It is currently 31 Jan 2025, 17:42

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 60 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: 13 Jul 2009, 21:54 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
E un pic mai jos! Scaderea brusca a turatiei duce la o reducere pana la pragul de 700 - 800 Rot/min ;). Eu cand am facut filmuletul aveam si aerul conditionat pornit :) asta ar fi o motivare :smart: dar asta nu o privesc cu ochi rai, din cauza faptul ca are o amprenta asupra consumului. :) Parerea mea personala este ca e o imbunatatire! :peace:
P.S Voi face un video fara aerul conditionat pornit ;) Apropos id`ul meu de messenger este glavan.alex@yahoo.com

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 14 Jul 2009, 08:14 
Offline

Joined: 01 Apr 2009, 10:56
Posts: 178
intradevar variatia de relanti nu mai este asa mare, nu mai sare de 900 rpm ce duce la un consum mai mic, eu tot nu inteleg ce face acel fir care trebuie taiat de la vitezometru, probabil are si el un rol:)


Top
   
PostPosted: 14 Jul 2009, 08:53 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
Da Cipy :) are si el un rol, rol despre care am vb la inceputul acestui topic! Din ce am inteles eu, acel fir are rolul de a transmite semnal catre ECU, mai exact trimite semnal atunci cand scade viteza masinii, fie din cauza franarii, fie din cauza debraierii...
La franare sau debraiere, scade turatia, acest lucru este transmis ECU care "i`a masuri" prin scaderea turatiei, dar pentru ca aceasta scade sub limita admisa, ECU incearca sa se corecteze si urmeaza o auto-turatie(care din ce am vazut pe alte forumuri si din ce`mi aduc eu aminte de la inceput cand mergea cum trebuie, se stabiliza undeva la 1200rot/min). Nu stiu ce duce la defectarea acestui sistem, am o banuiala ca ar fi de natura electica, mai exact o masa imperfecta sau ceva de genul asta, trebui investigat...si am sa incerc in masura cunostintelor mele :). Pe alte forumuri am vazut ca in urma schimbarii unitatii ABS, respectivii spuneau ca nu mai au probleme, asadar, exista o legatura stransa intre ABS si ECU, iar legatura aceasta este conditionata de existenta acelui fir, prin taierea lui cele 2 unitati, ABS si ECU, nu mai stiu una de cealalata si functioneaza separat ... isi fac treaba dar nu se mai incurca una pe cealalata :).

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 14 Jul 2009, 12:07 
Offline

Joined: 01 Apr 2009, 10:56
Posts: 178
Gata am taiat si eu firul:) intradevar masina merge mult mai bine.La noi inca nu s-a aplicat metoda asta , in alte tari da, se declarau f multumiti, sa va zic prima impresie.
avantaje: -acul de la turometru cade mai lin in momentul cand masina este data pe liber
-mai variaza intre 600-800 rpm dar se stabilizeaza f repede deci dispare riscul sa se opreasca motorul cand ajungi la semafor, lucru care l-am patit si eram sa fac contact cu bordura
-abs-ul funcioneaza
-frana de motor e putin mai dura
As recomanda sa fie ultima solutie taierea firului numai dupa ce ati vrificat clapeta,motoras pas (la mine a fost schimbat) cu pas,bobine,sonda lambda,debitmetru etc.Consider ca e o solutie temporara asta pana se identifica ce anume duce la asa ceva.
Alex multumesc frumos ca ai impartasit ideea.:)


Top
   
PostPosted: 14 Jul 2009, 19:41 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
Madkat, din ce am citit eu prin alte parti, acolo la vitezometru, cablul 15 trebuie taiat, dar cablul cu care are legatura directa este cablul cu nr. 11 care vine de la ABS... asta e o chestie pe care intelectul meu :P, nu reuseste, inca, s`o descifreze...
Doar ce am facut un test drive dupa ce am curatat, din nou, clapeta de acceleratie :). Am gasit iar impuritati acolo, cred mare parte de la drumurile noastre, filtrul de aer nu l`am inlocuit inca dar urmeaza, inca ceva... benzina am bagat de la Luk Oil...nu stiu cum e prin alte parti dar la mine in Constanta e excretabila!!! Sa vezi MINUNE dupa ce am curat`o (clapeta de acceleratie) :D sta exact la 800-900 rot./min! dar incepe sa varieze din nou cand apa ajunge in imediata apropiere de 90 de grade, asadar...variatia turatiei are o foarte stransa legatura cu temperatura fluidului motor!
Cipy ma bucur pentru tine! :) in sfarsit ai aplicat! Zi`mi sincer daca nu simti ca ai din nou o bestie de masina :inlove: , o adevarata Cuore Sportivo :)
V`am pupat! :) ma duc sa bag benzen si VRRRRRRRum :P
Numa` bine! :wave: :cheers:

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 16 Jul 2009, 11:34 
Offline

Joined: 01 Apr 2009, 10:56
Posts: 178
Ai dreptate e alta masina, eu am si gpl .:)


Top
   
PostPosted: 16 Jul 2009, 21:43 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
Stiu ca, uneori... de cele mai multe ori consumul este ceva serios si depinde de bugetul fiecaruia dar sincer te compatimesc pentru GPL ... arderea uscata duce la pierderea motorului. Iesi mai ieftin la consum dar pacat tare de motor :((

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2009, 08:49 
Offline

Joined: 01 Apr 2009, 10:56
Posts: 178
EU SUNT FOARTE MULTUMIT AM CONSUM DE MATIZ:D


Top
   
PostPosted: 18 Jul 2009, 16:35 
Offline
User avatar

Joined: 23 Feb 2009, 02:03
Posts: 112
Location: Giurgiu
sa imi spuneti si mie cei care au taiat firu daca a scazut simtitor consumul.


Top
   
PostPosted: 19 Jul 2009, 11:39 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
Nu este o imbunatatire majora, dar banuiesc eu ca maxim un sfert de litru tot a scazut, la suta de Km.! Ideea e ca oricum variatia aia a turatiei se intampla cand debraiezi sau cand franezi, deci pe oras esti castigat cam un sfert de litru sau mai mult ... nu pot face un calcul, dar in exterior nu stiu daca se simte vre`o diferenta la consum.

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 19 Jul 2009, 18:02 
Offline
User avatar

Joined: 23 Feb 2009, 02:03
Posts: 112
Location: Giurgiu
Pentru ca tot a venit vorba de consum, cam cat aveti consumul pe orash ma intereseaza?


Top
   
PostPosted: 19 Jul 2009, 18:46 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2009, 15:47
Posts: 2329
Car: 156 1.6 TS
Location: Bucuresti
:( 13,5-14 L %

_________________
156 1.6 TS
fosta GTV 2.0 TS
fosta 156 1.6 TS


Top
   
PostPosted: 21 Jul 2009, 10:25 
Offline

Joined: 01 Apr 2009, 10:56
Posts: 178
11-12 in galati si 8-.8,5 benzina in afara
12.8-14 cu Ac in oras si 9-10 in afara GPL:P


Top
   
PostPosted: 29 Jul 2009, 22:45 
Offline
User avatar

Joined: 15 Jun 2009, 08:40
Posts: 361
Location: buzau
aveti idee,la o alfa 166 ,2.0 ts din 99,care este firul?

_________________
alfa 166,2.0 TS,1999 buzau


Top
   
PostPosted: 30 Jul 2009, 20:23 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
John nu stiu daca se pupa sa stii ... :( rezolvarea era pt Alfa 156 :( dar incearca sa vezi la conectorul A, din spatele vitezometrului, daca are 16 pini verifica`l pe cel cu nr. 15 ... daca are aceleasi culori ca cel din imaginile mele, poti incerca. ATENTIE : te sfatuiesc sa iti lasi indeajuns de mult cablu cat sa`l poti reconecta cu usurinta :). Numa` Bune!
P.S Trimite`mi o poza sau ceva

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2009, 08:57 
Offline
User avatar

Joined: 15 Jun 2009, 08:40
Posts: 361
Location: buzau
am atasat 3 poze din elearn cu mufele de la ceasurile din bord.daca reusesti sa il identifici firul,as fi foarte recunoscator... :scratch:


Attachments:
alfa bord.JPG
alfa bord.JPG [ 75.22 KiB | Viewed 2379 times ]
alfa bord 1.JPG
alfa bord 1.JPG [ 76.9 KiB | Viewed 2379 times ]
alfa bord 2.JPG
alfa bord 2.JPG [ 77.9 KiB | Viewed 2379 times ]

_________________
alfa 166,2.0 TS,1999 buzau
Top
   
PostPosted: 04 Aug 2009, 01:41 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
La tine ar fi mai complicat! :( ai 3 mufe acolo! Ce am taiat eu la mine are urmatoarea semificatie "Rep. Speedometer" la tine am o banuiala (dar te rog sa nu`i dai curs neaparat, eventual sa mai consultam alti membri de forum, gen Mirica sau cei care chiar stiu despre ce este vorba) si banuiala mea se refera la B5 -> B8, altele nu vad care ar fi. Si daca s`ar respecta regula ca este a 2`a Rep. atunci incearca sa`l tai pe B6! (dar lasa indeajuns cablu ca sa`l poti atasa usor - foloseste niste papuci gen Mos-Baba). Oricum ai incerca intri pe un teren necunoscut deci cu grija! Inainte de toate arunca un ochi si aici! http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-164 ... -idle.html.
P.S din ce am vazut si pe forumurile de afara poti incerca sa te uiti la unitatea de ABS in special mufele care pleaca/vin, de la bord! Majoritatea avea aceasta problema a turatie din cauza ABS`ului care desi functiona normal, motorul "nu realiza" si suplinea prin supraturatie care intra in contradictie cu alte chestii si apoi corecta cu acea subturatie din care nu`si revenea. Alta cauza ar fi sondele de temeperatura de apa (ar trebui sa fie 3 la numar din cate stiu eu) incearca si acolo, asta mi`a spus`o un mecanic dar nu am apucat sa aprofundez pe aceasta tema am sa intreb maine si te voi anunta aici!
Sper sa te ajute ! Numa` Bune! :wave:
Id`ul meu de messenger este glavan.alex@yahoo.com da`mi un add si mai discutam acolo real time daca e :)

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 09 Aug 2009, 14:16 
Offline
User avatar

Joined: 15 Jun 2009, 08:40
Posts: 361
Location: buzau
am incercat la alfa mea 166,sa tai cele 4 fire de la bord(pe rand)......si nu sa schimbat nimic la relanti.....aveti alte solutii? :scratch:

_________________
alfa 166,2.0 TS,1999 buzau


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2009, 11:42 
Offline

Joined: 01 Apr 2009, 10:56
Posts: 178
Parerea mea e sa nu mai tai nici un fir pana nu gasesti o solutie concreta, te poti trezi cu becuri aprinse, abs nefunctionabil etc.Incearca sa-i faci o diagnoza la reprezentanta poate sonda lambda,bujii,etc nu functioneaza in parametrii.


Top
   
PostPosted: 13 Aug 2009, 18:38 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
Subscriu la parerea lui Cipy, e clar ca nu merge aceasta rezolvare! Incearca la un mecanic calumea sau la reprezentata! Stii vb. "dai un ban da` stai in fata".

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 13 Aug 2009, 20:41 
Offline
User avatar

Joined: 13 Jul 2007, 13:21
Posts: 542
Car: Spider 916
Location: Polonia
Salutare, acum o luna am avut si eu problema asta cu un 166 2.0TS din 99.
Mie nu mi se oprea motorul doar la franare si schimbarea vitezei, ci se oprea...cand avea el chef. La service mi-au spus problema vine de la un senzor care atunci cand se incalzeste taie alimentarea (sau asa ceva am inteles eu, din ceha/engleza tipului). Pana nu se racea nu mai pornea motorul(cam 30 minute).
Senzorul a costat vre-o 80 de euroi. Nu am idee ce senzor este, nu am inteles ce mi-au spus cei de la service inafara cuvantului "senzor".
Incercati sa explicati problema unui mecanic mai experimentat dintr-un service Alfa, poate stie vre-unul.

_________________
Alfa Romeo Spider 2.0 TS Mk2
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTD
Ex: Alfa Romeo 166 2.0 TS
Ex: Alfa Romeo GTV 2.0 TS Mk1
Ex: Alfa Romeo Spider 2.0 TS Mk1
Ex: Alfa Romeo 156 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2009, 10:05 
Offline
User avatar

Joined: 15 Jun 2009, 08:40
Posts: 361
Location: buzau
la mine nu se opreste motorul deloc.problema este variatia relantiului intre 900 si 1100...1200.este foarte aiurea la semafoare,si parca nici vlaga nu are.am schimbat debitmetrul si am curatat clapeta de acceleratie,si-a revenit dar pt foarte putin timp(2-3 zile)
se poate da jos tot corpul clapetei pt curatare mai buna? la ultima testare,nu mi-a dat eroare la nimic

_________________
alfa 166,2.0 TS,1999 buzau


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2009, 11:20 
Offline

Joined: 01 Apr 2009, 10:56
Posts: 178
motorul de 2.0 ts dupa 3000 de ture se simte cum trage cu adevar, cuplul e la 3500, legat de clapeta o poti demonta dat nu cred ca e o solutie daca ai curatat-o bine fara s-o demontez.Ti-as sugera daca ai posibilitate sa pui testerul original in mers, lucru care de obicei se refuza la service.Ca sa ai putere in turatii mai mici nu merge cu masina subturata gen cum am vazut la 60 km/h cu a cincea, parerea mea ca se invata puturoasa.


Top
   
PostPosted: 08 Nov 2009, 22:58 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2009, 00:24
Posts: 195
Location: Oradea
Bun ! dar pana la urma care e sursa problemei ? sau nici nu va intereseaza? :)

_________________
*cenzurat*


Top
   
PostPosted: 09 Nov 2009, 16:02 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
Multi au incercat ... da` putini reusesc sa inteleaga despre ce e vb cu adevarat :)

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 60 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited