It is currently 22 Sep 2024, 09:37

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1325 posts ]  Go to page Previous 17 8 9 10 1153 Next
Author Message
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 16 Oct 2020, 22:26 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6671
Location: Brasov... oarecum.
Ege: la 180 arata instantaneul in jur de 9. Deci rangeul e intr-adevar mai mic. La un rezervor de 60 litri ies 666km :smart
La ce imi ajuta cifrele astea? La drumuri lungi, gen Viena - Londra : ))

Sa fim seriosi, eu ma si mictionez oleaca impotriva vantului, ca viata bate filmul si calculele de pe hartie. Dar ce vreau sa punctez e ca frigiderele astea electrice inca nu pot inlocui complet motorul termic. Ba chiar mai e cale lunga. Iar cei ce se bat cu pumnul in piept ca da, apai si ei se mictioneaza cu mine impotriva vantului. Diferenta e ca eu recunosc de ce is ud pe pantaloni.
Dane, ca ziceai de hAudiul ala ca are un range rusinos. Dar la drept vorbind, majoritatea oamenilor isi iau masina sa se fataie in oras, commuting, dus plozii la scoala, piata si de astea. Un range de 70-80km e suficient. Orice e peste e bonus.
Si tot la drept vorbind, daca vrei sa faci un road trip, nu te duci cu Tesla. Sau ai prea mult timp liber...

Daca galustile astea electrice mici ar fi la un pret decent, echivalentul motoarelor termice, as fi complet interesat sa achizitionez una pentru oras. Dar singurele in pret au doar 2 locuri: Ami si Twizy. Si din pacate am nevoie de 4... Restul sunt un afront la adresa portofelului meu.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 16 Oct 2020, 23:04 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6671
Location: Brasov... oarecum.
PS Dane, asta nu ma impiedica sa mergem la drive testul ala cu Tesla :D

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 16 Oct 2020, 23:29 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 867
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Godzzi Quote:
deci pana la urma, ce parere aveti de Dacia Spring?
https://www.youtube.com/watch?v=WzQ61Qd ... kcsAg9BBD4

Chestii notabile:
Motor de 45 cai si 125nm
Baterie 28kwh
Suporta incarcare CCS 30kw
M-am uitat doar la partea electrica. Masina pare sa fie strict de oras sau pentru naveta (pentru cei din zone metropolitane). Autonomia de 225 km WLTP este de bun simt si poate ajunge lejer cateva zile pentru multi dintre potentialii clienti. Nu imi este clar insa in cat timp se poate ajunge la 80% din capacitatea bateriei in cazul statiilor de CA. In cazul CC ajunge 1 ora. Motorul pare destul de mic, insa cuplul pe care il are il ajuta destul de bine. Ma tem insa ca masa masinii va fi ceva mai mare decat "sora" din China. In Europa sunt obligatorii anumite sisteme, gen ABS, ESP etc., ceea ce va duce la o masa ceva mai mare.
Dacia spune ca va fi cea mai ieftina masina electrica din Europa si chiar ii cred. Si viitorul ei as spune ca va fi unul bun, la el contribuind atat partea de 'car sharing' cat si navetistii din zonele metropolitane (care locuiesc la casa pe pamant). Piata din Romania nu va conta prea mult, asa cum nu conteaza oricum nici la modelele termice.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Oct 2020, 00:10 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1316
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Stiam de cand am postat ca o sa ma prinda Toshy cu supercharger-ul:) stiu ca la Model 3 nu e moca (ai arca 6 charge-uri pe an), dar costurile sunt totusi infime. Si daca comit ptr un Model 3 am de gand sa alimentez fara rusine la firma.
Si Yux, da, discutiile despre autonomie sunt mai mult pedantice, eu cel mai lung drum dintr-o bucata facut in tara asta a fost pana la Bournemouth - cam vreo 120 mile cred. Chiar si Springul ajunge acolo fara probleme:) dar n-as lua electric decat de la Tesla, restul mi se par momentan cam in epoca de piatra, cel putin pe hartie.
Vedem daca ne lasa Boris sa facem test drive-ul, ca vine lockdownul peste noi iar...

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Oct 2020, 02:12 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15245
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Spring pare-se ca va cantari pe la 950kg si ar avea o acceleratie 0-100 in jur de 7s. Prin comparatie, un GTV de 2L TS si 150cp are 8.6 :) Va fi produs tot in China.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Oct 2020, 09:15 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
Problema nu e cat de bune sau functionale sunt masinile electrice. Cine vrea una, sa isi ia, o merita.
Problema e ca. dupa cum miros eu, cat de curand vor elimina motoarele termice (poate nu direct, dar prin taxe, coduri rutiere, etc). Iar cand pe Yux il va opri politia si ii va spune ca, daca vrea sa mearga mai departe, trebuie sa se duca sa isi ia o masina facuta de Rowenta, atunci voi fi alaturi de el cand va spune ceva sistemului.
Si tot alaturi de el voi fi cand va trece cu GT-ul pe langa niste Leaf-uri, Zoe, Spring-uri, etc. Si va zambi... :wink:

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Oct 2020, 12:47 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1316
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Dom;le, eu am o nedumerire. De fapt doua :)
Prima e - nu inteleg de unde provine mania asta impotriva vehiculelor electrice. Presupun ca am trecut de faza in care orice conducator auto de Tesla/Leaf e vazut ca un fan Greta si un pitziponc care vrea sa salveze planeta, deci - de ce uram motoarele electrice? Imi inchipui ca toata lumea prefera o calatorie cu un autobuz electric in dauna unuia care tremura din toate incheieturile si care acopera orice cu zgomotul sau o calatorie cu un tren electrificat in locul unuia pe carbuni.
A doua- de unde vine iarasio convingerea asta ca unul cu motor termic zambeste tot timpul pe cata vreme unul cu electric e deprimat si se gandeste numai cum sa isi infiga 'Rowenta' intr-un zid? Pana si Clarksson, inventatorul cliseelor memorabile (ca sa vinzi carti trebuie sa vii cu ceva o linie usor de retinut si de redat in diverse contexte) a inceput sa faca si reviewuri cu electrice. Cati au intalnit soferi care au trecut la electric si acum isi urasc viata? Eu am intalnit doi pana acum care au trecut la electric dar ambii mi-au zis ca nici platiti nu ar mai lua un motor termic. Unul din ei chiar m-a pus pe ganduri si mi-a starnit entuziasmul macar ptr un test drive, ptr ca si eu provin din aripa celor ce urau electricele (cand mi-am pus singur intrebarea de ce n-am reusit sa-mi dau un raspuns convingator care sa nu apeleze la stereotipuri si clisee) - un coleg rus nascut in Novosibirsk si dintr-o bucata (sau 'brutally blunt' cum zic astia pe aici). Omul era fan Porsche si a avut doua, acum are un i3 - da, haioasa comparatia - si eu am zis ca si-a pierdut ori banii la casino, ori mintile - dar a fost ferm convins ca nu exista drum inapoi la motorul termic. Am vazut ca si Valak spunea acelasi lucru, ca cei ce trec la electric sunt enorm de greu de convins sa schimbe inapoi pe termic - sigur ca partea financiara e semnificativa (costurile sunt fara absolut nici un dubiu mult mai mici la electric), dar cred ca e mai mult de atat.
Nici eu n-am condus pana acum vreun electric (sau test drive), dar sunt foarte convins sa o fac cat de curand (avem sambata viitoare programarea Yux). Singurul meu dubiu momentan e legat de zgomot sau mai bine zis de lipsa lui, acum vreun an si ceva era sa ma calce unul cu o Tesla din vina mea, ptr ca nu m-am uitat cand am traversat si ptr faptul ca n-am auzit nici un zgomot, creierul e probabil programat sa primeasca semnale de la carbuni - ma gandesc ca trebuie sa fii tot timpul cu ochii in patru in oras ptr a nu-ti sari ceva in fata cand nu te astepti). Mai aveam unul legat de calitatea materialelor, dar de cand conduc o marca considerata 'premium' am scapat de grija asta, adica m-am obisnuit cu greieri in bord la o masina noua inca inainte de a face 1000 mile.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Oct 2020, 13:53 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 867
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
dand Quote:

nu inteleg de unde provine mania asta impotriva vehiculelor electrice.
Unul dintre raspunsuri cred ca este asta: rezistenta (nativa a) omului la schimbare.




La o adunare foarte mare, liderul spunea multimii ca nu se mai poate asa, trebuie ca lucrurile sa fie facute in alt mod iar schimbarea sa inceapa cu fiecare dintre cei de acolo.
La final, liderul a strigat:
- Cine vrea schimbare?
Toti cei prezenti:
- Noi!
Liderul intreaba:
- Cine vrea sa se schimbe?
Nimeni nu a mai raspuns.

Gata cu filosofia pentru ca nu imi sta bine.

Pentru cei care exclud din start vehiculul electric, vorba lui dand, mergeti si faceti un test cu orice vehicul electric.
Personal am condus smart si Renault Zoe. Mi-a placut smart mai mult pentru ca este mai fasneata. Cand se va ivi ocazia, intentionez sa testez Fiat 500 si Renault Twingo.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Oct 2020, 13:54 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3793
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Cred ca suntem programati sa ne temem de ce nu cunoastem. Abia astept sa ne spui care vor fi impresiile dupa test drive, fiindca pentru multi fun factor-ul e ultimul lucru la care se asteptau dar e ceea ce i-a impresionat cel mai mult.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Oct 2020, 15:46 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
+1

Multi nici nu vor sa-si dea jos ochelarii nostalgiei, a unor vremuri romantice, cliseice chiar, dar din pacate de ceva vreme apuse.

Eu am mers cu Zoe. Pentru oras nu cred ca ar mai trebui sa existe dezbaterea termic vs electric.

In cazul extra-urban, nu poate fi momentan o alternativa competitiva (mai ales din cauza lipsei infrastucturii), dar se va ajunge acolo, progresiv.

LE:

ELECTRIC Rallycross Fiesta beats 600 HP petrol cars

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Oct 2020, 15:56 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3311
Car: Giulia Q
nu cred ca sunt impotriva masinilor electrice , ci impotriva “povestilor” despre ele si reducerea poluarii . mai vorbim peste ani cand se vor inmulti inevitabil si accidentele cu ele si cand isi vor da seama ca focul apare foarte usor si nu poate fi stins cu ... mai nimic.

https://www.weforum.org/agenda/2017/11/ ... er-energy/

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Oct 2020, 17:19 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 867
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Razvan29 Quote:
In continuarea postului de mai sus, testul facut de Ken Block in septembrie pe aceeasi masina:
https://www.youtube.com/watch?v=ZUwRnBhtevE


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Oct 2020, 18:20 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
Nu sunt impotriva automobilelor electrice a priori, sunt doar sceptic in privinta pachetului in care vin, pentru ca, absolut obiectiv vorbind, in momentul asta sunt prea putine argumente pentru un automobil electric. Doar ca motorul trage de la turatie 1, asta ar fi singurul argument, dupa mine.
Contraargumentele, tot dupa mine, sunt: uratenia (zici ca toti producatorii s-au inteles sa le faca urate, chiar si Tesla are niste modele urate), falsa ecologie (doar muti poluarea, amprenta de carbon e mai mare la un automobil electric), autonomia mica, siguranta (alfetta mai sus are dreptate), pretul exagerat, si altele.
La final, pentru dand: porti in momentul asta un i-watch sau un ceas? :?

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Oct 2020, 18:32 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
https://www.carscoops.com/2020/10/most- ... on-models/
Plug-In Hybrids No Greener, Or Even Worse, Than ICE Models, Study Finds

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Oct 2020, 18:46 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 867
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
alfetta Quote:
focul apare foarte usor si nu poate fi stins cu ... nimic

Nu am deschis 'link' -ul pe care l-ai pus, deci nu stiu daca este in legatura cu focul in caz de accident. Chiar si asa, nu mi-e clar de unde apare focul foarte usor in caz de accident.

Aceleasi discutii au fost cand a aparut prima oara rezervorul de benzina, apoi GPL, CNG, mai tarziu un pic hidrogen etc.

Lichidul din bateriile de Li-ion este mult mai putin inflamabil decat benzina. Nu vad cum s-ar putea aprinde in caz de accident, bateria fiind totusi intr-o carcasa in sasiul masinii.
Cat despre supraincalzirea bateriei la utilizarea vehiculului sau la incarcare, exista in interiorul ei un circuit de racire: unele solutii tehnice sunt cu lichid de racire, alte solutii tehnice sunt cu aer.
Per total, mi-as face griji mai mari pentru riscul de foc la un vehicul cu motor termic decat la unul cu motor electric.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Oct 2020, 18:53 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3793
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Sunt curios cate incendii au pornit de la felinare pe gaz lampant si cate au pornit de la lanterne cu baterii.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 18 Oct 2020, 05:29 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3311
Car: Giulia Q
linkul nu este despre foc , este despre poluarea produsa de masinile electrice .

cat despre foc , nu stiu fizic /chimic ce se intampla , dar ca si la bateria de la iphone , daca o indoi sau o lovesti se incalzeste imediat apoi ia foc.

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 18 Oct 2020, 14:05 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 1089
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
e destul de simpla cauza unui foc la o masina electrica, si anume scurtul electric.

orice masina ice sau electrica este succeptibila la scurturi electrice. cele mai multe scurturi se intampla in urma unui accident. tabla se indoaie, firele se rup, incep sa se atinga, si ala e un inceput de incendiu. toate masinile electrice au bateriile in spatele puntii fata si sunt montate cat mai jos, adica sunt destul de protejate in caz de accident (adica sunt slabe sanse ca sursa incendiului sa vina de pe partea de voltaj ridicat).

cateva cazuri relevante:

-am schimbat acum 4-5 ani filtrul de motorina la GT. dupa 2 zile, a inceput sa miroasa a motorina in timp ce eram pe un drum express. in gandul meu "ce harburi mai merg prin fata mea". dupa inca 3-4 km vad urma de lichid pe drum. opresc masina, ridic capota si cand pun contactul pur si simplu tasnea motorina pe la capacul ala alb de sub filtru de zici ca erau fantanile de la Piata Unirii. am scris despre asta pe acest forum la acea vreme, iar singura explicatie era ca mai uita si chinezii sa stranga filetul.

-cunosc un caz al unui prieten care a fost cu freeland-erul sa schimbe uleiul iar mesterul a uitat carpa imbibata de ulei undeva pe motor. dupa 20-30km a inceput sa iasa fum de sub capota. ghici ce luase foc....

in concluzie, cred ca ar trebui sa terminati cu ideea cum ca masinile electrice iau foc intr-o veselie. concret, iau foc la fel de mult ca cele ICE, sau poate chiar mai putin ca dispar cazurile benzinei/motorinei care se aprinde accidental sub capota.

_________________
din 08.2024 - 2020 Kia E-Niro 64kwh 204CP - New Red
Ex: 06.2021 - 09.2024 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
Ex: 11.2019 - 07.2024 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 18 Oct 2020, 14:10 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1316
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Uratenia ‘electricelor’ e un argument valid, desi nu e ca si cum estetica da pe afara la automobilele noi, e o cursa care vine cu ceva elemente mai hidoase de ceva ani buni.
Preturile se vor egaliza intr-un fel sau altul pe termen mediu si lung, fie prin reducerea costurilor producatorilor/avantaje fiscale/taxe mai mari la combustibili fosili sau toate la un loc.
Lucian, n-am iwatch, sunt fan Bremont😊. Nu stiu ce relevanta are in contextul discutiei...

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 18 Oct 2020, 14:36 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 867
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Godzzi Quote:
e destul de simpla cauza unui foc la o masina electrica, si anume scurtul electric.

orice masina ice sau electrica este succeptibila la scurturi electrice. cele mai multe scurturi se intampla in urma unui accident. tabla se indoaie, firele se rup, incep sa se atinga, si ala e un inceput de incendiu. toate masinile electrice au bateriile in spatele puntii fata si sunt montate cat mai jos, adica sunt destul de protejate in caz de accident (adica sunt slabe sanse ca sursa incendiului sa vina de pe partea de voltaj ridicat).
Din ceea ce am mai citit, sasiul masinii este izolat fata de voltajul mare (de la baterie). De asemenea, la "crash", SW-ul calculatorului care gestioneaza bateria intrerupe orice curent de iesire (de la baterie).


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 18 Oct 2020, 14:49 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3793
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Sunt doua relee de putere inseriate (pentru redundanta) incluse in bateria masinii, plus o capsa pirotehnica, care pot neutraliza bateria HV a masinii in caz de intrerupere a circuitului interlock sau in caz de impact.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 18 Oct 2020, 19:07 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6671
Location: Brasov... oarecum.
Dane, aia cu uratenia e un argument fata de toate masinile, electrice sau termice. Acum cand cautam o masina am zis sa imi extind aria de cautare si non-alfa, implicit am inceput sa observ mai indeaproape masinile de pe strada, mai ales cele noi. Ori is eu prea pretentios, dar 90% arata mai rau decat un cur de babuin fugarit de braconieri. 9% is acceptabile la modul ca nu vomiti instant, astepti sa vezi si interiorul, abea restul is ok sau faine.
Idem si la electrice, dar fiind mult mai putine, si numarul celor ok e mai mic, procentul in opinia mea pastrandu-se. De exemplu Porsche tycan mi se pare foarte ok. Mno, atata timp cat iti place designul Porsche.
Apoi mai sunt alea care au corespondent termic, gen Golf electric, unde daca aia termica e urata si aia electrica ii la fel.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 19 Oct 2020, 09:10 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
dand Quote:

Lucian, n-am iwatch, sunt fan Bremont😊. Nu stiu ce relevanta are in contextul discutiei...
Are mare relevanta. :idea:
Exista masini electrice si Masini, asa cum exista i-ceasuri si Ceasuri. Nu spun mai mult. :)

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 19 Oct 2020, 11:31 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6671
Location: Brasov... oarecum.
Nu stiu man ce sa zic, dar paralela cu ceasurile in modul in care ai pus-o e irelevanta, zic eu. Un smart watch e doar o prelungire a telefonului, care se intampla sa aiba si functie de ceas. Intamplarea, sau convenienta, face sa fie pozitionat la mana. La fel de bine putea sa fie un implant in umar, dinte sau creier. Sau sa fie colier de purtat la gat, ochelari, etc.

O masina electrica in esenta tre sa faca ce face si una termica. Mai toate au acum interconectivitate cu telefonul, module de asistenta, self driving shit, etc. Nu cred ca e o diferenta majora intre ele. Un Ami sau un Twizy sunt echivalentul unui Up sau Smart. Same shit, different engine. O paralele intre ceasuri cu bateri si unele analogice era de mentionat. Dar nu facea decat sa confirme ce a zis Dan.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 19 Oct 2020, 11:36 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 1089
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
Valak Quote:
Sunt doua relee de putere inseriate (pentru redundanta) incluse in bateria masinii, plus o capsa pirotehnica, care pot neutraliza bateria HV a masinii in caz de intrerupere a circuitului interlock sau in caz de impact.
Exact.

Orice masina electrica face un "clanc" atunci cand "pui contactul". Pratic atunci cand intri in masina, si pana in momentul cand pui contactul esti alimentat de bateria clasica de 12v. Pui acel contact iar bateria de 12v da curent catre un releu care se inchide si da drumul la curentul de voltaj mare catre motorul electric. De accea o masina electrica nu poate fi miscata daca ai bateria de 12v consumata.
Acceasi poveste e si atunci cand o bagi la incarcat. Calculatorul masinii detecteaza ca a fost pusa la incarcat si da curent catre acel releu.

_________________
din 08.2024 - 2020 Kia E-Niro 64kwh 204CP - New Red
Ex: 06.2021 - 09.2024 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
Ex: 11.2019 - 07.2024 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1325 posts ]  Go to page Previous 17 8 9 10 1153 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited