Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=203 |
Page 7 of 17 |
Author: | leduard [ 21 Dec 2009, 17:11 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
Salut, Am ajuns sa vad si eu acest minunat indicator (1.9 JTDm 16v 140 cp). Mergeam pe autostrada cu Tempomatul setat la 140 in viteza 6-a. Un tir chiar depasea un alt tir, asa ca am apasat frana (s-a decuplat tempomatul) si cum ei circula cu 90, a trebuit sa pun in treapta 5-a iar la putina accelerare, mi-a aparut MCSF. Am observat urmatoarele: - puterea se cam taia cum ajungeam la 2200 RPM - Tempomatul nu mai functiona -> dupa MCSF se stingea becul , si degeaba puneam on/off, tot nu pornea. - fumul de la tzeava de esapament parca nu mai miroase la fel (nu pot sa spun ca e fum) - parca miroase a ars - dupa oprire + repornire, MCSF nu a disparut, dar Tempomatul functiona, si am putut continua drumul ... cam inca 200km, dupa care iar opream pt 2 min. Din pacate a fost sambata, si in Budapesta e cam greu sa gasesti un mecanic dupa vineri ora 15:00. Asa ca dupa 1 ora de cautari m-am dat batut si am continuat drumul pana in gemania. Ce pot sa spun e ca am bateria mai slaba, dar cum a pornit masina si la -10C nu mi-am pus probleme (vara dupa ce am fost 1 saptamana in turcia, nu o mai pornit masina). Momentan sunt in germania si ma ingrozeste gandul sa dau o carutza de bani pe reparatia de aici, dar ar fii mai okey decat o platforma in Austria. Suna problemele astea a Debimetru ? Salutari, Eduard |
Author: | allann1413 [ 21 Dec 2009, 18:07 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
Eu zic sa incepi cu schimbul bateriei - ceva care oricum trebe sa faci, mai devreme sau mai tarziu, si nu e nici foarte costisitor Bafta! P.S. Sau macar proba cu una buna |
Author: | leduard [ 21 Dec 2009, 21:08 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
UPDATE: am pornit la drum dupa ce am postat, si cu toate ca MCSF a tinut de sambata dimineata, si a persistat si azi dimineata, acum a disparut. Si parca nici mirosul dubios de la esapament nu mai este. Singura diferenta a fost temperatura? Sambata cand am venit, mai tot drumul a fost -10. Sa fie de vina frigul? |
Author: | IRBabuin [ 21 Dec 2009, 21:19 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
MCSF nu inseamna neaparat debimetru, eu presimt ca din cauza frigului valva aia pierburg care controleaza turbina a dat un rateu si masina s-a speriat. Nu pare ca ai o defectiune veritabila, eu pateam lucruri similare iarna cind aveam motorina proasta. Citi ani are bateria si ce caracteristici? |
Author: | leduard [ 22 Dec 2009, 15:10 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
Cum masina e din 2004 martie, iar eu am luat-o in 2008 octombrie, acumulatorul e cel original. Nu stiu exact caracteristicile acumulatorului original si nici daca a fost schimbat vreodata. |
Author: | leduard [ 07 Jan 2010, 15:35 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
Salut. Revin cu informatii, ca sa nu las mata moarta De cand s-a stins becul, e totul bine, am ajuns in Timisoara fara nici un beculetz aprins. Si nici n-am mai vazut de atunci aceasta eroare. Azi am fost la tester, si am avut aceasta eroare: P0238 senzor supraincarcare A tens ridicat Si am gasit si un thread: http://forum.alfaclub.ro/viewtopic.php? ... w=previous" onclick="window.open(this.href);return false; In traducere parca ar fii aceasi eroare. Din pacate am sters eroarea si nu mai pot testa pe limba engleza. Oricum, sper sa ajute pe cei care se mai intalnesc cu aceasta problema. Bafta. P.S.: Va rog sa ma corectati daca eroarea mea nu e aceasi cu eroarea din Thread-ul postat. |
Author: | IRBabuin [ 24 Jan 2010, 21:25 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
Quote: eu presimt ca din cauza frigului valva aia pierburg care controleaza turbina a dat un rateu si masina s-a speriat
N-are nimic, stai calm, am avut si eu problema asta si nu are nimic.
|
Author: | Babacu [ 11 Feb 2010, 15:15 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
Salut. Am intrat și eu aseară în clubul celor cu MCSF. Veneam de la capitală, rulam cu aproximativ 60 km/h, în coloană cu vînt puternic din dreapta, vînt care aducea zăpadă de pe cîmp, temperatura de afară era în jur de 0 grade C. La un moment dat pîlpîit simbolul cu motorul, a apărut textul de rigoare pe infocenter, a bîzîit o dată, și apoi rămas aprins doar simbolul cu motorul fără semnalul sonor. Motorul mergea normal, se tura normal. Azi am fost la tester și au apărut următoarele erori: P0430 Catalyser 2 P0110 Air temperature sensor și P0100 asta e de la debitmetru, am scos mufa să văd dacă zice ceva. Am niște nedumeriri vis-a-vis de evaluarea cu testerul, fiindcă băieții aveau soft-ul updatat și nu mai aveau motorul meu nici alte referiri la 156, doar 147, Gt, 159 și Mito. Plus că nu știau unde vine pe motorul meu senzorul de temperatură aer. În urma a toate astea i-am pus să șteargă erorile și am plecat urmînd să văd ce se mai întîmplă în mers. |
Author: | IRBabuin [ 13 Feb 2010, 09:12 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
Mi se pare ca senzorul de temp aer este incorporat in MAF. Banuiala mea e ca MAF a "stranutat" si greseala din amestec a fost vazuta dupa catalizator. Probabil una din mofturile pe care le fac masinile astea iarna, cu electrica lor sensibila. |
Author: | nae [ 01 Mar 2010, 18:08 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
Poti sa postezi niste grafice cu sondele wideband? Avea doar eroarea de catalizator? |
Author: | nae [ 01 Mar 2010, 18:26 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
Nu are legatura cu benzina. Baga niste grafice cu sondele, idle, 3000 RPM pe loc si 3000 rpm in mers sa spunem. Si maf daca se poate. |
Author: | cristialex80 [ 02 Mar 2010, 20:39 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
Apropos de clubu' cu "beculetu cu motoru"..am intrat si eu ACUM in el si cand spun acum spun ca m-a lasat in drum pe Calea Victoriei la Capsa acu' o ora..pur si simplu s-a oprit deodata, trafic infernal apa trecuse un pic de 100 grade cred ca a atins 107 zic eu..o fi de la asta?Pur si simplu nu a mai pornit..am lasat-o sa se raceasca a pornit..am reusit s-o parchez pe straduta langa fosta Romarta dar aici surpriza a ramas becul cu motorul aprins, si de aici chiar n-a mai pornit.Aseara i-am schimbat racordul flexibil, dar oricum nu are nici o legatura cu asa ceva..ce poate fi asa la prima vedere??Sa fi fiert motoru'??? Please help!!! |
Author: | cristialex80 [ 02 Mar 2010, 23:41 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
Deci am revenit la masina dupa aprox. 2h si a pornit...cu acelasi motoras galben pe ceas..dar masina merge ok..maine va fi pusa pe tester sa vad de unde naiba a aparut eroarea.Am scos si mufa debitmetrului am pus-o la loc dar tot n-a disparut. |
Author: | cristialex80 [ 03 Mar 2010, 19:13 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
M-am gandit la asta..oricum maine o pun pe tester, senzoru' asta cat o costa?+ca ventilatoru' face figuri...am mai scris eu in topicu' meu..cred ca tre sa schimb si acolo ceva, sa mearga cand trebuie si cum trebuie. |
Author: | cristialex80 [ 03 Mar 2010, 22:47 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
Surpriza !! Dat cheie-pornit-disparut motoras galben si enervant!! De la ce dreacu o fi fost? Oricum merg si la tester sa vedem ce iese rau..poate nu asa multe-Da Doamne. |
Author: | nae [ 03 Mar 2010, 23:29 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
Nop, daca s-a aprins sigur ramane acolo. Poate cine a facut diagnoza a uitat sa citeasca codurile de eroare inainte sa le stearga. |
Author: | flo_harfashu [ 04 Mar 2010, 00:30 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
Simptome de senzor pozitie volanta defect. La cald moare, la rece isi revine. Este foarte frustrant, mai ales in trafic. Dar rezolvarea e destul de simpla. Si ieftina: inlocuit senzor: cca. 120 ron. |
Author: | cristialex80 [ 04 Mar 2010, 18:46 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
Testeru' n-a aratat nici un fel de eroare..treaba era ca treapta I a ventilatorului nu functiona, si am remediat-o(o rezistenta bulita).Sa vedem ce-o mai fi... Numai bine! |
Author: | nae [ 16 Mar 2010, 11:06 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
Bobinele de la cilindrii 2 si 3 sunt buba. Schimba intre ele si vezi unde apar erorile, se schimba foarte usor. Madkat, nu poti sa faci grafice cu ambele sonde wideband?Adica cele de deasupra catalizatorului.Alea ma intereseaza. Nu debitmetru, nimic altceva, doar sondele sa vad graficele in pararalel. Din cate vad, merge extrem de bogat motorul.Tipic pentru jts in limp. |
Author: | tomi_alfa [ 16 Mar 2010, 13:24 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
Salut! Am o problema caruia nu-i dau de capat deloc. In timpul a doua saptamani mi-au reaparut patru seturi de erori toate la fel. Este vorba de P1172, P1175, P1177 si P1178 care din cate am inteles eu tin de amestec. Am pus si distributia din nou la punct, care intr-adevar era foarte putin decalata, cu cale si tot ce trebuie la reprezentanta, dupa ce am citit si pe forum cam de la ce apare P1177. La reprezentanta mi-au spus ca astea sunt erori de sonda lambda, altii mi-au spus ca e posibil sa traga aer fals sau sa fie din cauza injectoarelor. 1. Ce test trebuie facut astfel incat sa stiu ce piesa este stricata, mai ales ca toti imi spun ca motorul merge normal si se aude normal? 2. Ce poate fi afectat din cauza erorilor de mai sus? 3. Ar putea fi si de la debitmetru? Alta chestie pe care o manifesta este la rece de la 50 pana la 70-80 de grade si are urmatorul comportament: cand o turez pana la 2 mii si apoi iau piciorul de pe acceleratie, cand revine turatia inapoi la relani are niste intreruperi, de parca nu ar fi aprinderea (presupun ca ar da eroare de misfire) sau alimentarea corecta. Cand e la 90 de grade nu mai sunt probleme, iar treaba asta ma gandesc ca tine tot de amestec, daca e vorba de alimentare. Motorul se comporta normal in mers dar erorile imi dau batai de cap si nimeni nu stie ce are. |
Author: | nae [ 16 Mar 2010, 15:04 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
madkat Quote: Merci de lamuriri. Grafic cu ambele sonde nu m-am priceput sa fac... mai incerc.
Cu informatiile actuale nu prea am ce sa banuiesc. Stiam dinainte ca sunt niscai bobine cu probleme - paradoxul insa este ca pe cilindrul 3 bobina este NOUA ... Bosch, pusa cu manuta mea. Tu banuiesti buba la sonda amonte? Oricum, acu masina este in limp si merge bogat. Merita incercata si curatarea conectorilor de la bobine. Bujiile cum sunt? Cati km are masina? Schimba bobinele intre ele si noteaza ordinea, asa vezi unde apare codul de eroare. |
Author: | tomi_alfa [ 17 Mar 2010, 02:36 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
Nu are nimeni nici o idee pentru problema mea? |
Author: | IRBabuin [ 23 Mar 2010, 10:22 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
Trebuie sa faci niste loguri cu sondele lambda, doar erorile alea nu te ajuta prea mult. |
Author: | nsoimaru [ 28 Mar 2010, 16:06 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
Am aceiaisi problema MCSF inca din iarna cand am ramas blocat la Caldarusanca mai mult de 30 de ore in zapada si am stat majoritatea timpului asta cu motorul pornit. Cand am plecat de pe loc mi sa aprins martorul in bord. Am crezut ca este din cauza mersului la relanti atata timp. Am fost la tester si mi-a sters eroarea de cateva ori dar a continuat sa apara la un timp relativ scurt dupa stergere. Cel care a facut diagnoza a spus ca este o eroare de la sonda lamda II. Mentionez ca am 1.6TS, an de fabricatie 2005. Dupa ce am citit topicul am verificat bateria si ochiul de verificare arata ALB, ceea ce inseamna ca am bateria moarta. De asemenea acum cateva saptamani pe o vreme rea, lapovita cu vant puternic stergatoarele nu mai merg pe temporizare si nici nu mai revin la pozitia initiala. Am citit in alte posturi ca aceasta s-a rezolvat tot cu schimbatul bateriei. Tare sunt curios. Promit sa o schimb in cateva zile si o sa va tin la curent cu rezultatele obtinute. |
Author: | tomi_alfa [ 28 Mar 2010, 16:12 ] |
Post subject: | Re: Motor Control System Failure (beculetul cu "motorul") |
Dupa ce am facut cercetari si pe alte forum-uri Alfa (http://www.alfaowner.com/Forum/search.p ... id=3914336" onclick="window.open(this.href);return false;) , am aflat ca erorile ar aparea din cinci cauze: 1. Aer fals pe undeva pe la tubulatura 2. Senzor axe cu came 3. MAF-ul 4. Senzor Lambda 5. Distributia decalata Distributia am repus-o la punct, dar erorile au reaparut, deci asta iese din discutie. Conform celor de pe AlfaOwner, cel mai probabil e de vina debitmetrul, dar la cate erori au aparut cred ca am si una sau doua sonde stricate. Ar mai fi si senzorul de la axele cu came, dar nu cred ca e el de vina... Totusi am o intrebare: Stiti unde este pozitionat senzorul de la axele cu came si daca e usor de schimbat? Cand vor aparea din nou, voi merge cu ea la reprezentanta sa vad ce-mi spun cei de acolo. P.S. A inceput sa scoata fum la cald si cred ca se datoreaza amestecului prost. |
Page 7 of 17 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |