Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Geometria trenului de rulare https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=11947 |
Page 2 of 2 |
Author: | tomi_alfa [ 02 Sep 2011, 23:53 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Nu, n-am incercat nimic, inca. Urmeaza sa ma ocup de directie imediat ce ma intorc. |
Author: | tomi_alfa [ 17 Apr 2015, 12:01 ] | |||
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare | |||
Am o problema care nu stiu cum sa o rezolv. Anul trecut am schimbat suspensia (amortizoare + arcuri -30mm) si aveam cauciucuri de vara 225/45 R17. Toate bune si frumoase pana cand am luat alte cauciucuri noi tot 225/45 R17 si am observat ca roata din spate stanga imi atinge aripa (tabla) din cauza ca este vizibil mai in exterior decat cea din dreapta, tot din spate. Geometria este facuta in iarna. De ce nu e simetrica? Ce nu e bun?
|
Author: | spooky [ 17 Apr 2015, 12:51 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Iti atinge pentru ca Barumurile parca sunt iesite putin mai in afara sa protejeze janta, desi la mine nu atingeau. Cat despre roti, ca una este mai in exterior, eu inca nu am vazut 156 care sa le aiba perfect simetrice. E cam aceeasi treaba ca stopul de pe porbagaj care nu e aliniat cu cel de pe aripa. Sent from Tapatalk |
Author: | tomi_alfa [ 17 Apr 2015, 13:13 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Si pe celelalte aveam protectie pentru janta, dar n-am avut astfel de probleme. |
Author: | ALXege [ 17 Apr 2015, 14:33 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Posibil sa spun o prostie, dar as incerca sa pun una din celelalte roti pe spate stanga. Sansele sunt mici sa fie de acolo, dar nici efortul nu-i asa mare. |
Author: | nesquick [ 17 Apr 2015, 15:13 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Sau mașina a fost lovită in spate si reparata... Motiv pt care o aripa e mai uflata ca cealaltă Sent from my iPhone using Tapatalk |
Author: | tomi_alfa [ 17 Apr 2015, 15:44 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
cristianmiu Quote: Sau mașina a fost lovită in spate si reparata... Motiv pt care o aripa e mai uflata ca cealaltă.
Asta e adevarat, ca imediat la o luna dupa ce am luat-o, un prost m-a lovit in zona de acolo, insa reparatia a fost facuta doar local, fiind inlocuita doar o bucata pana in zona centrala. Prima fotografie.
|
Author: | nesquick [ 17 Apr 2015, 16:07 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Da, nu prea are legătura... Teoretic tre sa faci niște măsurători sa vezi daca puntea si toate cele cad bine... Daca totul cade bine înseamnă ca tabla undeva cândva in timp tabla a avut de suferit. Sent from my iPhone using Tapatalk |
Author: | ALXege [ 17 Apr 2015, 16:11 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Da' stai sa inteleg, ai mers pana mai ieri cu vechile anvelope 225/45/17 si totul se intampla fix dupa ce ai montat noile anvelope, sau ai mers anul trecut cu cele vechi, peste iarna ai avut jante mai mici, iar acum, la venirea primaverii ai montat din nou jantele 17" cu noile gume? |
Author: | tomi_alfa [ 17 Apr 2015, 17:36 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
ALXege Quote: ai mers anul trecut cu cele vechi, peste iarna ai avut jante mai mici, iar acum, la venirea primaverii ai montat din nou jantele 17" cu noile gume?
Varianta asta. Jantele sunt aceleasi. Am schimbat doar marca anvelopelor de vara, nu si dimensiunea. Aici imi da mie cu minus .
|
Author: | ALXege [ 17 Apr 2015, 17:38 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Pai inseamna ca peste iarna s-a intamplat ceva cu suspensia: geometrie dereglata, vreun amortizor stramb... e clar ca n-are legatura cu anvelopele, din moment ce sunt aceasi dimensiune, si, mai ales, daca roata stanga sta vizibil mai in exterior fata de cea dreapta. |
Author: | tomi_alfa [ 17 Apr 2015, 17:57 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Nu-i nimic stramb ca n-am luat gropi adanci si nici n-am fortat-o in vreun fel. Nu-mi ramane decat sa pun din nou aparatele pe ea, desi daca era ceva dereglat tocea neregulat cauciucurile de iarna. Nu-mi ramane sa cred decat ca poate fi de vina si unghiul de cadere, care nu-l poti regla, unghi dat de amortizor practic. Daca nu iese din geometrie, cred ca am sa fac o inversare de amortizoare, ca din cate stiu sunt la fel si daca problema se muta in partea cealalta... |
Author: | dcmilitaru [ 17 Apr 2015, 21:41 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Putin probabil, dar vezi ca jantele astea vin cu 2 Et-uri, 35 si 41, parca. Sa nu ai una de-un fel si alta de alt fel. |
Author: | ALXege [ 17 Apr 2015, 22:13 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Zici? N-am vazut pana acum modelul asta cu ET35 Sent from my Alfa Romeo |
Author: | dcmilitaru [ 19 Apr 2015, 18:48 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Pe 156 aveau et 41, pe Gt aveau 35 http://www.alfavirtualclub.it/forum/vie ... hp?t=34309" onclick="window.open(this.href);return false; |
Author: | ALXege [ 20 Apr 2015, 00:59 ] |
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare |
Interesant. Initial eram convins ca informatiile nu-s 100% accurate, pentru ca eram ferm convins ca rotile de 18" de GT au ET 35, si doar QV-urile au ET32. Acum m-ai bagat putin in bucla Anyway, e foarte usor de verificat, dai roata cu pricina jos si citesti ET-ul gravat pe interior |
Author: | tomi_alfa [ 22 Apr 2015, 21:15 ] | |||
Post subject: | Re: Geometria trenului de rulare | |||
Astazi am fost la service si am ridicat masina pe elevator sa vad care ar fi cauza si se pare ca am gasit-o. Nenorocitul de telescop de pe partea stanga cred ca are un defect de fabricatie pentru ca distanta dintre el si janta este semnificativ mai mare decat cea de la telescopul din dreapta. Astfel telescopul stang tine fuzeta cu tot cu roata mai spre exterior si mai verticala fata de roata dreapta care are o cadere ceva mai accentuata si la hopuri oscilatia o face cum trebuie, sub buza aripii. Pentru inceput am sa incerc sa corectez din unghiuri, desi nu stiu ce succes voi avea si daca nu functioneaza, mai mult ca sigur trebuie sa iau alt telescop, cu toate ca e aproape nou asta. P.S. Jantele cred ca sunt ET 35
|
Page 2 of 2 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |