Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Mici intrebari care nu merita un topic separat! https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=3349 |
Page 8 of 190 |
Author: | mariusvldr [ 07 Jan 2009, 23:09 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Nu stiu daca e o problema dar.. in aceasta seara intorcandu-ma de la servici m-am juct un pic cu schimbatorul de viteze si am observat ca are un mic joc ..nu stiu cum sa apreciez dar cert e ca se misca un pic maneta atat cand e in viteza cat si in punctul mort (nu e miscare pe care o permite acesta). Mi se pare ca se misca putin doar maneta de unde este prinsa . Este acest lucru normal? daca nu cum as putea sa o strang. Mersi |
Author: | dr00py2nd [ 07 Jan 2009, 23:19 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
si la mine se misca putin , da cred ca e normal , sa ma corecteze cineva care stie mai bine... |
Author: | High Octane [ 07 Jan 2009, 23:49 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Puteti scapa de acel joc schimband o bucsa, parca e din teflon sau poliuretan, nu mai retin exact, stiu doar ca nu este foarte ieftina. |
Author: | Allex [ 08 Jan 2009, 00:10 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
In Italia era vreo 18 euro dar nu am gasit pe stoc cand am ajuns acolo, in uk vreo 35 lire, la noi ? fara numar. |
Author: | dr00py2nd [ 08 Jan 2009, 00:18 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
poate cei de la italoparts iti trimit daca ceri |
Author: | marian [ 08 Jan 2009, 00:26 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Bimm3r Quote: O sa enumar aici niste "probleme" la masina mea, sper sa ma ajutati:
din cate inteleg eu tie turatia la relanti iti variaza haotic. Este normala, la unele motoare, o crestere a turatiei de relanti la cuplarea unui consumator mare de curent dar nu trebuie sa varieze. Eu la Alfa nu am observat in schimb un asemenea comportament. Cel mai sesizabil l-am intalnit la un Nissan Primera 1.6 benzina, unde la aprinderea farurilor turometrul sarea de la 900 la 1100 si se stabiliza in jur de 1000. Explicatia pe care am primit-o de la un inginer de service a fost ca in acest mod se face o compensare automata a factorului de putere al alternatorului astfel incat curentul sa nu fie mancat din baterie ci din alternator. Dar asta tot nu explica de ce la tine variaza turatia aleator.De cand i-am schimbat alternatorul imi variaza relanti-ul atunci cand pornesc consumatori mai multi: faruri, dezaburire, muzica, clima. Chiar si cu farurile pornite si fara alti consumatori inafara de faruri si clima tot nu e bine, in sensul ca variata dar mai putin, scade cam cu 100rpm fata de normal, isi revine, scade, isi revine, si se simta ca motorul tremura atunci cand scade relanti-ul. Ce poate fi? Alternatorul sa nu fie bune? sa fie vreo curea obosita? Nu ma pricep. Eroare MCSF persista, acum vad ca nu ma scuteste nici prin oras, e cam aiurea. O sa ii schimb bujiile poate nu mai face. Are rost sa ii cumpar toate bujiile sau nu? Una din ele cel putin e arsa si o sa o schimb, dar are rost sa le schimb pe toate? Cum se poate seta la infocenter nr de KM pana la urmatoarea revizie? Eu nu am reusit sa il setez. Verifica daca tensiunea livrata de alternator e constanta. Pune un aparat de masura pe baterie si verifica daca iti variata tensiunea functie de variatiile tale de turatie. In mod normal nu ar trebui sa varieze dacat doar atunci cand iti intra in folosinta un consumator. Si aceasta variatie nu ar trebui sa fie decat in momentul cuplarii consumatorului, urmand sa se stabilizeze f repede dupa aceasta. Pe multe aparate de masura aceasta variatie de regim tranzitoriu nu este nici macar vizibila. |
Author: | Babacu [ 08 Jan 2009, 02:08 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Vreo sugestie ÅŸi pentru mine ceva? |
Author: | Tupac [ 09 Jan 2009, 16:00 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
As fi sugerat brate, dar vad ca le-ai schimbat Si eu am ceva asemanator: am avut batai, am schimbat bieletele de directie, a fost ok 3 sapt si pe urma pe stanga mi-a aparut o bataie (ma rog, intre timp am mai avut un scartzait incredibil care nu a putut fi remediat dar care s-a rezolvat de la sine - vedeti, Alfa e cea mai tare masina ! ) care o am si acum, e destul de puternica si cred ca este un brat...dar pana la Primavara, adios La tine insa pare mai alambicat din ce spui.. |
Author: | dr00py2nd [ 09 Jan 2009, 16:06 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
am schimbat sonda lambda nr 1 si nu mi-a mai dat MCSF , sper sa nu mai dea, inca o chestiune ce am observat , de cand am schimbat sonda lambda nu mai oscileaza relantiul cand am motorul cald , cu sonda veche oscila si cu motorul cald , are legatura? o sonda lambda defecta are simptomul asta de ac turometru oscilaotriu ? |
Author: | Freccia [ 09 Jan 2009, 16:08 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
dr00py2nd Quote: am schimbat sonda lambda nr 1 si nu mi-a mai dat MCSF , sper sa nu mai dea, inca o chestiune ce am observat , de cand am schimbat sonda lambda nu mai oscileaza relantiul cand am motorul cald , cu sonda veche oscila si cu motorul cald , are legatura? o sonda lambda defecta are simptomul asta de ac turometru oscilaotriu ?
Cat te-a costat piesa+manopera?
|
Author: | dr00py2nd [ 09 Jan 2009, 16:21 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
piesa e MEAT&DORIA ceva producator italian , 380 de lei , manopera ar fi fost 20 de lei dar au spus ca nu au timp numai peste o saptamana , asa ca m-am apucat eu de "treaba" , putin mi-am prins urechile dar am reusit pana la urma, daca o schimbi tu iti trebuie o cheie de 22 si trebuie sa lucrezi dedesubt , deasupra nu poti sa desfaci sonda din cauza ca nu ai loc sa misti cheia , e nasol sa demontezi si sa pui la loc protectia de pe catalizator , tabla aia de AL . |
Author: | Freccia [ 09 Jan 2009, 16:23 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Mersi! Nu mi-as bate capul, mai ales ca accesul e pe sub Sper sa iti mearga bine! |
Author: | dr00py2nd [ 09 Jan 2009, 16:25 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
merci mult , piesa a fost la pret OK fatza de bosch care cica e 650 de lei .. |
Author: | dcmilitaru [ 09 Jan 2009, 23:36 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
A fost ok, dar o sa te tina nici jumatate din cat te-a tinut aia veche. |
Author: | dr00py2nd [ 10 Jan 2009, 00:06 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
apoi stii cum ii , din propriile greseli invatza omul , daca nu va tzine o sa iau bosch |
Author: | dr00py2nd [ 10 Jan 2009, 14:32 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
cine ma ajuta ? cablurile de timonerie de la 147 is aceleasi ca cele de pe 156 ? (cablurile care actioneaza cutia de viteze) |
Author: | Babacu [ 10 Jan 2009, 18:34 ] | |||
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! | |||
Revin cu problemele mele. Am făcut 2 poze la oalele amortizoarelor, partea din compartimentul motor. După cum spuneam le găsesc mereu stropite, înainte era mai mult oala de pe partea dreaptă acum, după ultimele intervenții, văd că şi pe oala din stînga e aceeaşi cantitate de mizerie plus că se vede clar stropitura şi pe capitonajul capotei (am uita să-i fac poze). Chestia aia rotundă spre care am pus săgeata e un capac care se desface prin rotire cumva? Pozele sînt făcute cu telefonul, aşa că scuzați calitatea.
|
Author: | Freccia [ 11 Jan 2009, 03:01 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Iti poti da seama din comportamentul masinii, cand sunt duse placutele de frana? Zgomote, de exemplu. |
Author: | marian [ 11 Jan 2009, 10:38 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
este normal sa-ti poti da seama din comportamentul masinii daca ai o probleme la sistemul de franare.Pentru asta ai nevoie in schimb de experienta. Din pacate ce ceri tu este destul de complicat de explicat. Eficienta franarii la orice masina este influentata de multi factori. Acestia ar fi: calitatea/dimensiunea/uzura discurilor, calitatea/uzura placutelor, rigiditatea amortizoarelor/puntilor, buna intretinere a sistemului ABS, calitatea lichidului de frana din sistem si ar mai fi cateva chestii poate mai putin importante. Primul lucru care trebuie sa-l verivici este uzura placutelor. Se spune ca atunci cand placutele sunt uzate incep sa scartaie(vechiul criteriu dupa care se schimbau la dacii placutele). Iti spun sigur ca nu vrei sa ajungi pana acolo. Cel mai corect da jos rotile si verifica vizual starea discurilor si uzura la placute. Nu lasa schimbarea placutelor p[ana in ultimul moment ca poti distruge discurile. Vrei siguranta in masina ta???? Poti renunta linistit la un bodykit sau chiptuning sau alte chestii de tuning in favoarea unui sistem de franare mai bun (brembo, etc). Ai o masina din 2001, poate cand dai rotile jos iti faci timp sa ajungi si la senzorii de ABS si-i cureti. Nu ai nevoie decat de putin WD40 o carpa si poate si de o perie de sarma pentru a curata rugina in exces de pe rozeta de metal pe care citeste senzorul ABS. Am sa repet la nesfarsit: nu te juca cu sistemul de franare! Nefunctionarea lui atunci cand ai mai mare nevoie dauneaza grev sanatatii tale! Ti se pare ca ai o problema la frane: mergi la service! cu stima, Marian Melinte. |
Author: | ChitZu [ 11 Jan 2009, 11:51 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Pot folosi pe jentile de 16(cele de alfa) cauciucuri cu dimensiunile 215/55 r 16 , 225/55 r16? Eu fiind nevoit sa ii schimb 2 cauciucuri(cele de pe spate) as opta pt 225/55 r16 pt un look mai "sportiv" din spate si pe fata sa raman cu cele stas 205/55 r16. Am vazut la mai multe masini diferentze de marime intre rotile fata/spate (cei drept cele cu tractiune spate). Pt alfa mea (cea din semnatura) diferentza de latime a anvelopei (fatza/spate) afecteaza negativ comportamentul masinii? P.S.:Banuiesc ca ar face-o mai subviratoare ...... Astept pareri...sfaturi.... Multumesc |
Author: | Freccia [ 11 Jan 2009, 12:45 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
marian Quote: este normal sa-ti poti da seama din comportamentul masinii daca ai o probleme la sistemul de franare.Pentru asta ai nevoie in schimb de experienta. Din pacate ce ceri tu este destul de complicat de explicat. Eficienta franarii la orice masina este influentata de multi factori. Acestia ar fi: calitatea/dimensiunea/uzura discurilor, calitatea/uzura placutelor, rigiditatea amortizoarelor/puntilor, buna intretinere a sistemului ABS, calitatea lichidului de frana din sistem si ar mai fi cateva chestii poate mai putin importante. Primul lucru care trebuie sa-l verivici este uzura placutelor. Se spune ca atunci cand placutele sunt uzate incep sa scartaie(vechiul criteriu dupa care se schimbau la dacii placutele). Iti spun sigur ca nu vrei sa ajungi pana acolo. Cel mai corect da jos rotile si verifica vizual starea discurilor si uzura la placute. Nu lasa schimbarea placutelor p[ana in ultimul moment ca poti distruge discurile.
Mersi, marian! O sa incerc ce mi-ai spus tu. Nu cunosc toate cele de care mi-ai spus tu, dar le dibui eu pe acolo. De scartait a fost cazul, dar pe atunci, am intrebat la service si mi-au spus ca placutele sunt in stare buna. Acum se aude un "uruit" si de asta am pun intrebarea cu zgomotele. Insa franele par sa isi faca treaba bine. Totusi, am mers vreo 8000 de km de cand am luat, asa ca, probabil, ar fi cazul sa le schimb. Btw, cam cati km tin, intr-un regim normal de condus?
Vrei siguranta in masina ta???? Poti renunta linistit la un bodykit sau chiptuning sau alte chestii de tuning in favoarea unui sistem de franare mai bun (brembo, etc). Ai o masina din 2001, poate cand dai rotile jos iti faci timp sa ajungi si la senzorii de ABS si-i cureti. Nu ai nevoie decat de putin WD40 o carpa si poate si de o perie de sarma pentru a curata rugina in exces de pe rozeta de metal pe care citeste senzorul ABS. Am sa repet la nesfarsit: nu te juca cu sistemul de franare! Nefunctionarea lui atunci cand ai mai mare nevoie dauneaza grev sanatatii tale! Ti se pare ca ai o problema la frane: mergi la service! cu stima, Marian Melinte. |
Author: | marius [ 11 Jan 2009, 20:18 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
ChitZu Quote:
Astept pareri...sfaturi....
Din punctul meu de vedere singurul inconvenient este legat de abaterea pe care o va inregistra vitezometrul/kilometrajul daca utilizezi anvelope cu dimensiuni ne-standard.Poti vedea cat de mari sunt aceste abateri utilizand acest calculator on-line.
|
Author: | Romeo [ 11 Jan 2009, 20:44 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Uruitul n-ar veni cumva de la un rulment? Placutele ar trebui sa tina vreo 40-50 de mii de kilometri... depinde mult de cit le folosesti (trafic), de calitatea lor, de mai multe. Cred ca mai bine le schimbi din timp, decit sa risti sa schimbi vreun disc... |
Author: | Freccia [ 11 Jan 2009, 23:33 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
"Uruitul" apare doar la franare. Care e grosimea unei placute noi? |
Author: | Cypy [ 12 Jan 2009, 00:09 ] |
Post subject: | Re: Mici intrebari care nu merita un topic separat! |
Mai degraba sa nu fie discuri ovalizate, le poti verifica si pe alea si eventual rectifica. Simti si ceva trepidatii la franare? |
Page 8 of 190 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |