Na, că s-au făcut 3 ani de când o am, per total fără incidente majore. Pentru cei care cântăresc un Veloce și vor citi threadul încercând să facă statistici de probleme apărute, lista mea e scurtă:
* 2 erori electronice: (1) imediat după cumpărare, când am aflat că îi displace profund activarea din padele a modului neutral al cutiei, dacă se află încă în mișcare, (2) recent, Start-stop unavailable la pornire & blocare în modul N, care a dispărut la fel de misterios cum a apărut (posibil semne de baterie consumată)
* uzura ciudată a discurilor spate, care par brăzdate. Problema nu a avut legătură cu plăcuțele de frână - după polish la discuri și schimbarea plăcuțelor au reapărut și șanțurile. Sper să se rezolve la schimbarea discurilor.
* un greiere la scaunul din dreapta, atunci când nu are pasager și este ridicat
* greiere la portiera dreapta față rezolvat prin ungere
* căptușeala de pe pilonii A se desprinde când e cald afară, situație pentru care sunt vinovate clemele de plastic care o fixează
* lumini pentru bancheta din spate nefuncționale, care s-au dovedit a fi o biată mufă neconectată din fabrică
* bec de far căzut la o groapă, care a necesitat schimbarea pe garanție a farului.
Acum, am și pros și cons legat de modul cum e gândită mașina.
Pros:
* La 3 ani și 35k km de la cumpărare, mașina îmi pune în continuare un zâmbet larg pe față în anumite momente. În primul rând, modul cum se simt direcția și suspensia pe drumuri virajate rămâne de referință pentru mine și am sentimentul că va fi greu de bătut de către competiție. În al doilea rând, reprizele 100-160 și în special 160-200 kmph (încercate doar în Germania, evident) sunt superioare mașinilor cu putere egală (260-320 cp), cu care am avut eu plăcerea să interacționez.
* Sistemul AWD, împreună cu ESP-ul, sunt foarte eficiente pe zăpadă și conferă în general mașinii o siguranță remarcabilă pe suprafețe alunecoase. Chiar dacă spatele are tendința să plece uneori, mașina revine foarte rapid la trasa corectă.
* Pentru alții e un minus, dar pentru mine sunetul pe care îl face motorul când este turat e foarte plăcut: nu e prea zgomotos și are tonalitate sportivă, care nu aduce a aspirator. Bonus, dacă e liniște se aude mișto turbina, în special în treptele 2 și 3.
* Chiar și la 4 ani de la apariție, mașina se păstrează atractivă din punct de vedere estetic, în special privită din lateral. Probabil din cauză că e relativ rară, încă atrage priviri și întrebări în trafic. Mai important însă, eu încă întorc capul după ea.
* Tot spre diferență de media presei auto, cabina mi se pare în continuare bine gândită, simplă, dar plăcută ochiului. Dacă eram deștept, bifam și bordul de piele. Volanul arată sportiv și e plăcut de manevrat. Display-ul e simplu, dar super funcțional, arată efectiv doar ce este necesar. Dar poate cel mai mișto aspect al cabinei la Veloce sunt scaunele sport super confortabile și cu suport lateral generos.
Cons:
* Mașina rămâne dezamăgitoare la pornirile în forță de pe loc: cutia ezită, motorul are un ușor lag. Se simte rău lipsa unui sistem de ”launch control”, cum au majoritatea rivalelor. Și e păcat pentru că se ține excelent la orice ”rolling race” cu omoloage mult mai puternice.
* Suspensia activă este enervant de zgomotoasă pe spate. Acest lucru, împreună cu rigiditatea nativă a mașinii, face deplasarea pe drumuri cu denivelări multe și mici un coșmar. Din cauză că scârțâie din toate încheieturile, acelea sunt momentele când se simte mai prost construită decât este de fapt.
* Tot la capitolul rigiditate, cauciucurile Pirelli P zero runflat cu care a venit din fabrică s-au dovedit a fi cele mai proaste cauciucuri pe care am rulat eu vreodată. Lăsând la o parte faptul că nu amortizează nimic (practic ca mersul desculț pe stradă), după ce scade temperatura sub 10 grade devin dubios de lipsite de aderență. Am avut câteva momente delicate din cauza lor.
* Imposibilitatea deconectării Start-stop și ESP (fără module after-market). Dificultatea dezactivării funcției Front Collision Warning, care e uneori isterică.
* Vârtejurile de aer de la oglinzi fac ca după o anumită viteză (150-ish) zgomotul să fie atât de intens încăt pare că a rămas un geam deschis. Tot la capitolul zgomot, motorul sună a diesel, în special pe loc și când e frig.
* Spațiul interior e mic comparativ cu alte mașini din clasa ei. E puțin loc de depozitare, în buzunarele ușilor față abia încape o sticlă de 0.5L, locurile din spate sunt cam înghesuite, iar portbagajul deloc generos.
* Dacă ar fi să mă leg și de alte inconveniente la interior, primul pe listă ar fi schimbătorul ieftin, care ”agață” la atingere și apoi locul poate puțin prea jos în care se găsește ecranul de navigație.
* A/C funcționează ciudat când e frig, în sensul în care opțiunile sunt ventilație normală dar geamuri aburite, sau geamuri dezaburite dar ventilație și căldură la maxim. Încă n-am reuști să identific o variantă intermediară.
* Consumul la mers sportiv, dar nu doar de benzină, ci și de ulei, plăcuțe de frână și cauciucuri. Clar peste ce eram obișnuit eu.
Per total regret că am luat Veloce, dar doar pentru că ar fi trebuit să mai am răbdare un an ca să iau QV.
Attachments: |
1.jpeg [ 116.54 KiB | Viewed 1270 times ]
|
2.jpeg [ 452.1 KiB | Viewed 1270 times ]
|
Last edited by Jull on 25 Nov 2020, 17:15, edited 1 time in total.
|