica iti face niste fisiere. inregistreaza el, tu tot ce trebuie sa faci este sa te plimbi si sa ai laptop-ul pe scaunul din dreapta. nu ai direct intake, dar din cate stiu eu, 147-le trage aer de undeva dintre capota si bara, adica, la o anumita viteza, aerul intra si singurel, nu se mai chinuie turbina sa "il cheme"

ma exprim aiurea, dar sper sa intelegi

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 28 Sep 2010, 07:38 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Am vazut ca are functia de log insa momentan folosesc varianta freeware, asa ca nu pot salva test run-urile.
Hai sa zicem ca in mers intra o cantitate mai mare de aer in motor, desi diferentele cred ca sunt minore (verific cu prima ocazie). Ideea testului era sa vad pana unde masoara MAF-ul, si asta se vede f clar pe loc. Nu are niciun rost sa ma complic aiurea.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 13 Oct 2010, 19:45 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Am schimbat zilele trecute MAF-ul insa problema persista. Diagnoza cu Fiat Ecu Scan arata la fel: pe loc peste 3000 rpm Desired Intake Air Quantity sare la 1200 (nu am retinut unitatile) iar Intake Air Quantity ramane cvasiconstant dupa o scadere mica in jur de 3000. Ramane sa confirm comportamentul in mers.
Motorul nu pare sa aiba o pierdere de putere, insa comportamentul mi se pare suspect. Pe de alta parte mi se pare ca la accelerari cu pedala la podea scoate cam mult fum, si cam negru. In momentul de fata suspectez ori o sonda lambda, ori filtrul de particule aftermarket.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 13 Oct 2010, 19:52 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7432
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
sonda lambda la JTD? incearca log in mers, e mult mai precis, trust me. si mai verifica map-ul (sigur e murdar) si admisia (clapeta si egr-ul). in ultima instanta, mai e turbo care ar fi ok sa o cureti.

LE: acum am vazut ca ai curatat egr-ul, deci probabil ai vazut si clapeta..

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2010, 07:32 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
tzzivii Quote:
sonda lambda la JTD?
Din cunostintele mele sumare legate de JTD exista si aici sonda lambda.
Quote:
... mai verifica map-ul (sigur e murdar)
MAP?

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2010, 07:51 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7432
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
din cate stiu eu, JTD-ul nu are. ma rog, poate ma insel dar eu nu am vazut-o. si am umblat de foarte multe ori la evacuare. MAP-ul (manifold absolute pressure) e senzorul de presiune in admisie si il gasesti in stanga egr-ului. cam la 15 cm. are mufa sus si il dai jos cu un torx t30. eu l-am dat jos pe al meu dupa 20k dupa ce fusese curatat si era iar murdar. atentie ca mufa are o siguranta. intai o ridici, apoi apesi pe laterala mufei si o scoti.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2010, 09:00 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Merci de sugestie tzivii. M-am uitat in FES la Fuel Pressure si pare a fi in regula. Saptamana viitoare m-am hotarat sa o duc la o diagnoza cu Examiner la Alfa, iar pana atunci o las asa. Nu imi place sa fac chestii doar de dragul de a le face, ca e posibil sa le fac degeaba (vezi exemplele de mai sus cu MAF-ul si EGR-ul).

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2010, 11:11 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7432
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
chestia cu MAP-ul nu o faci degeaba, e ok sa fie curat. m-am chinuit sa il scot la un 1.9 JTDm si nu iesea neam. dupa ~120k prefera sa se rupa decat sa mai iasa de acolo. era gripat in mizerie. plus ca dupa km aia, ca si a ta, si turbo mai da semna de oboseala.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2010, 16:48 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
De preferat este sa nu scoti mufa, doar desfaci torx`ul si e ok.
dany, problemele tale sunt din egr cel mai probabil
Iar filtrul de particule, trebuie aruncat rapid.

TIVII, nu mai edita posturi aiurea!-seth

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 15 Oct 2010, 07:36 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
@seth am curatat egr-ul nu cu mult timp in urma, si atunci era super curat. Iar masina e folosita in principal pe autostrada (viteze mari, mers constant), deci prea putina frectie in oras.
Acum dupa ce am schimbat MAF-ul mi se pare totusi ca se tureaza mai usor peste 3000, deci e posibil sa fi fost o problema pana la urma.
Si intradevar pana nu scap de filtrul de particule nu o sa fiu sigur de cum sta treaba.
Pana una alta o sa ma uit mai atent in problema cu MAP-ul, iar daca aveti o solutie pas cu pas nu ar strica :wink: .

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 15 Oct 2010, 07:40 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7432
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
la ce te referi prin solutie pas cu pas? deasemnea, egr-ul nu consta numai in partea pe unde trec gazele si care se murdareste. are si partea electrica, care controleaza acea "supapa". de obicei se duce partea electrica. exista si o metoda de curatare a ei. o sa atasez un pdf.

LE: am atasat PDF-ul. eu asa l-am curatat pe al meu, si nu iti poti da seama cat de murdar era. ~60k km doar.


Attachments:
EGRcleaning.rar [206.55 KiB]
Downloaded 152 times

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…
Top
   
PostPosted: 15 Oct 2010, 08:10 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
:thanks: cu prima ocazie ma mai uit o data la EGR. Eu intradevar nu am curatat decat partea unde se strange funingine.
Solutia pas cu pas la care ma refeream era pentru curatarea MAP-ului. Ceva similar cu cel pus inainte ar fi perfect, insa cateva indicatii la partile sensibile ar fi suficient.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 15 Oct 2010, 09:29 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
M-am edificat intre timp cum e cu MAP-ul (de pe topicul luiIRbabuin si de aici), insa tot in topicul respectiv am vazut mentionat ca futunul Pierburg poate da simptome similare cu cele mentionate de mine mai devreme (i.e. fum in forja). Rog sa imi spuna cineva unde e sau care e piesa in cauza (codul piesei din ePer ar fi perfect)?

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 15 Oct 2010, 13:24 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7432
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
pai. e cam greu sa le vezi la 147. valva pierburg este montata undeva jos pe cutia filtrului de aer. ai un furtun care intra in ea de la traseul de vacuum. si un furtun care iese din valva si intra in wastegate la turbo. recomandat daca le schimbi sa iti iei siliconice. nu sunt scumpe.

LE: mare atentie cu MAP-ul, sa nu incerci sa il cureti cu altceva (periuta, surubelnita, etc..). ii dai doar cu spray de carb sau brake cleaner. il lasi sa atace, apoi dai iar. se va curata perfect doar din jet.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 15 Oct 2010, 14:37 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Dupa o discutie cu Alex Mirica am lamurit care sunt piesele.

Codurile ePer:
MAP: 46811235
furtune Pierburg: 46811544; 46789144; 46847277. Poza cu piesel din eper: 10260/1.

Le iau usurel pe rand si vad ce iese.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 15 Oct 2010, 14:47 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7432
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
pai, nu are rost sa le schimbi. map-ul incearca intai sa il cureti. si furtunasele sa le verifici sa nu fie sparte. eventual poti sa verifici si valva daca scoti furtunul din wastegate, si il astupi cu degetul si altcineva sa iti dureze motorul, sa vezi daca simti ceva la deget.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 15 Oct 2010, 14:50 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Ah deocamdata nu se punea problema de schimbare, insa in ePer sunt usor de gasit, vazut cum arata etc.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 15 Oct 2010, 15:21 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7432
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
daca te ajuta pot incerca sa iti fac niste poze cu ele la un 1.9 JTD, tot 147.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 15 Oct 2010, 16:22 
Offline
User avatar

Joined: 26 Feb 2009, 21:18
Posts: 880
Car: KamiKaze 147
Location: Bucuresti
Scuze de interventie. Daca poti Tzzivii, pune niste poze cu ele. Eu credeam ca MAP si MAF e aceeasi chestie. Urmaresc cu interes topicul pentru ca vreau sa curat si eu acei senzori. Multumesc.

P.S. Tzzivii, acum spui ca se poate "repara" si partea electrica de la ERG??? :fury: Se pare ca nimeni nu stia treaba asta...toti recomandau alt ERG.N-am inteles eu exact cum se procedeaza dar cred ca reusesc. Multam'!

_________________
(O=v=O) - 147 1.9 JTD


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 80 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited