Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Scufita Rosie (Nepotica) https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=24559 |
Page 7 of 17 |
Author: | Godzzi [ 28 Sep 2016, 15:35 ] | ||
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) | ||
Sa le consumi sanatos si fara incidente!! Sa mai revenim la masina. Deoarece se apropie urmatoarea revizie am decis sa schimb mai multe chestii tocmai pentru a prevenii potentialele probleme. - Curea distributie - In manual este specificat ca se schimba la intervale de 120.000 . Eu unul tind sa cred ca nu a fost schimbata vreodata asa ca am decis sa o schimb acum. Am comandat tot kitul de distributie si pompa apa, variantele OEM. - Curea accesorii Gates 5PK1148- Nu am comandat patina care intinde cureaua. Credeti ca este o problema? Ar trebui schimbata o data cu cureaua? - Ulei motor - De data asta am comandat Castrol Edge 5w-40 care are specificatiile Fiat 9.55535-S2, deci asa cum scrie in manual. Am decis sa iau Castrol deoarece diferenta de pret fata de Selenia era chiar foarte mare. E bine, e rau? - Filtre MANN - Ulei cutie de viteze - Tutela Gearforge W75 - Nu cred ca a fost schimbat uleiul asta asa ca o sa profit de situatie si o sa-l schimb. - Bujii - OEM cod 55249868 - In manual se specifica ca masina are nevoie de bujii IKR9F8 insa acet model a fost inlocuit de NGK cu altele cu codul IKR9J8. Eu le-am gasit destul de ieftine pe cele OEM care defapt sunt tot NGK dar re-branduite cu logoul FPT (Fiat Power Train). Tot in manual se specifica ca bujiile trebuiau schimbate la 150.000 (intervale de 30.000). Am citit cum ca ar trebui sa scada consumul dupa schimb. Poate ca isi mai da drumul si motorul si prinde viteza maxima la care eu visez Cam atat pentru aceasta revizie.
|
Author: | tzzivii [ 28 Sep 2016, 15:46 ] |
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) |
In manualul de la mito sunt trecute la interval de 30k, acelasi motor. |
Author: | danalex [ 28 Sep 2016, 23:06 ] | ||
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) | ||
Apropo de ulei, la varianta MY2014 in manual se recomanda alt ulei pentru Multiair, adica 0W-30 ACEA C2 grade - Selenia Digitek. E de studiat un pic problema pentru ca e posibil sa fie mai ok acest ulei. 5W-40 ACEA C3 e recomandat la 1.4 turbo fara multiair.
|
Author: | tzzivii [ 28 Sep 2016, 23:54 ] |
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) |
S-a trecut la euro6, de aici si schimbarea de ulei. Godzi, mergi pe uleiul recomandat pt masina ta. |
Author: | ALXege [ 29 Sep 2016, 19:04 ] |
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) |
Cat costa in plus, cat sa nu merite sa dormi linistit? |
Author: | tzzivii [ 29 Sep 2016, 19:08 ] |
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) |
Nu contine si garnitura. |
Author: | Godzzi [ 29 Sep 2016, 19:18 ] |
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) |
tzzivii Quote: Nu contine si garnitura.
cred ca ai schimbat multe la viata ta. E necesara?
|
Author: | tzzivii [ 29 Sep 2016, 19:22 ] |
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) |
Se monteaza de fabrica cu silicon. |
Author: | Godzzi [ 04 Oct 2016, 18:02 ] | ||||
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) | ||||
plec astazi de la munca si cum eram eu buimac, ma urc in masina si cand ma uit catre dreapta in timp ce incepusem sa dau cu spatele......soc.....chiar e o Giulia? Cine sa fi cumparat deja asa ceva? Ma dau jos si incep sa ma uit, era o masina inchiriata deoarece avea bureti lipiti pe usi. Din ce am reusit sa observ era o Giulia normala destul de cheala dar automata. Chiar si asa cheala masina arata foarte bine....jos palaria. Ce ma bucura este faptul ca, incep sa fiu increzator ca o sa existe si o piata SH de Giulia deoarece sa recunoastem majoritatea vandute o sa fie masinile de flota, asa cum asta era.
|
Author: | bluecar [ 04 Oct 2016, 19:02 ] |
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) |
sigur nu este a ta? |
Author: | Godzzi [ 04 Oct 2016, 19:19 ] |
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) |
bluecar Quote: sigur nu este a ta?
Totusi.....de la Giulietta SH pe care o am de 6 luni sa trec direct la masina de ~36k euro?Mi-as fi dorit dar poate peste 5 ani asa. |
Author: | Godzzi [ 14 Oct 2016, 14:12 ] | ||
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) | ||
peste cateva saptamani incep sa lucrez la masina iar recent am aflat si eu ce este plasti dip-ul. Asa ca m-am hotarat sa fac niste schimbari la scudetto. Care va place cel mai mult?
|
Author: | mitza [ 14 Oct 2016, 14:26 ] | ||
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) | ||
Asta:
|
Author: | skmetaly [ 14 Oct 2016, 14:39 ] |
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) |
cel neschimbat |
Author: | plimbvaca [ 14 Oct 2016, 14:49 ] |
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) |
in poza 3 arata foarte bine |
Author: | nesquick [ 14 Oct 2016, 15:17 ] |
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) |
Eu as spune 4 Sent from my iPhone using Tapatalk |
Author: | Godzzi [ 14 Oct 2016, 20:02 ] | ||
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) | ||
asa zic si eu....4. Daca nu-mi place partea sus o sa o fac sa arate ca poza 2.
|
Author: | Godzzi [ 16 Oct 2016, 11:03 ] | |||
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) | |||
mi-au ajuns majoritatea pieselor pentru revizie. Programez revizia in viitorul apropiat. Ce mi se pare amuzant, este firma de pe plasti dip.....este destin sa fie spray-ata pe o Alfa Romeo
|
Author: | Godzzi [ 23 Oct 2016, 20:13 ] | ||||
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) | ||||
weekend plin de activitati pe langa, sub si in masina. Am facut marea revizie care nu a iesit asa cum mi-as fi dorit eu. -schimbat ulei motor + filtre = DONE -schimbat ulei CV = DONE .Mi-a luat ceva timp pana am gasit busonul acela mic deoarece ma asteptam la un surub pe care sa-l desfiletez. La fel si la scurgere......tot cautam in spatele cutie busonul de scurgere dar cand colo era pe lateral spre roata stanga. -schimbat bujii = DONE -vopsit scudetto = DONE. Imi place foarte mult cum a iesit insa daca te apropii se vede treaba facuta de un amator. Daca as fi dat jos scudetto-ul poate ca iesea mai bine. Ce este foarte frumos la plati-dip e ca pot incerca din nou si din nou......asteptam o zi cu soare sa mai incerc. -AM LASAT LA SFARSIT CE ERA MAI INTERESANT. -schimbat distributie, pompa apa si cureaua accesorii = DONE.....dar doar un un pic asa. Sa incep prin a spune ca acum aproximativ 3 ani am schimbat distributia la vechiul GT 1.9, asa c-am pornit in aventura foarte increzator. Am aruncat cate un ochi pe google pe la poze sa vad cum arata locul unde e cureaua si am zis ca e floare la ureche fata de 1.9 JTD. Ei bine m-am pus pe treaba si am inceput sa scot plasticele care acopera cureaua, apoi suportul de motor, pe care l-am gasit intr-o stare dubioasa (mai multe mai jos). Scot si cureaua de accesorii cu bine si apoi ajung la cureaua de distributie. Am tras 2 semne frumoase cu un marker ROZ sa le placa si fetelor, am dat jos cureau si intinzatorul iar apoi am scos suruburile de la pompa de apa. Dai si incearca si scoate......nu voia sa iasa deloc din locul ei.....tot mai incearca, si tot incearca. Dupa vreo 20 de minute am reusit sa o scot. Buuuunnnnn.....iau pompa de apa cea noua si incerc sa-i pun silicon pe marginea ei. Apas si tot apas pe siliconul ala si nimic. Dupa vreo 5 minute de privit la tubul de silicon ca si "curca-n lemne", rup tubul si observ ca siliconul meu era piatra deja. Ce fac, ce fac? Am toata distributia imprastiata pe asfalt iar eu nu am silicon. Dupa cum stiti intr-o sambata la ora 15:00 nu prea gasesti nimic in Italia, cu atat mai mult magazine de profil auto. Am plecat spre un brico, poate, poate gasesc. In drum, opresc la magazinul BEPS (prima oara cand intru). Inauntru toate accesoriile posibile pentru auto/moto dar nu gasesc nimic in legatura cu silicon pentru temperatura inalta si rezistent la apa. Intreb la unul din baietii din magazin cu italiana mea scalcita si zice ca au rosu si negru.....eu nu stiu de care imi trebuia. Mi-a adus baiatul cele 2 tuburi de la Arexon din care cel negru era pt baia de ulei iar cel rosu pt multi-uz printre care si radiatoare, termostate. Mama, norocos sunt sa gasesc asa ceva din prima. Ma intorc acasa si ma apuc iar de treaba. Montez pompa de apa si totul mergea bine. Iau cureaua noua si ii trag un semn cu markerul la un dinte si apoi numar cati dinti aveam pana la urmatorul semn pe cureau veche. In cazul meu 59 de dinti, asa ca fac frumos si al 2-lea semn si pun cureaua pe role. Iau intinzatorul nou, il pun si pe el la locul lui iar apoi m-am oprit putin......hmmmm..... oare cum se intinde chestia asta. Il invart eu in sensul acelor de ceasornic (GRESIT) si vand ca se intinde cureaua, si zic super....strang surubul si gata. Montez cureaua de accesorii iar apoi zic hai sa-i dau cheie ca totul pare in regula. Am cei 59 de dinti intre cele 2 semne la fel ca la cea veche.....ce se poate intampla? Pornesc motorul.....totul bine... Video aici: ---- > https://www.youtube.com/watch?v=Um7fO0G9R5U Vai dar ce usor.....as puta sa fac asta zilnic chiar. (Ei bine nu). Ma apuc si remontez tot la loc (capace, suport motor, scuturile si asa mai departe). Era deja seara cand stransesem deja toate sculele mele si eram foarte fericit de ceea ce tocmai realizasem. Ma sui in masina, pornesc motorul si dau sa plec cu masina. Dupa cam 50m.....hmm dar parca se aude un fluierat.....dau geamul jos si aud numai FLUUUUUU.....WTF? Ce se intapla, ce este in neregula? Opresc repede motorul, ma uit pe acolo, nu vad nimic in neregula. Pornesc iar motorul....acelasi lucru. Opresc din nou si scot capacul de sus care acopera distributia. SOC SI GROAZAAAA !!!! Gasesc numai firimituri negre de plastic si curea peste tot. Ce naiba....am montat gresit capacele si ating pe curea? Trag de ele de acolo sa eliberez sa vad daca ating.....si cand observ ceva. Observ ca patina de intindere era foarte aproape sau chiar atingea (nu-mi dadeam seama din unghiul ala) de suportul de metal care tine motorul suspendat. NERVI NERVI NERVI. Cum s-a putut intampla asa ceva? Inping masina inapoi in parcare deaorece imi era frica sa o mai pornesc si intru fortat la o pauza de gandire. Caut online si gasesc 2 filmulete pe youtube destul de explicite. Ma uit cu atentie la ele si realizez greseala. Am intins aceasta patina in sensul acelor de ceasornic si nu invers. Inchid laptopul si ma bag direct la somn nervos. Astazi ma trezesc si apuc de demontat sa vedem cu ce ma confrunt. Am gasit patina pur si simplu mancata. Ea ramasese blocata deoarece atingea pe suportul de motor metalic iar cureaua pur si simplu manca din ea (curea vs plastic = Curea wins). Cureaua arata bine desi nu se mai vedea asa clar incrisurile pe ea. In momentul asta iau decizia sa fac comanda de alt kit (curea plus patina = 40eur aruncati pe geam). Din nou.....sunt cu toate distributia pe asfalt asa ca ce fac? Montez patina veche (de data asta bine) si cureaua veche, numar cei 59 de dinti sa ma asigur ca este pusa la punct si dau cheie. Totul bine.... Montez si suportul de motor si dau cheie.....totul bine si frumos. Mda....deci sunt un mare bou care cred eu, ca a avut si noroc ca nu s-a rupt cureaua. Totul datorita increderii mele prea mare si lipsa documentarii adevcate inainte de operatie. Acum masina merge cu cureaua veche si merge bine din ce observ. Asta pana imi ajunge comanda si iau iar de la capat. Stiu ca exista un risc sa merg cu o curea veche RE-MONTATA dar nu prea aveam ce sa fac in conditia de fata. O sa merg la munca cu bicicleta zilele astea (sper sa nu ploua). Cam asta a fost revizia. Acum hai cu poze sa va arat suportul de motor. Este stricat nu e asa? Din ce vad arata ca si cum s-a spart si a curs din el tot uleiul. Se vede pe lonjeorn acolo ca e plin de negreala. restul pozelor in post-ul urmator.......ca deja e prea lung asta.
|
Author: | Godzzi [ 23 Oct 2016, 20:19 ] | ||||||||||||||
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) | ||||||||||||||
In ultimele 2 poze inainte ce cele cu masina se vede clar patina montata gresit. Deci in concluzie, am gresit....si platesc pentru asta. Postez aici ca altii sa fie mai atenti si sa nu pateasca ca si mine.
|
Author: | alfetta [ 23 Oct 2016, 23:07 ] |
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) |
misto , dar de la pietricele ai putea avea mare bataie de cap cu vopseaua aia . |
Author: | Godzzi [ 25 Oct 2016, 20:10 ] | ||
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) | ||
Mi-a ajuns deja noul kit asa ca maine dupa munca il montez. Este un kit intreg Gates fata de cel OEM pe care il luasem prima data. Patina este fix acceasi, chiar si acelasi producator. Doar cureaua este Gates. Ironia este ca kitul asta are instructiuni care specifica clar cum se strange patina.
|
Author: | Godzzi [ 26 Oct 2016, 22:45 ] | ||
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) | ||
Totul e bine cand se termina bine! In circa 3 ore am schimbat cureaua si patina intinzatoare. Deci asa este o distributie montata corect: https://youtu.be/8Hh3ptWVing" onclick="window.open(this.href);return false; Acum...ma bucur de o bere
|
Author: | skmetaly [ 26 Oct 2016, 23:42 ] |
Post subject: | Re: Scufita Rosie (Nepotica) |
Felicitari ! si mersi de poze |
Page 7 of 17 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |