Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
automotive news https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=16363 |
Page 63 of 81 |
Author: | ALXege [ 05 Dec 2018, 17:09 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
Intre timp, testele euro ncap au evoluat, masinile fiind acum depunctate pentru lipsa unor sisteme precum forward collision warning, lane assist etc. |
Author: | goldfinger [ 05 Dec 2018, 17:17 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
ALXege Quote:
Intre timp, testele euro ncap au evoluat, masinile fiind acum depunctate pentru lipsa unor sisteme precum forward collision warning, lane assist etc.
asa este. Insa ele sunt identice pentru toti producatorii. Unii performeaza, altii nu. Din punctul asta de vedere exista egalitate de sanse. Faci update masinii, intra la retestare - nu conteaza ca esti blond sau african. Cei din industrie stiu asta, tine de fiecare in parte cat si cum se pregateste. |
Author: | Valak [ 06 Dec 2018, 01:51 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
E usor penibil sa apar acum Jeep-ul ala cu 0 stele, dar as fi curios cum ar decurge un impact frontal intre el si Qashqai-ul de 6 stele. Eu unul as prefera sa fiu in Jeep, body on frame all the way! |
Author: | yux_mm [ 06 Dec 2018, 06:24 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
Euroncap e o gluma sinistra mai nou. 5 stele pentru ca ai lineassist si alte acareturi de-astea. E jenant. Daca ai nevoie de lineassist inseamna ca nu tre sa fi la volan in momentul ala ci intr-un pat sa dormi ca esti obosit. Eu sunt curios cine o mierleste la un impact dintre un Wrangler cu o stea si un hatch la clasa mini cu 5 stele. Ba nu, stai ca stiu raspunsul. Era retorica intrebarea... Autonomus brakeing...adica incurajam lenea si alte activitati la volan. Pai ba kkt cu ochi, cand te sui la volan vreau sa conduci, cu tot ce implica asta, nu sa stai sa iti verifici contul de feisbuc! Daca vrei sa surfezi sau sa faci altceva decat sa conduci, ia transportul in comun sau stai acasa. |
Author: | centurion [ 06 Dec 2018, 09:51 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
Cand dintre toti constructorii ale caror modele au fost testate (si au fost destul de multe) doar ale tale (FCA) obtin rezultate catastrofale, inseamna ca ai o problema. Nu e vina Euroncap sau a altcuiva, ci doar vina FCA. Problema este in cadrul companiei, tind sa cred ca este ceva haos pe acolo; conditiile de test au fost aceleasi pentru toti, deci nu stiu ce scuza ar putea avea. Sa nu mai spun ca la nivel de imagine este o lovitura crunta. Rezultatele testelor de siguranta reprezinta un criteriu important de alegere pentru multi dintre cumparatori. |
Author: | lucianm [ 06 Dec 2018, 10:33 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
yux_mm Quote:
Euroncap e o gluma sinistra mai nou. 5 stele pentru ca ai lineassist si alte acareturi de-astea. E jenant. Daca ai nevoie de lineassist inseamna ca nu tre sa fi la volan in momentul ala ci intr-un pat sa dormi ca esti obosit.
Eu sunt curios cine o mierleste la un impact dintre un Wrangler cu o stea si un hatch la clasa mini cu 5 stele. Ba nu, stai ca stiu raspunsul. Era retorica intrebarea... Autonomus brakeing...adica incurajam lenea si alte activitati la volan. Pai ba kkt cu ochi, cand te sui la volan vreau sa conduci, cu tot ce implica asta, nu sa stai sa iti verifici contul de feisbuc! Daca vrei sa surfezi sau sa faci altceva decat sa conduci, ia transportul in comun sau stai acasa. |
Author: | stig53 [ 06 Dec 2018, 11:28 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
Deci practic, intre o masina cu sisteme de siguranta care poate PREVENI un accident si o masina fara sisteme de prevenire dar cu mai mult metal, majoritatea ar alege pe cea din urma. Hmmm makes sense.... if you're still living in the 70s... Pe acelasi principiu poti arunca si ABS-ul din masina caci la ce-ti trebuie? Pai normal ca in directia asta evoluaza siguranta rutiera, pe partea de prevenire cu toate sistemele care ii fac viata mai usoara si mai sigura soferului tipic care chiar are nevoie/apreciaza toate sistemele astea. Si mai mult asta se intampla astazi pentru ca tehnologia o permite caci alfel aveam lane assist si in 1980. Din punct de vedre mecanic s-a cam ajuns la apogeu cu zone de impact/airbaguri/ si alte tehnologie care oricum sunt destinate sa minimizeze consecintele DE DUPA un impact vs sistemele de siguranta de astzi care se concentreaza pe PREVENTIE. |
Author: | goldfinger [ 06 Dec 2018, 11:41 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
Valak Quote:
E usor penibil sa apar acum Jeep-ul ala cu 0 stele, dar as fi curios cum ar decurge un impact frontal intre el si Qashqai-ul de 6 stele. Eu unul as prefera sa fiu in Jeep, body on frame all the way!
Alegerea ta. Dar vezi ca se deformeaza rau tigaia, vezi poze cu manechinul, ce zone sunt expuse. Si in ce masura.Nu ataca nimeni nimic. Aici doar comentam "stiri". Mie imi e indiferent daca maine apare un model mercedes cu 0 stele incap sau nu. Despre perceptia unora despre siguranta, no comment. Era bine tare cu Dacia 1300, eram soferi adevarati. Acu "e" numa soferi feic, au mai ramas putini d-aia "cum trebuie". |
Author: | yux_mm [ 06 Dec 2018, 13:10 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
Se deformeaza tigaia pentru ca impactul e la acelasi nivel fizic, geometric. Dar imagineaza-ti acum impactul cu un Mx5. Sau un Fiat 500. Sau un Hyundai i10. Pai despre ce vorbim? In alta ordine de idei, toate acareturile astea sumt utile cat tu ca sofer esti berbecul. Dar cum ma ajuta cand altul da peste mine? Cristi, nu exagera cu 1300 ca nu e cazul. Eu pledez pentru o platforma mecanica buna. Nu pentru coji ordinare cu tone de biti pe ele. Si cand crapa bitul te trezesti in copaci. Abs? Ce coji tre sa fie toate masinile alea de F1 fara abs, nu? Si alea din alte competitii care nu au. Nu zic ca e inutil, dar sa ma bazez pe el complet este...complet gresit si sti asta foarte bine. Intr-o cu totul alta ordine de idei, eu inteleg preventia si incurajez practica, insa in cazul de fata nu o pot numi preventie ci incurajarea unor prosturi obiceiuri, a lenei, ignorantei si nesimtirii. Ca sa nu mai zic de imbogatirea companiilor de asigurari. No offence pentru cei ce lucra in domeniu |
Author: | goldfinger [ 06 Dec 2018, 14:23 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
yux_mm Quote:
Dar cum ma ajuta cand altul da peste mine?
daca masina (lui) are autonomous braking e foarte posibil sa nu mai dea peste tine (cu pedestrian detection daca esti pieton). USA: -40% accidente "din spate" datorita AEB. -60% persoane ranite in astfel de accidente. Eu as prefera sa stiu ca toate masinile vin echipate cu autonomous braking (bine, in curand va fi echipare standard obligatorie in UE), sa nu mai stau cu teama ca oricand un mebru al familiei poate fi ranit din cauza neatentiei cuiva. da, le vreau, de frica altora. PS. daca esti oldschool, te duci pe circuit. Si iti "recomand" sa mergi si fara ABS, ESP etc, sa simti toata adrenalina. legat de comparatia impactului cu buburuze mici, fizica e fizica, nu variaza in functie de pretul platit pe masina. Centrul de greutate, inaltimea si masa unei masini conteaza enorm la impact. Dar asta nu are treaba cu euroNCAP. In plus, daca gandesti asa, poate ca ar trebui sa iti un camion - esti "cel mai" safe. Iar cei care au roadstere scunde si usoare sa nu mai iasa din garaj !? |
Author: | ALXege [ 06 Dec 2018, 14:54 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
Euro NCAP e perceput ca organismul ala care face crash-testuri, cand in realitate, ar trebui "citit" ca organismul ala care analizeaza gradul de siguranta al masinilor (o spune si sloganul: "For Safer Cars"). Ca vrem sau nu (si nu prea vad de ce ar trebui sa fim impotriva), siguranta activa a devenit o parte importanta a unei masini contemporane. Desigur, e bine sa incerci sa limitezi pagubele in cazul unui accident, dar si mai important este sa il previ! Anyway, privind simplist, in cazul Jeep-ului, lucrurile stau cam asa (am inlocuit Qashqai cu Santa Fe pentru ca cel din urma doar ce a fost si el testat): Attachment:
Don't get me wrong, noul Wrangler e pe wish list cand o fi sa inlocuim Renegade-ul
|
Author: | yux_mm [ 06 Dec 2018, 17:24 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
Argumentul meu este ca testele Euroncap mi se par din ce in ce mai putin relevante, iar industria auto se ascunde sub pretextul sigurantei ca sa produca masini si pentru retarzi (nu in sensul medical al cuvantului). Sa ma scuzati daca afirm ca: cu cat mai departe botul masinii de tine, cu cat mai mult fier, cu atat mai sigur. Da, or sa imi sariti in cap acum sa-mi spuneti ca tre si aranjat cu cap fierul ala... Adevarat. Dar nu exclude prima linie. P.S. body on frame nu au performat niciodata bine la orice fel de impact deoarece za frame tre sa faca cea mai mare parte din treaba si nu prea reuseste. La capitolul asta carcasele astea de tabla functioneaza mai bine distribuind energia impactului mai bine in toate componentele, toate panourile, etc, etc... Offtopic: mama, mama, mama... cat de urat e Santa Fe-ul ala . E de cosmar. Ar trebui toti ''dizainarii'' astia de imi fac zilele urate. |
Author: | goldfinger [ 06 Dec 2018, 17:49 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
yux_mm Quote:
Cristi, esti putin autist in discutie
Multumesc! Argumentul meu este ca testele Euroncap mi se par din ce in ce mai putin relevante, iar industria auto se ascunde sub pretextul sigurantei ca sa produca masini si pentru retarzi (nu in sensul medical al cuvantului). Tu chiar crezi ca toti oamenii de la volan isi doresc foarte mult sa conduca si se bucura de asta? asa a "evoluat" societatea, yux. Mergem pe drum cu ochii in telefon - sau cu mintea la sedinta de la birou etc. Stii ca exista benzi pietonale special create pentru cei care utilizeaza telefonul in mers !? Nu industria auto impune, doar se adapteaza. Punctajul euroNCAP nu ar trebui sa fie criteriu de achizitie, nici nu cred ca este. Pana la urma fiecare cumpara ce doreste. Nu vrei masina de retarzi!? Ai alternative. Cine te tine sa iti iei un Porsche GT2/3 RS !? si nu, nu sunt de accord cu tine, dar iti respect opinia. |
Author: | dand [ 06 Dec 2018, 19:02 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
Cred ca premiza e putin gresita, adica nu numai cei care au cont de feisbuc sau folosesc telefonul pot face greseli in trafic, creierul uman nu poate fi concentrat 100% tot timpul cat e la volan ptr ca nu e antrenat si simplu, nu e conceput sa faca asta si mai ales nu poate sa faca asta intr-un timp indelungat. De asemenea, circumstantele difera, sunt toate categoriile de soferi in trafic, de la incepatori ale caror greseli sunt inerente, soferii ocazionali care folosesc masina doar in weekend/concediu si ale caror reflexe desigur 'ruginesc' in timp pana la soferi profesionisti care din asta isi castiga existenta dar care tot au la un moment dat un moment de deconectare, e pur si simplu imposibil sa conduci toata viata fara sa ai cel mai mic moment de neatentie. Fie si ptr simplul fapt ca atentia iti e distrasa de un zgomot, o miscare etc, asa functioneaza creierul uman si nu poti modifica asta. Atunci nu vad de ce e inutil sa te ajuti de tehnica, ptr asta exista tehnologia, sa acopere si sa previna erorile umane. |
Author: | ALXege [ 06 Dec 2018, 20:06 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
Hai ca dand mi-a luat vorba din tastatura Din pacate, oamenii conduc cu capul in telefon indiferent daca masina lor e suficient de desteapta sa le compenesez partial lipsa de atentie sau nu. Si ce te faci in cazurile in care nu conduci cu capul in telefon, ci esti cat se poate de atent, dar e noapte, vizibilitate redusa, te orbeste o masina de pe contrasens, iti sare un copil/caine/caprioara de pe marginea drumului in fata etc. Un bun prieten imi povestea cum sistemul asta a salvat cel putin o viata intr-o noapte in care masina a franat singura de la ~100kmh si in timp ce se intrebau ce dracu' are de se comporta asa a aparut in luminile farurilor o caruta.. PS: https://www.youtube.com/watch?v=62XjfSDjahQ |
Author: | dand [ 07 Dec 2018, 12:38 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
Ca a venit vorba (sau reclama:) de VW, s-a dus vremea cand VW venea cu vreo 100 de variante de motorizari: https://europe.autonews.com/automakers/ ... e-variants Decat mult si fara rost... |
Author: | Freajka [ 07 Dec 2018, 12:41 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
dand Quote:
Ca a venit vorba (sau reclama:) de VW, s-a dus vremea cand VW venea cu vreo 100 de variante de motorizari:
Asta e dupa ce motoarele lor nu trec WLTP-ul ?
https://europe.autonews.com/automakers/ ... e-variants Decat mult si fara rost... |
Author: | yux_mm [ 16 Dec 2018, 18:03 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
Nu e chiar automotive news dar e din domeniu: https://www.gogoro.com/ In opinia mea este singura metoda viabila prin care viitorul electric al automobilului poate exista pe distante lungi interurbane. In oras nu e o problema: gasesti incarcatoare, sau iti incarci maaina acasa si cat te fatai te tine bateria. Dar sa mergi extraurban 200-250km sa te opresti juma de ora minim ca sa mai poti merge inca maxim 200km sa te opresti din nou sa o iei de la capat e de neconceput. Alternativa ar fi transportul in comun, dar sa ma iertati, infrastructura actuala nu poate suporta surplusul venit din cei care folosesc azi automobilul p3ntru diatante lungi, fie el avion, autobuz, tren sau vapor. Si atunci cum facem? Actualmente faci o pauza la minim 3 ore de mers cu masina, care poate insemna cam 15-20minute la fiecare aproximativ 400km sau mai mult. Industri automobilului electric imi pare acum ca inceputurile aviatie: fiecare stia ca tre si poate zbura, insa nu prea stiau cum sa faca avionul ala sa pluteasca. Unii au pus "carma" in fata, altii in spate, altii au pus 2. Unii o aripa, altii 10. La fel si un ziua de azi, fiecare cu aia a ma-sii. Incepand de la forma stecherului... Tre industria sa se puna de acord asupra unor standarde in special in ceea ce priveste bateria si felul si procedura de realimentare. Pana atunci, bahaos... |
Author: | dand [ 19 Dec 2018, 02:24 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
Intotdeauna in istoria omenirii, rasa umana a venit cu solutii si intotdeauna au fost vizionari, de care toata lumea a facut mistouri initial, dar care ne-au impins mereu inainte, e suficient ca cineva inteligent sa-si puna intrebarea โde ce trebuie asa si nu altfelโ. De asta nu-mi pun problema ca nu se vor gasi solutii tehnologice, ce vad greu de schimbat e faptul ca suntem mult prea dependenti de combustibilii traditionali si ca solutiile politice de la ora actuala par a fi doar doua: mini Mussolinis din Europa si US care dau paine, motorina, benzina si circ si cei ce ii taxeaza pe saraci ptr ca sunt saraci si nu-si permit combustibili mult mai poluanti, gen kerosen (Macron). Vremurile actuale sunt foarte deprimante, tehnologic nu cunoastem limite, politic nu cunoastem nimic mai jos de atat. De fapt cunoastem, dar singurul lucru pe care l-am invatat din istorie e ca nu invatam nimic din istorie. |
Author: | dand [ 17 Feb 2019, 21:03 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
Cateodata e bine vanzarile Alfa Romeo pe unele piete europene nu sunt semnificative, orice schimbare pe piata respectiva ar expune marca la riscuri destul de mari. Cum sunt spre exemplu baietii astia care vand masiv in UK:) https://www.bbc.co.uk/news/business-47270616 |
Author: | alfetta [ 22 Feb 2019, 22:34 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
si cand cei care traiesc in UE au crezut ca au invins comunismul https://www.evo.co.uk/news/22326/mandat ... hree-years |
Author: | adriand78 [ 23 Feb 2019, 10:15 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
Normal ca asa se va intampla, vom fi condusi de masinarii/roboti si nu vom putea face nimic. Ba cred ca daca vei incerca sa fortezi AI- ul masinii sa "incalce legea", te vei trezi automat cu usile blocate, iar masina va prelua controlul si te va duce direct la politie sa te amendeze [emoji16] Sent from my iPhone using Tapatalk |
Author: | Freajka [ 24 Feb 2019, 14:38 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
E doar o propunere. Nu se va intampla asta prea curand. |
Author: | lucianm [ 25 Feb 2019, 11:06 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
Noi astia mai batrani, gen alfetta si cu mine, am vazut deja multe, inclusiv inainte de 89, asa ca nu mai avem incredere in Super Creierul care conduce societatea moderna, zice-se pentru binele nostru. Sa ma pupe!... Masina si vaporul trebuie sa traga, frate! |
Author: | mugurel [ 25 Feb 2019, 11:33 ] |
Post subject: | Re: automotive news |
Ce cacat Probabil va urma colierul care te raporteaza cand injuri sau cipul in ceafa ca sa nici nu mai gandesti ceva urat |
Page 63 of 81 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |