It is currently 20 Nov 2024, 20:22

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 507 posts ]  Go to page Previous 15 6 7 8 921 Next
Author Message
PostPosted: 16 Feb 2011, 19:46 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6688
Location: Brasov... oarecum.
cum spuneam pe topicul in care se discuta achizitia alfei de catre vw: intr-o revista auto (parca ams) citeam un articol in care erau prezentate viitoarele modele skoda si se spunea acolo ca skoda va fi practic declasata, astfel incat sa poata fi mai aproape de concurenta gen dacia, si evident sa nu mai muste din felia vw. totodata, probabil ca au mirosit si ei oportunitatea de a vinde maselor si de a-si deschide noi piete, pana acum mai agreu accesibile. este vorba despre piete gen india, china, unde puterea de cumparare este redusa dar necesitatile de transport sunt in continua crestere. deci piete cu un mare potential.
pe de alta parte vw vaneaza cu disperare locul 1 in ceea ce priveste numarul de unitati vandute, declasand toyota, locul 1 momentan. in acelasi timp, un articol din revista car (editia romaneasca) abordeaza un articol exact pe aceasta tema. insa face precizarea ca grupul vw are mari probleme in ceea ce priveste costul manoperei, fiind cea mai scumpa din germania. daca nu ma insel, vw are cele mai multe fabrici in germania, spre deosebire de celelalte branduri care si-au dispersat fabricile prin europa dar si pe alte continente, unde mana de lucru e mai ieftina. in acest context este oarecum de inteles de ce golf 6 este de fapt golf 5, de ce noul passat este de fapt vechiul pasat.

prin prisma acestor fapte singura sansa pe care ar avea-o alfa in curtea vw, este sa imparta platforme cu celelalte modele ale grupului, schimbarile majore intamplandu-se la nivel de panouri ale caroseriei. ceea ce nu pare o solutie pe termen lung pentru alfa romeo

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 17 Feb 2011, 16:15 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
firestarter Quote:
Dany Quote:
Seat e singura marca din portofoliul VW care are probleme, asta si din cauza ca nu le-a iesit brand-uirea ca marca latina sportiva, in special din cauza ca in ochii multora asta inseamna Alfa. ... Daca nemtii sunt buni la ceva, atunci asta e brand management, si atat Bentley cat si Lambo au avut numai de castigat de pe urma preluarii de VW.

Da-mi te rog voie sa nu fiu de acord cu tine. Seat este o masina cu tehnologie 100% germana insa este produsa in Spania si incearca sa spuna lumii ca reprezinta emotia auto. Cumparatorii simt accentul geman in pronuntia cuvintelor "auto emocion". Mai mult decat atat, daca cineva este cumparator traditional de masini latine, va alege probabil un Fiat sau una din marcile frantuzesti in locul Seatului. Alfa Romeo pe platforma VW ar avea acelasi accent german in spatele cuvintelor "Cuore Sportivo" atunci cand Piech ar zambi lacom intr-o reclama in care ar cauta cumparatori pentru noua lui cutie cu bomboane. Produsele VW Group sunt 30% tehnologie si 70% marketing.

Pentru partea a doua, in care te referi la brand management. Pai tocmai recent, marii manageri ai VW erau cam ofticati pentru faptul ca modelele Skoda se amesteca cu cele VW atat prin gama de produse si nivelul de dotari cat si prin media de preturi care a devenit periculos de apropiata. Acum au o dilema. Fie fac Skoda mai ieftina doar ca nu i surade lui Piech sa dea din punga lui. Fie fac VW mai scump insa asta il apropie de Audi. Piech va zice... "si asa vindem in draci... sa le scumpim deci pe toate". Eu unul nu ma numar nici pe departe printre cei care urla isterizati "Seig Heil herr Piech" la orice plastic pus in plus si vandut ca noua generatie de model.

Deocamdata Alfa nu este o marca atat de ipocrita precum cele germane si sper sa ramana asa.

LE. Sa nu fiu totusi inteles ca mare fan al management-ului FIAT. As fi foarte fericit sa pot scapa o coaja de banana in drumul lui Marchione ;).
Nu pot aproba mai mult!!

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
PostPosted: 17 Feb 2011, 17:29 
Offline
User avatar

Joined: 19 Mar 2008, 11:33
Posts: 1755
Location: Brasov
firestarter Quote:
Produsele VW Group sunt 30% tehnologie si 70% marketing.
Haide Razvane sa n-o dam in aia cu strugurii acrisori :D ...Pana una alta sunt cateva capitole serioase la care produse VW, similare sau pe aceeasi linie de pret, nu au ce discuta cu preaiubita noastra Alfa Romeo.
Si chiar daca ar fi asa cum zici tu, ca sa ai bani de marketing trebuie sa vinzi, iar ca sa vinzi trebuie sa bagi bani in marketing, ceea ce nu este un lucru neaparat gresit in era deloc romantica pe care o parcurgem. Alfa nu este neaparat o marca mai onesta (come on, Marchione numai onest nu e), este o marca la care in cercul asta productie-marketing s-a ignorat un angrenaj, fie din lipsa de interes, fie din lipsa de profesionalism...Ori eu cred ca fix de asta are nevoie AR acum, de putin mai mult interes si putin mai mult profesionalism, incepand de la ce se produce efectiv si pana la felul in care este promovata. Si asta este ceea ce nemtii ar putea aduce in plus.
Mergand mai departe, crezi tu ca ar arunca VW o sapca de bani, daca ar fi sa cumpere AR, si apoi ar risca schimband radical fix latura care ii intereseaza mai mult, si anume partea exotico-sportiva, lasand in urma un core de fanatici de la care ar putea dezvolta promovarea marcii?

LE: posturile astea ar trebui mutate in topicul dedicat.


Top
   
PostPosted: 18 Feb 2011, 20:37 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
firestarter Quote:
Dany Quote:
Seat e singura marca din portofoliul VW care are probleme, asta si din cauza ca nu le-a iesit brand-uirea ca marca latina sportiva, in special din cauza ca in ochii multora asta inseamna Alfa. ... Daca nemtii sunt buni la ceva, atunci asta e brand management, si atat Bentley cat si Lambo au avut numai de castigat de pe urma preluarii de VW.

Da-mi te rog voie sa nu fiu de acord cu tine. Seat este o masina cu tehnologie 100% germana insa este produsa in Spania si incearca sa spuna lumii ca reprezinta emotia auto. Cumparatorii simt accentul geman in pronuntia cuvintelor "auto emocion". Mai mult decat atat, daca cineva este cumparator traditional de masini latine, va alege probabil un Fiat sau una din marcile frantuzesti in locul Seatului. Alfa Romeo pe platforma VW ar avea acelasi accent german in spatele cuvintelor "Cuore Sportivo" atunci cand Piech ar zambi lacom intr-o reclama in care ar cauta cumparatori pentru noua lui cutie cu bomboane. Produsele VW Group sunt 30% tehnologie si 70% marketing.
Iti dau voie sa nu fii de acord cu mine :D , gasesc gandirea critica a fi sanatoasa. La fel de bine permite-mi sa-ti spun ca opiniile tale nu sunt tocmai obiective, cu toate ca asta incerci sa pari. In pasajul de mai sus ai repetat in mai multe cuvinte exact ce am spus eu in pasajul citat.
Quote:
Pentru partea a doua, in care te referi la brand management. Pai tocmai recent, marii manageri ai VW erau cam ofticati pentru faptul ca modelele Skoda se amesteca cu cele VW atat prin gama de produse si nivelul de dotari cat si prin media de preturi care a devenit periculos de apropiata. Acum au o dilema. Fie fac Skoda mai ieftina doar ca nu i surade lui Piech sa dea din punga lui. Fie fac VW mai scump insa asta il apropie de Audi. Piech va zice... "si asa vindem in draci... sa le scumpim deci pe toate". Eu unul nu ma numar nici pe departe printre cei care urla isterizati "Seig Heil herr Piech" la orice plastic pus in plus si vandut ca noua generatie de model.

Deocamdata Alfa nu este o marca atat de ipocrita precum cele germane si sper sa ramana asa.

LE. Sa nu fiu totusi inteles ca mare fan al management-ului FIAT. As fi foarte fericit sa pot scapa o coaja de banana in drumul lui Marchione ;).
In primul rand cred ca ai o idee usor gresita legata de brand management. Skoda la fel ca si VW sunt marci care se adreseaza maselor, populare. Chiar daca VW se vrea a fi perceput un pic deasupra Skoda din punct de vedere al calitatii, trebuie sa recunosti ca isi impart o buna parte din cumparatorii tinta.
In disputa pe care o mentionezi VW nu are nimic de pierdut iar Skoda are numai de castigat. Global grupul iese tot in avantaj, iar cumüparatorul are de unde alege. Un anumit grad de competitie interna e in avantajul tuturor. Piech e de departe cel mai bun manager din industria auto, dovada fiind pozitia grupului. Ca nu iti plac produsele lor nu e nicio problema (doar suntem pe un forum Alfa), dar nu inteleg ce inseamna a numi una sau mai multe marci ipocrite? Hai sa avem un schimb de replici obiective.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2011, 11:28 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 12:06
Posts: 2128
Location: Brasov
Eu traiesc din branding si implicit din brand management. Cu asta ma ocup de peste 10 ani asa ca vorbesc in cunostinta de cauza. Totusi sa nu confundam strategia de brand cu cea de comunicare. Vw are campanii de advertising foarte frecvente, pentru toate marcile sale. Comunica intens pe oriunde poate iar rezultatele se vad in vanzari. Pe de alta parte, toate aceste costuri de comunicare se reflecta direct in costul de vanzare al masinilor motiv pentru care afirm inca o data ca ei vand mai putin tehnologie si mai mult marketing.

Revenind la brand management. Fiecare dintre marci are propria ei identitate care inseamna valori, atribute, personalitate si viziune. In faza in care acestea sunt definite in platforma de brand, sunt particulare fiecarei marci si au limbaje proprii acestora. Problema lor este tocmai faptul ca au pozitionat aceleasi produse spre aceiasi cumparatori. Alfa ar fi doar un alt ambalaj pentru acelasi pachet. Normal ca sunt subiectiv din moment ce vreau sa cumpar altceva decat strict poezii de marketing. Ipocrizia marcilor vw sta tocmai in faptul ca promoveaza valori diferite pentru fiecare dintre ele fara a avea insa si sustinerea unor tehnologii diferite aplicate produselor. La alfa inca nu este atat de evident acest lucru.

Vis a vis de obiectivitate, atata timp cat nu pot influenta deciziile lui Marchione si sunt un simplu consumator, mi se pare firesc sa emit opinii in acord cu ce imi doresc eu sa pot cumpara. Nu inseamna ca am intentia ca altii sa imi perceapa opiniile ca fiind referinte ale principiilor fiecaruia. Totusi, gasesc important sa argumentez ceea ce afirm. In spatele cuvintelor mele sta o buna cunoastere a istoriei marci alfa, o anume experienta de consumator al acestor masini si poate si faptul ca analizez si partile tehnice ale platformelor dupa ce am petrecut mult timp pe sub ele :) Nu in ultimul rand, dupa cum spuneam mai sus, am puterea de a emite opinii vis a vis de management-ul de brand pentru ca sunt implicat in aceasta industrie inca din 1997 ca director de creatie iar mai tarziu ca antreprenor in propria agentie de branding.

Ps. Discutia poate deveni interesanta insa acum scriu de pe telefon si ma cam incurca :)

_________________
Razvan Patrascu

-------------------------------------
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120 CP
Alfa Romeo GTV V6 3.2 270CP
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 101CP
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 16V QV 140CP
Ex. Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo 240CP


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2011, 01:19 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
firestarter Quote:
Vw are campanii de advertising foarte frecvente, pentru toate marcile sale. Comunica intens pe oriunde poate iar rezultatele se vad in vanzari. Pe de alta parte, toate aceste costuri de comunicare se reflecta direct in costul de vanzare al masinilor motiv pentru care afirm inca o data ca ei vand mai putin tehnologie si mai mult marketing.
De acord cu tine, VW vinde mai mult din cauza unui marketing bun, dar tocmai asta inseamna sa ai un brand puternic. Daca lucrezi in domeniu atunci realizezi asta. Ideea e ca pana la urma nu poti obtine un brand puternic fara suport, iar din punct de vedere al calitatii si fiabilitatii ei sunt standardul. Poate m-ai inteles gresit, nici eu nu vreau sa ajung sa conduc un VW cu emblema Alfa, insa as prefera ca Alfa sa supravietuiasca sub VW decat sa moara sub Fiat (the lesser of two evils). Iar in momentul de fata - chiar si cu lansarile recente - situatia nu e buna pentru Alfa.
Pana la urma Alfa are deja o imagine destul de puternica incat sa nu poate fi atat de usor vanduta ca "VW in haine de gala". Nu cred ca situatia ar putea fi comparata cu Seat sau Skoda care erau marci aproape necunoscute cand au fost preluate de VW.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2011, 14:15 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 12:06
Posts: 2128
Location: Brasov
In ultimile doua trimestre Alfa are vanzari in crestere pe toate pietele majore. Giulietta se incadeaza in target-ul de vanzari propus si chiar reuseste sa ia din clientii altor marci pe pietele europene. Standardul de fiabilitate este stabilit in fiecare an de modelele japoneze si nu de cele germane. Mai mult decat atat, modelele VW group din clasa medie nu se detaseaza radical de cele recente de la Alfa la acest capitol, nici macar in datele statistice ale nemtilor. Un bun barometru este gradul de depreciere al pretului de revanzare. Spre exemplu, o Alfa 159 cu km pana in 100k produsa dupa 2006, are preturi mai mari pe piata SH decat un Audi A4 echivalent. Oricum s-ar vorbi despre Alfa, incepand cu 159, Mito si Giulietta s-a cam terminat povestea cu fiabilitatea. Nu pentru ca ar fi radical mai bune cele ale Alfa cat pentru faptul ca nemtii au pierdut mult din calitate si astfel s-au echilibrat sistemele de referinta. Modelele anterioare de la Alfa (147, 156, GT) puteau intra in discutie insa acum ne referim la prezent si la viitor.

@Dany
Spuneai ca Alfa are o imagine indeajuns de puternica incat sa fie nevoie de mai mult decat schimbarea siglei unui model german pentru ca ea sa vanda bine. Pai tocmai asta este problema preluarii marcii de catre VW. Doar nu te astepti sa cumperi altceva decat un A4 cu alte panouri de caroserie? Decat sa supravietuiasca asa, mai bine ramane o amintire a istoriei auto. Alfa nu va evolua sub VW decat strict ca produs de marketing. Prefer sa cumpar peste un an sau doi o Alfa Giulia construita sub FIAT decat sa primeasca o generatie veche de platforma de la VW sub care sa fie vanduta inca vreo 8 ani. Seat Exeo este un exemplu perfect.

Inca ceva si inchei... daca Alfa trece la nemti, comunitatile fanilor vor fi populate doar de nostalgici. Spuneam si in posturile anterioare ca un model 100% nou dezvoltat de nemti pentru Alfa Romeo ar putea vedea showroom-urile abia dupa 2015. Pana atunci vor construi imagine ca sa poata vinde acelasi lucru cu o funda in plus. Nu vor putea renunta brusc la Mito, Giulietta si Giulia dupa ce cumpara marca pentru ca trebuie sa aiba produse pe piata. Ma intreb, cum ar arata o reclama la Giulietta sub VW? Ce ar promova ca sa o vanda mai bine decat reusea FIAT?
Un TDI in loc de un JTD? Un TFSI in loc de un TBI? Chiar se poate minti cineva atat de mult incat sa creada ca aceste tehnologii sunt chiar atat de diferite? Alfa este cu totul altceva acum decat erau Seat si Skoda la momentul preluarii lor. Oricat ar incerca cineva sa ma convinga, VW nu este nici pe departe o optiune mai buna decat FIAT. Ar putea fi, insa asta inseamna investitii facute de VW, mai mari decat cele facute pentru Audi. Trebuie sa conserve o piata a consumatorilor traditionali ai marcii si sa aduca altii noi. Asta inseamna sa reabiliteze majoritatea simbolurilor particulare acestei marci. Cine a fost la Milano la centenar sau macar la muzeu, intelege la ce ma refer. Nu cred ca VW are acum aceasta forta financiara astfel incat sa dea peste 2 miliarde eur pe marca si sa mai investeasca inca vreo doua zeci in modele noi, tehnologii, motorsport, fabrici si marketing. Suntem in continuare in recesiune iar orientul mijlociu e un butoi cu pulbere. Chiar daca se echilibreaza nivelul de trai, va exploda si mai mult pretul petrolului iar timpul necesar implementarii tehnologiilor alternative este prea scurt. Deci de ce ar risca VW capitalul asta pe Alfa in loc sa conserve pozitia pe care o detine cu celelalte marci?

Oricum, desi interesanta dezbaterea, o consider in continuare inutila pentru ca FIAT nu va renunta la Alfa. Daca cineva dintre voi chiar spera asta atunci ar fi cazul sa treaca deja la modelele germane daca asta isi doresc de la o masina.

_________________
Razvan Patrascu

-------------------------------------
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120 CP
Alfa Romeo GTV V6 3.2 270CP
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 101CP
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 16V QV 140CP
Ex. Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo 240CP


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2011, 15:24 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6688
Location: Brasov... oarecum.
nici eu nu cred ca vw are prea multi bani de investit acum in noi modele dedicate special pentru alfa. mai ales ca gama de produse a grupului este in plina expansiune, vizand noi nise/categori. deci banii se vor duce catre stabilizarea produselor, spre consolidarea pozitiilor.
pe de alta parte marchione a dovedit un caracter impevizibil, nu sti cum se suceste.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2011, 15:55 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
firestarter Quote:
In ultimile doua trimestre Alfa are vanzari in crestere pe toate pietele majore. Giulietta se incadeaza in target-ul de vanzari propus si chiar reuseste sa ia din clientii altor marci pe pietele europene.
Alfa are vanzari in crestere, dar nu suficient de mult - targetul Alfa era pe undeva pe la 400000 unitati pe an ca sa fie profitabila si inca vinde sub 200000. Sunt curios de unde ai tu informatiile legate de vanzarile pt. Giulietta, pentru ca mi se pare prematura o statistica de genul asta avand in vedere ca e lansata doar de juma de an. Nu e niciun dubiu ca Alfa a facut progrese mari in privinta calitatii si ca imaginea a fost clar inbunatatita.
In primul rand nu sunt de acord cu perceptia ta ca in cazul unei preluari de catre VW am vedea Audi-uri re-braduite. Mi s-ar parea absolut stupid ca VW sa cumpere Alfa doar pentru asta. Nu ar face decat concurenta interna, si aici au destula. Nu cred ca lucrurile stau atat de simplu. Eu cred ca VW ar folosi oportunitatea sa introduca o platforma RWD. Nici la VW, nici la Audi nu exista traditie pe RWD. Eu unul as vrea asta pe Alfa.
In al doilea rand vorbesti de pastrarea valorilor Alfa: Uite ca FIAT vrea sa construiasca Alfa pe platforme Chrysler (deja se vad rezultatele la Lancia). Deja V6-le Alfa s-a pierdut si nu vad un proiect de dezvoltare in directia asta de la FIAT. Ba mai mult o sa ia Pentastar-ul de unde altundeva decat de la Chrysler. Giulietta e aproape germana, 159 e grea. Ce valori pastreaza FIAT? Cu ce e asta mai bine decat o platforma VAG?

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2011, 16:10 
Offline
User avatar

Joined: 19 Mar 2008, 11:33
Posts: 1755
Location: Brasov
era o teorie foarte intersanta (scria cineva pe acest topic dar mi-e lene sa caut) cum ca in cazul in care VW ar prelua Alfa, ar impinge Audi catre Mercedes si ar pregati Alfa pentru o lupta misto pe piata vs bmw...


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2011, 16:47 
Offline
User avatar

Joined: 15 Nov 2009, 17:26
Posts: 921
Location: London
Pt RWD sunt din ce in ce mai multe zvonuri ca Giulia sau 168 o sa beneficieze de asa ceva. O sa fie platforma de chrysler dar am incredere ca o sa o modifice italienii astfel incat sa mai beneficiem si de putinul spirit de Alfa Romeo care a mai ramas.

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 Jtd 115 cp


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2011, 19:19 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 12:06
Posts: 2128
Location: Brasov
Dany Quote:
Sunt curios de unde ai tu informatiile legate de vanzarile pt. Giulietta, pentru ca mi se pare prematura o statistica de genul asta avand in vedere ca e lansata doar de juma de an.
Fiecare producator auto isi publica datele financiare la fiecare trimestru. Informatiile despre vanzarile obtinute pe piata de catre Giulietta in 2010 le gasesti pe net. Mai mult decat atat, italiaspeed.com publica aceste date lunar. Giulietta a avut anul trecut target-ul de 40 000 unitati si a reusit sa vanda 39 800.
Dany Quote:
In primul rand nu sunt de acord cu perceptia ta ca in cazul unei preluari de catre VW am vedea Audi-uri re-braduite. Mi s-ar parea absolut stupid ca VW sa cumpere Alfa doar pentru asta. Nu ar face decat concurenta interna, si aici au destula. Nu cred ca lucrurile stau atat de simplu. Eu cred ca VW ar folosi oportunitatea sa introduca o platforma RWD. Nici la VW, nici la Audi nu exista traditie pe RWD. Eu unul as vrea asta pe Alfa.
Am argumentat mai sus de ce nu cred ca exista nici cea mai mica sansa sa vezi o Alfa contruita de VW pe o platforma dedicata ei. Ar fi o mare stupizenie oricum sa faca asa ceva din moment ce vorbim de un producator generalist. Daca speri la o alfa cu RWD produsa de nemti atunci ai ales nazistul gresit. Doar BMW sau Mercedes ar fi capabil sa faca asta insa ei nu afiseaza vanitatea lui Piech de a deveni liderii lumii.
Dany Quote:
In al doilea rand vorbesti de pastrarea valorilor Alfa: Uite ca FIAT vrea sa construiasca Alfa pe platforme Chrysler (deja se vad rezultatele la Lancia). Deja V6-le Alfa s-a pierdut si nu vad un proiect de dezvoltare in directia asta de la FIAT. Ba mai mult o sa ia Pentastar-ul de unde altundeva decat de la Chrysler. Giulietta e aproape germana, 159 e grea. Ce valori pastreaza FIAT? Cu ce e asta mai bine decat o platforma VAG?
Am specificat de fiecare data ca nu sunt un fan al celor de la FIAT. Mai mult decat atat, am sustinut si in alte discutii ca Alfa a disparut odata cu renuntarea la V6 Arese. Cu toate astea, Marchione este un angajat. E o mare diferenta intre ce are de facut Marchione pentru FIAT-Chrysler si ce i da voie sa faca atat familia Agneli cat si sindicatele, actionarii si guvernul italiei. O Alfa construita pe o platforma Chrysler este un compromis mai putin dureros decat vanzarea ei catre nemti. In fond, Chrysler este un Mercedes iar dupa cum spunea si Thenuts, italienii se descurca bine sa mixeze tehnologiile. Este firesc sa existe o perioada de tranzitie in acesti ani, necesari omogenizarii platformelor celor doua grupuri. Inainte sa apara Giulietta se arunca cu noroi in platforma C si se sustinea ca nu va fi decat un Bravo cu alt design. Din fericire realitatea este alta si o confirma atat vanzarile cat si felul in care este primita de catre media. Nu cred ca se poate pune problema sa vedem la Alfa ceva asemanator cu ce pateste Lancia acum. Pentru Lancia putea fi si mai rau decat acum. Pe de alta parte, chiar cred ca e bine sa aduca 300C-ul sub Lancia in Europa pentru ca sub numele Chrysler a fost pana acum cel mai de succes model american pe aceste piete. Probabil vom vedea modele distincte ca design in viitor la Lancia fata de Chrysler insa cu siguranta vor imparti platformele cu Alfa si cu Maserati. Italienii si americanii pot dezvolta impreuna platforma mai performante decat cele ale nemtilor si au resurse industriale superioare acestora. Le mai trebuie insa bani iar asta o pot rezolva doar daca isi joaca eficient cartile pe care le au in mana. Marchione este cu siguranta bun la treaba asta. Este singurul lucru la care e de fapt bun. Dupa ce rezolva partea contabila o sa urmeze probabil un alt CEO, cu viziune si ambitii. Am mai vazut de-a lungul istoriei tehnologie germana care viza cucerirea planetei si au pierdut. Eu mizez pe Fiat Chrysler si cred ca vom vedea lucruri bune de la ei in urmatorii ani. Cele doua grupuri au in spate o istorie la care nici nu pot visa nemtii iar pe de alta parte vorbim chiar de tari ale caro economii depind de produsele acestor colosi. Cel putin Italia este dependenta financiar de FIAT.

_________________
Razvan Patrascu

-------------------------------------
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120 CP
Alfa Romeo GTV V6 3.2 270CP
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 101CP
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 16V QV 140CP
Ex. Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo 240CP


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2011, 21:56 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
3.5 Pentastar nu e deloc rau, cu ceva de cunostinte de la AR se duce si mai sus. Mai sint unele idei, cum ca VAG ar vrea neaparat sa puna ghearele pe Multiair, sa mai sara niste ani de R&D.


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2011, 23:14 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
firestarter Quote:
Am argumentat mai sus de ce nu cred ca exista nici cea mai mica sansa sa vezi o Alfa contruita de VW pe o platforma dedicata ei. Ar fi o mare stupizenie oricum sa faca asa ceva din moment ce vorbim de un producator generalist. Daca speri la o alfa cu RWD produsa de nemti atunci ai ales nazistul gresit. Doar BMW sau Mercedes ar fi capabil sa faca asta insa ei nu afiseaza vanitatea lui Piech de a deveni liderii lumii.
Nu uita ca VAG are vaste resurse financiare. In plus nu uita ca Bentley si Lambo au platforme RWD, deci know-how in VAG exista.
firestarter Quote:
O Alfa construita pe o platforma Chrysler este un compromis mai putin dureros decat vanzarea ei catre nemti
Vorba americanului, aici "we have to agree to disagree". De unde pana unde Chrysler e Mercedes? Crezi ca o platforma de E-klasse veche de doua generatii poate fi refolosita si vanduta sub Alfa?
firestarter Quote:
Italienii si americanii pot dezvolta impreuna platforma mai performante decat cele ale nemtilor si au resurse industriale superioare acestora.
Dovada ca... Chrysler pana nu de mult era in kkt pana la gat. Cat despre resursele industriale ma faci sa rad.
IRBabuin Quote:
Mai sint unele idei, cum ca VAG ar vrea neaparat sa puna ghearele pe Multiair, sa mai sara niste ani de R&D.
Sunt convins ca asta e unul din motivele majore.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2011, 23:17 
Offline
User avatar

Joined: 15 Nov 2009, 17:26
Posts: 921
Location: London
IRBabuin Quote:
3.5 Pentastar nu e deloc rau, cu ceva de cunostinte de la AR se duce si mai sus. Mai sint unele idei, cum ca VAG ar vrea neaparat sa puna ghearele pe Multiair, sa mai sara niste ani de R&D.
Astept sa vedem intradevar Pentastarul cu Multijet si Multiair pe el. Cred ca ar fi mai mult decat interesant. Ideile alea cum ca VAG vrea multiair-ul am citit si eu pe net. Postase cineva pe forum la autocar.co.uk sau ceva de genu cum ca honda vor sa cumpere licenta pt multiair ?

Btw: Iti dai seama ca daca ii zici unui TDI fan ca VAG vrea sa cumpere tehnologie de la italieni rade de tine nu ?

Edit:
Dany Quote:
Vorba americanului, aici "we have to agree to disagree". De unde pana unde Chrysler e Mercedes? Crezi ca o platforma de E-klasse veche de doua generatii poate fi refolosita si vanduta sub Alfa?
Nu te supara....dar tu prima data lauzi VW care recaroseaza in draci....si poi critici Fiat-Chrysler.

La fel cum VW au recarosat atatea masini ( ex Seat Exeo) si au facut din rahat bici....de ce aici o platforma de mercedes fie ea de "2 generatii" modificata de italieni nu ar face fata? Italienii au aratat ca pot face dintr-un fiat alfa romeo. Dintr-un mercedes vechi cred ca ar face o alfa noua. Bineinteles asta in prima faza...pana e faza de tranzitie, dupa care sper ca o sa se repuna pe picioare si o sa faca o platforma in-house care cu siguranta o sa fie in top. Si sigur o sa fie RWD.

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 Jtd 115 cp


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2011, 00:25 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Daca nu pe de-antregul, Alfa trece bucatica cu bucatica la VW: Designerul Mito lucreaza acum pentru Seat.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2011, 00:59 
Offline
User avatar

Joined: 06 May 2007, 14:11
Posts: 684
Car: Alfa Romeo 156
Location: IASI
Seat Cordoba si Ibiza 2002 au imprumutat din 156 si 147 dar Alfa Romeo inca era si sper ca este a italienilor :?

Foarte interesante parerile si argumentele tuturor :D
Este si imbucurator, deoarece tot ce gasesti in acest topic (si in topicurile cu acelasi subiect de pe alte forumuri) demonstreaza ca Alfa Romeo nu o sa moara niciodata chiar daca o sa fie si 30 de ani in agonie.

Astept ceea ce asteapta majoritatea alfistilor din lumea intreaga si cred ca e mai bine in agonie decat sub ocupatie.

_________________
156 1.6TS 120CP
"Senza cuore saremmo solo macchine"


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2011, 01:52 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Designer-ul ala isi merita soarta, sa lucreze la unii care traiesc in stil trendy/gay si fac masini in acelasi stil. Da Silva e marea pierdere, if you ask me, iar la Audi s-a plafonat sau a fost plafonat.


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2011, 02:32 
Offline
User avatar

Joined: 15 Nov 2009, 17:26
Posts: 921
Location: London
Alexandrus Quote:
Designer-ul ala isi merita soarta, sa lucreze la unii care traiesc in stil trendy/gay si fac masini in acelasi stil. Da Silva e marea pierdere, if you ask me, iar la Audi s-a plafonat sau a fost plafonat.
Nu cred ca s-a plafonat ci a fost plafonat. Banuiesc ca vor sa mearga in continuare pe linia de design clasica si "teutona" if ya know what i mean.

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 Jtd 115 cp


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2011, 11:57 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
Pentru cultura mea generala: este acelasi Da Silva designerul lui 159/Brera?
Daca da, plecarea lui se simte din plin.

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2011, 12:04 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
Nu

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2011, 12:07 
Offline

Joined: 20 Feb 2009, 18:28
Posts: 1712
Location: Galati
lucianm Quote:
Pentru cultura mea generala: este acelasi Da Silva designerul lui 159/Brera?
Designerul pentru 159 isi are numele inscris pe aripile fata ale masinii in cauza... :wink:

_________________
ex 159 SW 1750 TBI ti


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2011, 12:08 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
Corect...

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2011, 12:57 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
firestarter... sunt atatea lucruri aiurea pe care le scrii ca nu stiu de unde sa incep...

-faptul ca nu sunt drumuri in Ro, nu inseamna ca masinile peste 200CP sunt un moft decat in Ro.
-am intels ca lucrezi in marketing, branding, chiar nu are rost sa o repeti
-Chrysler e Mercedes? Da... si Sang Yong este Mercedes
-Fiat & Chrysler au istorie... din pacate in ultimile decenii fac 90% pocnitori.
firestarter Quote:
Cine isi doreste cu adevarat ca Alfa sa treaca la VW, mai mult ca sigur ar fi mai multumit sa conduca orice model din grupul german si atunci nu vad de ce comenteaza pe un forum al fanilor marcii italiene.
Ma mir ca nu ai zis direct : cocalari de Vitan. :uhuh:

Daca A4 ala de care ziceai este mai ieftin ca 159 exista cam 3 motive pe care le pot enumera acum:
1. Toti stim, 159 arata foarte bine
2. A4 facelift (~2004-~2008) ala este urat ca porcu.
2. deja s-a facut trecerea la noua generatie de A4. La 159 nu.

Exceo in sus, Exceo in jos. Da, este A4 de acum 5 ani, este mai urat decat prevede legea. Dar sa vedem ce face FIAT. 159 e tanc sport fara motorizari de top (oricum nimeni nu cumpara motor peste 120CP si drumurile in Romania sunt proaste, nu?). Giulitta arata binisor daca o compari cu Golf, Kia, seria 1, dar pentru o Alfa e cam banala, iar pana la urma e un Bravo cu spoilere sport si leduri. Si cu tractiune fata... sportiva de ea :censored:

Atentie urmeaza imagini dureroase si obscene
Sa (re)vedem ce face Fiat din Lancia:
Attachment:
2011-The-New-Lancia-Thema-Chrysler-300s-European-Alter-Ego-Officially-Revealed.jpg
2011-The-New-Lancia-Thema-Chrysler-300s-European-Alter-Ego-Officially-Revealed.jpg [ 44.15 KiB | Viewed 1656 times ]
Attachment:
Lancia-Grand-Voyager.jpg
Lancia-Grand-Voyager.jpg [ 67.12 KiB | Viewed 1656 times ]
Deci au luat masina gata facuta de niste americani cu experienta si au schimbat emblema. Voila: noile modele Lancia. Cum sa cumperi o masina care nici macar nu incearca sa ascunda ca nu e Lancia. Cumparati Chrysler cu alta emblema pentru ca... Lancia are istorie...

Sa mai adaugam ca Centro Stile e istorie (ca in propozitia: Centro Stile nu mai exista). Sa mai adaugam ca muzeul Alfa Romeo va deveni istorie (ca in propozitia: muzeul Alfa Romeo va fi desfiintat). Sa mai adaugam ca Fiat & Alfa Romeo nu au miscat un deget la Centenar.

Heil Fiat!

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2011, 13:51 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Sectiunea asta da cu adevarat valoare spuselor tale:

iar pana la urma e un Bravo cu spoilere sport si leduri.

In plus te iei de om degeaba, a fost chiar neutru in declaratie. In plus nu e nimeni fan management FIat pe aici.

Propun incheierea topicului pina la ceva anunturi oficiale, pentru ca nu aduce nimic constructiv, eventual incepem sa ne flegmam intre noi pe motive adiacente si nu cred ca e vreunu aici cu putere de decizie la Fiat.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 507 posts ]  Go to page Previous 15 6 7 8 921 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited