Sa mai dam praful la o parte de pe aici...
Pentru o mai buna intelegere a povestii ce urmeaza, tre sa va spun, celor care inca nu stiati, ca de vreo cateva luni masina isi face veacul prin Londra.
Asadar, azi am trait o experienta unica, intriganta si suspecta si anume aceea de a inregistra cel mai scurt interval intre 2 revizii: 50km sau... 2 zile
Pai cum s-a intamplat: trebuia sa fac revizia, si cum problema cu apa care intra ma sacaia in continuare mi-am facut o programare la un service specializat Alfa: Veloces of London. Mi-au spus flacaii de acolo ca pentru treaba cu apa tre sa o las vreo 2 zile. Bun, zis si facut. Am dus masina miercuri urmand sa o iau azi, sambata. Joi m-au sunat sa imi spuna ca au terminat de lucrat la ea dar ca problema apei nu au rezolvat-o pentru ca nu au gasit pe unde, dar mi-au dat un hint cum ca ar fi pe la coltul din dreapta jos al parbrizului. Treaba suspecta pentru ca acum 2 ani pentru o problema asemanatoare am vb cu Ciprian sa imi gaseasca niste flacai priceputi sa desfaca parbrizul si sa il repuna temeinic. Insa oamenii au zis ca este pus temeinic si ca nu are rost pentru ca mi-ar lua banii degeaba.
In concluzie si prin urmare, mi-am amintit ca mi-a zis Ionut de Autolusso ca ar fi niste flacai priceputi la toate. Am pus mana pe mail si le-am comunicat intentia mea de a face o programare sa inspecteze treaba cu apa. Raspuns pozitiv, pentru aceasta sambata.
Bun, ma sui in metrou, ma duc la Veloces, achit, iau masina si o iau din loc spre Autolusso. Ajung, ma ia un flacau in primire si imi spune: "tu esti cel cu Merc-ul in care intra apa?!". Ii raspund politicos ca nu am nici un Mertan si ca le-am explicat in mail ca este vorba despre 147. Trecem peste formalitati, mergem mai departe, le explic ce si cum, le arat, si 2.5 ore mai tarziu ma cheama sa iau masina. Nu au gasit problema cu apa dar masina e "servisata" si ma costa 216lire. Belesc ochii cat cepele si zic, "cum adica servisata? n-am cerut servisare, am cerut o verificare... ce intelegeti prin servisare? ulei, filtre, etc?". Raspunsul vine prompt: "Da". Bai, sa lesin nu alta. Le explic cat de calm pot ca nu am cerut servisare si ii rog sa verifice mailul, ca nu sunt vorbitor nativ de engleza si ca probabil ne-am pierdut undeva prin traducere. In plus le spun ca abea am facut revizia completa, nu li s-a parut suspect de curat uleiul, filtrele??? Ok. Panica pe flacaul de la receptie... Intre timp eu cautam in telefon mailurile de corespondenta cu colegul lui, Ned, sa ii demonstrez ca eu am cerut una si ca ma asteptam ca atunci cand am venit, ei sa aiba deja fisa cu ce tre investigat, sa nu mai stau inca o data sa le explic.
Intre timp apare Ned. Un fel de sef de service, ca le stia pe toate si dadea indicatii tuturor ce si cum. Simpatic omul, a stat a ascultat problema, s-a scarpinat in barba si mi-a zis ca intr-adevare "we are lost in translation", asa ca imi face un discount de 50%, adica raman cu 108lire de plata. Eu ma declar multumit pentru ca era pretul pe care il intuiam si il acceptam in sinea mea pentru o ora de investigat treaba cu apa. Intre timp vine flacaul mecanic si ma intreaba unde anume intra apa ca nu gaseste un loc anume, si sa nu se invarta o zi intreaga in jurul masinii. OK, ma duc cu el, ii arat ii explic ce si cum. 15 minute mai tarziu ma cheama nea Ned sa imi arate unde pare sa fie problema: in spatele aparatoarei de noroi e o zona unde se imbina mai multe elemente, iar imbinarea e sigilata cu ceva mastic. Se pare ca o bucata din masticul respectiv lipsea. In plus, tot acolo in zona exista un capac de cauciuc, maricel as zice eu. Capacul nu sigila bine gaura, asa ca l-au izolat si pe acesta cu mastic. Acum sper ca problema sa fie rezolvata. Voi monitoriza in continuare zona si vom avea verdictul la urmatorul drum intins pe ploaie.
Interesant lucru este ca acest nea Ned dupa ce i-am explicat ce si cum intra apa, l-a luat pe mecanic sa-i explice ca au mai avut o problema similara la un GT... deci se mai intampla, nu sunt singurul.
Concluzia numarul 1: Veloces of London, m-au dezamagit, nu cred ca mai dau pe la ei desi au preturi mai mici. Mi-au dat mereu senzatia ca vor sa ma stoarca de lovele. La revizie au incercat sa imi vanda nu stiu ce tratament minune: o zamarca de se pune in uleiul vechi se lasa motorul sa mearga vreo 45 minute, apoi se schimba uleiul, iar in noul ulei, alta zamarca. Plus o zamarca in rezervor, la un plin de motorina. Rezultatul: o curatare a motorului si o imbunatatire a performantelor. Le-am zis ca o sa ma gandesc la leacul cu pricina si vorbim data viitoare. Parerea mea sincera e ca treaba e suspecta. Daca zamarc e asa buna, de ce nu o folosesc producatorii de ulei din capul locului? ma rog, o consider o treaba ca pe Duralube. Adica nu multumesc. In plus, cei de la Autolusso mi-au comunicat ca filtrul de aer era bagat fortat si prin urmare era rupt...
Autolusso, desi nitial s-au comportat ca niste tantalai, au scos-o la capat delicat si politicos. Plus ca cel putin in teorie mi-au gasit sursa problemei si au remediat-o. Ramane ca practica sa demonstreze ca au avut dreptate
Concluzia numarul 2: am facut practic un fel de clisma motorului, am bagat ulei, l-am lasat sa se invarta oleaca si apoi l-am schimbat cu altul... cred ca e de bine, nu?!