Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=10996
Page 2 of 12

Author:  ChitZu [ 31 Aug 2012, 11:49 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Am rezolvat intr-un final problema, era un tendon alunecat pe invelisul metalic al bucsei de poliuretan, l-am repozitionat si am dat cate un punct de sudura la fiecare bucsa in parte.

Author:  STAVROSS33 [ 31 Aug 2012, 13:52 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

nu stiu daca cineva a avut suspensie bilstein completa pe masina dar rezultatetle rigidizarii suspensiei au omorat tamponul balansiera superior de la motor pe o alfa 147 16 ts ceea ce dadea la accelerari in sarcina un ttremurat criminal al masinii asa ca sunt si chestii negative dupa o astfel de modificare aftermarket in pofida aspectului tinutei de drum care era perfecta .

Author:  tzzivii [ 01 Sep 2012, 11:34 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

amice, aberezi!

Author:  teo1teo [ 02 Sep 2012, 17:15 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

@tzzivii :goodpost:

Author:  nesquick [ 02 Sep 2012, 20:03 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Deci ma confrunt cu o mica dilema... momentan am un kit de la novitec, reglabil pe inaltime, care as dorii sa-l inlocuiesc cu ceva mai confortabil.

Pe drum drept si curbe este f ok... insa eu merg cu masina f mult in oras si nu intotdeuana pe asfalt bun si fara gropi.

Ce imi puteti recomanda pentru drumurile noastre de zi cu zi... ? Ma intereseaza sa fie masina mai lasata decat stock cu 30-50mm si sa fie o idee mai stabila pe curbe.

Variantele studiate de mine pana acum sunt:

Bilstein "Sportiva" kit - amortizoare bilstein b8 + arcuri eibach
Koni FSD - amortizoare koni + arcuri eibach?
Eibach pro kit - amortizoare eibach + arcuri eibach

toate set-up-urile au amortizoare fixe care coboara cu 30-50mm .

Voi ce aveti pe masina? ce imi puteti recomanda? Care ma poate da o tura cu unul dintre setup-uri sa-mi fac o idee.

Multumesc !

Author:  mugurel [ 02 Sep 2012, 21:10 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Una reglabila pe duritate .

Author:  gabrieldima [ 02 Sep 2012, 21:14 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Cu Eibach-urile sunt probleme momentan , respectiv cu cele produse intre 2011 decembrie si 2012 martie dar asta e o alta discutie , ce vrei tu insa e un moft , nu exista suspensie care sa se regleze in functie de starea de spirit pe care o ai :) < nu la masina asta cel putin>
Daca vrei confort ramai la ce ai , Bilstein urile nu vor face dact sa te zgaltzaie mai rau pe denivelari, Koni nu ma pronunt la 156/147/Gt te poate lamuri mai bine Constantin dar evident nu toti simtim la fel ... viata
Daca vrei sa ai confort in garda mica poti face tzigania de a pune arcuri sport -30 de ex. cu amortizoare stoc, in maxim 3 -4 luni vei ucide amortizoarele dar rinichii tai sunt ok, daca poti trai cu asta go for it :)
Daca vrei si tinuta de drum impecabila sau macar excelenta uita de confort , sorry but is true :)))


P.S Tz UL este pentru intelegerea accentului
Eibach sau Novitec sunt una si aceeasi ciorba cu nume diferite< si momentan nu mai recomand nici una din varinate , Cristi Nita poate confirma >
Reglabila pe duritate este fix... hai sa mai platesc o manopera de reglare in functie de unde am de mers, autostrada, drumuri nationale cu hartoape sau tzipla, Trans - Alpina sau Fagarasan SAMD

Evident maxima pe care o poti face este sa pastrezi arcurile sport dar sa dimensionezi prin taierea tijei amortizorului niste amortizoare stoc, daca vrei amnunte ma poti suna

Author:  tzzivii [ 02 Sep 2012, 22:48 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

My friend, sa citez pe cineva. Mai da un google inainte de a posta. E mai ok pentru multi.

Author:  nesquick [ 02 Sep 2012, 23:08 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Recunosc ca nu ma consider un geniu, dar de ce imi recomanzi sa caut pe google? sau ce sa caut pe google?

Pentru ca spre exemplu englezii si germanii nu au gropile noastre, deci este oarecum irelevanta parerea lor despre confortul la gropi, pentru ca ei nu au strazi rupte ca ale noastre...

Am intrebat ce as putea folosii pentru a fi o idee mai confortabil? Momentan simt aproape toate crapaturile din asfalt...

@mugurel, nu sunt atat de mofturos, incat sa vreau reglaj in duritate... vreau doar ceva mai confortabil.

Author:  tzzivii [ 02 Sep 2012, 23:11 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Nu la tine ma refeream.

Author:  STAVROSS33 [ 02 Sep 2012, 23:12 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

imi cer scuze pt faptul ca am impartasit ceva din experienta personala celorlalti si nu din ce se citeste ca fiind considerat mult mai doct pe google imi cer scuze si user-ului care a spus ca aberez nu am vrut sa ies din tipare si am citat din realitate nu de pe google apropo,s am detinut alfa 33,alfa 147 ,1,6 ts 3 bucati,alfa 166 2,4 jtd ,detin in tara alfa 156 2.0 sellespeed reconditionata de la discuri in sus pacat ca nu pot pune poze iar in italia lancia thesis 2,4 jtd asa ca desi abia acum am luat contact cu aceasta comunitate pe care o respect pt curaj si exclusivism nu pot fi de acord ca realitatea e mai falsa decat un motor de cautare iar acea balansiera a fost intradevar uzata de greutatea motorului in prezenta socurilor neatenuate complet de suspensie am sa revin poate cu poze daca le gasesc pt a vedea si jantele pe 17 inch montate pe acel 147

Author:  tzzivii [ 02 Sep 2012, 23:16 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Ma simt nevoit sa ma repet in acest caz.

Author:  gabrieldima [ 02 Sep 2012, 23:55 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

tzzivii Quote:
Nu la tine ma refeream.
si cam la cine te referi ?

Author:  tzzivii [ 02 Sep 2012, 23:59 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Ghici..

Author:  gabrieldima [ 03 Sep 2012, 00:05 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Tu cred ca ori ai baut ori nu ai cu cine sa te mai conversezi , ma trimiti pe google ? esti cu capul sau ce ? eu vorbesc din experienta mea cu masinile mele si pe banii mei !
Tu vorbesti din ce ? ebay selers? alexandrus dex ? < macar ala stie ce spune in 90% din cazuri > Concret . Si nu imi baga experienta pe care ai acumulat-o in ultima vreme la un mecanic prea bun ca sa il intelegi tu ........

Author:  tzzivii [ 03 Sep 2012, 00:15 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Da, experienta cu masinile tale. Foarte bine spus! Imi amintesc doar de suspensia de pe 56-le lui turgon si ma opresc.

Partea cu: tine ce ai acum ca bilstein b8 cu eibach te zgaltaie e mai tare decat faptul ca eibach si novitec sunt aceeasi ciorba. Ah, am uitat de aia cu: vb cu Constantin daca vrei Koni cu eibach ca doar el are koni sport, deh, aceeasi ciorba. Iar maxima e aia cu platit manopera pentru reglaj duritate. Poate la tine ca eu o fac moca oricui, asa de placere la o vorba si fara macar sa ma murdaresc. Asta cat inteleg eu din mecanica scurt invatata si neinteleasa de la un mecanic pe care nu cred ca il intelege cineva mai bine decat mine. Anyway, fie, sunt baut si vb din google.

Ps: de partea cu eibach 2011-2012 nu am zis nimic tocmai pentru ca nu stiu si google-ul imi da cu virgula. Din nou, fie, ma retrag.

Author:  gabrieldima [ 03 Sep 2012, 00:29 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

poate vorbesti sa inteleg si eu ce spui.
156 le lui Turgon ce ? masina aia < No Nameul > nu mai era de aproape 2 ani la mine cand a cumparat-o asa ca nu prea stiu ce vrei sa spui ....
am eu ... ce? ca nu stiu ce zici ...bilstein b8 ? eibach ?
Eibach este producatorul arcurilor Novitec - se rebrenduiesc cu Novitec si atat ! Acum stii si nu de pe google ci de la cineva care vinde de ani de zile asa ceva si evident anumite informatii nu ajung pe google ...
Regleaza tu duritatea suspensiei la prietenie si o vorba ca doar nu e greu sa invarti un surub deanpulea de ochii fraierului nu ?
Sa imi arati si mie unde am spus eu ca are Constantin Eibach cu Koni ? eu am spus doar sa il intrebe pe el care merge cu un kit Koni pe masina Citat - Ah, am uitat de aia cu: vb cu Constantin daca vrei Koni cu eibach ca doar el are koni sport, deh, aceeasi ciorba.
Mai ai ani sa cresti,sa te maturizezi si sa intelegi oamenii din jurul tau , inclusiv sa diferentiezi binele de rau si sa vezi cine in jurul tau te ajuta si cine te ia la misto !


Masinile tale :
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20v - ai cumparat-o asa de recent ca nu avem ce vorbi despre ea
ex:Alfa Romeo 156 2.4 mJTD 20v TI - este facuta cap coada de Cristi 99 si remodificata de tine in functie de ce ai stricat/s-a stricat pe parcurs, revopsita la final si ... punct
ex:Alfa Romeo 166 2.4 mJTD 20v Sportronic - a fost masina ta aaaaproapeee 2 saptamani
ex:Alfa Romeo 166 2.4 JTD 10v - masina cu care te-am cunoscut si de pe care curgeau tablele, uleiul, toate..

daca vrei vorbim si de masinile mele care in marea lor majoritate au fost epave aduse la stadiul de MASINI , e pacat insa sa consumam aiurea spatiul acestui topic si ar fi si OFFTOPIC
sunt vanzator de piese pentru ca am familie si trebuie sa mananc - stii , ca sa nu mor de inanitie, dar sunt Alfist si iubesc marca asta cu bune si rele spre deosebire de altii care fac doar profit prin PM uri cu piese fara garantie reala si fara sa plateasca impozite la stat cum fac fraierii ca mine iar pe forum pozeaza in mari alfisti .....

Author:  IRBabuin [ 03 Sep 2012, 03:43 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

nesquik, vezi ce zice alfetta dupa ce a pus kit-ul de bare stabilizatoare. Cu alea ar trebui sa ai aproape confort stock si ruliu redus pe curbe.

Author:  tzzivii [ 03 Sep 2012, 08:39 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Gabi, in incheiere, faza cu legatul de masinile mele e penibila, vb din filme si vb prost.

Partea cu piesele e tare si atat.

Scuzele de rigoare pt offtopic.

Author:  nesquick [ 03 Sep 2012, 09:54 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Baieti, nu va mai certati, am pus doar o intrebare... si cum este obiceiul pe acest forum... se deviaza de la subiect si 2 sau mai multi membrii incep sa se contrazica/certe, iar in final acel topic se umple cu 2 pagini de raspunsuri si intrebari in contradictoriu ( personale ) care daca stai bine sa te gandesti, nu-l intereseaza pe cel care are problema si a pus intrebarea. Iar aici vorbesc la modul general, nu aruncati cu pietre in mine. Asta am constatat ca se intampla.

Personal cred ca si Gabi a avut ceva experiente neplacuta cu acesti producatori si poate stie el ceva... cum de asemenea cred ca si tzzivii se bazeaza pe ceva cand face afirmatiile. Ca sa nu mai fie o disputa, sa spunem ca adevarul este undeva la mijloc si gata... sa incheiem aceasta neintelegere.

Author:  goldfinger [ 03 Sep 2012, 09:58 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

gabrieldima Quote:
Eibach sau Novitec sunt una si aceeasi ciorba cu nume diferite< si momentan nu mai recomand nici una din varinate , Cristi Nita poate confirma >
confirm! dintr-o masina eleganta, fara niciun greieras, s-a transformat intr-o caruta (trancaneeeeeeee)! Nu e ce trebuie!
Gabi, astept o rezolvare cat mai rapida, ma lasa nervii, nu mai pot sa merg asa cu ea! :mad2:

(vorbim mai multe pe PM) :wave:

Author:  georgeg [ 03 Sep 2012, 11:10 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

You 2, get a room ! :censored:

Author:  Valak [ 03 Sep 2012, 11:20 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

In sfarsit, aud si eu ceva ce asteptam de mult timp. Dupa ce ca utilizarea unei Alfe pe drumurile astea nenorocite poate considerat fi un gest de nebunie in sine, noi mai venim si punem pe ele si suspensii sport, le coboram garda si le mai trantim si jante pe 18" (aici ma incadrez si eu). Culmea, apoi suntem surprinsi ca ni se rup masinile, se sparg parbrizele in mers, scartaie tot interiorul, avem contacte imperfecte in mufe si tot ce decurge din asta. Sigur, e firesc sa vrei sa faci masina sa arate cat mai bine, dar Alfa e ultima masina pe care vrei sa o modifici pe parte de suspensie, o data pentru ca nu prea are nevoie si oricum sta foarte bine pe sosea si in varianta stock si a doua oara pentru ca pur si simplu e ca si cum in loc sa-ti protejezi un punct de vulnerabilitate, tu il scoti in fata si il expui la maximum.

Author:  nae [ 03 Sep 2012, 11:27 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

incredibile reply`uri :lol:


un articol, poate ajuta

http://farnorthracing.com/autocross_secrets18.html

Author:  goldfinger [ 03 Sep 2012, 11:38 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum

Valak Quote:
In sfarsit, aud si eu ceva ce asteptam de mult timp. Dupa ce ca utilizarea unei Alfe pe drumurile astea nenorocite poate considerat fi un gest de nebunie in sine, noi mai venim si punem pe ele si suspensii sport, le coboram garda si le mai trantim si jante pe 18" (aici ma incadrez si eu). Culmea, apoi suntem surprinsi ca ni se rup masinile, se sparg parbrizele in mers, scartaie tot interiorul, avem contacte imperfecte in mufe si tot ce decurge din asta. Sigur, e firesc sa vrei sa faci masina sa arate cat mai bine, dar Alfa e ultima masina pe care vrei sa o modifici pe parte de suspensie, o data pentru ca nu prea are nevoie si oricum sta foarte bine pe sosea si in varianta stock si a doua oara pentru ca pur si simplu e ca si cum in loc sa-ti protejezi un punct de vulnerabilitate, tu il scoti in fata si il expui la maximum.
a nu se intelege ca suspensia a cauzat alte probleme, suspensia trancane. :censored: (Inadmisibil pentru o suspensie noua!)
In afara de niste bucsi bara stabilizatoare( care mai faceau figuri, adica scartaiau, din cand in cand, si inainte) nu e nicio problema, nu au cedat brate sau alte lucruri, inca. Nu suspensia "sport" e problema ci suspenisa "sport" proasta! Cand o mai si cumperi de noua si face ca toate visele, vanzatorul (oricare ar fi el) tergiverseaza lucrurile si te plimba cu vorba, ai un oarecare gust amar...

recomand suspensie dar aveti grija ce cumparati si de unde!
:peace:

Nae, bun articolul. merci! :kiss:

Page 2 of 12 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/