Vezi ca exista o procedura ce trebuie aplicata cand faci prima tura dupa ce schimbi placutele(acestea sunt acoperite cu un strat protector, pedala de frana sa devina mai rigida, placutele sa se adapteze dupa uzura discurilor etc etc). Procedura o gasesti
aici in engleza.
O alta procedura zicea sa pui frana de la viteze crescatoare si franele sa fie pana la 10 kmph, sa nu opresti de tot masina.
Un plan ar fi cam asa:
1. gasesti o portiune de drum unde poti sa pui frana din senin fara sa incurci pe altii din trafic, undeva la marginea/inafara localitatii(vitezele la care vei frana variaza, de la un 35 pana la 100+)
2. prima frana la 35kmph pana la 10
3. a doua frana de la 50 pana la 10
4. a treia frana de la 75 pana la 10
5. repeti pasul 4 de vreo 6-7 ori, ideal ar fi crescand usor viteza(+2-3kmph)
6. ultima frana de la 100 pana la 10
7. dupa ultima frana sa nu opresti, mai rulezi vreo 5-10 minute incercand sa nu franezi decat daca este necesar, sa se raceasca placutele/discurile
8. poti sa repeti procesul, daca nu esti multumit cu rezultatele; este si recomandat daca discurile nu sunt si ele noi
PS: daca urmezi procedura si simti miros de frane sau putin fum sa stii ca e ok, nu trebuie sa iti faci griji
PS2: sa stii ca procedura asta, de obicei, te scapa de scartaitul enervant si jenant la semafor.
Edit: legat de vopsitul etrierelor, varianta manuala(smirghel) iti ia un weekend intreg, dar poti sa le faci pe bucati, fara sa le dai de pe masina. Problema e ca n-ai cum sa dai pe dosul lui si trebuie sa maschezi tot cu banda adeziva hartie. Eu am fost nevoit sa cumpar si 2 sprayuri dinalea(cam 35RON unul), dar merita.
Aerisitul la etriere e o operatie de 2 oameni, poti s-o faci oriunde si oricum este recomandata la 6-12luni. Vei avea nevoie de un patent sau cheie fixa, nu mai retin de cat(10, 12).
Cauta pe youtube un video si vezi cat de usor e. Nu uita ca s-ar putea sa ai nevoie si de lichit de frana pentru completare.