Salut,
Nu am mai scris de ceva vreme pe aici din lipsa de timp.
Asa ca, sa incepem:
15 mai 2017 - Masina intra in service pentru: inlocuit geam spart stanga si revopsit usa (un sofer grabit mi-a atins geamul cu oglinda in timp ce eu eram parcat, insa aveam usa usor deschisa), reparat si revopsit bara fata (sparta in zapada din ianuarie), revopsit capota (zgariata cu cheia de un cetatean civilizat), reparat si revopsit praguri (indoite de la borduri, inlaturat micile zone cu rugina), revopsit aripa dreapta (zgriata usor intr-un gard).
Odata desfacuta, am vazut ca necesita oring-uri noi la radiatorul de ulei, un nou radiator de clima si placute de frana fata.
29 mai 2017 - masina este gata, iar spre surprinderea mea, culoarea a iesit 99% la fel. Sincer imi era foarte teama de faptul ca nu va iesi la culoare, defapt eram aproape sigur de acest lucru, iar resemnat ma asteptam ca dupa fest si concediu sa o bag din nou la vopsit, insa spre norocul meu nu a fost cazul.
Au fost efectuate urmatoarele:
- reparat si revopsit elemente de caroserie (portiera, aripa, praguri, capota, bara)
- inlocuit oringuri radiator ulei (bucurie, nu mai pica ulei)
- inlocuit placute frana
- alte maruntisuri care probabil nu-mi vin acum in minte.
Toata distractia a costat aprox 2000 lei
Pe toata perioada festului m-am bucurat de masina, iar de fiecare data cand o scot in afara orasului ajung la acceiasi concluzie: Masina asta a fost facuta pentru drumuri extraurbane, de preferat cat mai lungi si cel mai probabil cu un motor pe benzina ar fi fost perfecta
Intors de la fest, aveam o bataie usoara pe dreapta (probabil vreun brat care cerea sa fie schimbat... ii ajunge 30k km). Ajuns la mecanic pt constatare tzivii imi spune mai in gluma mai in serios, ca imi pica ulei pe la radiatorul de ulei, eu stiind ca am schimbat oringurile si cateva zile cat am urmarit treaba nu mai cursese deloc nu l-am crezut initial (10x mate pt avertizare). Se pare ca asa era, de data aceasta radiatorul a cedat si a inceput piarda ulei. Mai aveam 4 zile pana cand plecam in concediu, imi trebuia un radiator de ulei, un brat superior pe dreapta si mecanicul la care merg de regula, nu avea liber in acea saptamana.
Am achizitionat un brat superior, metzger (vom afla cat de bun este), radiator de ulei OEM in stare foarte buna si un radiator de aer conditionat OEM, de asemenea in stare foarte buna de la comanr (multumesc pe aceasta cale) si m-am pus pe treaba singurel. Am bagat masina in curte, am dat jos bara fata, apoi am inlocuit radiatorul de ulei (treaba destul de simpla, mi-a luat undeva la maxim 1h30m).
A doua zi, m-am apucat de inlocuit bratul superior (eram pregatit cu chei si presa). Toata operatiunea a durat undeva la 2h.
Radiatorul de aer conditionat nu am apucat sa-l inlocuiesc, asa ca am incarcat cu freon instalatia cu cel vechi care pierde foarte usor. Eventual am sa-l inlocuiesc atunci cand desfac farurile pentru inlocuirea becurilor xenon.
Am mers, am facut geometria pe fata, si suntem pregatiti de concediu.
Destinatie de concediu: Grecia, insula Corfu.
1000 si putini km la volanul alfei, savurati din plin. Ajuns acolo, nu am fost incantat foarte tare de peisaj (mai fusesem in urma cu 10ani, insa acum nu aveam nici o legatura cu ce era atunci). Primaria insulei (sau o forma de administratie locala) nu avea contract de salubrizare incheiat, asa ca la fiecare colt erau munti de saci cu gunoi menajer. Plajele foarte neingrijite, iar de drumuri nu mai spun nimic, doar ca nu erau pt alfa. Spiritul grecesc lipsea si el cu desavarsire. Media de varsta 50+ english people, iar hamburgerul si berea guiness luasera locul clasicului mythos/amstel si a souvlakiului grecesc.
Am stat doua zile, dupa care am decis sa fugim spre Thassos, pe principiul 'sigur o sa ne placa, doar am fost si anul trecut'. Facut plinul cu motorina si dai... Drumul o incantare, 500km doar de autostrada cu tuneluri lungi ce traversau muntii... Mai bine de jumatate din drum a condus si doamna alfa, eu fiind preocupat cu poze si admirat peisajul.
Dupa o saptamana in thassos, am mai ramas la niste prieteni in komotini, de unde am fost in urmatoarele zile sa vizitam cateva orase in apropiere (~100km).
La intoarcerea spre Romania, in apropiere de veliko tarnovo, o giulietta rosie in spatele meu incercand sa-mi faca poze... ma uit mai atent, nu alfist bulgar care a fost si la fest (make my day!)
A fost un roadtrip de ~3000km care personal mi-a placut foarte mult, masina sa comportat foarte bine din punctul meu de vedere si a fost foarte modesta la consumul de carburant (pe cb imi arata o medie de 6,5%). Media ultimelor 5 regenerari pe DPF a ajuns la 940km... si imbatraneste frumos (a trecut de 245k km).
Urmeaza:
- revizie filtre + ulei
- inlocuit kit accesorii + fulie arbore cotit
- inlocuit radiator clima
- inlocuit brat superior/inferior stanga (am luat 2 gropi la bulgari de am reusit sa indoi usor si janta)
- galerie de admisie aproape noua cu clapete swirl
- inlocuit furtune turbo cu unele siliconice Autolusso
- inlocuit becuri xenon