Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Alfa mea 156 https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=21140 |
Page 9 of 16 |
Author: | coasamihai [ 15 Jul 2014, 15:41 ] |
Post subject: | Re: Alfa mea 156 |
tomi_alfa Quote: Ce marca sunt, sa stim ce sa evitam?
Imi pare rau dar chiar nu mai tin minte. In orice caz nu au fost unele scumpe
|
Author: | coasamihai [ 01 Sep 2014, 22:50 ] |
Post subject: | Re: Alfa mea 156 |
Va salut. Iarna trecuta am sesizat o problema: incalzirea din oglinda de la sofer nu functioneaza. Stie careva cauza sau cum se poate repara? P.S masina intra miercuri dimineata la schimb de ambreiaj/volanta si dupa ce o iau vreau sa ma ocup de maruntisuri. |
Author: | tomi_alfa [ 01 Sep 2014, 23:06 ] |
Post subject: | Re: Alfa mea 156 |
coasamihai Quote: Va salut. Iarna trecuta am sesizat o problema: incalzirea din oglinda de la sofer nu functioneaza. Stie careva cauza sau cum se poate repara?
Probabil e intrerupt circuitul sau e sarit un fir din spatele sticlei. Se inlocuieste daca nu este alta problema. E vreo 50 de lei bucata, noua, ce-i drept aftermarket care am observat ca nu au chiar acelasi albastru ca oglinda originala.
P.S masina intra miercuri dimineata la schimb de ambreiaj/volanta si dupa ce o iau vreau sa ma ocup de maruntisuri. |
Author: | coasamihai [ 03 Sep 2014, 19:38 ] |
Post subject: | Re: Alfa mea 156 |
tomi_alfa Quote: coasamihai Quote: Va salut. Iarna trecuta am sesizat o problema: incalzirea din oglinda de la sofer nu functioneaza. Stie careva cauza sau cum se poate repara?
Probabil e intrerupt circuitul sau e sarit un fir din spatele sticlei. Se inlocuieste daca nu este alta problema. E vreo 50 de lei bucata, noua, ce-i drept aftermarket care am observat ca nu au chiar acelasi albastru ca oglinda originala.P.S masina intra miercuri dimineata la schimb de ambreiaj/volanta si dupa ce o iau vreau sa ma ocup de maruntisuri. |
Author: | coasamihai [ 04 Sep 2014, 14:46 ] |
Post subject: | Re: Alfa mea 156 |
Astazi am luat masina de la service dupa schimbarea ambreiajului si a volantei. Concluzia e ca nu se mai aud sunete ciudate cand debreiez si nu mai tremura la plecare. Acum intrebare intrebatoare: de ce inca vibreaza la relanti? De unde sa vina vibratia? + ca in viteza (ex a4a) daca iau piciorul brusc de pe acceleratie si o calc din nou se aude un clanc/clanc. Suportul de la cutie l-am schimbat nu de mult. Colegii cu diesel-uri va rog putin ajutor. P.S. odata cu ambreiajul am schimbat si uleiul si toate filtrele masinii. Distributie, curea accesori rola alternator in ianuarie, fulie motor iunie. Aproape noi. |
Author: | coasamihai [ 04 Sep 2014, 15:23 ] |
Post subject: | Re: Alfa mea 156 |
madkat Quote: Tendonul antibalans de sus - langa capatul amortizorului dreapta fata cum arata?
Tendonul ala l-am schimbat odata cu distributia iar dupa nici 2 saptamani sa rupt (dezlipit) dintr-un capat si l-am dus la cineva sa il sudeze, nu stiu daca am facut bine dar era o perioada mai grea atunci. De atunci nu s-a mai rupt.
|
Author: | coasamihai [ 04 Sep 2014, 15:36 ] |
Post subject: | Re: Alfa mea 156 |
madkat Quote: Daca s-a rupt inseamna ca era jeg aftermarket (aka noname)
Posibil sa se fi dus bucsa, nu m-am gandit la asta. O sa il verific mai atent si cand comand placutele poate comand si un tendon. Frica mea e sa nu fie din injectie.....
atentie sa nu se fi deteriorat bucsa de la temperatura sudurii - sau sa fi fost atat de proaste incat sa se fi dus deja. plus ca, la cele originale exista o sageat cu indicatie de pozitie montaj al acelui tendon |
Author: | coasamihai [ 04 Sep 2014, 15:55 ] |
Post subject: | Re: Alfa mea 156 |
madkat Quote: Posibil sa fie si din sistemul de injectie - insa, intai elimina cauzele simple. E f simplu de demontat si verificat.
Demontez tendonul si pornesc motorul? Sau cum fac? Pot parea intrebari tampite imi cer scuze dar mecanica doar de cand am masina am inceput sa mai prind de ici de colo....
|
Author: | coasamihai [ 04 Sep 2014, 21:27 ] | ||
Post subject: | Re: Alfa mea 156 | ||
madkat Quote: NU!
Am verificat tendonul insa fara sa il dau jos pentru ca nu am avut sculele necesare. Am bagat o surubelnita si am incercat sa il misc. In partea dinspre caroserie se misca mai tare decat spre motor.demontezi tendonul ca sa vezi bucsile mai bine - si sa poti misca de ele sa vezi cat sunt de duse oricum - daca sunt duse atat de rau incat sa cloncane ar trebui sa se vada si cu el montat - si sa se miste tendonul usor cu mana... Ma gandesc sa nu cumva sa fie cel din poza atasata pentru ca acel clanc se aude cam din zona marcata de mine cu negru (cel putin asa am eu impresia din masina cu geamurile inchise). Din cate am vazut in eper in acea zona mai e un singur suport cel de la cutie care l-am schimbat nu de mult.
|
Author: | coasamihai [ 10 Sep 2014, 16:50 ] | ||
Post subject: | Re: Alfa mea 156 | ||
Astazi am reusit prima lucrare de mecanic la alfa! Am schimbat placutele de frana pe fata. Am observat ca nu am unde baga mufa pentru senzorul de la placute pentru ca mufa de pe masina era smulsa si cablul era infasurat pe acolo sa nu atarne. Nu stiu daca placutele mai mergeau sau nu. Atasez si o poza sa se vada cat de uzate erau.
|
Author: | hackandmore [ 10 Sep 2014, 17:05 ] |
Post subject: | Re: Alfa mea 156 |
coasamihai Quote: Astazi am reusit prima lucrare de mecanic la alfa! Am schimbat placutele de frana pe fata.
De ce ai praf de rugina pe placute? Ai avut masina parcata?
Am observat ca nu am unde baga mufa pentru senzorul de la placute pentru ca mufa de pe masina era smulsa si cablul era infasurat pe acolo sa nu atarne. Nu stiu daca placutele mai mergeau sau nu. Atasez si o poza sa se vada cat de uzate erau. |
Author: | coasamihai [ 10 Sep 2014, 17:11 ] |
Post subject: | Re: Alfa mea 156 |
A fost parcata dar nu pentru mult timp. Cred ca de pe etrier ca de 1 an de cand o am nu a umplat nimeni acolo si erau destul de murdari. Pacat ca nu am fost inspirat sa iau un brake cleaner sa ii curat. |
Author: | hackandmore [ 10 Sep 2014, 17:34 ] |
Post subject: | Re: Alfa mea 156 |
Nu e de la etrier. 2 zile in ploaie e suficient sa rugineasca discurile. Cand pui frana, placuta curata discul de rugina si acest praf(ca si cel de ferodou = "carnea" de pe placutele de frana) se aseaza pe placuta, etrier, interior janta etc . Ma gandeam sa n-ai vreo problema. La mine, dupa ce am schimbat un rulment la o roata, placutele nu au fost asezate bine in etrier(la un unghi) -> scartait la franare; le-am reasezat dar s-a mancat neuniform. Astfel, jumatate de disc imi ramane ruginit; pana nu se uzeaza partea neconsumata din placuta sau schimb placutele, doar pe aceasta placuta o sa am praf de rugina(frantul face ca partea ruginita sa se micsoreze, insesizabil de la o zi la alta, dar de 2-3 luni de cand monitorizez problema, partea ruginita a discului a scazut cu 1cm(mai sunt vreo 2-3cm). De aceea te-am intrebat, sa verifici sa n-ai si tu vreo problema similara. Recomand cu incredere: 1. cand mergi cu masina la spalat, sa insiste la roti(sa curete praful de ferodou - daca il lasi mult timp iti pateaza janta si trebuie sa freci daca vrei sa vezi argintiul iar) ATENTIE! vezi ca jantele sa fie reci cand iti spala pe la roti, altfel s-ar putea sa ti se ovalizeze discul de la contactul cu apa rece 2. da jos etrierii, curata-i de rugina(o masina de gaurit cu perie de sarma e foarte utila, daca nu sandpaper) si pune o vopsea rezistenta la temperaturi ridicate(sub forma de spray, sunt mai scumpe dar merita) |
Author: | coasamihai [ 10 Sep 2014, 17:49 ] |
Post subject: | Re: Alfa mea 156 |
hackandmore Quote: Nu e de la etrier. 2 zile in ploaie e suficient sa rugineasca discurile. Cand pui frana, placuta curata discul de rugina si acest praf(ca si cel de ferodou = "carnea" de pe placutele de frana) se aseaza pe placuta, etrier, interior janta etc .
In primul rand iti multumesc de sfaturi. Discul la mine era curat. Am dat o tura cam de 5 km cu masina acuma si am observat ca, cam scartaie si ce am mai vazut dupa ce am oprit e ca dischu a inceput sa se curete in partea de sus unde era putin ruginit cam jumate de milimetru sa zic (foarte putin) iar in partea de jos am vazut ca incepe sa se curete cam inca 2 mm din disc. Frana tine bine ca deaia am mers sa vad cum tine si sa se formeze umpic placutele. Oricum 1 an trebuie sa mearga asa ca am in plan si diacuri de frana doar ca acuma am schimbat ambreiaj volanta si m-a cam falimentat operatiunea.Ma gandeam sa n-ai vreo problema. La mine, dupa ce am schimbat un rulment la o roata, placutele nu au fost asezate bine in etrier(la un unghi) -> scartait la franare; le-am reasezat dar s-a mancat neuniform. Astfel, jumatate de disc imi ramane ruginit; pana nu se uzeaza partea neconsumata din placuta sau schimb placutele, doar pe aceasta placuta o sa am praf de rugina(frantul face ca partea ruginita sa se micsoreze, insesizabil de la o zi la alta, dar de 2-3 luni de cand monitorizez problema, partea ruginita a discului a scazut cu 1cm(mai sunt vreo 2-3cm). De aceea te-am intrebat, sa verifici sa n-ai si tu vreo problema similara. Recomand cu incredere: 1. cand mergi cu masina la spalat, sa insiste la roti(sa curete praful de ferodou - daca il lasi mult timp iti pateaza janta si trebuie sa freci daca vrei sa vezi argintiul iar) ATENTIE! vezi ca jantele sa fie reci cand iti spala pe la roti, altfel s-ar putea sa ti se ovalizeze discul de la contactul cu apa rece 2. da jos etrierii, curata-i de rugina(o masina de gaurit cu perie de sarma e foarte utila, daca nu sandpaper) si pune o vopsea rezistenta la temperaturi ridicate(sub forma de spray, sunt mai scumpe dar merita) Partea cu vopseaua o aveam si eu in plan de mult insa mi frica sa dau jos etrierul din cauza ca nu stiu sa aerisesc franele. As incerca fara sa dau partea cu furtunul jos dar intervine problema timpului. La masina mai sunt multe de facu insa nu la toate ma pricep dar incet incet invat. |
Author: | hackandmore [ 10 Sep 2014, 18:58 ] |
Post subject: | Re: Alfa mea 156 |
Vezi ca exista o procedura ce trebuie aplicata cand faci prima tura dupa ce schimbi placutele(acestea sunt acoperite cu un strat protector, pedala de frana sa devina mai rigida, placutele sa se adapteze dupa uzura discurilor etc etc). Procedura o gasesti aici in engleza. O alta procedura zicea sa pui frana de la viteze crescatoare si franele sa fie pana la 10 kmph, sa nu opresti de tot masina. Un plan ar fi cam asa: 1. gasesti o portiune de drum unde poti sa pui frana din senin fara sa incurci pe altii din trafic, undeva la marginea/inafara localitatii(vitezele la care vei frana variaza, de la un 35 pana la 100+) 2. prima frana la 35kmph pana la 10 3. a doua frana de la 50 pana la 10 4. a treia frana de la 75 pana la 10 5. repeti pasul 4 de vreo 6-7 ori, ideal ar fi crescand usor viteza(+2-3kmph) 6. ultima frana de la 100 pana la 10 7. dupa ultima frana sa nu opresti, mai rulezi vreo 5-10 minute incercand sa nu franezi decat daca este necesar, sa se raceasca placutele/discurile 8. poti sa repeti procesul, daca nu esti multumit cu rezultatele; este si recomandat daca discurile nu sunt si ele noi PS: daca urmezi procedura si simti miros de frane sau putin fum sa stii ca e ok, nu trebuie sa iti faci griji PS2: sa stii ca procedura asta, de obicei, te scapa de scartaitul enervant si jenant la semafor. Edit: legat de vopsitul etrierelor, varianta manuala(smirghel) iti ia un weekend intreg, dar poti sa le faci pe bucati, fara sa le dai de pe masina. Problema e ca n-ai cum sa dai pe dosul lui si trebuie sa maschezi tot cu banda adeziva hartie. Eu am fost nevoit sa cumpar si 2 sprayuri dinalea(cam 35RON unul), dar merita. Aerisitul la etriere e o operatie de 2 oameni, poti s-o faci oriunde si oricum este recomandata la 6-12luni. Vei avea nevoie de un patent sau cheie fixa, nu mai retin de cat(10, 12). Cauta pe youtube un video si vezi cat de usor e. Nu uita ca s-ar putea sa ai nevoie si de lichit de frana pentru completare. |
Author: | coasamihai [ 10 Sep 2014, 19:08 ] |
Post subject: | Re: Alfa mea 156 |
hackandmore Quote: Vezi ca exista o procedura ce trebuie aplicata cand faci prima tura dupa ce schimbi placutele(acestea sunt acoperite cu un strat protector, pedala de frana sa devina mai rigida, placutele sa se adapteze dupa uzura discurilor etc etc). Procedura o gasesti aici in engleza.
Primele 2 sau 3 le-am facut pentru va am luat-o la o tura dupa restu nu am avut loc unse sa merg cu 100 pt ca sunt in oras. Multumesc mult de ajutor.
O alta procedura zicea sa pui frana de la viteze crescatoare si franele sa fie pana la 10 kmph, sa nu opresti de tot masina. Un plan ar fi cam asa: 1. gasesti o portiune de drum unde poti sa pui frana din senin fara sa incurci pe altii din trafic, undeva la marginea/inafara localitatii(vitezele la care vei frana variaza, de la un 35 pana la 100+) 2. prima frana la 35kmph pana la 10 3. a doua frana de la 50 pana la 10 4. a treia frana de la 75 pana la 10 5. repeti pasul 4 de vreo 6-7 ori, ideal ar fi crescand usor viteza(+2-3kmph) 6. ultima frana de la 100 pana la 10 7. dupa ultima frana sa nu opresti, mai rulezi vreo 5-10 minute incercand sa nu franezi decat daca este necesar, sa se raceasca placutele/discurile 8. poti sa repeti procesul, daca nu esti multumit cu rezultatele; este si recomandat daca discurile nu sunt si ele noi PS: daca urmezi procedura si simti miros de frane sau putin fum sa stii ca e ok, nu trebuie sa iti faci griji PS2: sa stii ca procedura asta, de obicei, te scapa de scartaitul enervant si jenant la semafor. |
Author: | hackandmore [ 10 Sep 2014, 19:10 ] |
Post subject: | Re: Alfa mea 156 |
Am dat un edit la mesajul anterior in care iti spuneam si de vopsitul la etriere. Sa fii atent cand lucrezi cu masina pe cric, trebuie o zona perfect dreapta si asfaltat uniform obligatoriu. |
Author: | coasamihai [ 10 Sep 2014, 19:56 ] |
Post subject: | Re: Alfa mea 156 |
Am vazut edit-ul. Asta e problema ca la tara la mine unde as putea lucra e cam inclinata curtea....aici la dej nu prea e timp. O sa vad cum fac pana la urma. Legat de aerisit am vazut procedura dar nu stiu cand deschizi valva de aerisire cand apasa pedala sau dupa.... |
Author: | tomi_alfa [ 10 Sep 2014, 21:22 ] |
Post subject: | Re: Alfa mea 156 |
Aerisirea se face cu ajutorul cuiva cat de cat priceput la treaba asta, altfel mai bine o faci la service ca nu ia mai mult de 10 minute si nici nu e scump. Se lucreaza pe canal sau pe elevator. Desfaci usor aerisitorul (cu o inelara/inelara cu cot, NU fixa (sa nu se rotunjeasca aerisitorul) de 8-9mm); daca nu se desface foloseste spray pentru suruburi. Nu forta ca risti sa-l rupi si adio. Cu ocazia asta verifici sa aiba acel cauciuc de protectie. Daca nu este prezent, va trebui sa cumperi. Inainte de a aerisi, desfaci capacul de la rezervorul lichidului de frana. Un om sub masina spune sa calci pedala de cateva ori (5-6 ori) pana la capat (cursa completa si sus si jos), apoi spune sa tii pedala apasata bine, iar in acel moment cel de sub masina da drumul usor (altfel te stropeste intre ochi din cauza presiunii ) la aerisitor pana cand simti ca pedala se duce pana la capat jos si tii in continuare apasat in timp ce el strange la loc aerisitorul, abia apoi poti lua piciorul de pe pedala. Daca este aer pe conducte se va auzi. Repeti operatiunea pe fiecare roata pana simti ca totul este in regula. Se incepe de la cea mai indepartata roata fata de pompa. La sfarsit se completeaza cu acelasi tip de lichid de frana. Pentru ca tot suntem in zona lichidului de frana, aerisirea ambreiajului e mai simpla. Dupa ce dai jos bateria si suportul sau, tragi siguranta de la furtun, insa n-o scoti de tot, tragi putin de furtun si incepe sa curga lichidul. Lasi sa curga pana nu mai ies bule de aer, impingi furtunul, impingi siguranta si montezi la loc restul. |
Author: | coasamihai [ 10 Sep 2014, 22:24 ] |
Post subject: | Re: Alfa mea 156 |
tomi_alfa Quote: Aerisirea se face cu ajutorul cuiva cat de cat priceput la treaba asta, altfel mai bine o faci la service ca nu ia mai mult de 10 minute si nici nu e scump. Se lucreaza pe canal sau pe elevator. Desfaci usor aerisitorul (cu o inelara/inelara cu cot, NU fixa (sa nu se rotunjeasca aerisitorul) de 8-9mm); daca nu se desface foloseste spray pentru suruburi. Nu forta ca risti sa-l rupi si adio. Cu ocazia asta verifici sa aiba acel cauciuc de protectie. Daca nu este prezent, va trebui sa cumperi.
Complicat pentru nivelul meu de mecanica. As ca atunci cand o sa fie nevoie merg la mecanic cu aerisitul. Ambreiajul l-a aerisit mecanicul dupa ce a schimbat ambreiajul si volanta asa ca nu cred ca mai e nevoie. Ambreiajul acum e foarte soft. Singura problema e trepidatul la relanti care nu pot sa imi dau seama de unde vine. Stiu ca a fost cineva cu o problema similara la cluj la reprezentanta unde este un mecanic foarte bun si concluzia a fost ca nu prea are ce sa ii faca. Asa ca inca sunt in cautari. Duminica sper sa ajing la un tester sa vad cum e cu corectiile pe injectoare.
Inainte de a aerisi, desfaci capacul de la rezervorul lichidului de frana. Un om sub masina spune sa calci pedala de cateva ori (5-6 ori) pana la capat (cursa completa si sus si jos), apoi spune sa tii pedala apasata bine, iar in acel moment cel de sub masina da drumul usor (altfel te stropeste intre ochi din cauza presiunii ) la aerisitor pana cand simti ca pedala se duce pana la capat jos si tii in continuare apasat in timp ce el strange la loc aerisitorul, abia apoi poti lua piciorul de pe pedala. Daca este aer pe conducte se va auzi. Repeti operatiunea pe fiecare roata pana simti ca totul este in regula. Se incepe de la cea mai indepartata roata fata de pompa. La sfarsit se completeaza cu acelasi tip de lichid de frana. Pentru ca tot suntem in zona lichidului de frana, aerisirea ambreiajului e mai simpla. Dupa ce dai jos bateria si suportul sau, tragi siguranta de la furtun, insa n-o scoti de tot, tragi putin de furtun si incepe sa curga lichidul. Lasi sa curga pana nu mai ies bule de aer, impingi furtunul, impingi siguranta si montezi la loc restul. |
Author: | coasamihai [ 18 Sep 2014, 14:14 ] | ||
Post subject: | Re: Alfa mea 156 | ||
Va salut din nou. Vazand ca masina mea se cam zgaltaie cand opresc motorul am tot cautat pe internet raspunsuri. Ce am aflat e ca langa clapeta de acceleratie e o piesa (nr. 8 din poza) care taie practic aerul cand opresti. La mine cand invart cheia sa opresc motorul chestia ( imi cer scuze nu ii stiu numele) aia nu se apasa decat dupa cam 3, 4 secunde. Am incercat sa apas pe ea cu mana cu motorul pornit si surpriza motorul s-a oprit foarte lin si fara zgaltaieli. Ce ar trebui sa fac sa se apese la timp? Sa curat clapeta sau altceva?
|
Author: | coasamihai [ 18 Sep 2014, 14:32 ] |
Post subject: | Re: Alfa mea 156 |
madkat Quote: chestia aia e clapeta de shutoff
Clapeta e murdara ca am verificat-o cam de 2 luni si am curatat putin cat am ajuns fara sa o demontez. Si pe langa pe acolo e cam murdar locul cu un fel de funingina sau ulei nu stiu. Furtunele de vacuum sunt alea subtiri care intra in clapeta de shutoff? Daca trebuie sa o curat e mare inginerie sau e relativ usor? Apropo furtunele de vacuum le verific la mana sau e alta metoda?
actionata cu vacuum. intai vezi sa fie curata clapeta si sa se miste usor la mana apoi verifica furtunelele de vacuum daca toate sunt ok posibil sa ai capsula sparta. eu totusi cred ca e imputita rau clapeta |
Author: | coasamihai [ 18 Sep 2014, 15:18 ] |
Post subject: | Re: Alfa mea 156 |
madkat Quote: intai da jos corpul clapeta si curata-l calumea pana se misca usor la mana partea mobila.
Oke. Multumesc mult de sfaturi. Cum imi mai eliberez programul ma apuc de treaba. Merci inca o data
furtunele - se vede si simte la mana daca sunt obosite. |
Author: | coasamihai [ 26 Sep 2014, 14:02 ] |
Post subject: | Re: Alfa mea 156 |
Va salut. Stie careva daca se potriveste airbag-ul de pe gt pe volan facelift de 156? |
Author: | sneaker [ 28 Sep 2014, 21:35 ] |
Post subject: | Re: Alfa mea 156 |
Da, e același cod. |
Page 9 of 16 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |