Apropo de turatie: am facut azi un drum de vreo 270km, viteza 110-120. Turatie "de croaziera" 2800-3200 (nu am bagat a 6-a deloc), uneori 3800 inainte de-a trece la treapta urmatoare. Consum... tot pe-acolo!
Merg cu 2200 doar in coloana, pe portiuni cu limita la 70/h, sa zicem.
1.4 e un motoras mic pentru o masina de 1300kg, noroc ca are turbo, ii trebuie turatie; altfel (subturat) cred ca incearca sa compenseze bagand mai multa benzina. Sau poate ca la turatie mica a motorului, turbo nu baga suficient aer. Sau e o combinatie de amandoua. Oricum, una din astea ar explica fenomenul bujiilor negre.
Ar putea fi considerata o problema comuna a motoarelor MultiAir, fi'n'ca toate au capacitate mica de 1.4 . Dac-ar avea 1.8, n-ar mai avea nimeni bujii afumate, pe nici un forum
La Panda 1.1 (900kg...) tre sa turez mult mai mult (spre 3800, nu are turbo), si te asigur ca bujiile arata nikel, doar o fina pulbere albicioasa, normala.
De altfel, conteaza si "de pe ce masina vii"
Eu pe Panda mi-am format "reflexele bune de mic benzinar"
Nevasta-mea s-a scolit numai pe dizel, si ma scotea din sarite cu subturatul, acu supratureaza, s-a rezolvat
Daca tu ai avut 1.9 TDI (cum scrii la inceputul topicului) sau ceva "mare" pe benzina, cred ca ai o... deformatie profesionala, ca sa zic asa
Fenomenul mai apare si cand faci drumuri scurte si motorul n-apuca sa se incalzeasca. Dupa cum ai vazut in link-ul pus de mine, de la 450 grade depunerile de carbon dispar (ard) Bujiile se simt bine intre 450-870 de grade, tot acolo scrie.
Apropo, stie cineva detalii precise despre Turbo pe MultiAir? Merge tot timpul, sau intra de la o anumita turatie?
PS: e o masina superba, mai ales cand iesi din localitate pe un drum in rampa; in cateva secunde, toti cei din spate raman la ani lumina in urma! Fara macar sa se straduiasca prea mult, cu pedala de acceleratie la jumate! La capitolul sprint 60-120 e bestiala!