L-am convins pe don' Ciprian sa vina pana la Londonica sa ma ajute, vorba vine. Sa il ajut eu pe el, sa schimbam cate una alta la masina. S-a organizat bine, caci in weekendul urmator a participat si la Goodwood Festival of Speed. El si cu ficiora-su. Ar fi trebuit sa ajung si eu macar in weekend, dar nu s-au aliniat planetele. Daca ne mai prinde si la anul pe plaiurile lu' Mary Poppins, cred ca ajung si eu. Sper...
Oricum, am inteles ca tre bifat macar o data in viata, cat o mai exista miros de benzina. Apoi, ne uitam la electricNFS, o sa ne excitam la cativa amperi in plus, sau o sa ne felicitam pentru tiuningul de cativa "v-ati" pe baterie. Mno, cu ocazia asta ii reamintesc sa faca un post pe tema asta cu ceva poze. Dar cand s-o intoarce din vacanta...
Mno, long story short am schimbat:
- distributie, fara pompa apa ca cica e buna (role ricambi si curea Dayco). Oricum, in ultimii 2 ani, de cand am facut ultima distributie, abea s-au strans 10k km
- kit accesorii (role ricambi, curea Dayco)
- bratele inferioare fata pentru ca unul avea bucsele cam duse (TRW). Ocazional se mai auzea usor cum cloncane. Cu ocazia asta am schimbat si suruburile de prindere si le-am gresat generos sa nu mai prinda rugina... asa repede. Am vrut si bratele superioare dar stimabilu' mi-a zis ca sunt tip-top. Mno, apropo, bratele inferioare au avut 78k km si aproximativ 7 ani. Alea superioare au 90k km si aproximativ 7 ani. Ce e drept, in ultimii 4 ani nu am mai prea mers iarna iar masina are garaj.
- zemuri: ulei (Fuchs), frane (Motul), servo (Tutela), cutie (nu mai stiu...)
- filtre: ulei (ricambi), aer (ricambi), polen (Magneti Marelli)
- arcurile de pe spate cu unele Kyb. Protectia de vopsea cauciucata era dusa si incepusera sa rugineasca destul de sever in opinia mea, marginal in cea a lui Ciprian
. Ce am descoperit cu ocazia asta a fost ca suportii arcurilor de pe amortizoare is cam dusi, rugina a perforat pe alocuri. Deci mai bagam o data un demontat, remontat cu amortizoare noi. Alti bani, alta distractie, dar posibil sa le schimb si pe alea fata si ma bate un gand la un B6.
- bielete antiruliu spate: in procesul de demontare pentru inlocuirea arcurilor, un surub de la una din bielete a cedat (s-a dus filetul) si drept urmare au trebuit inlocuite si astea cu unele Moog (sau ceva de genu). Bieletele le-am montat ulterior, dupa ce le-am comandat, nu cu Ciprian. Interesant e ca am venit de la garaj si pana acasa, aproximativ 100km cu bara anti-ruliu spate prinsa doar in bucse. Alta chestie interesanta a fost sa aflu ca bieletele anti-ruliu spate sunt doar de plastic, indiferent de producator
- cu ocazia demontarii am mai schimbat si suruburile alea lungi de pe fuzetele spate care au prostul obicei sa rugineasca sever. Unul a iesit relativ usor, dar la celalalt ne-am chinuit ceva pentru ca, desi piulita nu ne-a dat batai de cap, el a ruginit de-a lungul lui. Oricum, dupa aproape o ora si juma de tub de WD40 s-a indurat sa paraseasca incinta si sa poposeasca in lada de reciclate. Al nou si-a facut loc inapoi inmuiat bine in vaselina.
Am mai avut si alte piese de back-up in caz ca mai cedeaza ceva sau descoperim tot felul de surprize. In mare am ramas cu ele, nefiind cazul sa le schimbam, si ar trebui acum sa le trimit inapoi.
Am avut si placute dar se pare ca nu e cazul. Carne e suficienta dar am un usor scartait la viteza foarte mica. Nu-i bai.
Per total arata acceptabil pe dedesubt, zic eu, pentru vechimea ei. Se apropie de implinirea rotundei varste de 11 ani. Pe dinafara se vad semne de razboi orasenesc, dar momentan nu ma intereseaza prea mult aces aspect caci am invatat din trecut ca oricat te-ai chinui sa ti o masina spotless, oricand se va trezi vreun biped subechipat la mansarda care sa nu realizeze ca langa el mai e o masina cand deschide portiera, sau ca botul/curul masinii sunt mai departe decat nu-l ajuta pe el mintea. Mno scopul momentan e ca mecanic sa fie tip-top, astfel incat daca e nevoie doar sa ma urc si sa-i dau cheie si sa mearga atat de departe cat ma tine pe mine portofelul sa pun motorina.
Povestea cu garajul e destul de interesant pentru cine are timp si chef sa o citeasca, sau pe cine intereseaza.
Stiam din gura in gura ca in UK exista serviceuri care iti inchiriaza standul/elevatorul si scule sa mesteresti singur la masina. Bun, pus pe cautat, gasit informatii mai vechi. Se pare ca multe afaceri de genul asta au avut perioadele de glorie, dar au inceput sa moara treptat in ultimii ani. Probabil din cauza ca masinile devin din ce in ce mai complexe, lenea e din ce in ce mai mare si oamenii prefera sa dea un ban si altcineva sa se manjeasca. Ca o paranteze, sunt din ce in ce mai oripilat de calitatea tot mai slaba si mai slaba a serviciilor aici in UK (nu stiu prin alte parti; In Viena desi nu am zabovit prea mult, calitatea unor servicii mi s-a parut superioara) si de preturile vecine cu irealitatea. E mai ieftin cateodata sa iti cumperi, spre exemplu, o bormasina, sa dai una sau mai multe gauri si apoi sa o lasi sa rugineasca intr-un fund de debara, decat sa chemi pentru asta un "meserias" auto intitulat specialist doar pentru ca a mai dat o data o gaura cu o bormasina.
Mno, revenind, am gasit serviceul intr-un final, undeva in NV-ul Londrei, nu foarte departe. Toate bune si frumoase pana cand s-apropia termenul. Trimit un mail cerand sa fac o rezervare pentru 2 zile. Nici un raspuns timp de vreo 2 zile. Mai trimit un mail, poate omul e prea ocupat. Nimic. Caut niste review-uri pe net. Parerile impartite, dar se intrevedea un pattern: cele mai vechi erau favorabile, cele mai noi prezentau un dezastru. Sun intr-o sambata pe la pranz dupa ce in prealabil am reverificat ca au activitate in weekend. Mai sa imi intre casuta vocala cand o voce ca trezita din somn sau mahmureala, imi raspunde cu un "yes" plin de cea mai mare lipsa de entuziasm care mi-a fost vreodata dat sa aud la telefon. Mno, il intreb una alta, rezervare, plata, etc. Imi raspunde cu un da, da poti sa vi. Ma asteptam la un stai oleaca sa verific disponibilitatea, etc, etc. Zic bun, multumesc, inchid telefonul si intru in panica. Nu suna a treaba buna, deci trebuia sa dau pas la acesta varianta. Ciprian isi luase deja bilete, cazare una alta iar eu eram in aia goala.
Bun: iau gugalu la bani marunti si dupa vreo 2 zile de cautat dau de un site "This is your garage" care pretindea ca face ce am eu nevoie, elevator si scule, inclusiv power tools la cerere in avans. Ma uit pe site, poze frumoase,masini de toate felurile, vechi si noi. Era ceva cam departe de unde locuiesc eu, vreo 100km departare, dar zic asta e. Ii arat lui Ciprian cu ocazia asta "the countryside". Caut cateva reviewuri, toate de la ok in sus, dar nu foarte multe. Scriu un mail pe la un 12 noaptea si ma surprinde ca a doua zi sa primesc raspuns, frumos, detaliat, de om saritor si care tine la afacerea lui. Intru in detalii una alta si sunt indrumat sa platesc online. Asta incepea sa sune a seriozitate. Si 10% discount.
La fata locului realitatea nu era departe de adevar, am avut cateva probleme cu cateva scule dar ne-am descurcat, zic eu, dar pe Ciprian l-a luat cu calduri de cateva ori, am aflat mai tarziu.
Nenorocul nostru a fost sa prindem cea mai calduroasa zi din iunie, 30+ iar conceptul de AC in hala respectiva era o usa deschisa si un ventilator. Cred ca am pierdut cateva kg doar prin sudoarea fruntii.
Printre "vechiturile" gazduite, un 47 TS preFL in stare remarcabila luat la licitatie cu 300lire si cu un mileage absolut derizoriu, un Mustang din '70 si ceva, un Maserati si un TVR care isi astepta rebuildul motorului. Langa noi un Bimmer 2002 la care se lucra intens (dar nu cat am fost noi acolo). Spiderul alb de mai sus era al proprietarului garajului.
Attachment:
20190629_172456 - Copy.jpg [ 1.08 MiB | Viewed 2745 times ]
Mai era un Ford productie SUA de prin 50-60as zice. O balena de masina cu un porbagaj ce ne putea gazdui pe amandoi si inca vreo 2 handralai, un Defender tunat si fulgerat pentru off-road.
Service-ul in mare destul de curatel si ingrijit pentru un loc in care oamenii vin si pleaca, unii mai amatori ca altii. Ma asteptam sa fie mai paraginit. Flacaul de la receptie amabil si saritor, glumet si vorbaret.
Mno, ne-am facut treaba si am plecat acasa, nu inainte sa facem si cateva poze sa nu uitam momentul.
Attachment:
20190629_172438 - Copy.jpg [ 1.01 MiB | Viewed 2745 times ]
Planificasem treaba pentru 2 zile, dar cum de unele nu a fost nevoie ne-am descurcat intr-o zi numai.
Mno, una peste alta o experienta interesanta pe care poate o mai repetam. Om vedea.