Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Mici intrebari care nu merita un topic separat! https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=3349 |
Page 96 of 190 |
Author: | comanr [ 27 Jun 2013, 00:21 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
chiar si cea mai ieftina motorina (lukoil sau petrom) cica ar fi cu un continut extrem de scazut in sulf.deci practic motorina mai buna (mai scumpa) mai mult ca sigur are cifra cetanica mai mare si e posibil sa ai performante mai bune. din motive economice eu zic sa abuzezi de cea mai ieftina motorina de la petrom si sa nu iti bati capul.eu nu folosesc nici iarna motorina de iarna daca nu sant mai jos de -18. e marketing. cel mai mult si mai mult conteaza sa ai motorul in stare buna , carburantii s au aliniat ca sa zic asa. bine multi o sa zica de lukoil ca nu e ok, baliverne , am facut zeci de mii cu motorina de la lukoil. |
Author: | cva156 [ 27 Jun 2013, 05:32 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Valak Quote: Pun si eu o intrebare, poate e printre noi si cineva din domeniu - care si stie ce vorbeste - nu doar isi da cu presupusul, daca am un motor diesel fara filtru de particule, ce e mai sanatos (pentru injectoare, pompa de injectie) sa bag in motor, motorina normal (mai "grasa" ?), sau motorina cu un continut redus de sulf ? E adevarat ca sulful e responsabil de caracterul lubrifiant al motorinei si ca absenta lui o transforma intr-una "uscata", ucigatoare pentru sistemul de injectie ? Multi incearca sa contracareze folosind ulei de amestec, dar m-as multumi sa stiu daca bagand motorina din aia mai pricopsita intr-un motor fara filtru de particule nu fac altceva decat sa-l expun intr-un mod absolut inutil si costisitor unei uzuri premature.
Cel mai sanatos este sa bagi combustibilul pentru care a fost proiectat motorul. Benzina 95, 98 daca asa scrie in cartea tehnica. La fel si la motorina, se respecta specificatiile, alea de temperatura in cazul expus de colegul. Parafina continuta da ,,grasimea''. Absenta parafinei la motorina pentru temperaturi joase o face buna de folosit, nu se coaguleaza pe traseu.O explicatie a principului ,,de manual'' pentru care a fost proiectat motorul este: Motorul a fost conceput sa reziste la un anumit regim de utilizare. Luam un motor proiectat sa functioneze cu un combustibil ce creeaza o forta N1 in conditiile de presiune/scanteie date. Explozia N1 impinge pistonul si motorul functioneaza. Schimbam combustibilul si utilizam unul ce genereaza o forta N2 in aceleasi conditii. Explozia N2 genereaza o ,,forta'' mai mare, presiune pe piston crescuta, caldura, etc. Toate acestea duc la topirea componentelor interne (au fost calculate sa reziste la N1), duc la o uzura accentuata a pistonului samd. Puneti orice aditiv care duce la cresterea cifrei octanice/cetanice sau marirea exploziei la un motor si il veti distruge mult mai repede. Performante de viteza, turatie si de lucru veti avea cu prisosinta dar si o uzura prematura. Acum depinde de fiecare ce intelege prin PERFORMANTE, viata lunga a motorului sau viteza/turatia crescuta. |
Author: | Valak [ 27 Jun 2013, 13:25 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Intre timp m-am lamurit, motorinele, ca si benzinele, sunt identice, aditivarea se face la pompa, deci continutul de sulf e acelasi, indiferent de care bagi. Cat priveste aportul aditivilor, se pare ca e mai mult placebo, nu se respecta concentratia si e doar marketing. |
Author: | smarty [ 27 Jun 2013, 19:13 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
salutare. exista posibilitatea sa se crape baia de ulei daca starngi prea tare surubul de golire de la baia de ulei sau se strica doar filetul surubului? |
Author: | comanr [ 27 Jun 2013, 19:16 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
exista ambele posibilitati |
Author: | smarty [ 27 Jun 2013, 19:19 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
naspa. am facut schimbul acum o luna si am strans cam tare acel surub si acum imi picura ulei pe acolo. |
Author: | comanr [ 27 Jun 2013, 19:37 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Poti sa repari fara sa dai jos sant cateva optiuni. |
Author: | smarty [ 27 Jun 2013, 19:48 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
cum as putea sa repar |
Author: | comanr [ 27 Jun 2013, 20:09 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Da drumul la ulei, spala perfect filetul si fa o poza. in functie de cum arata poti majora, rectifica, etc |
Author: | deck_jena [ 29 Jun 2013, 15:19 ] | |||
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! | |||
O nedumerire(nu vreau sa demontez ceva):emblema din atasament ,cu diametru de 7.5 cm ,este ptr. fata sau hayon la o AR 156 SW non-facelift? Multumesc
|
Author: | ibiza [ 29 Jun 2013, 17:08 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Valak Quote: Intre timp m-am lamurit, motorinele, ca si benzinele, sunt identice, aditivarea se face la pompa, deci continutul de sulf e acelasi, indiferent de care bagi. Cat priveste aportul aditivilor, se pare ca e mai mult placebo, nu se respecta concentratia si e doar marketing.
Din ce stiu continutul de sulf e redus din considerente legale/ecologice. Pentru a ajuta lubriefierea sistemului de injectie adaug ulei mineral pentru motoare in 2 timpi direct in motorina in proportie intre 1:200 si 1:300 (adica intre 200 si 300 ml la un plin).Mai multe detalii si pareri gasesti aici. |
Author: | danutmesther [ 30 Jun 2013, 01:11 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Intrebare la care nu am gasit un raspuns la obiect pe net. In curand urmeaza sa imi schimb domiciliul din Dolj in Cluj. Cu aceasta ocazie, as vrea sa inmatriculez TDK-ul pe Cluj. Aceasta operatiune presupune plata noii taxe de mediu de anul acesta? Eu sper ca nu dar cand ma gandesc la legislatia noastra, totul e posibil. Daca da, care este posibilitatea sa imi schimb domiciliul dar masina sa ramana cu aceleasi numere? Nu de alta, masina e 2.5, Euro 3 din anul 2000. Nu dati cu pietre, la servici majoritatea site-urilor din romania sunt banate, gratie unui proxy de tot cacao... Multumesc pentru eventualele raspunsuri. Numai bine, Dan |
Author: | deck_jena [ 01 Jul 2013, 18:47 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Stie cineva lere de cat se folosesc la reglat culbutorii la o Alfa 156 ,1.9 jtd ,8v ,85 kW ,V.I.N. ZAR93200001299796...ca mecanicul varului meu habar n-are care lere-dimensional vorbind se folosesc la reglat .... mecanic VAG Multumesc |
Author: | andreimatei [ 01 Jul 2013, 21:16 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
salut, Quick question: am sesizat ca nivelul antigelului de la motor a ajuns putin sub minim. Ce imi recomandati sa cumpar pentru un alfa gt 1.9jtd 2004? Conteaza ce era pus inainte (probabil nu voi nimeni accesi marca)? Mersi |
Author: | yux_mm [ 01 Jul 2013, 21:28 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Conteaza ce era inainte. Ca solutie de moment, dat fiind faptul ca e vara si cald, poti completa numai cu apa distilata, iar in toamna inainte sa vina temperaturi sub 0, schimbi toata zeama de racire, apa si antigel in proportiile si cu specificatiile recomandate de producator. |
Author: | tomi_alfa [ 01 Jul 2013, 21:36 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
danutmesther Quote: Intrebare la care nu am gasit un raspuns la obiect pe net. In curand urmeaza sa imi schimb domiciliul din Dolj in Cluj. Cu aceasta ocazie, as vrea sa inmatriculez TDK-ul pe Cluj. Aceasta operatiune presupune plata noii taxe de mediu de anul acesta? Eu sper ca nu dar cand ma gandesc la legislatia noastra, totul e posibil.
Si eu am avut emotii atunci cand au vrut sa bage pentru masinile deja inmatriculate in Romania. Schimbi buletinul si permisul doar, parca asa era obligatoriu. Nu stiu daca trebuie neaparat si documentele masinii. Presupun ca nu trebuie sa-i schimbi si ei "domiciliul", desi cred ca or sa strambe din nas cand s-or uita la adresa, dar e tot numele tau. Si a ta a fost cumparata de noua din Ro?Daca da, care este posibilitatea sa imi schimb domiciliul dar masina sa ramana cu aceleasi numere? Nu de alta, masina e 2.5, Euro 3 din anul 2000. Nu dati cu pietre, la servici majoritatea site-urilor din romania sunt banate, gratie unui proxy de tot cacao... Multumesc pentru eventualele raspunsuri. Numai bine, Dan Art.4 http://www.dreptonline.ro/legislatie/ou ... 9_2013.php" onclick="window.open(this.href);return false; P.S. Documente necesare la politia rutiera ptr schimbarea domiciliului http://www.politiarutiera.ro/index.php? ... &Itemid=71" onclick="window.open(this.href);return false; Vad ca nu spune nimic de vreun timbru de mediu. Fa o intrebare la politia rutiera din orasul tau si ar trebui sa primesti raspunsul cel mai corect. Ar fi un mare abuz sa te puna sa platesti prostia asta de taxa doar ca-ti schimbi domiciliul. |
Author: | yux_mm [ 01 Jul 2013, 23:35 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Eu in locul tau nu m-as sinchisi sa schimb actele masinii. Timp si bani pierduti. |
Author: | tudyniuz [ 02 Jul 2013, 00:17 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Eu stau de aproape 4 ani cu ea neimatriculata si nu am nicio grija. |
Author: | spooky [ 02 Jul 2013, 01:08 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Si eu am avut schimbare de domiciliul si am schimbat toate actele mai putin cele ale masinii. De cate ori am fost oprit nu am avut nici o problema. Impozitul si amenzile vin la noua adresa... Singura diferenta la mine e ca nu am schimbat orasul. |
Author: | tudyniuz [ 02 Jul 2013, 01:13 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Eu am pastrat si numerele si nu am avut probleme. Si cu o Alfa rosie sunt oprit destul de des. Si nicio treaba nu are nimeni cu mine. |
Author: | AlexSel [ 02 Jul 2013, 02:44 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
2 intrebari asa mai banale daca ma ajuta careva ;D Prima ar fi... De unde aveti toti accibilturi, autocolante dinalea cu alfa.club....as vrea si eu, sa pun pe masina macar 1.... ) Iar a 2`a... am filtrul de ulei schimbat de vreo 4.000 de km... acum 2.000 mi`a papat ce avusese....si a ajuns undeva pe la mijloc...poate chiar mai putin...spre minim oricum...pe joja....si am completat cu castrol....si acum vreo cateva zile... eram sub minim :">...si am completat...tot cu castrol...) asta e...nam avut bani sa schimb filtrul, si sa bag selenia...asa am primit sfat...oricum urmeaza foarte curand ca acuma am strans banii de inmatriculare.... problema ar fi ca am pus mai mult de maxim... ) cam cu 1 deget... ar fi problema? mecanicu meu a zis ca nu, ca oricum mi`l papa si in cateva zile ajung la cat trebuie... |
Author: | tomi_alfa [ 02 Jul 2013, 04:31 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
1 nu mai pune peste maxim, ca de aia e semn de maxim. Pui la semn si completezi cand e cazul. 2 Consumul mare de ulei inseamna probleme. Verifica motorul. Scoate fum albastru? Cu cat completezi la un anumit numar de km? 3 Ce ulei ai avut inainte, ca nu trebuie sa completezi cu ce-ti cade la mana, ci cu acelasi tip de ulei? Daca uleiul e subtire (5w-**), e normal sa dispara mai repede ca unul mai gros 10w-40/60 |
Author: | andreimatei [ 02 Jul 2013, 10:39 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
yux_mm Quote: Conteaza ce era inainte.
Am completat dimineata inainte sa pornesc motorul cu apa distilata. Am pus sa fie undeva intre min si max, aproape de max. Dupa ce am mers cu ea pana la servici si a reverificat, era putin peste max. E normal?
Ca solutie de moment, dat fiind faptul ca e vara si cald, poti completa numai cu apa distilata, iar in toamna inainte sa vina temperaturi sub 0, schimbi toata zeama de racire, apa si antigel in proportiile si cu specificatiile recomandate de producator. |
Author: | bluecar [ 02 Jul 2013, 11:10 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
andreimatei Quote: yux_mm Quote: Conteaza ce era inainte.
Am completat dimineata inainte sa pornesc motorul cu apa distilata. Am pus sa fie undeva intre min si max, aproape de max. Dupa ce am mers cu ea pana la servici si a reverificat, era putin peste max. E normal?Ca solutie de moment, dat fiind faptul ca e vara si cald, poti completa numai cu apa distilata, iar in toamna inainte sa vina temperaturi sub 0, schimbi toata zeama de racire, apa si antigel in proportiile si cu specificatiile recomandate de producator. mai verifica odata dupa ce se raceste motorul este posibil ca lichidul dupa incalzire sa-si mareasca putin volumul,eu completez si vara tot cu antigel (foarte rar,se mai evapora cate putin) pentru ca tot punand apa distilata il diluez. toamna merg la service sa il masoare si daca mecanicul spune ca este ok nu il schimb,la 145 rezista pana la -35 grade,asa ca nu-l schimb inca,la gt a fost schimbat iarna trecuta si cam tot pe acolo este. |
Author: | bluecar [ 02 Jul 2013, 11:19 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
AlexSel Quote: 2 intrebari asa mai banale daca ma ajuta careva ;D
completeaza cu acelasi tip de ulei,daca pui ulei cu alte caracteristici este posibil ca uleiul sa se inspumeze(asa am auzit si eu).Prima ar fi... De unde aveti toti accibilturi, autocolante dinalea cu alfa.club....as vrea si eu, sa pun pe masina macar 1.... ) Iar a 2`a... am filtrul de ulei schimbat de vreo 4.000 de km... acum 2.000 mi`a papat ce avusese....si a ajuns undeva pe la mijloc...poate chiar mai putin...spre minim oricum...pe joja....si am completat cu castrol....si acum vreo cateva zile... eram sub minim :">...si am completat...tot cu castrol...) asta e...nam avut bani sa schimb filtrul, si sa bag selenia...asa am primit sfat...oricum urmeaza foarte curand ca acuma am strans banii de inmatriculare.... problema ar fi ca am pus mai mult de maxim... ) cam cu 1 deget... ar fi problema? mecanicu meu a zis ca nu, ca oricum mi`l papa si in cateva zile ajung la cat trebuie... este bine sa folosesti ulei din grupa recomandata de producator 5w40,10w40......etc. verifica sa nu ai scurgeri pe undeva. |
Page 96 of 190 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |