Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Cauciucuri de iarna https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=1083 |
Page 2 of 2 |
Author: | Alex_Alfa [ 05 Dec 2006, 15:49 ] |
Post subject: | |
Dragii mei, io v-am pus mai demult aici pe forum un link catre un calculator de dimensiuni pt anvelope. 185/65/15 stiu sigur ca e dimensiune "stas" la alfa Acuma pt 195 trebuie calculat. Nu alegeti dupa ureche dimensiunile pt ca va vor fura la kilometraje sa va apar out of nowhere puncte E vb de diametrul final al rotii. La 195 cred ca e 60 talonul. Talonul e procent din balonajul anvelopei, deci daca balonajul e mai mare, talonul trebuie sa fie mai mic pt a pastra diametrul constant. Plus ca, din cate stiu iarna e bine sa ai gume subtiri, deci ar fi de recomandat 185/65/15 la table Luv ya all |
Author: | alfa_no1 [ 05 Dec 2006, 15:53 ] |
Post subject: | |
Eu cred ca o sa-mi pun Sava Eskimo pana la urma, sau ceva asemanator, de 205/60. Nu stiu cat sunt de performante... |
Author: | alfa_no1 [ 23 Dec 2006, 01:56 ] |
Post subject: | |
Mi-am luat in final Kleber Krisalp HP, 205/60x15. 328 RON/bucata. M-am uitat pe "tyretest" si sunt excelente, dupa parerea lor. |
Author: | georgecristian [ 29 Dec 2006, 10:51 ] |
Post subject: | |
For the record, pe 156 mi-am pus Pirelli Snowsport 205/60/15 pe jantele originale (~1500 RON ) . Oricum, pneurile vechi (Pirelli P6000) erau duse rau. In premiera merg cu pneuri de iarna, Ou sont les neiges d'antan ? Astept zapezi istorice in Bucuresti, he,he. |
Author: | 15624jtd [ 29 Dec 2006, 10:56 ] |
Post subject: | |
am trecut si eu aseara la gumele de iarna, si mi-am transformat masina in saniutza derapeaza ceva de speriat, desi nici polei nu stiu daca e pe jos. urasc gumele astea de iarna, hotarat lucru... |
Author: | Alex_Alfa [ 29 Dec 2006, 11:33 ] |
Post subject: | |
Damn it, eu nu am Si a inceput sa ninga la oradea |
Author: | Alexx [ 29 Dec 2006, 12:45 ] |
Post subject: | |
Mi-am pus si eu ieri in sfarsit rotile de iarna. In prima faza pe zi la 9 grade C am fost total dezamagit, am observat aceeasi tendinta de "sanie", mai ales la viraje luate brusc. Dar noaptea la -4 grade C si-au spalat total pacatele. Este o mare diferenta, sunt multumit de ele. AlexAlfa, daca nu vrei tu ninsoarea, atunci trimite-o cumva prin posta pana mai la Sud. O astept ca pe painea calda |
Author: | sonik [ 04 Jan 2007, 17:10 ] |
Post subject: | SFAT |
LA Multi Ani! Anvelopele sunt foarte importante pentru stabilitate si rulaj. Pentru iarna este foarte important sa"purtam" anvelope de iarna. Eu m-am gandit sa va dau cateva sfaturi cu privire la anvelope. 1. Daca cumparati anvelope (noi sau second hand) cumparati anvelope de firma. MICHELIN, PIRELLI, CONTINENTAL, GOODYEAR, DUNLOP. 2. In caz ca va hotarati sa luati second hand sa va uitati bine la bara de siguranta de pe anvelopa. cauciucul din care se fac anvelopele are proprietati extraordinare. Daca e prea uzat, sau daca aliajul cauciuc nu este studiat(cum e la cele de firma) proprietatile se pierd proportional. 3. NU cumparati anvelope resapate! e cea mai mare prostie sa cumperi anvelope resapate doar pentru ca au crestele .... noi. Cauciucul care este turnat peste original nu are nici pe departe proprietatile cauciucului aliat indelung studiat de la firmele cu traditie in domeniu. Pe langa asta .... ar trebui sa stiti ca practic ... ei toarna cauciuc intr-o matrita ... deci .. se lipeste peste original. 4. Iarna cumparati cauciucuri cu garda cat mai mare. eu recomand 60. 5. Iarna folositi anvelope cat mai inguste! Nu folositi anvelope late iarna... chiar daca nu vi se intampla nimic manevrabilitatea autovehculului in regim de viteza scade proportional cu marimea suprafetei de contact (IARNA!!!! binenteles). Sper sa va foloseasca! O zi faina |
Author: | alfa_no1 [ 05 Jan 2007, 00:34 ] |
Post subject: | |
De acord cu sonik. Dar aveti grija si pe unde sunt fabricate cauciucurile alea de firma! Pentru ca am vazut Dunlop facute in Polonia, Continental in Turcia.. Si apropo de Turcia! Inainte de a-mi lua cauciucurile de iarna, mi-a explodat unul din cauciucurile de vara: Pirelli P6000. Ce scria pe el? Made in Turkey! Norocul meu ca a explodat in momentul cand parcam... Cele pe care le am acum sunt fabricate de Michelin in Franta. Kleber e a doua marca a concernului si e mai putin cunoscuta la noi. |
Author: | Babacu [ 05 Jan 2007, 02:00 ] |
Post subject: | |
Sint intr-o mare dilema, desi nu am multi km (aprox 39.000 ) cu anvelopele actuale (ale masinii, Goodyear Eagle) la unul am o gilma si la altul o gaura, de cui cred, astfel incit ma vad nevoit sa-mi iau macar doua gume noi. Eu vreau sa le schimb pe toate dar nu stiu de care sa-mi iau, de iarna, de vara sau all seasons. Va cer si voua un sfat pt. ca nu am bani sa-mi iau 2 seturi de gume, unul de vara si unul de iarna (acesta din urma necesitind si un set de jante de tabla). |
Author: | 15624jtd [ 05 Jan 2007, 10:26 ] |
Post subject: | |
nu-ti zic decat atat: all-season nu sunt o afacere. ceva ce e bun la toate, nu exceleaza in nimic... mai bine fa un efort si poate treci de iarna asta asa, sa-ti iei direct gume de vara pe jantele pe care le ai |
Author: | alfa_no1 [ 06 Jan 2007, 00:24 ] |
Post subject: | |
La cum arata iarna asta, ia-ti de vara! Altfel, ia-ti macar 2 de iarna (cele pe care le ai sunt de vara?) si le pui pe fata, ca sa te descurci daca te prinde vreo ninsoare pe undeva. Daca iarna chiar vine, iti mai iei doua identice. Daca nu vine, in primavara iti iei 4 cauciucuri de vara si asa scapi cu un set si jumatate. Stiu ca nu e recomandat sa mergi cu tipuri diferite de cauciucuri, respectiv iarna-fata/vara-spate (o sa primesc probabil critici), dar m-am gandit la bugetul tau. All seasons, categoric NU! |
Author: | gabrieldima [ 06 Jan 2007, 00:45 ] |
Post subject: | |
si eu am fata de iarna si spate vara,nu de alta dar daca franez cu astea de iarna pe udatura sunt sanie direct,asa macardaca intra spatele simt ca ma mai opresc cat de cat,in rest cele de iarna sunt un mare vax,in curand datorita incalzirii globale vor ajunge istorie,o sa mergem numai cu gume de vara,eventual alea smechere facute sa reziste la temperaturi f mari ale asfaltului |
Author: | GNC [ 07 Jan 2007, 13:35 ] |
Post subject: | |
Si eu am aceeasi problema ca a lui Babacu! Cum dracu s-a facut ca ma uit seara asa dintr-o doara si vad 2 galme la cauciucuri pe spate. Eu am la fel ca el Good Year Eagle F1 215/45/17 si ma gandeam sa iau all season...Ca sa nu le mai schimb deloc intre sezoane.Si nu stiu nici cum sa fac...as vrea niste sfaturi legate de de cifra 45...daca iau 215/50-55-60/17 cum aflu daca mai incape dracu acolo la loc? Si schimba cu ceva aderenta in curbe..sau mai stiu eu pe unde? Help |
Author: | gabrieldima [ 07 Jan 2007, 17:22 ] |
Post subject: | |
pai aderenta creste de la cei 215 combinat cu talon cat mai mic ,40 45,pierzi la demaraj insa castigi la abordarea virajelor,oricum ideal este sa pastrezi dimensiuni apropiate de cele date de producator pt ca altfel risti sa schimbi mai des articulatii si ce mai e legat de directie si frane<placute discuri se uzeaza mai rapid> vis a vis de allseason eu ma abtin dar am inteles ca sunt nici cal nici magar |
Author: | marius [ 07 Jan 2007, 17:48 ] |
Post subject: | |
gabrieldima Quote: cele de iarna sunt un mare vax,in curand datorita incalzirii globale vor ajunge istorie,o sa mergem numai cu gume de vara
Un aspect al schimbarii climei la care nu m-am gandit,si eu care plangeam de mila ursilor polari care se inneaca sau barierei de corali australiene care va disparea in cateva zeci de ani!
|
Author: | georgecristian [ 09 Jan 2007, 00:30 ] |
Post subject: | |
Am sentimente amestecate in aceasta iarna-primavara, ma bucur ca am scapat de ger, zloata, isteria auto aferenta, dar sunt suuuper dezamagit ca nu am putut testa pneurile SnowSport Pirelli, montate in premiera pe 156. Bani aruncati pe geam? Trebuie sa plec la munte in weekend-uri, macar asa. Un fapt e sigur, pe carosabil umed, patinez la pornire lejer (cum o fi la frane mai tari!??). Anul asta nu mai cumpar pirelli de vara (setul vechi e dus rau), poate doar ceva ieftin si bun la anul:D |
Author: | gabrieldima [ 09 Jan 2007, 00:36 ] |
Post subject: | |
marius a scris Un aspect al schimbarii climei la care nu m-am gandit,si eu care plangeam de mila ursilor polari care se inneaca sau barierei de corali australiene care va disparea in cateva zeci de ani! in cativa zeci de ani s ar putea sa disparem si noi |
Author: | IRBabuin [ 09 Jan 2007, 20:31 ] |
Post subject: | |
Nu dispera, mai este destul din iarna, o sa ai ocazia sa le incerci. Eu am fost la munte(Azuga) in perioada cind a nins abundent si pot sa spun ca au facut toti banii. Desi nu au fost de ajuns (numai cu lanturi urcai in multe locuri), pot sa spun ca erau mult peste cele de vara. Am niste Conti WinterContact, care sint cam aiuristice, profil asimetric, eu zic ca e nepotrivit pentru zapada insa m-au scos din destule. La frine mai tari, intra ABS destul de repede daca esti pe zapada indiferent... Am eu 4 Pirelli ZERO Nero, merse cam 25k km, schimbate din greseala de pe masina actuala. Daca te intereseaza, poate ajuungem la o intelegere. 205/55 R16 |
Author: | dcmilitaru [ 09 Jan 2007, 22:27 ] |
Post subject: | |
Le vreau eu.... |
Author: | Babacu [ 12 Jan 2007, 00:52 ] |
Post subject: | |
De fapt nu banii sint neaparat problema ci faptul ca mi-e sila sa-mi caut genti de tabla sa-mi iau cauciucuri de iarna si sa stau sa fac rocada. Pina la urma mi-am luat gume de vara. Sint noi si sper sa fac fata si pe zapada. Iarna trecuta m-am descurcat onorabil cu gumele cu care a venit masina. P.S. Masina avea cauciucuri 205/60 R 15 91V iar in talon sint trecute alte dimensiuni:205/55 R 15 89V, ca sa nu mai spun ca atunci cind am avut accidentul in vara si am schimbat geanta fata dreapta, mi-au adus una pe 14, dupa cum iesea dupa seria de sasiu. |
Author: | dcmilitaru [ 12 Jan 2007, 02:14 ] |
Post subject: | |
Au intrat jantele de 14?!? |
Page 2 of 2 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |