Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Meet Hugo: '10 Alfa Romeo MiTo 1.4TB Multiair S&S
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=18244
Page 10 of 10

Author:  mihaiz [ 30 Apr 2024, 09:49 ]
Post subject:  Re: Meet Hugo: '10 Alfa Romeo MiTo 1.4TB Multiair S&S

Multumim!

Trebuie sa recunosc ca ne-am imprietenit cu dungile respective, au farmecul lor. Fiind diferite de ce puteai comanda din fabrica, mi se pare ca ii dau o nota de unicitate, fac cumva parte din istoria masinii.

Problema e ca intr-un viitor neprecizat inca, vopseaua de pe masina trebuie reinnoita, si atunci inevitabil o sa "touch the stripes". Si pe moment nu mi-o pot imagina cu lateralul gol :lol:
ALXege Quote:
Nu-l revad si eu la Fest?
Din pacate nu putem ajunge :(

Author:  ALXege [ 30 Apr 2024, 09:54 ]
Post subject:  Re: Meet Hugo: '10 Alfa Romeo MiTo 1.4TB Multiair S&S

Cred ca le mai am eu pe undeva refacute la scara, daca iti doresti sa le pastrezi si dupa revopsire. Si daca nu le gasesc, sunt usor de refacut, trebuie doar sa-ti propui asta inainte sa le dai jos (sa le pozezi si masori).

Author:  ALXege [ 30 Apr 2024, 13:24 ]
Post subject:  Re: Meet Hugo: '10 Alfa Romeo MiTo 1.4TB Multiair S&S

I-am aratat pozele si sotiei, care e nostalgica dupa masina (noua ne-a placut enorm), si cum femeile au spirit de observatie mai dezvoltat, a remarcat numarul de inmatriculare: reprezinta ceva pentru voi, sau e inspirat in continuare de numele Hugo?

Author:  mihaiz [ 30 Apr 2024, 13:43 ]
Post subject:  Re: Meet Hugo: '10 Alfa Romeo MiTo 1.4TB Multiair S&S

Ambele... sotia a cautat ceva sa rezoneze cu profesia ei de psihoterapeut ("imbratisare"), dar ne-am bucurat ca se potriveste si cu numele de Hugo.

Author:  mihaiz [ 09 May 2024, 16:07 ]
Post subject:  Re: Meet Hugo: '10 Alfa Romeo MiTo 1.4TB Multiair S&S

Din seria maruntisuri, am schimbat busonul de benzina, al treilea stop de frana si capacelul de la manerul usii pasagerului, caruia ii lipsea partea cromata.

Am refacut cablajul de la hayon, incepuse sa se caseze izolatia firelor. Mi s-a parut scump kitul de reparatie, am zis ca iau niste fire cu izolatie de silicon si le "manufacturez" eu. Nu as mai face vreodata asa, e chinul de pe lume sa prelungesti firele fara sa tai mansonul de cauciuc sau furtunul de spalator luneta. Kitul vine cu alt manson si cu mufa pentru furtun, asa ca probabil iti ia o ora reparatia, in loc de o sambata intreaga.

Urmeaza sa schimb sigla decolorata de pe scudetto, din pacate se lasa cu demontat bara. Am luat preventiv si clemele de fixare pe aripa, doar timp sa gasesc.

Attachments:
image0.jpg
image0.jpg [ 199.61 KiB | Viewed 1025 times ]
image2.jpg
image2.jpg [ 186.02 KiB | Viewed 1025 times ]

Author:  mihaiz [ 17 Jun 2024, 08:18 ]
Post subject:  Re: Meet Hugo: '10 Alfa Romeo MiTo 1.4TB Multiair S&S

Sa trecem la chestii serioase. Am revenit la arcuri stock. Diferenta e imensa.

Calculasem ca amortizoarele FSD puse de @alex_bretean acum 25k ar trebui sa mearga in continuare. Din pacate, ele nu par sa fi rezistat in combinatie cu arcurile Eibach.
Inainte sa trec la arcuri stock, amortizoarele nu lucrau cum trebuie, masina se comporta ca si cum ar fi avut amortizoare ultra uzate. Anumite denivelari induceau oscilatii pronuntate ce se "stingeau" destul de tarziu, si mereu imi era teama ca voi lovi dedesubt din balans.
Cu arcuri stock si aceleasi FSD-uri de pe masina, amortizarea s-a imbunatatit, au disparut oscilatiile prelungite, insa nu amortizeaza simetric, iar cel de pe stanga a inceput sa bata. Mi-e ciuda ca trebuie sa o "deschid" din nou, dar nu am de ales, o sa pun amortizoare noi pe fata.

Pe spate amortizoarele nu sunt FSD, au alt cod (50516724, produse de Sachs). Isi fac treaba cu brio si in configuratia cu arcuri stock.

Am mai schimbat bieletele directie, capetii de bara si suportii motor. La capitolul cosmetice, sub parbriz ambele scurgeri erau infundate cu mult pamant, le-am desfundat si am curatat tot spatiul respectiv. La fel am curatat si scurgerile de la baza usilor si am gresat scripetii de la actionarea geamurilor.

Problema e ca incet-incet nu mai am de lucru la masina si trebuie sa o "predau" sotiei. Ma atasasem de spiritul ei asa "huligan".

Attachments:
image0.jpeg
image0.jpeg [ 1.4 MiB | Viewed 769 times ]

Author:  nesquick [ 17 Jun 2024, 11:34 ]
Post subject:  Re: Meet Hugo: '10 Alfa Romeo MiTo 1.4TB Multiair S&S

La Giulietta am schimbat anul trecut amortizoarele. Am ales Sachs si sunt mulțumit de rezultat. Suspensia filtrează destul de bine pe drumuri denivelate si nu sta rău nici pe viraje mai strânse... cumva este compromisul ideal. Eu am arcuri sport/qv care cred ca sunt -15mm fata de cele standard daca nu mă înșel.

Author:  mihaiz [ 03 Sep 2024, 23:37 ]
Post subject:  Re: Meet Hugo: '10 Alfa Romeo MiTo 1.4TB Multiair S&S

De cand avem masina, se stocheaza oarecum aleator doua coduri de eroare inexistente in baza de date Alfa (U3FFF-FF). Apar si dispar, cand sunt active se aprinde Check engine, se dezactiveaza DNA si start-stop, dar fara sa reduca din putere. Dupa sapaturi am ajuns la banuiala ca cineva a incercat sa dezactiveze din soft unele DTC-uri reale (DTC-OFF) si nu a reusit pe deplin.

Am luat legatura cu cei care facusera softul Stage 1 de pe masina, si intr-un final am ajuns la ei la Oradea pentru verificare. Ca prim pas, au citit softul de pe masina si surpriza, pe masina nu mai era softul facut de ei, ci altul de origine necunoscuta, care avea (cel putin) partea de monitorizare catalizator dezactivata.

Asa ca am ales sa scriem inapoi softul initial de Stage 1, fara dezactivari si alte mizerii. Softul mi se pare mai matur, pare sa aiba aceeasi putere ca cel necunoscut, dar e mai civilizat la partial throttle. Totusi parca e ceva mai laggy la plecarea de pe loc in "N", dar poate e chestie de obisnuinta.

Acum astept sa vad daca si ce coduri apar, ca sa le pot remedia corespunzator.

Una peste alta, foarte placuta experienta la Oradea, profesionist, curat si la propriu si la figurat, in plus m-am bucurat sa ma reintalnesc cu cunostinte vechi.

Attachments:
image1.jpg
image1.jpg [ 395.66 KiB | Viewed 114 times ]
image0.jpg
image0.jpg [ 512.96 KiB | Viewed 114 times ]

Author:  Mustafa [ 05 Sep 2024, 11:59 ]
Post subject:  Re: Meet Hugo: '10 Alfa Romeo MiTo 1.4TB Multiair S&S

Interesant ce spui, mai ales că erorile nu influențează comportamentul mașinii în mod relevant.

Off topic: 147-le din imagine este un GTA-? Așa ar părea.

Author:  mihaiz [ 05 Sep 2024, 14:57 ]
Post subject:  Re: Meet Hugo: '10 Alfa Romeo MiTo 1.4TB Multiair S&S

Mustafa Quote:
Off topic: 147-le din imagine este un GTA-? Așa ar părea.
Da, e 147 GTA in near mint condition. Mai erau in garaj o Giulia QV si un Stelvio QV, dar tot dupa GTA am salivat cel mai tare.

Page 10 of 10 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/