Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Alfa 159 2.4 Q4 TI https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=5802 |
Page 8 of 20 |
Author: | tudyniuz [ 23 Oct 2012, 12:01 ] |
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI |
Eu am zis de greutate. Asta pentru ca citisem prin alte parti ca ar fi foarte greu scutul. Dar la 4kg, chiar e nimic. Doua sticle de Cola. |
Author: | AlexStr [ 23 Oct 2012, 12:17 ] |
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI |
Excelenta treaba. Chiar merita! Cat despre greutate, nici nu merita sa discuti, cel mai bun exemplu este cel cu lichidul de parbriz |
Author: | georgeg [ 12 Feb 2013, 16:56 ] |
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI |
Au trecut deja 4 ani si am schimbat si prefixul, am trecut la 6 cifre iar lucrul acesta ma intristeaza pe de o parte insa, pe de alta parte, nu pot sa ascund uimirea cu privire la faptul ca inca continua sa ma incante zi de zi, km cu km. Chiar si dupa un drum de peste 7 ore si cca. 600km condus te dai jos relaxat si fericit de parca numai ce ai fost la test-drive cu o jucarie noua. Daca tot a implinit varsta mentionata am recurs la schimb de distributie si accesorii, cu tot cu pompa de apa, ulei motor si filtre. In afara de o bieleta pe spate masina se prezinta ok, fara probleme sau uzuri majore pe undeva. Vor urma schimburi de fluide pe la cutia de viteze si diferential si, probabil, discuri fata spate insa nu mai devreme de 20k de acum incolo. Sper sa urmeze si de acum inainte inca multa vreme in care sa pastrez tonul de apreciere la adresa ei, recunoasc, nu ma asteptam sa fiu inca si atat de incantat dupa vremea petrecuta impreuna. Drept rasplata masina va mai ramane in posesie ceva vreme, nu prea exista ceva pe piata care sa ma multumeasca sau macar sa ma incante cel putin asa cum o face actuala. L.E. Treaba cu scutul metalic s-a dovedit a fi foarte inspirata, la ultimul drum de la Brasov catre Bucuresti a fost intrebuintat serios la una din saritoarele de pe la Campina. |
Author: | adriand78 [ 12 Feb 2013, 17:23 ] |
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI |
Ia uite ce declaratie de dragoste ii face Aaa, da, se apropie Valentine's Daca nu faci poze cu cifrele, nu te crede nimeni |
Author: | georgeg [ 26 Nov 2013, 18:56 ] | ||||
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI | ||||
N-am mai scris de multa vreme pe aici, intre timp km se aduna, asa ca au urmat, pe rand : 1. schimb discuri frana fata - Brembo - plus placute frana PF Carbon Metallic 2. schimb placute frana spate - OEM 3. schimb lichid frana - ATE Racing 4. schimb ulei si filtre motor 5. schimb ulei servo - pare-se ca fostii colegi de la AI au pus acum 2 ani ulei "verde" doar cu numele, in vas regasind acum tot problematicul lichid rosu. Deja directia merge sensibil mai usor, sper sa nu fie afectata pompa de servo, mai urmaresc. In primavara am schimbat vechile Conti SC3 cu noile si mult-laudatele Michelin Pilot SS. Aderenta a fost intr-adevar super buna INSA, acum, cand am trecut la roti de iarna am observat ca guma dreapta fata e jumulita pe interior, facuta oarecum franjuri, desi directia fusese facuta odata cu montarea rotilor de vara. Asta e, urmeaza achizitia la primavara a cel putin unui cauciuc nou pentru a remedia problema. Ca tot veni vorba de roti, am trecut la cele de iarna, jantele de 17 fiind reconditionate iar anvelope au fost montate Dunlop 4D dimensiunea recomandata, respectiv 225/50. Acum doar astept zapada si primul drum care sa le intrebuinteze serios. Nu in ultimul rand trebuie sa spun ca masina ruleaza de ceva km cu un nou soft, si anume, cel original, 100% stock. De ce ? Pentru ca ma saturasem de fumul deja omniprezent la mersul de zi de zi, nu mai zic de mersul in forta, de faptul ca am banuit masina de toate relele si problemele posibile, ca pana la urma sa fie totul dintr-un banal soft. Asa ca, bye-bye Gus-modded, welcome stock. Multumesc aici lui tibi pentru faptul ca m-a ajutat cu varianta originala(plus egr anulat) si lui tzivii pentru numeroasele frecusuri si scrieri in miez de noapte. Mai mentionez doar ca nici pana acum nu am primit softul meu original, cel citit de tunerul englez, soft la care cred eu ca eram indreptatit sa am acces, pentru a-l pune la loc pe masina. Sunt doar curios de ce... La sfarsit mai pun doua poze, dupa un drum Buc-Tulcea, dus-intors, plecat ieri, intors azi, mers cat se poate de identic ca si stil si viteza adoptata, totusi rezultatele sunt destul de diferite. Cine stie, poate ca daca mergeam si mai tare, consuma si mai putin. . Sa mai spuna cineva ca 159 consuma mult.
|
Author: | vete [ 26 Nov 2013, 19:03 ] |
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI |
Felicitari pentru modul in care ai grija de masinuta! |
Author: | ALXege [ 26 Nov 2013, 20:55 ] |
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI |
Ti-ai dorit tu tepede zapada, ca a si inceput sa ninga |
Author: | comanr [ 26 Nov 2013, 21:09 ] |
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI |
@georgeg ai facut o alegere foarte buna vis a vis de soft, mai ales ca tu mergi mai sportiv , fumul ala nu facea decat sa se acumuleze in ulei grabind uzura masinii. sant o gramada de tuneri de genul asta/black box uri care nu fac mai nimic bun la masini, fum, temperatura , reduc fiabilitatea. |
Author: | mugurel [ 26 Nov 2013, 21:23 ] |
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI |
Bravo George . Esti blindat , nu iti pasa de zapada ... |
Author: | tudyniuz [ 26 Nov 2013, 21:54 ] |
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI |
Am vazut ca multi vorbiti de fumul dat de softuri, unde vedeti fumul? Cand e motorul rece? Ca in mers nu stiu cum poti vedea fumul. |
Author: | georgeg [ 26 Nov 2013, 23:22 ] |
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI |
Pai, fumul il vedeam intai in farurile celor din spate noaptea, apoi a inceput sa imi spuna si lumea cu care mai mergeam impreuna la drumuri, dupa care, cel mai mult ma enerva ca erau momente ziua cand, in functie de cum batea soarele din spate, in accelerare serioasa vedeam fumul in oglinda retrovizoare la spatele masinii. Nu mai spun de bara spate, care, desi e neagra, cand o atingeam luam ditamai funinginea de pe ea. Ca am facut bine renuntand la acel soft sunt sigur, e clar ca nu asa trebuie sa mearga masina, e clar ca nu are absolut nimic pe parte mecanica, injectoarele sunt perfecte, admisia e ok, turbina la fel, etc. Plus ca daca era ceva in neregula la masina ar fi fumegat in continuare, eu asta am si vrut sa probez, sa vad daca e softul sau masina de vina...In acest moment nu simt nevoia atat de mare de putere sau mai bine zis nu simt asa mare diferenta de la ce aveam la varianta asta standard. Oricum, cand vremea buna si rotile de vara se vor intoarce voi apela la Tibi pentru o varianta ceva mai light de soft, sunt curios sa vad si o interpretare a unui tuner mai putin galonat dar care stie ce face, nu care are doar nume(si renume). @mugurel, ege : this is what i've been waiting for all year ! |
Author: | tudyniuz [ 27 Nov 2013, 01:56 ] |
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI |
Am inteles. Merci de info, am sa incerc sa verific si eu la mine. |
Author: | KALI [ 27 Nov 2013, 12:00 ] |
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI |
georgeg Quote: In primavara am schimbat vechile Conti SC3 cu noile si mult-laudatele Michelin Pilot SS. Aderenta a fost intr-adevar super buna INSA, acum, cand am trecut la roti de iarna am observat ca guma dreapta fata e jumulita pe interior, facuta oarecum franjuri, desi directia fusese facuta odata cu montarea rotilor de vara.
Si eu am pus in primavara Michelin Pilot SS, pana acum n-au fost probleme, e adevarat insa, nu eu am scos cel mai bun timp pe circuit la Prejmer
|
Author: | georgeg [ 27 Nov 2013, 13:55 ] |
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI |
KALI Quote: georgeg Quote: In primavara am schimbat vechile Conti SC3 cu noile si mult-laudatele Michelin Pilot SS. Aderenta a fost intr-adevar super buna INSA, acum, cand am trecut la roti de iarna am observat ca guma dreapta fata e jumulita pe interior, facuta oarecum franjuri, desi directia fusese facuta odata cu montarea rotilor de vara.
Si eu am pus in primavara Michelin Pilot SS, pana acum n-au fost probleme, e adevarat insa, nu eu am scos cel mai bun timp pe circuit la Prejmer |
Author: | georgeg [ 27 Nov 2013, 19:01 ] | ||
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI | ||
Tot vorbind despre trackday mi-am dat seama ca aici nu apare nici o dovada a acelei treceri pe la circuit. Iata ca s-a rezolvat, are si ea poza dedicata.
|
Author: | ALXege [ 27 Nov 2013, 19:31 ] |
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI |
ma, nush ce sa zic, pare "pusa", uite-te la imbinarea rotilor cu asfaltul |
Author: | georgeg [ 27 Nov 2013, 19:39 ] |
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI |
Scrie ceva in dreapta jos pe poza, mic mic de tot. |
Author: | ALXege [ 28 Nov 2013, 00:42 ] |
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI |
Pai ala nu le are ma cu fotoshopul, nu vezi ce fake-uri grosolaneface? |
Author: | ace117 [ 28 Nov 2013, 12:27 ] |
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI |
Legat de soft, sa stii ca ma regasesc in mare parte in situatia ta. Bine, vorbim de alta masina si de un alt soft insa...iti amintesti la trackday cand ti-am zis ca masina a dat in bot de doua ori in liniile drepte? S-a mai intamplat de cateva ori, pe la 6000 rot/min, ceea ce nu era normal la o benzinara turbo. Eh, pe tester s-a dovedit ca era vorba de o limitare a turbinei. Deja ma gandeam sa o schimb... In plus au inceput sa apara alte erori: senzorul de O2, clapeta de acceleratie, ceva la evacuare...Pfuuu, deja eram supernervos, mai ales ca masina mergea din ce in ce mai rau, intrerupea pe plaja 3000-4000 rot/min, limita pe la 6000...Am apelat la un tuner din oras (nu reuseam sa iau legatura cu tunerul "de firma", fara sa dau nume aici), mai putin cunoscut dar care colaboreaza cu cineva foarte priceput din Austria. Cu un soft mai putin agresiv masina parca a renascut, trage foarte tare, nu intrerupe, nu limiteaza , nu apar erori etc etc. Ulterior s-a dovedit ca valorile la softul vechi erau setate "prea sus" si componentele masinii nu faceua fata cerintelor din soft...Deci ce e mult strica si dacat un tuner care te lasa balta dupa ce si-a instalat softul, mai bine unul care este disponibil sa stea langa masina ta cateva zile sa-ti gaseasca setarile optime - ceea ce a fost si in cazul meu, atat pe Brera (Tibi) cat si pe CC (vezi semnatura daca esti chiar curios ). Bafta maxima in continuare si scuze pentru eventualul off-topic. |
Author: | comanr [ 28 Nov 2013, 13:19 ] |
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI |
e doar un 1.8 , ce vroiai de la el.... |
Author: | ace117 [ 28 Nov 2013, 13:43 ] |
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI |
Acest "doar 1.8" a batut toate Alfele (in afara de George) la trackday! |
Author: | tudyniuz [ 28 Nov 2013, 13:44 ] |
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI |
Macar toate Alfele aratau bine in timp ce mergeau pe circuit |
Author: | ace117 [ 28 Nov 2013, 13:45 ] |
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI |
Hai ca mi-a placut asta! Bine punctat! |
Author: | mugurel [ 28 Nov 2013, 13:47 ] |
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI |
ace117 Quote: Acest "doar 1.8" a batut toate Alfele (in afara de George) la trackday!
eu pun asta mai degraba pe seama ta decat a masinii chiar si cu motorul softatL.E ... A mai fost si Naica in fata ta se pare 1. Georgeg / 159 2.4 Q4 - 1.14.22 2. Nae / 156 GTA - 1.17.7 2. Ace117 / Passat CC 1.8TSI - 1.19.33 |
Author: | ace117 [ 28 Nov 2013, 13:50 ] |
Post subject: | Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI |
Multumesc frumos! Insa trebuie sa recunosc ca si masina m-a ajutat...acest motor 1,8 TSI trage surprinzator de bine, pe o plaja larga de turatii. Nu m-as fi asteptat nici eu pana cand nu am incercat inainte de cumparare. Dar cred ca deja intram prea tare la off-topic. |
Page 8 of 20 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |