Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Misano Blue Veloce
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=26249
Page 8 of 10

Author:  gvladm [ 29 Jul 2018, 12:43 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

yux_mm Quote:
Un 3.2 V6, spre exemplu Busso, nu tot cam atat consuma?
Mai trebuie luat in calcul ca Giulia are Q4 si o transmisie automata de tip torque converter, combinatie care adauga niste litri in plus la consum...


Sent from my iPhone using The Power of The Internet

Author:  toshy [ 29 Jul 2018, 13:29 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

gvladm Quote:
Mai trebuie luat in calcul ca Giulia e Q4 si ca are transmisie automata de tip torque converter, combinatie care adauga niste litri in plus la consum...
ZF8HP este extrem de eficienta, prierderile sunt sub 8-9%, comparabile cu cele ale unei cutii normale, iar la drum lung, in afara de greutate, Q4-ul nu adauga nimic la consum, puntea fata fiind decuplata.
Este acelasi sistem Q4 folosit si la Maserati (de fapt aproape toate solutiile tehnice folosite sunt identice), dar este reglat sa fie mult mai permisiv. Fata de Maserati, la Alfa puntea fata e decuplata mult mai repede, probabil pentru a face masina sa se simta mult mai sportiva. Sunt mai multe conditii de cuplare/decuplare a puntii fata - viteza, temperatura exterioara, overslip intre punti etc - dar pentru consumul la drum lung nu ne intereseaza decat viteza.

Author:  Jull [ 30 Sep 2018, 21:27 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

Am acum si prima cheie cinstita trasa pe jumate din masina. Because why not?

Mi-as face mustrari ca am ales un albastru deloc discret, dar pateste si prietena mea cu Mazda 3, deci conchid ca sunt pur si simplu psihopati.Image

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


Author:  Gojifruit [ 01 Oct 2018, 07:57 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

Pai, nu stii? Scrie si in Biblie ca anumite locuri de parcare sunt lasate de Dumnezeu pentru unii si, daca parchezi acolo, masina merita omorata prin lapidare.

Poate iese doar cu un polish.

Author:  ALXege [ 01 Oct 2018, 11:08 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

Daca s-a intamplat acasa, nu cred ca are legatura cu culoarea ci mai degraba cu locul in care parchezi. Poate fi vorba si de neatentie, nu neaparat de rea vointa. Pare rau de patanie, either ways!

Author:  DanS [ 01 Oct 2018, 11:11 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

Daca nu a trecut de lac se poate polisha. Imi pare rau...

Author:  gvladm [ 01 Oct 2018, 11:28 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

Indiferent de motiv, e gest de proasta educatie. Chiar daca era parcata unde nu trebuie, putea sa sune la politia locala, nu sa-si exprime frustrarile pe masina ta.

Sa speram ca iese la polish, ar fi pacat sa revopsesti elemente la o masina atat de noua.




Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  Pedala [ 01 Oct 2018, 12:17 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

Este vorba din ce in ce mai mult de durere'n p... . Si masina nevesti-mi a ajuns pe dreapta colectie de zgarieturi dupa 6 luni in cartierul Floreasca. Oameni gospodari, cara la ghena tot felul de craci, bete, acareturi care se intersecteaza cu vopseaua masinilor parcate.

Author:  yux_mm [ 01 Oct 2018, 23:09 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

Nu stiu in Ro daca exista firme spe ializate care repara zgarietjri de genul. Dar exista metode interesante de reparatie cu material de umplere a cavitatilor.
Mai bine incerci asa sau ii dai un polish si o laai asa. Nu merita sa o revopsesti ca iese mai prost ca in fabrica.

Author:  Jull [ 05 Feb 2019, 01:37 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

Retrag tot ce am zis de rau despre consum. Duminica a condus prietena mea pe DN1. Pentru referinta eu scot 14.5 pe acelasi drum.Image

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


Author:  Gojifruit [ 06 Feb 2019, 16:11 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

Auzi, in ce sens a condus? Ca pentru blocajul de pe sensul spre Bucuresti, duminica, e un consum bun. Spre munte, cu 70km/h, nu mai e greu sa scoti sub 10.

Author:  Vlzz [ 06 Feb 2019, 16:19 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

Gojifruit Quote:
Auzi, in ce sens a condus? Ca pentru blocajul de pe sensul spre Bucuresti, duminica, e un consum bun. Spre munte, cu 70km/h, nu mai e greu sa scoti sub 10.
Media de viteza de 91 kmph nu suna a blocaj :lol:

Author:  Jull [ 06 Feb 2019, 18:43 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

Gojifruit Quote:
Auzi, in ce sens a condus? Ca pentru blocajul de pe sensul spre Bucuresti, duminica, e un consum bun. Spre munte, cu 70km/h, nu mai e greu sa scoti sub 10.
A condus Campina-Bucuresti pe la 10 seara. Iar pentru mine era imposibil sa scot sub 10 chiar si in astfel de conditii. Difera drastic stilul de condus.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


Author:  Pedala [ 07 Sep 2020, 17:54 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

Trage bine masina si nu ma mir de consum. Eu eram cu baba Volvo pe DN1 sambata seara. :wave:

Author:  Jull [ 27 Sep 2020, 09:27 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

Pedala Quote:
Trage bine masina si nu ma mir de consum. Eu eram cu baba Volvo pe DN1 sambata seara. :wave:
Un Volvo vintage inainte de Campina?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


Author:  Pedala [ 28 Sep 2020, 10:05 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

Da, inainte de Campina.
Yougtimer mai mult. Volvo 850 din 1996 bleumarin.

Author:  Jull [ 28 Sep 2020, 19:15 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

Imi amintesc perfect momentul, pentru ca m-am gandit foarte surprins: "wow, ce misto accelereaza acest Volvo, in ciuda varstei". :wave:

Author:  Jull [ 25 Nov 2020, 17:09 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

*deleted*

Author:  Jull [ 25 Nov 2020, 17:09 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

Na, că s-au făcut 3 ani de când o am, per total fără incidente majore. Pentru cei care cântăresc un Veloce și vor citi threadul încercând să facă statistici de probleme apărute, lista mea e scurtă:

* 2 erori electronice: (1) imediat după cumpărare, când am aflat că îi displace profund activarea din padele a modului neutral al cutiei, dacă se află încă în mișcare, (2) recent, Start-stop unavailable la pornire & blocare în modul N, care a dispărut la fel de misterios cum a apărut (posibil semne de baterie consumată)
* uzura ciudată a discurilor spate, care par brăzdate. Problema nu a avut legătură cu plăcuțele de frână - după polish la discuri și schimbarea plăcuțelor au reapărut și șanțurile. Sper să se rezolve la schimbarea discurilor.
* un greiere la scaunul din dreapta, atunci când nu are pasager și este ridicat
* greiere la portiera dreapta față rezolvat prin ungere
* căptușeala de pe pilonii A se desprinde când e cald afară, situație pentru care sunt vinovate clemele de plastic care o fixează
* lumini pentru bancheta din spate nefuncționale, care s-au dovedit a fi o biată mufă neconectată din fabrică
* bec de far căzut la o groapă, care a necesitat schimbarea pe garanție a farului.

Acum, am și pros și cons legat de modul cum e gândită mașina.

Pros:
* La 3 ani și 35k km de la cumpărare, mașina îmi pune în continuare un zâmbet larg pe față în anumite momente. În primul rând, modul cum se simt direcția și suspensia pe drumuri virajate rămâne de referință pentru mine și am sentimentul că va fi greu de bătut de către competiție. În al doilea rând, reprizele 100-160 și în special 160-200 kmph (încercate doar în Germania, evident) sunt superioare mașinilor cu putere egală (260-320 cp), cu care am avut eu plăcerea să interacționez.
* Sistemul AWD, împreună cu ESP-ul, sunt foarte eficiente pe zăpadă și conferă în general mașinii o siguranță remarcabilă pe suprafețe alunecoase. Chiar dacă spatele are tendința să plece uneori, mașina revine foarte rapid la trasa corectă.
* Pentru alții e un minus, dar pentru mine sunetul pe care îl face motorul când este turat e foarte plăcut: nu e prea zgomotos și are tonalitate sportivă, care nu aduce a aspirator. Bonus, dacă e liniște se aude mișto turbina, în special în treptele 2 și 3.
* Chiar și la 4 ani de la apariție, mașina se păstrează atractivă din punct de vedere estetic, în special privită din lateral. Probabil din cauză că e relativ rară, încă atrage priviri și întrebări în trafic. Mai important însă, eu încă întorc capul după ea.
* Tot spre diferență de media presei auto, cabina mi se pare în continuare bine gândită, simplă, dar plăcută ochiului. Dacă eram deștept, bifam și bordul de piele. Volanul arată sportiv și e plăcut de manevrat. Display-ul e simplu, dar super funcțional, arată efectiv doar ce este necesar. Dar poate cel mai mișto aspect al cabinei la Veloce sunt scaunele sport super confortabile și cu suport lateral generos.

Cons:
* Mașina rămâne dezamăgitoare la pornirile în forță de pe loc: cutia ezită, motorul are un ușor lag. Se simte rău lipsa unui sistem de ”launch control”, cum au majoritatea rivalelor. Și e păcat pentru că se ține excelent la orice ”rolling race” cu omoloage mult mai puternice.
* Suspensia activă este enervant de zgomotoasă pe spate. Acest lucru, împreună cu rigiditatea nativă a mașinii, face deplasarea pe drumuri cu denivelări multe și mici un coșmar. Din cauză că scârțâie din toate încheieturile, acelea sunt momentele când se simte mai prost construită decât este de fapt.
* Tot la capitolul rigiditate, cauciucurile Pirelli P zero runflat cu care a venit din fabrică s-au dovedit a fi cele mai proaste cauciucuri pe care am rulat eu vreodată. Lăsând la o parte faptul că nu amortizează nimic (practic ca mersul desculț pe stradă), după ce scade temperatura sub 10 grade devin dubios de lipsite de aderență. Am avut câteva momente delicate din cauza lor.
* Imposibilitatea deconectării Start-stop și ESP (fără module after-market). Dificultatea dezactivării funcției Front Collision Warning, care e uneori isterică.
* Vârtejurile de aer de la oglinzi fac ca după o anumită viteză (150-ish) zgomotul să fie atât de intens încăt pare că a rămas un geam deschis. Tot la capitolul zgomot, motorul sună a diesel, în special pe loc și când e frig.
* Spațiul interior e mic comparativ cu alte mașini din clasa ei. E puțin loc de depozitare, în buzunarele ușilor față abia încape o sticlă de 0.5L, locurile din spate sunt cam înghesuite, iar portbagajul deloc generos.
* Dacă ar fi să mă leg și de alte inconveniente la interior, primul pe listă ar fi schimbătorul ieftin, care ”agață” la atingere și apoi locul poate puțin prea jos în care se găsește ecranul de navigație.
* A/C funcționează ciudat când e frig, în sensul în care opțiunile sunt ventilație normală dar geamuri aburite, sau geamuri dezaburite dar ventilație și căldură la maxim. Încă n-am reuști să identific o variantă intermediară.
* Consumul la mers sportiv, dar nu doar de benzină, ci și de ulei, plăcuțe de frână și cauciucuri. Clar peste ce eram obișnuit eu.

Per total regret că am luat Veloce, dar doar pentru că ar fi trebuit să mai am răbdare un an ca să iau QV.

Attachments:
1.jpeg
1.jpeg [ 116.54 KiB | Viewed 1294 times ]
2.jpeg
2.jpeg [ 452.1 KiB | Viewed 1294 times ]

Author:  Jull [ 25 Nov 2020, 17:09 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

*deleted*

Author:  GiuliaLover [ 25 Nov 2020, 19:25 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

Foarte misto masina, combinatia de culoare, jante si etrieri e exceptionala.
Foarte interesant si istoricul de probleme - cele mai nasoale sunt bugurile electronice.
De acord cu lagul la decolare, insa Launch Controlul are utilizare limitata, la liniute, nu o sa il folosesti la semafor, nu?
Eu am observat altceva la ambele masini, ca atunci cind e rece afara, pina se incalzeste un pic cutia, schimba cu smucituri. Sper ca nu e a mea defecta.
Ulei nu am vazut sa consume dar nici nu am alergat-o prea tare si da, bea de stinge. Probabil consum sub 8 nu o sa scot cu ea si daca nu depasesc 90.

Author:  GiuliaLover [ 25 Nov 2020, 19:25 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

bad post

Author:  yux_mm [ 26 Nov 2020, 03:44 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

Am un amic cu o seria 3, GT sau cum mama ei ii spune la modelul ala fastback si fara rama la geamuri, care are aproximativ aceleasi plangeri legat de suspensia adaptiva: masina joaca si danseaza pe drumuri cu denivelari si creeaza un sentiment de nesiguranta. Nimic despre zgomot sau aderenta insa, dar nemultumit in mare de amortizarea si feelingul.dat de cauciucurile run flat. Nu stiu ce marca are el.

Author:  m3ph0 [ 26 Nov 2020, 12:36 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

GiuliaLover Quote:
Foarte misto masina, combinatia de culoare, jante si etrieri e exceptionala.
Foarte interesant si istoricul de probleme - cele mai nasoale sunt bugurile electronice.
De acord cu lagul la decolare, insa Launch Controlul are utilizare limitata, la liniute, nu o sa il folosesti la semafor, nu?
Eu am observat altceva la ambele masini, ca atunci cind e rece afara, pina se incalzeste un pic cutia, schimba cu smucituri. Sper ca nu e a mea defecta.
Ulei nu am vazut sa consume dar nici nu am alergat-o prea tare si da, bea de stinge. Probabil consum sub 8 nu o sa scot cu ea si daca nu depasesc 90.
Cutia are smucituri si dupa ce schimba primele 2 trepte? Daca nu, atunci cred ca ar trebui sa-ti faci griji. Am intampinat asta la mai multe cutii ZF.

Altfel sunt de acord aproape 1 la 1 cu ce a scris Jull, foarte cuprinzator si adevarat review. In plus sunt de parere ca ar fi trebuit sa-ti schimbi evacuarea daca tot ti-a trecut prin cap. Mai prelungeste putin zambetul cand conduci mai tare.

Sau il mai prelungeste pana cand o sa apara acel QV.

Author:  ALXege [ 26 Nov 2020, 13:54 ]
Post subject:  Re: Misano Blue Veloce

https://youtu.be/H4IMgi9lmE0 (min 10:39)
https://www.youtube.com/watch?v=Mig14z78MbY

N-am incercat, dar makes perfect sense.

Page 8 of 10 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/