deck_jena Quote:
...cand a inceput sa-mi huruie primul rulment (Mapco ,cum altfel) am sesizat ca dupa cativa km parcursi in forja (150-180
) se aude un zornait ascutit pe
partea dreapta (il aud bine de tot cand merg pe banda intai si am parapet sau pe banda a doua si trec pe langa vreun autocar si are pe ce se reflecta sunetul)....si asta cand virez usor dreapta(parca si stg.) 2°-3°-4°(pe langa jocul obligatoriu de 15°)..partea urata e ca si cu noul rulment face la fel dar nu tot timpul:am luat ,pe un parcurs de 20-30 km facut in forja ,un amic ,mecanic bun si al dreaq 156-le de o mai vrut sa "cante" ptr. a o prinde....am urcat-o pe elevator si pe langa ca burduful planetarei e in stare f.b. si fara urme de vaselina nici roata nu scoate vreun zornait la-nvarteala...Vreo sugestie , ceva,a mai patit cineva asa ceva ?
Revin c-o completare poate m-ajutati c-o sugestie ,cu ceva.
Ieri m-am sacrificat de ceva motorina
si am bagat vreo 100-110 km de teste:
1-dupa vreo 20 km de mers cu 90-110 km/h la tras fin dreapta de volan a inceput sa se auda celebrul zornait.Am oprit ,am stat 10'-15' dupa care iar drum cu 90-110 km/h ,iar dupa vreo 20-25 km zornaitul ascutit a aparut la tragerea fina a volanului spre dreapta...repetata schema de 3 ori ,repetat zornaitul de 3 ori
2-intr-o curba la dreapta am prins un TIR si am trecut incet pe langa el (eram la doua benzi-el 90 ,eu 95-100) cu geamurile deschise pe dreapta (evident ,nu?)....surpriza!!! Cand am depasit TIR-ul incet cu partea din fata zornaitul in loc sa dispara a ramas la acelasi nivel de intensitate pana am depasit si cu roata spate...lasat acceleratia cat s-ajunga roata spate-n dreptul TIR-ului iar zornaiala...
3-in curba ,cu zornait prezent ,la piscarea blanda a franei crima aia de zornait a disparut...am accelerat iar o aparut zornaitul (mooooor!!!!)
3'-la prima aparitie a zornaitului iar m-am potcovit cu "VDC/ABS System Failure Go to dealer"(luni merg la o mica diagnoza...cu VDC/ASR/ABS...ca bateria nu cred ca poate fi ,ca in forja are/primeste curent destul -zic eu ,ca sa genereze eroarea )...dupa oprire...n-am mai avut mesajul pe tot restul traseului...
Ce ma nedumereste e cum dreaq la curba poate sa zornaie roata spate ca e fixa in jurul axei telescopului nu e ca cea din fata,mobila in jurul axei telescopului...asa ca solicitari excentrice pas!....Sincer ,rulmentul pe spate cred ca uruie ca si ala de pe fata...sau cred gresit...
Din pacate dac-o ridic de spate ,pe cric si o-nvart ,o-nvart degeaba roata spate ca...n-am bormasina-n loc de mana sa-i dau turatie mare sa vad daca-i laie or balaie...