Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Meet Hugo: '10 Alfa Romeo MiTo 1.4TB Multiair S&S https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=18244 |
Page 10 of 10 |
Author: | mihaiz [ 30 Apr 2024, 09:49 ] |
Post subject: | Re: Meet Hugo: '10 Alfa Romeo MiTo 1.4TB Multiair S&S |
Multumim! Trebuie sa recunosc ca ne-am imprietenit cu dungile respective, au farmecul lor. Fiind diferite de ce puteai comanda din fabrica, mi se pare ca ii dau o nota de unicitate, fac cumva parte din istoria masinii. Problema e ca intr-un viitor neprecizat inca, vopseaua de pe masina trebuie reinnoita, si atunci inevitabil o sa "touch the stripes". Si pe moment nu mi-o pot imagina cu lateralul gol ALXege Quote:
Nu-l revad si eu la Fest?
Din pacate nu putem ajunge
|
Author: | ALXege [ 30 Apr 2024, 09:54 ] |
Post subject: | Re: Meet Hugo: '10 Alfa Romeo MiTo 1.4TB Multiair S&S |
Cred ca le mai am eu pe undeva refacute la scara, daca iti doresti sa le pastrezi si dupa revopsire. Si daca nu le gasesc, sunt usor de refacut, trebuie doar sa-ti propui asta inainte sa le dai jos (sa le pozezi si masori). |
Author: | ALXege [ 30 Apr 2024, 13:24 ] |
Post subject: | Re: Meet Hugo: '10 Alfa Romeo MiTo 1.4TB Multiair S&S |
I-am aratat pozele si sotiei, care e nostalgica dupa masina (noua ne-a placut enorm), si cum femeile au spirit de observatie mai dezvoltat, a remarcat numarul de inmatriculare: reprezinta ceva pentru voi, sau e inspirat in continuare de numele Hugo? |
Author: | mihaiz [ 30 Apr 2024, 13:43 ] |
Post subject: | Re: Meet Hugo: '10 Alfa Romeo MiTo 1.4TB Multiair S&S |
Ambele... sotia a cautat ceva sa rezoneze cu profesia ei de psihoterapeut ("imbratisare"), dar ne-am bucurat ca se potriveste si cu numele de Hugo. |
Author: | mihaiz [ 17 Jun 2024, 08:18 ] | ||
Post subject: | Re: Meet Hugo: '10 Alfa Romeo MiTo 1.4TB Multiair S&S | ||
Sa trecem la chestii serioase. Am revenit la arcuri stock. Diferenta e imensa. Calculasem ca amortizoarele FSD puse de @alex_bretean acum 25k ar trebui sa mearga in continuare. Din pacate, ele nu par sa fi rezistat in combinatie cu arcurile Eibach. Inainte sa trec la arcuri stock, amortizoarele nu lucrau cum trebuie, masina se comporta ca si cum ar fi avut amortizoare ultra uzate. Anumite denivelari induceau oscilatii pronuntate ce se "stingeau" destul de tarziu, si mereu imi era teama ca voi lovi dedesubt din balans. Cu arcuri stock si aceleasi FSD-uri de pe masina, amortizarea s-a imbunatatit, au disparut oscilatiile prelungite, insa nu amortizeaza simetric, iar cel de pe stanga a inceput sa bata. Mi-e ciuda ca trebuie sa o "deschid" din nou, dar nu am de ales, o sa pun amortizoare noi pe fata. Pe spate amortizoarele nu sunt FSD, au alt cod (50516724, produse de Sachs). Isi fac treaba cu brio si in configuratia cu arcuri stock. Am mai schimbat bieletele directie, capetii de bara si suportii motor. La capitolul cosmetice, sub parbriz ambele scurgeri erau infundate cu mult pamant, le-am desfundat si am curatat tot spatiul respectiv. La fel am curatat si scurgerile de la baza usilor si am gresat scripetii de la actionarea geamurilor. Problema e ca incet-incet nu mai am de lucru la masina si trebuie sa o "predau" sotiei. Ma atasasem de spiritul ei asa "huligan".
|
Author: | nesquick [ 17 Jun 2024, 11:34 ] |
Post subject: | Re: Meet Hugo: '10 Alfa Romeo MiTo 1.4TB Multiair S&S |
La Giulietta am schimbat anul trecut amortizoarele. Am ales Sachs si sunt mulțumit de rezultat. Suspensia filtrează destul de bine pe drumuri denivelate si nu sta rău nici pe viraje mai strânse... cumva este compromisul ideal. Eu am arcuri sport/qv care cred ca sunt -15mm fata de cele standard daca nu mă înșel. |
Author: | mihaiz [ 03 Sep 2024, 23:37 ] | |||
Post subject: | Re: Meet Hugo: '10 Alfa Romeo MiTo 1.4TB Multiair S&S | |||
De cand avem masina, se stocheaza oarecum aleator doua coduri de eroare inexistente in baza de date Alfa (U3FFF-FF). Apar si dispar, cand sunt active se aprinde Check engine, se dezactiveaza DNA si start-stop, dar fara sa reduca din putere. Dupa sapaturi am ajuns la banuiala ca cineva a incercat sa dezactiveze din soft unele DTC-uri reale (DTC-OFF) si nu a reusit pe deplin. Am luat legatura cu cei care facusera softul Stage 1 de pe masina, si intr-un final am ajuns la ei la Oradea pentru verificare. Ca prim pas, au citit softul de pe masina si surpriza, pe masina nu mai era softul facut de ei, ci altul de origine necunoscuta, care avea (cel putin) partea de monitorizare catalizator dezactivata. Asa ca am ales sa scriem inapoi softul initial de Stage 1, fara dezactivari si alte mizerii. Softul mi se pare mai matur, pare sa aiba aceeasi putere ca cel necunoscut, dar e mai civilizat la partial throttle. Totusi parca e ceva mai laggy la plecarea de pe loc in "N", dar poate e chestie de obisnuinta. Acum astept sa vad daca si ce coduri apar, ca sa le pot remedia corespunzator. Una peste alta, foarte placuta experienta la Oradea, profesionist, curat si la propriu si la figurat, in plus m-am bucurat sa ma reintalnesc cu cunostinte vechi.
|
Author: | Mustafa [ 05 Sep 2024, 11:59 ] |
Post subject: | Re: Meet Hugo: '10 Alfa Romeo MiTo 1.4TB Multiair S&S |
Interesant ce spui, mai ales că erorile nu influențează comportamentul mașinii în mod relevant. Off topic: 147-le din imagine este un GTA-? Așa ar părea. |
Author: | mihaiz [ 05 Sep 2024, 14:57 ] |
Post subject: | Re: Meet Hugo: '10 Alfa Romeo MiTo 1.4TB Multiair S&S |
Mustafa Quote:
Off topic: 147-le din imagine este un GTA-? Așa ar părea.
Da, e 147 GTA in near mint condition. Mai erau in garaj o Giulia QV si un Stelvio QV, dar tot dupa GTA am salivat cel mai tare.
|
Author: | mihaiz [ 08 Nov 2024, 18:08 ] |
Post subject: | Re: Meet Hugo: '10 Alfa Romeo MiTo 1.4TB Multiair S&S |
Updates: cum era de asteptat, erorile de care vorbeam mai sus au reaparut, dar acum cu codurile corecte. Ambele indicau spre sonda lambda de dupa catalizator - un signal stuck low si un short to bat, asa ca am schimbat sonda cu prima ocazie cand am ridicat masina. Pare ca am remediat problema - am monitorizat erorile tot la doua zile si in 200km de fataiala prin oras, cu destule cicluri de cold start si warm up, nu au mai aparut. Ce s-a mai intamplat intre timp: am schimbat amortizoarele pe fata de care ma plangeam, acum in sfarsit sta cum trebuie pe drum. In mod interesant, Koni FSD-urile uzate ce le-am dat jos de pe masina erau cu doua degete mai lungi decat Sachs-urile noi, stock, ce le-am cumparat. Ma gandesc ca particularitatea asta combinata cu arcurile de coborare ce au fost pe masina a dus la uzura lor prematura. Am facut schimbul de ulei, ocazie cu care am schimbat si filtrul multiair, care era destul de curat, dar si surubul cu filtru de pe turbina (71769773) - am fost surprins cat de imbacsit era. Vasul de expansiune incepuse sa curga la imbinari, l-am schimbat si pe el. In fine, am schimbat si clipsul de la usita rezervorului de benzina, era rupt si improvizat cu o "romaneasca". Si ca sa nu ma plictisesc, a inceput asa finut sa patineze ambreiajul, se pare ca i-a venit vremea si lui. |
Page 10 of 10 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |