yux_mm Quote:
Marea mea problema este ca, desi recunosc ca imi place aliura si cum sunt desenate unele, inca nu pot intelege adevarata utilitatea a unui SUtilityV.
Incep prin a spune ca urasc SUv-urile. Nu-mi place senzatia de barca si singurul design care imi place este Maserati Levante. Dar zic ca e extrem de usor de inteles un SUV, mai exact Stelvio. Cel putin in cazul meu, mai de sarac. Nu stiu cum e sa dai multe sute de euro pe noapte la cazare in destinatii de 5*, dar ma indoiesc ca asfaltul pana acolo este mereu ca cel de pe un circuit si... de ce sa fie asta singurul tip de destinatie?
Ultima mea excursie "reala" (de "om normal") deci nu spre resorturi de 5 stele, a fost spre pestera Ialomitei, unde cand nu eram atent atingeam cu burta 159-ului. Fiind in zona (si nu numai) drumuri pe unde pur si simplu am refuzat sa merg sa nu sparg baia de ulei sau alte belele asemanatoare. Cu Giulia as fi patit la fel ca si ea e joasa.
Eu sunt ceva intre pasionat si purist, adica doresc ca masina sa aiba comportament de sedan dar sa fie capabila sa ma duca oriunde in limitele decentei (exclus trasee prin padure ca exemplu, unde se chinuie chiar si un 4x4 modificat) fara sa transpir cand vad un drum nasol (si sunt multe).
Cand am condus Giulia 2.2 180CP 8T am ramas cu impresia ca platforma cere mult mai multi cai, iar motorul lenes este salvat de cutie si faptul ca masina e destul de usoara. Nici franele nu sunt "de pasionat" etrierii de pe fata optic par a fi ai mei de pe spate putin mai mari, nimic interesant. Am coborat fara regrete si am mers cu a mea 159 2.0 cu soft care imi place mai mult -probabil si ca e mai dotata decat Giulia din testul facut- in care efectiv ma simt mai bine si o prefer. Sa fie ambele noi si sa coste la fel (dar 2.0-ul din 159 sa aiba soft facut) as alege 159-le bucuros.
In schimb Stelvio 2.0 280CP 4x4 8T mi-a placut enorm, nu am ce sa spun decat ca optic este un hatch cu garda mai mare la sol (pe care doar o vezi nu si simti cu adevarat, dar te bucuri de ea) care se conduce precum un sedan premium, este suficient de incapator (daca n-ai mai mult de 2 copii), suficient de puternic, in care m-as urca si as pleca sa vad lumea, fara stres.
Ignorand preturile, pentru mine nu exista nici un argument valid, punct, pentru orice Giulia orice motorizare in afara de QV vs unui Stelvio QV. Intre Giulia 2.0 280cp si Stelvio 2.0 280cp, daca esti purist alegi Giulia. Iar intre orice Giulia sub 2.0 280CP nu ai motiv sa nu alegi un Stelvio de 280cai daca iti permiti. Banuiesc ca Giulia 2.2 210CP e ok vs cea de 180CP la care mi-a placut doar cutia ZF si nimic altceva, deci e cea mai slaba Giulia pe care as da banii. Sub 2.2 210CP efectiv as cumpara o alta masina (cu mai multi cai, probabil schimband clasa, adica spre Ford, VW, Opel etc) ca nu vad rostul.
Simplificand:
Purist - Giulia QV
Purist care vrea sa vada lumea fara griji / pasionat Stelvio QV
Purist / pasionat Giulia 280CP - Stelvio 280CP
Pasionat Giulia/Stelvio 2.2 210CP
Sub Giulia/Stelvio 210CP sau Giulia 2.0 200CP - nu inteleg rostul.
Deci cat timp Stelvio 2.0 280CP se conduce precum un sedan premium, e incapator, sigur, este Alfa Romeo deci are prestigiu si poti merge cu el pe unde nu intra o Giulia sau orice alt sedan dar repet, se conduce precum un sedan... de ce nu?