Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=27630
Page 9 of 10

Author:  toshy [ 17 Feb 2021, 15:33 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

Ctek 4.3 sau 5.0 daca nu vrei versiunea branded (care vine cu un saculet de transport lol).
A mea sta in fiecare iarna aproape tot timpul cu redresorul conectat. Nici o baterie nou nouta nu rezista la mai mult de o saptamana de stat la temperaturile care au fost la noi.

Ferrari, Bentley, Porsche si altii au o optiune (de fabrica) de priza magnetica pentru incarcator care se conecteaza la exterior. Ctek ii zice MagCode si se poate instala ulterior, daca nu te deranjeaza sa dai o gaura intr-o bara sau ceva :P

Attachments:
magcode.jpg
magcode.jpg [ 7.03 KiB | Viewed 1258 times ]

Author:  GiuliaLover [ 17 Feb 2021, 15:45 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

Asta deja e un detaliu de finete :tongue:
La Giulia bateria e foarte accesibila, la Stelvio ar merge priza din asta cu gaura.

Author:  valerica [ 17 Feb 2021, 16:36 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

GiuliaLover Quote:
Foarte simplu: nu parcurg zilnic distanta necesara sa incarce curentul consumat la pornire si incalzire. De exemplu eu merg max 10 kilometri zilnic, numai oras, cu 2 - 3 porniri.
Inteleg, mașina avand multi consumatori si bateria cedeaza mai repede. Dar totusi tine 2 ani, adica atunci cand ai luat masina noua, nu a făcut asa, nu cumva si bateria acum nu mai tine ca la o masina mai veche ?
Pana la urma o tii in garaj acasa si peste noapte sau dimineata inainte de plecare mai pui redresorul, dar parca tot e pe dos. Partea buna e ca stai la casa si poti face astea ca deconectare.

Author:  Fabregas52 [ 17 Feb 2021, 17:36 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

Pe Audi q5 2011 diesel 2.0 bateria originala avea 9ani cand am vândut masina ...regim de utilizare 80 % urban, nici nu știu unde era poziționată, la Alfa Romeo deja după 2 ani bateria începe sa facă figuri...... :thumbdown:

Author:  GiuliaLover [ 17 Feb 2021, 18:07 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

Aici nu cred ca se discuta de baterii care s-au uzat ci de baterii care se descarca, banuim noi din cauza regimului de folosire al masinii si al temperaturilor. Colegul nu s-a plins ca nu se mai poate redresa sau ca nu mai tine curent.

Author:  Valak [ 17 Feb 2021, 18:52 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

Eu as fi curios sa stiu ce consum de curent de repaus/stationare aveti pe masini, cei carora va descarca bateria intr-o saptamana sau doua.

Author:  GiuliaLover [ 17 Feb 2021, 19:24 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

Discutiile - cel putin cea despre experienta mea si ce am citit pe forumurile din US si Italia - nu este despre masini care curata bateria de la full in 2 saptamani ci in timp - 3 -4 - 6 luni.
Inca o data, la mine s-a intamplat intre august si ianuarie, data la care am gasit bateria la 40%. (si la Seatul pe care l-am avut inainte umbla cu bateria mai mult descarcata).
E de verificat daca exista consumatori paraziti dar discutiile de afara erau centrate pe acest subiect - utilizare improprie, rezolvare cu baterie mai mare dar care implica si alte modificari, alternator si senzor IBS de pe baterie.
La Stelvio care merge doar extraurban, bateria e la 80%.

Author:  jfcars [ 17 Feb 2021, 20:11 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

Retineti ca la masinile mai noi bateria se incarca predominant in frana de motor si mai deloc in rest. Nu mai e asa relevant cati km faceti cu masina daca e permanent in sarcina sau stand pe loc. Doar o alta inventie necesara pentru a mai stoarce un procent din emisiile de CO2 la nivel de flota.

La masinile cu parcurs predominant de oras nu e nimic iesit din comun sa fie nevoie sa mai viziteze chargerul cateodata. CTEK sau Lidl sunt la fel de bune, electronii ies din ele cam la fel, nu tin cont de marca. Le am pe ambele, nu vorbesc din carti.

Author:  jfcars [ 17 Feb 2021, 20:14 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

Ah, si la majoritatea masinilor primul semn ca bateria nu mai e chiar asa incarcata e cand masina cu parametrii normali atinsi refuza sa mai faca start-stop. Probabil singurul lucru la care-i buna functia asta.

Author:  alfetta [ 17 Feb 2021, 20:29 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

Acum inteleg de ce nu am probleme si eu , m- am obisnuit , si cand pornesc masina decuplez start-stop. Am inceput sa fac si la giulietta desi nu am buton :) , chestia cu “lupul mort si ciobanul”.

Author:  m3ph0 [ 18 Feb 2021, 10:59 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

GiuliaLover Quote:
Aici nu cred ca se discuta de baterii care s-au uzat ci de baterii care se descarca, banuim noi din cauza regimului de folosire al masinii si al temperaturilor. Colegul nu s-a plins ca nu se mai poate redresa sau ca nu mai tine curent.
Eu nu banuiesc ca de vina ar fi regimul de folosire si/sau temperatura, pentru ca acestea nu s-au schimbat de cand conduc +/-, problema in cazul asta este concret a masinii, probabil a unor consumatori care raman activi dupa oprire.
Valak Quote:
Eu as fi curios sa stiu ce consum de curent de repaus/stationare aveti pe masini, cei carora va descarca bateria intr-o saptamana sau doua.
Asta nu as sti sa zic. Cert este ca am cautat putin si problema pe care am semnalat-o si in trecut legata de subiectul asta a fost fix acum un an, in februarie 2020.

Am comandat acum un robot de pornire si un redresor mai ok, sa le am acolo. Robotul de pornire il voi tine in masina, in caz de mai patesc, asa cum am tinut si crocodilii incepand cu anul trecut. N-am mai facut asta cu nicio masina, simt ca m-am intors in timp cumva, in vremuri cand soferii trebuiau sa fie foarte pregatiti si sa aiba tot felul de chestii care sa le zornaie in portbagaj, dar ce sa-i faci...

Dupa ce o pornesc o sa o duc la service sa vad ce au ei de zis pe subiect si pe multitudinea de erori pe care le-am mai avut pana acum daca tot voi face asta, pana atunci nici nu pot sa ma mai uit la ea.

Author:  lucianm [ 18 Feb 2021, 12:10 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

Mi se pare evident ca problema se trage de la sistemul start/stop. Fara sa stiu de problemele astea, din instinct, de cand am luat prima Giulietta, din primul minut, sistemul start/stop a stat doar dezactivat. Nu are cum sa nu dea probleme un asemenea sistem care porneste masina de nspe ori la un drum de cativa km, mai ales in orase aglomerate. Pot ei sa spuna ca au pus bateria lu' peste, e clar ca o omoara.

Author:  m3ph0 [ 18 Feb 2021, 12:28 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

Sistemul start/stop l-am dezativat la ultimele 3 masini, ori software, ori, in cazul Alfei, cand ma urc in masina este primul lucru pe care il fac dupa ce pornesc motorul. Si inainte banuiesc ca Sorin facea acelasi lucru.

Deci nu are legatura.

Author:  jfcars [ 18 Feb 2021, 15:02 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

Ai alarma, dash cam, detector radio, statie sau vreun alt consumator ce nu a fost echipare OEM si ar putea sa nu lase masinuta sa intre in somn adanc dupa ce trece o vreme de cand a fost oprita si inchisa?
Nu-i normal sa fie chiar asa abrupt si drastic fenomenul, dar nici nu stiu exact power managementul de la Alfa caci nu am acces la documentatie. Doar fac analogie cu alte marci. Adica ar trebui sa ai niste hinturi inainte sa nu mai poti porni deloc. Intai ca refuza sa faca start stop cand e calda, apoi ca opreste radioul la scurta vreme dupa ce ai oprit motorul, eventual warninguri pe bord ca ar trebui sa incarci bateria/pornesti motorul curand ca sa continui utilizarea a diverse.

Eventual, mergi la un orice centru de baterii si roaga-i sa iti constate starea de sanatate si gradul de incarcare a bateriei. Costa cat o pizza si dureaza minute.

Jump starter daca nu e prea tarziu ia-ti powerbank din ala pe litiu. Sunt mult mai mici si mai usoare.

Author:  m3ph0 [ 18 Feb 2021, 15:17 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

Nu am niciun consumator suplimentar nicăieri, nimic băgat în nicio priză. Am încuiat mașina seara și dimineața am găsit-o așa.

Am cumpărat între timp asta, o să îl încerc mâine dimineață că acum e la încărcat. Image

Author:  jfcars [ 18 Feb 2021, 15:26 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

m3ph0 Quote:
Masina se deblocheaza doar din telecomanda, dar nu porneste, cand apas butonul butonul de start imi afiseaza mesajul ca nu identifica telecomanda.
Acum am vazut partea asta. Asta nu e simptom de bateria masinii descarcata, ci ca nu poate comunica cu cheia. Pune-o in cotiera pe sigla si vezi daca o aude.

Author:  m3ph0 [ 18 Feb 2021, 15:27 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

Am încercat cu două chei și pe niciuna nu a recunoscut-o. O să încerc să o bag și în cotieră, deși nu văd cu ce ar ajuta.

Author:  jfcars [ 18 Feb 2021, 15:29 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

In cotiera pe sigla AR e zona care alimenteaza prin inductie imobilizatorul din cheie si in care ar trebui sa recunoasca inclusiv o cheie fara baterie. La alte marci e pe langa volan.

Altfel zis, cheie moarta: descui cu lama, o pui in cotiera si porneste.

Author:  m3ph0 [ 18 Feb 2021, 15:33 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

Nu e cazul de cheie moartă. Am încercat cu doua chei, iar la una i-am schimbat pe loc bateria. Plus că s-a descuiat mașina din telecomandă, nu a trebuit să folosesc cheia fizică. Am apropiat-o și de coloana volanului și tot nimic.

Dar o să încerc și treaba cu cotiera, că doar ce am de făcut până mâine dimineață?

Author:  jfcars [ 18 Feb 2021, 16:06 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

Nu, cu doua chei nu se putea intampla deodata treaba asta. Prea mare coincidenta.
Noco ala-i tot Li Ion si ar trebui sa ai deja destul curent sa il incerci. Nu are efect de memorie sa trebuiasca tinut o noapte in priza. Porneste-o si cauta un centru de baterii.

Author:  m3ph0 [ 18 Feb 2021, 16:18 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

În manualul de instrucțiuni așa scrie, că la prima utilizare acumulatorul trebuie să fie încărcat 100% și azi nu mai am treabă cu mașina, în afară de curiozitatea legată de aparat.

Mâine o să-l încerc și apoi voi duce mașina la service.

Dar all in all, not cool.

Author:  m3ph0 [ 19 Feb 2021, 11:32 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

Am reusit intr-un final, cu mici artificii sa pornesc masina.

Cei de la Alfa nu s-au gandit ca lumea poate va folosi niste crorodili mai trainici pentru a da curent acumulatorului asa ca a trebuit sa fac o improvizatie, sa conectez in serie o pereche de crorodili mai mici pe care sa ii atasez la borna de plus (pentru ca acolo era problema).

Masina a pornit, am condus putin, dar nu suficient cat sa se incarce. Apoi am uitat si cand am iesit din masina, inca vorbeam la telefon. Deci sunt foarte curios daca pana cand ma intorc la masina e bateria iar moarta.

Saptamana viitoare o voi programa pentru intrare in service.

Author:  GiuliaLover [ 19 Feb 2021, 11:45 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

Ai conectat-o in fata sau direct pe baterie?

Author:  m3ph0 [ 19 Feb 2021, 11:54 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

Am incercat sa fac tot posibilul sa conectez in fata, de aici si improvizatia pe care am facut-o.

La baterie in spate oricum nu reuseama sa vad o borna, nu stiu de ce.

Author:  jfcars [ 19 Feb 2021, 12:22 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 v2.0

Daca vorbesti de borna plus, o gasesti sub carcasa de plastic impreuna cu IBSul si niste alte chestii. In fata merge un jumper standard de auto, dar ce ai tu e mai mult de camioane si utilaje mari.

Page 9 of 10 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/