Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
pregatiri de vara | anvelope https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=3463 |
Page 10 of 15 |
Author: | yux_mm [ 15 Mar 2017, 22:20 ] |
Post subject: | Re: Recomandare anvelope vara |
Eu sunt la a doua runda de RT si sunt incantat. Urmatoatea va fi RT2 clar. Daca urmaresti anduranta, RT2 nu cred ca e modelul potrivit. Asta gandind prin prisma madelului pe care il inlocuieste, RT. Un model care mi s-a parut andurant si decent la performante a fost Bridgestone Turanza ER300. M-au tinut 4 veri, 45k km. Dar la final erau praf pulbere fina. |
Author: | marius21 [ 16 Mar 2017, 08:23 ] |
Post subject: | Re: Recomandare anvelope vara |
Cum se comporta Kumho pe uscat, pe ploaie? Ai avut probleme de stabilitate in curbe sau uzura prea mare dupa un nr. de km putini? Nu fac zgomot mare la rulare, la cei 73 dB? |
Author: | yux_mm [ 16 Mar 2017, 10:48 ] |
Post subject: | Re: Recomandare anvelope vara |
Off: lipeste cineva topicul asta la asta viewtopic.php?f=29&t=3463 ? Multam fain anticipat. |
Author: | AlexMito [ 16 Mar 2017, 10:49 ] |
Post subject: | Re: Recomandare anvelope vara |
Michelin Cross Climate. Si nu mai trebuie sa schimbi cauciucurile iarna. http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Miche ... limate.htm" onclick="window.open(this.href);return false; Este primul cauciuc DE VARA omologat si pentru iarna. |
Author: | andrey_r [ 16 Mar 2017, 11:25 ] |
Post subject: | Re: Recomandare anvelope vara |
Am avut vara trecuta Pirelli P7, anvelope cu care am cumparat masina, sunt anvelope touring, f bune și confortabile cu mențiunea ca nu se potrivesc unui mers mai sportiv. Acuma am pe mașină Kuhmo Ecsta 31, dar pe 18, sunt o alegere destul de buna preț calitate, sunt Uhp-uri deci se pretează la un condus mai sportiv. Bafta Trimis de pe al meu LG-H818 folosind Tapatalk |
Author: | AndreiMR [ 31 Mar 2017, 08:32 ] | ||||
Post subject: | Re: pregatiri de vara | anvelope | ||||
Test AutoBild cu anvelope de vara 225/50/17, dimensiunea de pe 159: edit: Nu inteleg de ce au fost puse pozele rasturnate
|
Author: | DanS [ 31 Mar 2017, 13:22 ] |
Post subject: | Re: pregatiri de vara | anvelope |
Daca puneai lista acum 3 zile imi luam Falken in loc de Nexen |
Author: | AlexMito [ 31 Mar 2017, 14:15 ] |
Post subject: | Re: pregatiri de vara | anvelope |
Eu am cumparat Michelin Crossclimate. Pana acum sunt foarte multumit! Silentioase rau... |
Author: | marius21 [ 31 Mar 2017, 14:37 ] |
Post subject: | Re: pregatiri de vara | anvelope |
Eu am ramas la Hankook Ventus Prime 3. Pana acum se comporta foarte bine. |
Author: | AndreiMR [ 31 Mar 2017, 15:22 ] |
Post subject: | Re: pregatiri de vara | anvelope |
DanS Quote: Daca puneai lista acum 3 zile imi luam Falken in loc de Nexen
Pai eu le-am tot recomandat pe aici. Anul trecut le-am luat, si mi s-au parut extraordinar de bune, mai ales ca sunt mult mai ieftine decat cele de la fabricanti cu renume. E drept, am plecat si de la asteptari joase, dar testele vad ca au confirmat si parerea mea...in momentul de fata, astea sunt anvelopele best-buy la dimensiuni de la 17" in sus. E drept, le ajuta faptul ca sunt din gama UHP, in timp ce altele precum Michelin Primacy, Bridgestone Turanza sau Pirelli P7 sunt din gama touring. Probabil ca daca le compari cu Michelin PS4 sau Pirelli PZero, s-ar schimba clasamentul...dar cum nu vorbim de masini de 4-500 cp, sunt mai mult decat suficiente.Ce e de mentionat din testul asta, si din altele similare, e ca diferenta intre fabricantii premium si cei de gama mijlocie nu mai e asa de mare ca pe vremuri. Si ca anumite marci de anvelope chinezesti au inceput sa faca produse decente, cel putin dpdv al sigurantei. Inca nu mi-as lua cauciucuri chinezesti, dar probabil ca in 4-5 ani vor fi perfect comparabile cu cele europene sau japoneze. Daca au putut coreenii, vor putea si chinezii |
Author: | yux_mm [ 31 Mar 2017, 16:41 ] |
Post subject: | Re: pregatiri de vara | anvelope |
AndreiMR Quote: le ajuta faptul ca sunt din gama UHP, in timp ce altele precum Michelin Primacy, Bridgestone Turanza sau Pirelli P7 sunt din gama touring...
Pai asta e marea problema a testului, ca nu compara acelasi nivel. Unele UHP altele Touring, ca sa iasa marcile germane sus. Le-a fost frica sa bage PS4 sa nu se mictioneze pe Dunlop si Continental...Nu spun ca D si C sunt de kko, dar M is clar cei mai cei la ora actuala. Bine, se reflecta si in preturi treaba asta. Ma mira GY cat de jos au iesit in clasament. |
Author: | AndreiMR [ 31 Mar 2017, 16:54 ] |
Post subject: | Re: pregatiri de vara | anvelope |
De la Michelin singurele care merită luate în calcul sunt cele cu Pilot sau sport în denumire. Restul sunt slabe față de concurență. Energy saver sunt catastrofale, iar primacy cel mult mediocre. Și mai scumpe decât cele de la concurență. Iar la capitolul iarnă, cele de suv sunt iarăși slabe. Pentru mine, care am folosit diverse modele de la ei, Michelin sunt cele mai supraevaluate anvelope, alături de continental. Nu văd de ce as da banii pe anvelope mediocre ce îmbătrânesc foarte prost. Sent from my iPhone using Tapatalk |
Author: | nesquick [ 01 Apr 2017, 07:33 ] |
Post subject: | pregatiri de vara | anvelope |
Eu am cumpărat anul trecut un set de continental contisport contact 5 și sunt foarte multumit, doar ca acum când le-am scos din garaj par sa aibe urme de inbatranire, iar într-o vara uzura a fost destul de mare...la modul ca la anul trebuiesc altele, însă aderentă, zgomot, distanță de frânare, jos pălăria, sunt Excepționale. Concluzie, nu le poți avea pe toate Sent from my iPhone using Tapatalk |
Author: | zveroboy78 [ 02 Apr 2017, 17:38 ] |
Post subject: | Re: pregatiri de vara | anvelope |
Am vrut recent sa rotesc cauciucurile (mai am 1.5mm pe fata si 4mm pe spate pana la martor ) si-am lasat-o balta. Toate sursele gasite pe net (fr, eng) spun ca e bine sa ai cauciucurile cele mai bune pe spate, din "n" motive : -risc scazut de oversteering (nu oricine poate controla, iar soseaua aglomerata cu contresens e una, circuitul e alta) -risc scazut de explozie pe spate, f nasoale, masina devine greu de controlat si risca rasturnarea) Ultimele doua paragrafe din articol spun esentialul. Bmw zice ca nici nu se merita. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tire_rotation Practic o sa fac asa : cand alea de pe fata ajung inutilizabile, pun cauciucuri noi si abia atunci fac rotatia, ca cele noi sa ajunga pe spate. Daca stiati deja, nu aruncati cu cheia de 17, descopar si eu lucruri. |
Author: | ALXege [ 02 Apr 2017, 17:59 ] |
Post subject: | Re: pregatiri de vara | anvelope |
Si cu frana cum faci? Sent from my iPhone using Tapatalk |
Author: | zveroboy78 [ 02 Apr 2017, 18:21 ] |
Post subject: | Re: pregatiri de vara | anvelope |
Buna intrebare Pai cu opinci chele pe spate si cauciucuri bune pe fata, la o frana puternica (care implica serios si rotile de pe spate, nu doar alea de pe fata ca la o frana obisnuita)..... ma gandesc ca spatele o ia primul prin pastai (oversteering ) Chiar si aia din TopGear pusesera niste tigai de tabla sub rotile din spate (un episod cu masini din anii 80, nu-s mare fan sa-mi amintesc exact) si se-nvarteau cu un Golf 1 ca aia cu pisicute si ursuleti pe zapada. Asta-mi aminteste de al treilea motiv zis de astia: spatele e mai usor, deci pierde aderenta mai repede, deci ii trebuie cauciucuri mai bune. Ce sa facem. .. daca majoritate n-avem motor central/spate/Longitudinale Posteriori si alte bijuterii |
Author: | ibiza [ 04 Apr 2017, 11:16 ] |
Post subject: | Re: pregatiri de vara | anvelope |
Pe uscat mergi foarte bine si cu slick-uri, nu te intereseaza asa mult adancimea santurilor. Cand e ud... vedeti aici: https://www.youtube.com/watch?v=3xzQQfT5O84" onclick="window.open(this.href);return false; |
Author: | ALXege [ 04 Apr 2017, 14:41 ] |
Post subject: | pregatiri de vara | anvelope |
@zverovoy: N-am vazut episodul TopGear de care pomenesti, dar nu cumva alesesera masini din anii '80 tocmai ca sa demonstreze beneficiile EBD-ului? La masinile moderne nu prea ai voie sa patesti asta.. Oricum, cea mai mare forta de franare este aplicata pe puntea fata. Nu intamplator franele de pe fata sunt considerabil mai mari decat franele spate la orice masina. Oricum, ideal este sa ai cauciucuri in stare buna pe ambele punti. LE: interesant filmuletul, nu apucasem sa ma uit la el.. |
Author: | DanS [ 04 Apr 2017, 17:12 ] |
Post subject: | Re: pregatiri de vara | anvelope |
ALXege Quote: @zverovoy: N-am vazut episodul TopGear de care pomenesti, dar nu cumva alesesera masini din anii '80 tocmai ca sa demonstreze beneficiile EBD-ului? La masinile moderne nu prea ai voie sa patesti asta..
E important sa ai cauciucuri bune si atat
Oricum, cea mai mare forta de franare este aplicata pe puntea fata. Nu intamplator franele de pe fata sunt considerabil mai mari decat franele spate la orice masina. Oricum, ideal este sa ai cauciucuri in stare buna pe ambele punti. LE: interesant filmuletul, nu apucasem sa ma uit la el.. |
Author: | zveroboy78 [ 04 Apr 2017, 19:41 ] |
Post subject: | Re: pregatiri de vara | anvelope |
ALXege Quote: @zverovoy: N-am vazut episodul TopGear de care pomenesti, dar nu cumva alesesera masini din anii '80 tocmai ca sa demonstreze beneficiile EBD-ului? La masinile moderne nu prea ai voie sa patesti asta..
Nu, pur si simplu arata cum se distrau in anii 80.Uite aici, la min 1.15 https://youtu.be/wZMoj4a64Vg Am amintit de el in ideea "stiti voi ce se-ntampla daca pierzi aderenta pe spate " Oricum, n-are prea multa importanta, era mai mult o paranteza. Important e articolul ala de pe Wiki (sunt multe altele pe net care zic acelasi lucru ) Ce voiam sa spun e ca asta cu rotatia/permutarea cauciucurilor, "ca sa se uzeze uniform", pare sa fie mai mult o legenda urbana, mai ales cand n-o faci singur si tre sa platesti pt asta. In felul asta, cauciucurile mai uzate ajung mereu pe spate, exact cum NU trebuie. Rotatia are rost numa cand cumperi 2 cauciucuri noi, in locul celor uzate de pe fata. Alea noi tre sa ajunga pe spate, unde e mai multa nevoie de ele, din motivele de mai sus . Iar alea semi-uzate de pe spate, aduse pe fata. In fine, merita gandit subiectul, majoritatea avem tendinta sa credem ca puntea fata merita cauciucurile mai putin uzate, dar se pare ca nu-i asa. |
Author: | zveroboy78 [ 04 Apr 2017, 19:59 ] |
Post subject: | Re: pregatiri de vara | anvelope |
ibiza Quote: . Cand e ud... vedeti aici: https://www.youtube.com/watch?v=3xzQQfT5O84" onclick="window.open(this.href);return false;
Corect, mersi pt clip, explica mai clar decat mine.Ca si asta https://youtu.be/T6mARVoDwjw |
Author: | tomi_alfa [ 04 Apr 2017, 20:04 ] | ||
Post subject: | Re: pregatiri de vara | anvelope | ||
Un calculator foarte interesant care arata in timp real diferentele pentru diferite dimensiuni de anvelope sau jante. https://www.wheel-size.com/calc/" onclick="window.open(this.href);return false;
|
Author: | ALXege [ 04 Apr 2017, 22:21 ] |
Post subject: | Re: pregatiri de vara | anvelope |
Zveroboy, filmuletul si explicatiile mi se par interesante, concluzia mai putin. Principiul de rotire a anvelopelor nu presupune tocirea celor de pe fata pana aproape de limita si aruncarea lor apoi pe spate Filmuletul prezentat de voi prezinta una din multele situatii pe care le intalnesti in trafic, anvelopele mai bune pe spate s-ar putea sa te salveze de la un derapaj necontrolat intr-o curba pe suprafata umeda, dar ia vezi, te ajuta sa si opresti in conditii de siguranta in cazul unei franari de urgenta, sa zicem tot pe o suprafata umeda? Cred ca ideal e sa ai anvelope cat mai apropiate ca si uzura pe toate rotile, iar cand acestea se apropie de markerele de uzura, sa le inlocuiesti. Asta poti obtine doar rotind cauciucurile, cu riscul de a avea mereu pe spate cauciucuri marginal mai uzate (cu cat vrei ca diferenta de uzura sa fie mai mica, cu atat va trebui sa le rotesti mai des). Inca ceva: in clipul pus de voi, nu cumva conteaza si puntea pe care se afla tractiunea? Tomy, eu folosesc de obicei asta: http://www.1010tires.com/Tools/Wheel-Offset-Calculator#" onclick="window.open(this.href);return false; |
Author: | zveroboy78 [ 13 Apr 2017, 14:38 ] |
Post subject: | Re: pregatiri de vara | anvelope |
ALXege Quote: Principiul de rotire a anvelopelor nu presupune tocirea celor de pe fata pana aproape de limita si aruncarea lor apoi pe spate
Ai dreptate. Manualul (Fiat, Giulietta) zice sa le rotim la 10-15k km pt o uzura uniforma. Uitasem ca-n Ro se fac km putini, ( si aia oricum se-mpart la 2, cauciucuri iarna+vara) si ca oricum treceti obligatoriu pe la vulcanizare primavara si toamna, deci rotatia nu-i greu de facut. Eu vorbeam din pct meu de vedere, mult diferit: 40k km cu cele 2 masini (insumat )/an, cu un singur set de cauciucuri (aici nu am nevoie de cauciucuri de iarna) Pentru o "rotatie" trebuie programare (deci luata o zi de concediu) si minim 31eur. S-o fac singur cere timp, spatiu si chef, de 3ori/an Asa ca raman la prima varianta : uzez bine fata, iau doua noi pe spate, si le rotesc pe-alea semi-uzate de pe spate -> fata. Asta e, ne adaptam la realitati, sigur ca varianta ta e mai buna. Ce-i de retinut: oricum ar fi, nu umblati cu gioarse pe rotile din spate |
Page 10 of 15 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |