Bimm3r Quote:
O sa enumar aici niste "probleme" la masina mea, sper sa ma ajutati:
De cand i-am schimbat alternatorul imi variaza relanti-ul atunci cand pornesc consumatori mai multi: faruri, dezaburire, muzica, clima.
Chiar si cu farurile pornite si fara alti consumatori inafara de faruri si clima tot nu e bine, in sensul ca variata dar mai putin, scade cam cu 100rpm fata de normal, isi revine, scade, isi revine, si se simta ca motorul tremura atunci cand scade relanti-ul. Ce poate fi? Alternatorul sa nu fie bune? sa fie vreo curea obosita? Nu ma pricep.
Eroare MCSF persista, acum vad ca nu ma scuteste nici prin oras, e cam aiurea. O sa ii schimb bujiile poate nu mai face. Are rost sa ii cumpar toate bujiile sau nu? Una din ele cel putin e arsa si o sa o schimb, dar are rost sa le schimb pe toate?
Cum se poate seta la infocenter nr de KM pana la urmatoarea revizie? Eu nu am reusit sa il setez.
din cate inteleg eu tie turatia la relanti iti variaza haotic. Este normala, la unele motoare, o crestere a turatiei de relanti la cuplarea unui consumator mare de curent dar nu trebuie sa varieze. Eu la Alfa nu am observat in schimb un asemenea comportament. Cel mai sesizabil l-am intalnit la un Nissan Primera 1.6 benzina, unde la aprinderea farurilor turometrul sarea de la 900 la 1100 si se stabiliza in jur de 1000. Explicatia pe care am primit-o de la un inginer de service a fost ca in acest mod se face o compensare automata a factorului de putere al alternatorului astfel incat curentul sa nu fie mancat din baterie ci din alternator. Dar asta tot nu explica de ce la tine variaza turatia aleator.
Verifica daca tensiunea livrata de alternator e constanta. Pune un aparat de masura pe baterie si verifica daca iti variata tensiunea functie de variatiile tale de turatie. In mod normal nu ar trebui sa varieze dacat doar atunci cand iti intra in folosinta un consumator. Si aceasta variatie nu ar trebui sa fie decat in momentul cuplarii consumatorului, urmand sa se stabilizeze f repede dupa aceasta. Pe multe aparate de masura aceasta variatie de regim tranzitoriu nu este nici macar vizibila.