Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Supapa EGR https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=13983 |
Page 2 of 9 |
Author: | lucianm [ 09 Nov 2010, 09:51 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
Citesc din factura: Curatat EGR - 0.45 ore manopera = 38.48 RON (fara TVA) Demontat/montat clapeta admisie - 0.5 ore m = 42.75 RON (fara TVA) Toata revizia de 30.000 km (incl. toate filtrele) + schimbat lamele stergatoare + curatarea cu pricina = 1451.26 RON (incl. TVA) |
Author: | georgeg [ 09 Nov 2010, 11:36 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
lucianm Quote: Buna ziua!
Te asteptam duminica la intalnirea saptamanala de la Academie pentru a vedea fulgerul de aproape
Sunt "boboc" pe acest forum. Am o Alfa 159, 2.4 JTDM, furia alba, din feb. 2009 si sunt fan inrait al marcii, chiar daca cunostintele mele de mecanica sunt cvasi-inexistente (sau la un nivel de baza, mai precis). ...... Daca ati vazut un fulger alb pe strada, eu eram! |
Author: | lucianm [ 09 Nov 2010, 12:14 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
Da-mi, te rog, cateva detalii: locatia exacta, ora, samd. |
Author: | yux_mm [ 09 Nov 2010, 12:17 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
intalnirea saptamanala in bucuresti |
Author: | ionutp [ 10 Nov 2010, 11:05 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
offtpc: chiar sunt curios cum "da albul". bine ai venit p-acilea. |
Author: | lucianm [ 04 Mar 2011, 12:14 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
Hmmm, se pare ca a venit din nou, dupa 4600 km de la precedenta curatare (!), vremea sa curat valva EGR. Masina da in nas cand accelerez dupa schimbarea vitezelor, mai ales la 1-a si a 2-a. Se pare ca iarna are acest efect: mers subturat pe zapada, trafic ingreunat in oras, stradute blocate, etc... La fel mi s-a intamplat in februarie trecut. Sunt un pic trist.. |
Author: | yux_mm [ 04 Mar 2011, 14:07 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
mersul subturat dauneaza grav sanatatii. |
Author: | sorin159 [ 04 Mar 2011, 14:19 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
Sper ca nu trebuie sa fac si eu o noua plimbare cu platforma Intrebare pentru cunoscatori: daca merg cu masina turata pe o distanta mai mare nu are loc un proces de curatare al EGR-ului. |
Author: | nae [ 04 Mar 2011, 15:00 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
Nu |
Author: | IRBabuin [ 04 Mar 2011, 20:33 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
EGR e inchis in frina de motor (numai bine, in loc sa sari pe frine la rosu, il anticipezi) si in acceleratii puternice. EGR este deschis MULT cind pedala este apasata FOARTE putin, cind stai la relanti, cind turatia este mica etc. Mersul inteligent protejeaza inerent si EGR-ul. |
Author: | nae [ 04 Mar 2011, 21:16 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
Nu prea ai timp de "mers inteligent" cand folosesti masina zilnic in Bucuresti. |
Author: | ILuzoriu [ 05 Mar 2011, 01:26 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
IRBabuin Quote: EGR e inchis in frina de motor (numai bine, in loc sa sari pe frine la rosu, il anticipezi) si in acceleratii puternice.
Deschiderea EGR-ul este determinata de IQ (cantitatea de motorina injectata) si RPM (turatia motorului), nu de apasarea pedalei de acceleratie. Pe scurt: Requested airflow <= Fuel injected x RPMEGR este deschis MULT cind pedala este apasata FOARTE putin, cind stai la relanti, cind turatia este mica etc. Mersul inteligent protejeaza inerent si EGR-ul. Dupa 3000 rpm egr-ul este inchis complet, bineinteles daca atat solenoidul cat si partea mecanica functioneaza cum trebuie |
Author: | RaduAlfa [ 05 Mar 2011, 22:22 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
este destul sa dezactivam EGR-ul din soft? sau trebuie si blindat? |
Author: | ILuzoriu [ 06 Mar 2011, 13:35 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
Este suficienta dezactivarea controlului EGR-ului din soft. |
Author: | olaralexxandru [ 07 Mar 2011, 02:00 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
cine anuleaza din soft? zona Cluj |
Author: | nae [ 07 Mar 2011, 02:04 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
Vorbeste cu Alex_Alfa http://forum.alfaclub.ro/memberlist.php ... ofile&u=27 |
Author: | lucianm [ 07 Mar 2011, 11:56 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
N-as baga mana in foc ca e OK sa anulezi EGR-ul, si o spune un om care a avut de patimit de pe urma lui. Pana la urma am identificat si alte cauze ale comportamentului ezitant al masinii din ultima perioada (a propos, de vineri si-a revenit miraculos, ceea ce ma face mai circumspect in a da vina pe EGR): 1. Multa lume mi-a recomandat sa nu mai alimentez cu motorina aditivata pentru iarna, tip Alpin Diesel, si cred cau au dreptate: aditivii de fluidizare, continutul de parafina, etc, etc, fac ca depunerile sa fie mari la mers prin orase gen Bucuresti. 2. La ger, am senzatia ca porneste in mai putini cilindri, mai ales ca s-ar parea ca e un anumit mod de apasare a butonului de pornire: mai lung la pornire cu motor rece, dupa incalzire fiind indicata apasarea scurta. Oricum, pornirea la Alfa e ceva mai zgomotoasa... 3. Se pare ca si clapeta de admisie (oare asa ii zice?) are rolul ei, colmatandu-se in atmosfera poluata ca in Bucurestiul iubit. Astept colegii cu mai multe cunostinte de mecanica sa ma (dez)aprobe. Una peste alta, mai astept sa vad cum se comporta masina in zilele urmatoare. |
Author: | tzzivii [ 07 Mar 2011, 13:52 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
lucianm Quote: N-as baga mana in foc ca e OK sa anulezi EGR-ul
Ba e foarte ok sa il anulezi, e foarte ok si pentru motor si pentru tine. tu ai avut de patimit de pe urma lui din cauza ca mergea prost sau nu mergea deloc (care nu este acelasi lucru cu dezactivarea din soft). partile sa zicem, nefavorabile la anularea EGR-ului sunt: incalzirea motorului o idee mai greu (se poate trai cu) si s-ar zice ca ies altfel noxele (se trece oricum ITP-ul lejer) |
Author: | IRBabuin [ 07 Mar 2011, 16:09 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
Singura problema iarna este faptul ca motoru abia ajunge (daca ajunge) in temp, de la asta pleaca multe chestii gen combustie incompleta, funingine prin EGR, depuneri. De ex masina mea porneste si merge sensibil mai bine cu chestii gen EVO Diesel, Alto Rompetrol. Pornirea e data de bujii in principiu, vezi daca sunt OK. Dar vezi si cum se prind fisele pe bujii, la 156 este un sistem complet cretin si insuficient la ce curent trece pe acolo, in stil fisa de benzinara. |
Author: | ahara [ 07 Mar 2011, 22:13 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
eu am momentan EGR-ul anulat din soft. prin urmare nu am avut nici una din problemele sesizate de voi aici. daca anulati EGR din soft parerea mea este sa va ganditi si la eliminarea DPF-ului: de cand am EGR-ul anulat ciclurile de regenerare ale DPF-ul sunt mai frecvente (creste consumul) si mai rau decat atat DPF-ul se umple de "scrum/funingine" si trebuie inlocuit. personal cred ca-l voi arunca la gunoi si pe acesta spre disperarea ecologistilor |
Author: | georgeg [ 07 Mar 2011, 23:17 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
@ahara : Chiar iti place cum porneste la rece la -3 grade ? Nu ti se pare ca parca suna a mertan vechi, bot de cal d-ala, care il auzeai in tot cartieru' cand pornea ? EGR-ul anulat din soft nu modifica el insusi ciclurile de regenerare, aia se datoreaza tunerului care bine a facut ca a rescris softul de regenerari, altfel pana acum dpf-ul era pa demult. |
Author: | georgecristian [ 07 Mar 2011, 23:37 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
Cate pareri, atatea teorii. Cine citeste topicul asta cap-coada nu intelege nimic, EGR, nonEGR, DPF sau fara, Alpin Diesel, Rompetrol Alto, etc. Pana la urma, fiecare cu experienta lui personala si credinta ca face bine. Eu unul sunt mai conservator, am aceeasi configuratie din fabrica de cativa ani, circulat 90% in Bucuresti, singurele probleme toamna trecuta cu lejera neregularitate relanti, rezolvate prin curatarea intrarii in galeria de admisie ( colector aspiratie in italiana) . Iarna nicio problema, motorul optim. Eu am pus doar Alpin Diesel, bine, rau, nu stiu. Primavara frumoasa, baieti! |
Author: | ahara [ 08 Mar 2011, 00:10 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
@georgeg: mertanul ala e un vis frumos! acu face dimineata ca toti dracii ca m-au lasat bujiile! maine spre sa vina si sa scap de cosmarul asta. |
Author: | RaduAlfa [ 08 Mar 2011, 01:42 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
Deci concluzia, merge mai bine cu egr-ul anulat din soft, dar exista riscul sa se infunde pdf-ul. iar asta se rezolva cu o resoftare si pdf removal , fizic.... iar resoftarea si pdf-removal, costa? Nu ies mai ieftin daca duc Egr-ul la curata o data la 6 luni? Nu ca, nu as fi tenta de a face treaba asta pt a imbunatii performantele, dar nu stiu cat de mult voi simti vre-o diferenta! |
Author: | tzzivii [ 08 Mar 2011, 01:47 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
da merge mai bine cu EGR-ul anulat din soft. Din cate stiu eu nu are de suferit DPF-ul prea mult (DPF nu PDF ). resoftarea si eliminarea DPF-ului de obicei costa (nu te costa daca ai cunostinte cu datorii la tine care se ocupa cu asa ceva). iesi mai ieftin sa il cureti odata la 6 luni dar masina tot prost o sa mearga (daca EGR-ul are probleme). si, diferenta de la anularea EGR-ului si al DPF-ului o sa o simti destul de bine, cu un mare zambet pe buze chiar... |
Page 2 of 9 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |