Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=10996 |
Page 9 of 12 |
Author: | comanr [ 20 Oct 2013, 13:16 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
in functie de setup ul suspensiei , mai sus mai jos se foloseste gaura corespunzatoare. |
Author: | tomi_alfa [ 20 Oct 2013, 13:41 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
yux_mm Quote: 2 intrebari:
Aici dau o explicatie interesanta
-pentru ce este cealalta gaura a barei de torsiune? |
Author: | alfetta [ 20 Oct 2013, 15:19 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
In gaura aceea bara devine mai putin elastica. Stai sa am eu banii de ghibli si mai vorbim , imi pare mie ca benzina este mai zgomotoasa pe accelerare si la drum lung nu mai poate dormi nimeni in masina. |
Author: | MainEvent [ 15 Jan 2014, 11:39 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Care este garda la sol pentru stock vs sportpack? Am trecut din nou la suspensie standard si am o banuiala ca ce am pus este sportpack, cel putin pe fata unde intra doua degete sub aripa, pe spate patru. Ma tot uit la altele care au stock dar nu-ti poti da seama la o suspensie veche care e cazuta cam cat ar trebui sa fie garda la sol. |
Author: | tomi_alfa [ 15 Jan 2014, 16:33 ] | ||
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum | ||
MainEvent Quote: Care este garda la sol pentru stock vs sportpack? Am trecut din nou la suspensie standard si am o banuiala ca ce am pus este sportpack, cel putin pe fata unde intra doua degete sub aripa, pe spate patru.
Stiu cum sunt amandoua si nu-i cu mult mai joasa cea sport pack, dar se simte (in bine). Comparativ, sus stock, jos sport pack. La stock imi intra palma pe verticala
Ma tot uit la altele care au stock dar nu-ti poti da seama la o suspensie veche care e cazuta cam cat ar trebui sa fie garda la sol.
|
Author: | MainEvent [ 15 Jan 2014, 17:24 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Da da, fata e cam ca in poza a doua, dar spatele e o idee mai sus. Probabil fiindca e nou arcul. |
Author: | zet [ 30 Jan 2014, 19:52 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Ma intereseaza o parere obiectiva despre acest kit de suspensie(nu vreau sa se considere reclama): http://tatechnix.ro/detalii.php?termekn ... labile&s=1" onclick="window.open(this.href);return false; Are cineva asa ceva?Cum se comporta, fiabilitate, etc... |
Author: | MainEvent [ 31 Jan 2014, 11:43 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Multi de pe VW forum si-au pus mizeria asta pe golf, passat. Au trecut la ceva consacrat dupa cateva luni. Deci concluzia e cat dai atat face, cati bani, atata peste. Mai bine cauti un kit de gta in mintile lui / sportpack. Aa, si nu incerca hotia cu arcurile pe amortizoare stock pentru ca nu tine mult. |
Author: | tomi_alfa [ 31 Jan 2014, 18:21 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Am vrut si eu sa-mi iau Ta-Technix, dar cintind despre ele pe unde am gasit, nu m-au convins ca sunt chiar de calitate. In continuare vin si eu cu o intrebare. As vrea sa o las mai joasa si pe a mea (albastruia de mai sus), pentru ca nu-mi place cum arata si cum sta pe viraje, acum avand suspensia stock. Am si suspensia Sport Pack de pe cealalta, dar parca tot cocotata e pentru gustul meu, asa ca pentru arcuri iau in calcul doua variante. Ce sa fie? Novitec sau Eibach Pro Kit pe telescoape sport (Sachs)? Mai jos de -40mm nu iau in calcul |
Author: | ALXege [ 31 Jan 2014, 18:27 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Personal as merge pe Eibach, dupa standardele mele, coboara masina fix cat trebuie! |
Author: | tomi_alfa [ 13 May 2014, 23:33 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Un feedback fresh, dupa ce am schimbat suspensia spate doar (telescoape Sachs sport, arcuri Eibach Pro si cele 4 brate transversale). Urmeaza si fata, dar nu am timp pentru toate odata. Toate bune si frumoase, dar in spate difera inaltimea pe partea din stanga cu cea din dreapta. Prima data am zis ca-i terenul pe care sta de vina, dar indiferent ce strada aleg, am acelasi rezultat. Diferenta e cam de un centimetru, pe stanga masina sta mai jos, iar pe dreapta mai sus. De ce? Ce n-am montat cum trebuie? |
Author: | nesquick [ 22 Jul 2014, 10:26 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Ce stiti despre amortizoarele magneti marelli ? Si inca o chestie, este diferenta intre amortizoarele de 156 si cele de 147 ca si duritate sau mai stiu eu ce? Prinderile sunt convins ca sunt la fel. |
Author: | neadane [ 02 Sep 2014, 14:18 ] |
Post subject: | Suspensii Alfa 159 |
Oameni buni, Vreau să vă cer un sfat. Mi-a cedat arcul stânga-spate. Piesa originală, pe care Auto Italia mi-au dat-o ca 505105230, costa vreo 800 de lei. Cam același preț pe care îl are întreg setul de patru arcuri Eibach din B12 Pro-Kit, pe care mă gândeam de ceva vreme să-l pun. Ceea ce m-a oprit din a folosi ocazia asta pentru a trece în sfârșit la B12 este coborârea de aprox. 30mm. Poate cineva împărtăși o părere despre combinația suspensii sport (coborâte) pe 159 + drumurile din Ro, vă rog? Mă gândesc că o gardă care ar ajunge la abia puțin peste 8cm nu prea sună a ceva ce ți-ai putea dori pe drumurile noastre. În cazul în care renunț la B12, tot îmi vine greu să dau 800 de lei pe un arc. Am văzut că arcurile after market sunt pe la 200 de lei (Sachs sau KYB). Poate fi ceva atât de greșit la ele încât să justifice diferența de preț? Îmi puteți recomanda un înlocuitor? Pe lângă asta, pot avea un arc original pe o parte și unul after market pe cealaltă? Sau e probabil să existe diferențe între ele (dimensiuni exacte, duritate, etc) și e mai bine să pun arcuri identice pe aceeași punte? Încă o întrebare și închei: am văzut pe aici pe forum destul de multe trimiteri la ePER. Am încercat să găsesc codul arcului în ePER, dar nimic. Văd că pentru exact același model de mașină (Alfa 159, 2.2 JTS, 2007), codul arcului este diferit. Pe fiatdalys însă, codul este cel cel pe care l-am primit și eu de la AI. A mai întâlnit cineva diferența asta sau știe de unde vine? Mulțumesc! |
Author: | Valak [ 02 Sep 2014, 14:50 ] |
Post subject: | Re: Suspensii Alfa 159 |
Despre oportunitatea coborarii/intaririi suspensiei pe drumurile noastre las colegii posesori de 159 sa se exprime. E absolut obligatoriu, in schimb, sa inlocuiesti ambele arcuri ale puntii si din nou trebuie sa urmaresti ca marcajele cu vopsea de pe arcuri sa coincida. Nu vad cu ce ar fi mai prejos un arc Sachs sau KYB, pana la urma e vorba de o sarma de otel, sunt sigur ca stapanesc tehnica. |
Author: | ZooM [ 02 Sep 2014, 15:12 ] |
Post subject: | Re: Suspensii Alfa 159 |
Sunt de aceeasi parere cu Valak, nu cred ca ai sa ai ocazia sa schimbi arcurile la masina ca uleiul de motor chiar daca cumperi arcurile after market... Oricum un lucru indicat este sa schimbi ambele parti o data... Sent from my iPhone using Tapatalk |
Author: | ZooM [ 02 Sep 2014, 15:14 ] |
Post subject: | Suspensii Alfa 159 |
Iar despre coborarea masinii, eu locuiesc in Danemarca si nu ma pot plange ca drumurile sunt rele, dar cateodata chiar trebuie sa intri la cineva in curte fara sa musti asfaltul, sau sa parchezi masina in diferite zone mai offroad...si atunci ce faci....!!!! Sent from my iPhone using Tapatalk |
Author: | vali79m [ 02 Sep 2014, 15:25 ] |
Post subject: | Re: Suspensii Alfa 159 |
Codul corect este 50515230 si nu 505105230...dar din ce vad nu este pentru masina ta codul asta. |
Author: | tzzivii [ 02 Sep 2014, 16:44 ] |
Post subject: | Re: Suspensii Alfa 159 |
Eu am mers 40k km cu suspensie sport si jante mari fara probleme. |
Author: | neadane [ 02 Sep 2014, 17:11 ] |
Post subject: | Re: Suspensii Alfa 159 |
vali79m Quote: Codul corect este 50515230 si nu 505105230...dar din ce vad nu este pentru masina ta codul asta.
Asa este, codul primit de la AI este 50515230. Scuze pentru confuzie. Pentru ce model zici că ar fi codul ăsta?Tocmai de asta întrebam și eu despre nepotrivirea din ePER. Acolo văd codul 50-705-822. În același timp, pe fiatdalys.it am găsit codul dat de AI (50-515-230). La fel pentru amortizorul stg spate: AI mi-au dat 50-515-184, după cum găsesc și pe fiatdalys. Dar în ePER nu văd decât 50-706-199 sau 50-706-200. Ca să complic și mai tare lucrurile, tamponul de suprasarcină văd că are același cod peste tot (50-704-752). Bănuiesc că grupul de cifre din mijloc are ceva legătură cu generația. Caz în care arcul și amortizorul ar fi din altă generație (5...) față de tampon (7...). Ceva cu siguranță îmi scapă. |
Author: | tzzivii [ 02 Sep 2014, 17:44 ] |
Post subject: | Re: Suspensii Alfa 159 |
Sunt diferite variante, revizuite etc. da seria de sasiu si iti zic ce cod ai nevoie. Asta daca e asa important. |
Author: | neadane [ 02 Sep 2014, 18:09 ] |
Post subject: | Re: Suspensii Alfa 159 |
tzzivii Quote: Eu am mers 40k km cu suspensie sport si jante mari fara probleme.
Mulțumesc pentru feedback! Mă interesa kit-ul B12 în primul rând pentru că aș vrea să întăresc suspensia. Așa cum e acum, la orice denivelare mai măricică în drum, scutul meu și asfaltul devin parteneri de pogo. Bănuiesc că asta se întâmplă pentru că suspensia prea moale generează un balans măricel.La tine, suspensia sport a rezolvat problema asta? Nu-mi dau seama dacă întârind suspensia, dar coborând în același timp mașina, rezolv problema cu lovitul scutului sau o agravez. |
Author: | GXG [ 02 Sep 2014, 18:11 ] |
Post subject: | Re: Suspensii Alfa 159 |
Cu jante de 16 mai scazi cel putin un cm la garda fata de jantele de 18. Cel putin iarna, cu jante de 16 masina e cam plug de zapada (nu am suspensie sport). |
Author: | tzzivii [ 02 Sep 2014, 21:09 ] |
Post subject: | Re: Suspensii Alfa 159 |
Dar parca tu nu ai nici dimensiunea care trebuie. Adica ai 205. Mai reduce din balans suspensia, reduce sensibil. |
Author: | DanS [ 02 Sep 2014, 21:35 ] |
Post subject: | Re: Suspensii Alfa 159 |
e super ok cu suspensia sport, am jante pe 19 si nu-i nici o problemam, asa ca go for it |
Author: | GXG [ 03 Sep 2014, 11:52 ] |
Post subject: | Re: Suspensii Alfa 159 |
tzzivii Quote: Dar parca tu nu ai nici dimensiunea care trebuie. Adica ai 205.
Un cm si ceva e cu 215, cu 205 e inca jumatate de cm. Am avut in prima iarna 215 si tot aia era. Nu mai reiau discutia cu care trebuie ca stii ca sunt trecute in certificatul de omologare (si sunt oficiale pt motorul de 1.8 benzina, nu vad cum influenteaza); daca vrei, o continuam la o bere / suc sa nu poluam topicul.Mai reduce din balans suspensia, reduce sensibil. Anyway, mi-am exprimat opinia, nu dezaprobul ci doar am tras atentia la combinatia suspensie coborata jante mici (ca spre deosebire de alt producatori, Alfa recomanda dimensiuni cu diferente majore, peste 3%) |
Page 9 of 12 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |