It is currently 12 Apr 2025, 20:48

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 96 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 05 Nov 2009, 13:19 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2009, 00:24
Posts: 195
Location: Oradea
Inca ceva , dupa ce pui sonde noi , dupa cum mi-a spus omul care a lucrat la masina mea , au nevoie de un timp de rodaj , eroarea poate sa revina odata sau de doua ori , sondele au nevoie de un timp de "incalzire" , cateva sute de kilometri ... da cum zice textul becul check engine se aprinde daca valorile masurate de cele doua sonde sunt identice , calculatorul ajungind la concluzia ca nu exista catalizator , nu e montat sau nu functioneaza ... performante slabe ale motorului samd.

_________________
*cenzurat*


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 05 Nov 2009, 17:54 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
dani147 Quote:
Inca ceva , dupa ce pui sonde noi , dupa cum mi-a spus omul care a lucrat la masina mea , au nevoie de un timp de rodaj , eroarea poate sa revina odata sau de doua ori , sondele au nevoie de un timp de "incalzire" , cateva sute de kilometri ... da cum zice textul becul check engine se aprinde daca valorile masurate de cele doua sonde sunt identice , calculatorul ajungind la concluzia ca nu exista catalizator , nu e montat sau nu functioneaza ... performante slabe ale motorului samd.
dupa schimbarea sondelor este a doua aprindere de " check".sa astept sa se stinga singur sau sterg eroarea pe tester la service si ma rog sa nu mai apara? ce spui?


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 05 Nov 2009, 19:53 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2009, 00:24
Posts: 195
Location: Oradea
Dupa cate stiu iti tre cateva opriri/porniri pentru ca sa dispara singur eroarea daca nu mai exista cauza .. cam intre 5 si 10 faze de opriri porniri , dar nu stiu daca are legatura si cu distanta parcursa , mai poti astepta ceva timp sa vezi .. dar masina cum merge ? trage? :uhuh: ai observat ceva schimbare dupa ce ai pus sondele noi ?

_________________
*cenzurat*


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 05 Nov 2009, 21:24 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2147
Car: 156 GTA
Nu exista timp de "rodaj la sonde"
Daca piesa defecta a fost identificata corect si inlocuita merge totul ok.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 05 Nov 2009, 21:33 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
eu stiu ca o eroare se sterge dupa 4-5 porniri si (sau), nu stiu f.bine,40 de warm-cicluri DACA NU MAI SINT PROBLEME LA DIAGNOSTICAREA PE CARE O FACE CALCULATORUL. inainte de inlocuirea sondelor masina tragea bine dar crestea consumul si ceea ce era deranjant era faptul ca relantiul la 90 gr. nu era stabil. dupa schimbarea sondelor masina se comporta f.bine(trage bine si relantiul stabil) si nu cred ca a crescut(prea mult) consumul.nu am indicatie de consum instantaneu dar dupa mintea mea(alimentari la peco) nu cred ca a crescut consumul(exagerat).adevarata problema este ca nu cred ca este bine sa circuli cu un auto care iti spune ca are o problema.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 05 Nov 2009, 22:21 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2009, 00:24
Posts: 195
Location: Oradea
aia e buba , nu iti indica consumul instantaneu? asa facea si la mine cu catalizatorul defect.. dupa ce lam schimbat m-am mirat ca in mers a inceput sa imi afiseze consumul instant . Parerea mea e sa faci rost de undeva de la dez. un catalizator si punel pt test, nu e asa greu de schimbat..

_________________
*cenzurat*


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 05 Nov 2009, 22:48 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
dani147 Quote:
aia e buba , nu iti indica consumul instantaneu? asa facea si la mine cu catalizatorul defect.. dupa ce lam schimbat m-am mirat ca in mers a inceput sa imi afiseze consumul instant . Parerea mea e sa faci rost de undeva de la dez. un catalizator si punel pt test, nu e asa greu de schimbat..
nu ai inteles. am vrut sa spun ca nu pot sa apreciez f.bine consumul pt. ca modelul de masina (156,1,6ts,2000) nu este prevazut ca la modelele mai noi cu afisare pe consola a consumului instantaneu.dar nu cred ca este semnificativ mai mare.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 05 Nov 2009, 23:36 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2009, 00:24
Posts: 195
Location: Oradea
a mea ii cu comp. de bord si cat am avut defectul nu imi afisa consumul instant in timpul mersului numai _ _ _ _ :blink:

_________________
*cenzurat*


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 05 Nov 2009, 23:59 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
dani147 Quote:
a mea ii cu comp. de bord si cat am avut defectul nu imi afisa consumul instant in timpul mersului numai _ _ _ _ :blink:
dani 147 esti un tip de suflet. desii poate devin enervant mai am o observatie. eroarea a aparut intotdeauna (in bord) in zile cu temp. ambientale mari.credeti ca calculatorul e "nebun" si este influentat de temp. , de o intrerupere a circuitului de incalzire a sondei in mers sau catalizator? astept o scadere a temp. constanta si sterg eroarea si astept. am luat masina in februarie si pina la incalzirea vremii nu am avut probleme. orice sugestie sau informatie este bine venita. de fapt cred ca trebuie sa invatam despre alfele noastre pt. ca cel putin in provincie nu avem un sistem de diagnoza, reparatii si intretinere la nivelul brandului alfa. cu stima tuturor.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 06 Nov 2009, 01:16 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2009, 00:24
Posts: 195
Location: Oradea
Nu cred ca are vreo legatura cu temperatura ..eu zic sa cauti un om priceput , sau du-te pina in ceva oras unde il gasesti ,ca asa pe presupuse nu poti repara masina , am incercat sa diagnosticam prin ce am citit pe net si prin ce defect am avut si eu , poate sa fie si la tine la fel dar pentru asta tre sa mergi la sigur , ca nu poti cumpara o piesa din motiv ca "poate aia e" . :wink:

_________________
*cenzurat*


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 12 Nov 2009, 18:06 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Salut, ma bag si eu putin in seama.
Citeste aici
http://www.obd-codes.com/p0141" onclick="window.open(this.href);return false;
Am avut si eu intr-un timp problema asta cu sonda lambda de dupa catalizator si imi dadea mereu acelas cod.
Poate te ajuta sa-ti spun ce aveam eu. Aveam saxofonul fisurat (serpisorii cum le mai zic unii).
Am observat cand m-am dus o data pe la gabidima cu o alta treaba, defapt el a vazut ca are ochii mai buni, eu nu vedeam de nervi.
Verifica si treaba asta, dar uite citeste si aici ( http://www.obd-codes.com/p0140" onclick="window.open(this.href);return false; )
poate le spui celor care isi baga nasul pe la masini ce anume trebuie si cum trebuie sa verifice ca o sa explodezi de nervi si cand o sa vezi cate piese ai schimbat iti dai seama ca nu mai e acelas motor.
Bafta


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 12 Nov 2009, 20:37 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
mattydr67 Quote:
Salut, ma bag si eu putin in seama.
Citeste aici
http://www.obd-codes.com/p0141" onclick="window.open(this.href);return false;
Am avut si eu intr-un timp problema asta cu sonda lambda de dupa catalizator si imi dadea mereu acelas cod.
Poate te ajuta sa-ti spun ce aveam eu. Aveam saxofonul fisurat (serpisorii cum le mai zic unii).
Am observat cand m-am dus o data pe la gabidima cu o alta treaba, defapt el a vazut ca are ochii mai buni, eu nu vedeam de nervi.
Verifica si treaba asta, dar uite citeste si aici ( http://www.obd-codes.com/p0140" onclick="window.open(this.href);return false; )
poate le spui celor care isi baga nasul pe la masini ce anume trebuie si cum trebuie sa verifice ca o sa explodezi de nervi si cand o sa vezi cate piese ai schimbat iti dai seama ca nu mai e acelas motor.
Bafta
buna. am facut o programare pt. luni la bosch car service(acolo am garantia la sonde). am gasit pe net o metodologie de diagnosticare a cauzelor ce conduc la aparitia P0141. Printre alte cauze este prezentata si "fisuri pe sistemul de evacuare'. daca reusesc, va promit sa va dau link-ul. este tradus din alta limba in engleza dar cred ca s-a folosit traducerea automata pt. ca m-am chinuit destul de mult cu un traducator autorizat sa intelegem ce vrea.cele bune.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 13 Nov 2009, 11:02 
Offline
User avatar

Joined: 13 Nov 2009, 10:45
Posts: 21
salut. hai ca-ti dau si eu un sfat.
Si eu am o alfa 156 din 2000 de 1.8 si am intampinat cam aceleasi probleme,pe tester erori de genul cu probleme amestec,erori parametrii sonde lamda si etc(debitmetrul nu-l dadea pe tester). Pe la toate service-uri isi dadeau cu parerea si nu rezolvau nimic. Apoi,dintr-un noroc, am facut schimb de debitmetre cu un prieten pt. ca al sau era suspect ca nu potriveste si surpriza,a inceput sa funtioneze bine masina mea si dupa cativa Km s-a si stins becul de engine singur,fara tester. Deci ar putea sa fie si la tine debitmetrul , iar o alta cauza frecventa cand se aprinde sunt bobinele,care pot si fisurate si aprinderea nu se face corect, asa ca verifica-le. bafta

_________________
Alfa Romeo 156 1.8 TS 2000


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 13 Nov 2009, 11:23 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
mariusids Quote:
salut. hai ca-ti dau si eu un sfat.
Si eu am o alfa 156 din 2000 de 1.8 si am intampinat cam aceleasi probleme,pe tester erori de genul cu probleme amestec,erori parametrii sonde lamda si etc(debitmetrul nu-l dadea pe tester). Pe la toate service-uri isi dadeau cu parerea si nu rezolvau nimic. Apoi,dintr-un noroc, am facut schimb de debitmetre cu un prieten pt. ca al sau era suspect ca nu potriveste si surpriza,a inceput sa funtioneze bine masina mea si dupa cativa Km s-a si stins becul de engine singur,fara tester. Deci ar putea sa fie si la tine debitmetrul , iar o alta cauza frecventa cand se aprinde sunt bobinele,care pot si fisurate si aprinderea nu se face corect, asa ca verifica-le. bafta
multumesc.bobinele le-am verificat. cu debitmetrul este mai greu pt. ca nu stiu de unde sa iau unul pt. proba. ce ma enerveaza cel mai mult este faptul ca dupa stergerea erori am stat in service aprox.40 minute cu testerul conectat,mecanicul a turat-o in toate modurile posibile si nu a aparut eroarea. am plecat si dupa 20km cind m-am intors avea eroarea in calculator,dar becul nu era aprins. a sters iarasi si a aparut in bord dupa 150 km. asa am patit dupa toate stergerile(si nu putine). cit stau in service nu apare.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 13 Nov 2009, 11:31 
Offline
User avatar

Joined: 13 Nov 2009, 10:45
Posts: 21
e f. simplu cu debitmetrul. Du-te la un service pe care-l frecventezi tu si spune-i sefului sa te puna in tema cu tipul care le face lor comanda la piese. Si te intelegi inainte cu el ca-i dai de-o bere sa ti-l aduca sa-l testezi si daca ii bun il cumperi,daca nu il duce el inapoi si zice ca nu se potriveste. Se practica metoda asta,doar ca trebuie sa gasesti si intelegere. nu are rost sa cumperi piesa,mai ales in situatia in care nu stii ca e stricata.

_________________
Alfa Romeo 156 1.8 TS 2000


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 13 Nov 2009, 11:40 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
mariusids Quote:
e f. simplu cu debitmetrul. Du-te la un service pe care-l frecventezi tu si spune-i sefului sa te puna in tema cu tipul care le face lor comanda la piese. Si te intelegi inainte cu el ca-i dai de-o bere sa ti-l aduca sa-l testezi si daca ii bun il cumperi,daca nu il duce el inapoi si zice ca nu se potriveste. Se practica metoda asta,doar ca trebuie sa gasesti si intelegere. nu are rost sa cumperi piesa,mai ales in situatia in care nu stii ca e stricata.
asa am sa fac.luni oricum ma duc la service.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 13 Nov 2009, 11:54 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
In primul rand trebuie sa mergi la un service cu tester, iar baiatul cu testerul SA STIE CUM SA CITEASCA SI SA INTERPRETEZE DATELE DE INJECTIE. Sa citeasca erorile, sa le stearga si sa schimbe piesa corelata cu eroarea nu e o solutie, deoarece pot fi o gramada de factori ce pot face ca senzorul respectiv sa inregistreze niste valori anormale, fapt ce duce la eroare...
Am avut la un moment dat pe cineva ce a schimbat intr-un an 5 (CINCI) sonde lambda, dar degeaba... problema a fost o simpla fisura la sistemul de evacuare, lucru ce s-a observat imediat prin citirea valorilor date de sondele lambda.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 13 Nov 2009, 12:44 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Ai zic ca ti-ai schimbat sonda lambda cu una noua Bosch.
Spune-mi ai schimbat-o cu una universala cumva, sau una originala ( adica dupa cod )?
Daca cumva ti-au pus una universala ( tot Bosch ), se poate sa fi facut legaturile prost. ( somnda universala vine cu un adaptor ). Eu am pus tot universala dar nu am lasat pe nimeni sa-mi faca legaturile.
Controleaza legaturile sa fie bine facute ( calde de preferat - prin lipire ), continuitatea cablurilor.
Uite ce scrie in VIVID Workshopdata la sonda lambda de dupa catalizator.
P0141 - Circuitul de incalzire al sondei lambda
Functionare:A doua sondă Lambda monitorizează conţinutul gazelor de eşapament după catalizator. În acest mod unitatea de comandă monitorizează funcţionarea catalizatorului.
Specificatie:
A doua sondă Lambda monitorizează conţinutul gazelor de eşapament după catalizator. În acest mod unitatea de comandă monitorizează funcţionarea catalizatorului.
Diagnosticare:
Controlaţi conectorul (conectorii): Controlaţi conectorul (conectorii) şi dacă este necesar curăţaţi-i sau reparaţi-i pentru a vă asigura că conexiunea este bună.
Element de încălzire:
Controlaţi rezistenţa:
Întrerupeţi contactul. Demontaţi conectorul din cablurile senzorului.
Măsuraţi rezistenţa dintre pinii 4 şi 3 din conectorul senzorului de oxigen. Comparaţi cu rezistenţa specificată.
Controlaţi tensiunea de alimentare:
Întrerupeţi contactul. Demontaţi conectorul din cablurile senzorului. Porniţi motorul. Măsuraţi tensiunea dintre borna 4 a conectorului şi borna negativă a bateriei. Aceasta ar trebui să fie egală cu tensiunea bateriei. În caz contrar controlaţi cablajul, siguranţa fuzibilă şi/sau releul sau unitatea sursă de alimentare.
Controlaţi conexiunea la ECU:
Întrerupeţi contactul. Demontaţi conectorul din cablurile senzorului şi ECU.
Măsuraţi rezistenţa dintre borna a conectorului 3 şi borna corespunzătoare din conectorul ECU. Aceasta ar trebui să fie < 1 ohm. În caz contrar controlaţi cablajul.
Controlaţi semnalul elementului de încălzire:
Conectaţi osciloscopul la pinul de semnal al ECU şi la masă. Porniţi motorul şi lăsaţi-l să se încălzească. Comparaţi cu imaginea indicată de osciloscop.

Sondă Lambda
Controlaţi conexiunea la ECU:
Întrerupeţi contactul. Demontaţi conectorul din cablurile senzorului şi ECU.
Măsuraţi rezistenţa dintre bornele 2, 1 ale conectorului şi borna corespunzătoare din conectorul ECU. Acestea ar trebui să fie < 1 ohm. În caz contrar controlaţi cablajul.

Asta asa ce poti face tu sau un mecanic, daRr vorba lui Mirica: Dute la un tester sau la un service care are osciloscop si bineinteles stie sa interpreteze.
Sper sa-ti fie de folos.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 13 Nov 2009, 14:17 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
alexmirica Quote:
In primul rand trebuie sa mergi la un service cu tester, iar baiatul cu testerul SA STIE CUM SA CITEASCA SI SA INTERPRETEZE DATELE DE INJECTIE. Sa citeasca erorile, sa le stearga si sa schimbe piesa corelata cu eroarea nu e o solutie, deoarece pot fi o gramada de factori ce pot face ca senzorul respectiv sa inregistreze niste valori anormale, fapt ce duce la eroare...
Am avut la un moment dat pe cineva ce a schimbat intr-un an 5 (CINCI) sonde lambda, dar degeaba... problema a fost o simpla fisura la sistemul de evacuare, lucru ce s-a observat imediat prin citirea valorilor date de sondele lambda.
ai dreptate. crezi ca nu ar fi pentru mine cel mai simplu sa platesc o data si sa se rezolve problema? la reprezentanta(autoparma ) am fost de 5-6. am mai fost la inca 4 service-uri, rezultatul acelasi. daca nu reusesc la galati (mai fac o singura incercare,luni) in ianuarie aduc masina la bucuresti si daca esti de acord o las citeva zile la tine poate o rezolvi.(max. 1 zi pot sta si eu la bucuresti).ce spui?


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 13 Nov 2009, 14:22 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
mattydr67 Quote:
Ai zic ca ti-ai schimbat sonda lambda cu una noua Bosch.
Spune-mi ai schimbat-o cu una universala cumva, sau una originala ( adica dupa cod )?
Daca cumva ti-au pus una universala ( tot Bosch ), se poate sa fi facut legaturile prost. ( somnda universala vine cu un adaptor ). Eu am pus tot universala dar nu am lasat pe nimeni sa-mi faca legaturile.
Controleaza legaturile sa fie bine facute ( calde de preferat - prin lipire ), continuitatea cablurilor.
Uite ce scrie in VIVID Workshopdata la sonda lambda de dupa catalizator.
P0141 - Circuitul de incalzire al sondei lambda
Functionare:A doua sondă Lambda monitorizează conţinutul gazelor de eşapament după catalizator. În acest mod unitatea de comandă monitorizează funcţionarea catalizatorului.
Specificatie:
A doua sondă Lambda monitorizează conţinutul gazelor de eşapament după catalizator. În acest mod unitatea de comandă monitorizează funcţionarea catalizatorului.
Diagnosticare:
Controlaţi conectorul (conectorii): Controlaţi conectorul (conectorii) şi dacă este necesar curăţaţi-i sau reparaţi-i pentru a vă asigura că conexiunea este bună.
Element de încălzire:
Controlaţi rezistenţa:
Întrerupeţi contactul. Demontaţi conectorul din cablurile senzorului.
Măsuraţi rezistenţa dintre pinii 4 şi 3 din conectorul senzorului de oxigen. Comparaţi cu rezistenţa specificată.
Controlaţi tensiunea de alimentare:
Întrerupeţi contactul. Demontaţi conectorul din cablurile senzorului. Porniţi motorul. Măsuraţi tensiunea dintre borna 4 a conectorului şi borna negativă a bateriei. Aceasta ar trebui să fie egală cu tensiunea bateriei. În caz contrar controlaţi cablajul, siguranţa fuzibilă şi/sau releul sau unitatea sursă de alimentare.
Controlaţi conexiunea la ECU:
Întrerupeţi contactul. Demontaţi conectorul din cablurile senzorului şi ECU.
Măsuraţi rezistenţa dintre borna a conectorului 3 şi borna corespunzătoare din conectorul ECU. Aceasta ar trebui să fie < 1 ohm. În caz contrar controlaţi cablajul.
Controlaţi semnalul elementului de încălzire:
Conectaţi osciloscopul la pinul de semnal al ECU şi la masă. Porniţi motorul şi lăsaţi-l să se încălzească. Comparaţi cu imaginea indicată de osciloscop.

Sondă Lambda
Controlaţi conexiunea la ECU:
Întrerupeţi contactul. Demontaţi conectorul din cablurile senzorului şi ECU.
Măsuraţi rezistenţa dintre bornele 2, 1 ale conectorului şi borna corespunzătoare din conectorul ECU. Acestea ar trebui să fie < 1 ohm. În caz contrar controlaţi cablajul.

Asta asa ce poti face tu sau un mecanic, daRr vorba lui Mirica: Dute la un tester sau la un service care are osciloscop si bineinteles stie sa interpreteze.
Sper sa-ti fie de folos.
multumesc. bag la cap tot si luni la service incerc sa rezolv problema, daca nu reusesc, nu-mi ramine decit solutia "capitala".


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 13 Nov 2009, 14:24 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
am uitat sa raspund. sonda schimbata este bosch originala.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 13 Nov 2009, 15:07 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
mai am o singura intrebare si promit ca pina dupa ce vin de la service nu va mai stresez. la masinile alfa testul clasic de verificare a etanseizarii sistemului de evacuare, obturarea tevii de esapament si pina la oprirea motorului(daca se produce) se aude punctul pe unde sistemul nu este etens, poate crea alte probleme ?


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 13 Nov 2009, 19:09 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Poate nu m-am exprimat eu corect, intrebarea este daca sonda schimbata este aceea care are cablul lung sau daca este Bosch universala care are un adaptor - se taie cablul vechii sonde si se cupleaza la cea noua prin adaptor.
Daca ai vreo fisura in sistemul de evacuare ai sa vezi locul respectiv pentru simplu fapt ca se afuma in jurul fisurii.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 13 Nov 2009, 19:25 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
mattydr67 Quote:
Poate nu m-am exprimat eu corect, intrebarea este daca sonda schimbata este aceea care are cablul lung sau daca este Bosch universala care are un adaptor - se taie cablul vechii sonde si se cupleaza la cea noua prin adaptor.
Daca ai vreo fisura in sistemul de evacuare ai sa vezi locul respectiv pentru simplu fapt ca se afuma in jurul fisurii.
sonda este fara adaptor,are lungimea de fir ce ajunge de sub masina pina la conectorul din compartiment motor. crezi ca este recomandat sa fac proba de etansare a evacuarii cum am descris-o?


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 13 Nov 2009, 20:12 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
sa va spun cum m-am gindit sa procedez la service( nu am locatie, aparate si dispozitive pentru a face singur):
-verificare daca firul sondei esta pozitionat corect fata de sistem evacuare(sa nu fie in contact).
-verificare etansare sistem evacuare(aici nu stiu daca sa o fac numai vizual sau sa folosesc metoda care am prezentat-o)
-verificare valoare rezistenta incalzire sonda intre pinii4 si 3(val. intre 10-30 ohmi)
-verificare rezistenta circuit alimentare incalzire sonda intre pinul 3 si borna corespunzatoare din conectorul ECU (sub1 ohm)
-verificare valoare tensiune de alimentare, intre firul 4 din conector sonda si masa(aprox.12v)
-verificare val. tensiune generata de ECU (450 mV)
-vizualizare pe osciloscop a valorilor generate de sonde(intre 100-1000mV)
-testare echilibrare injectoare(pt. verificare o functionare corecta)
-o alta cauza ar fi consum excesiv de ulei(uzura motor). nu cred deoarece consum cca. 200-250 ml. ulei 10w40/100km
-bujiile si bobinele sint verificate.
dupa toate astea si in functie de ce rezulta la masuratori-verificare in mers a erorilor.
daca apare eroarea incerc solutia cu verificare debitmetru,bineinteles alta data.
valorile si punctele de masura le-am gasit pe net si cu ajutorul vostru. daca gresesc undeva va rog sa-mi spuneti.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 96 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited