Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Vehicule electrice
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=27658
Page 53 of 53

Author:  dand [ 23 May 2024, 14:04 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Si eu cred ca e doar o ajustare la realitate. Merc se gandeau initial ca vor produce numai EV din 2030, entuziasmul s-a domolit deja de anul trecut parca au anuntat ca vor produce ICE-uri dupa aceasta data. In contextul asta, noua platforma ptr SUV-urile mari EQE/EQS in 2028 nu-si mai gasea rostul.

Intr-o nota legata de Merc, daca primul EQC a fost fara probleme si subiectiv l-am indragit ca pe o Alfa:), asta nou n-a asteptat nici macar o saptamana sa dea prima eroare. L-am primit luni (pe 13:), am mers la supermarket vineri, iar duminica, ptr ca s-a incalzit afara, am plecat 70mile la mare, la Portsmouth. Cand am ajuns, am fost intampinat de cel mai intalnit si raportat mesaj de eroare la gama EQ, Top Up Coolant, See Owner’s Manual. Care inseamna sa contactezi cel mai apropiat dealer ptr ca nu mai ai antigel si daca continui sa mergi, masina va intra in ‘limp mode’ ptr ca senzorii vor crede ca prajesti motorul/bateria. M-am uitat sub capota si intr-adevar lichidul rozaliu era sub nivel, ca asa se consuma antigelul vara:) spre deosebire de EQ-urile celelalte, la EQC e un design foarte ciudat la vasele de coolant, sunt doua intr-o parte si alta ce comunica printr-o teava transversala.
Attachment:
180E3CA2-20BC-461F-BA6F-22DF5DE0FF42.jpeg
180E3CA2-20BC-461F-BA6F-22DF5DE0FF42.jpeg [ 372.67 KiB | Viewed 3710 times ]
Problema a fost remediata rapid luni, si aici Merc e un exemplu de urmat parerea mea, daca erorile nu prea ai intotdeauna cum sa le eviti, shit always happens, modul cum reactionezi la ele face diferenta. Am sunat luni dimineata la hotlineul MB, m-a redirectionat la dealerul din Portsmouth, care mi-au zis sa nu vin cu masina, trimit ei pe cineva rapid sa se uite. In mai putin de o ora a venit un baiat, s-a uitat si a schimbat capacul de la recipientul din stanga cu unul rosu, eroarea s-a dus. Cum zice Yux, rosu e culoarea ce face diferenta:), aparent capacul rosu permite o eliberare a presiunii din vas si lichidul de racire sta tot timpul la nivel in ambele recipiente, cu capacul negru se transfera in vasul din dreapta si atunci senzorul de nivel crede ca esti sub nivel.

Author:  dand [ 03 Jun 2024, 13:04 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Apropo de Citroen Ami, in Londra au inceput sa se inmulteasca Microlino-urile. O caracterizare putin rautacioasa ar fi un fel de scooter acoperit si cu 4 roti, ca tot 14 cai putere au. Dar pot vedea sensul lor in orase pe distante mici, genul de mers la servici.
Un mare avantaj e ca pot parca transversal:)

Attachments:
EC2829AB-B993-46D1-925C-D619A1CA7DF1.jpeg
EC2829AB-B993-46D1-925C-D619A1CA7DF1.jpeg [ 532.85 KiB | Viewed 3503 times ]
FD2C87BF-1BCA-465E-8CBC-59AC2BCBCED9.jpeg
FD2C87BF-1BCA-465E-8CBC-59AC2BCBCED9.jpeg [ 465.44 KiB | Viewed 3503 times ]

Author:  yux_mm [ 10 Jun 2024, 01:21 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

https://youtu.be/qeNR8YJCekQ?si=WzJWG6DuKMiMwHTS

M-am entuziasmat ca un copil la ciocolata.
Apoi am resimtit prima tradare in dragoste cand am aflat pretul...

Author:  valerica [ 10 Jun 2024, 12:37 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Masina din plastic este prezenta si pe străzile din București

Attachments:
_20240610_123542.JPG
_20240610_123542.JPG [ 711.94 KiB | Viewed 3382 times ]

Author:  yux_mm [ 10 Jun 2024, 13:22 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Se aproba :D

Author:  centurion [ 12 Jun 2024, 10:45 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Rezultatul alegerilor europarlamentare are si lucruri bune. Referitor la Green Deal si interzicerea motoarelor termice (adica cele cu emisii de CO2>0), pare ca vor fi discutii in curand in parlamentul european. Sa vedem ce se va schimba.
The ban was a “mistake,” promising the party would discuss rolling it back in “upcoming days.”


https://www.politico.eu/article/europea ... l-warming/

Author:  goldfinger [ 13 Jun 2024, 14:57 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

https://www.reuters.com/breakingviews/c ... 024-06-12/

Au bagat si taxe vamale. Niste idioti.
Culmea, ev sunt taxate extra, ice si hybridele nu. Parca li se pusera astupus, acum vor sa le omoare aiurea. Astia ai nostrii, politicienii, sunt la extreme, trebuie descantati, e ceva gresit cu ei. :mrgreen:
Attachment:
20240613_150404.jpg
20240613_150404.jpg [ 314.44 KiB | Viewed 3272 times ]
Nemtii au un pct de vedere care mie imi place: e cu 2 taisuri. Trebuia lasata piata libera, o sa ne coste masura asta de ne va ustura pe piste tot. Am infrant, i-am batut de ne-am :censored: pe noi :lol: :lol:

Author:  yux_mm [ 14 Jun 2024, 11:02 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

De pe Euronews:

These tariffs are pending the conclusion of talks with the Chinese authorities, but are likely to come into effect from 4 July. The duties are expected to be more or less of the same amount as the current government subsidies that China is believed to be offering these automakers.

https://www.euronews.com/business/2024/ ... ev-tariffs

Cumva are sens, sa nivelezi pozitiile, sa oferi sanse egale.
Mno, vedem acum cum evolueaza.

Author:  goldfinger [ 14 Jun 2024, 12:20 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Are sens, atata sa nu isi doreasca sa faca si ei nivelare. Pot incepe cu bateriile ( :money: ), sa ramanem pe subiect.

Vedem ce iese. Trebuie totusi mentionat ca si noi am facut cativa saci de bani cu auto la ei. Si a fost bine, pace, fericire si implinire atunci. E de tinut minte si asta.

Author:  yux_mm [ 14 Jun 2024, 14:38 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Da, la baterii si/sau materii prime pentru ele, plus alte componenete electronice manufacturate in China, cam la asta ma gandeam si eu. Ca asta ar ridica pretul unitatilor produse in UE iar diferenta de pret s-ar mentine in aproximativ aceleasi limite ca si acum.
Marii pierzatori aici vor fi, cum ai mentionat mai sus, noi, clientul final. Oricum o dai, tot prost iesim :lol:

Author:  goldfinger [ 19 Jul 2024, 16:26 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

https://www.ft.com/content/ca0def39-06a ... ae2905d2eb
Chinese electric vehicles are more of an opportunity than a threat

Am tot spus asta pana m-am plictisit, astia sunt partenerii de care s-ar putea sa avem nevoie. Pana la a deveni dușmani.

Si totusi tine si de noi, cum intretinem relatia, ca iubirea e un joc in 2. Sau mai mulți, deeeh, care/cum poate :lol: :naughty:

Author:  dand [ 23 Jul 2024, 10:59 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Am ajuns la 1500 mile, cu ocazia unei minivacante in Normandia (stat in Honfleur dar cu drumuri zilnice in Caen, Deauville, Rouen, Falaise, Bayeux), EQC-ul nou nu a mai cauzat nici un moment neprevazut precum cel din primul voiaj.
Ocazie cu care mi-am consolidat opiniile despre condusul cu un EV pe partea franceza:
- infrastructura EV e superba, desi de data asta am evitat autostrazile intrucat si cele nationale sunt foarte bune si gratis, incarcatoare sunt disponibile cam pe oriunde. Practic orice loc vizitat, fie ca e castel, plaja sau muzeu a avut cel putin un incarcator de 22kWh, deci masina nu a stat niciodata degeaba in parcare.
- Tesla Supercharges rule. Si in Franta sunt mai ieftine decat Total et comp, chiar daca discrepantele nu sunt atat de mari ca in UK, unde BP&Shell au preturi duble.
- rata de adoptie a EV-urilor in FR pare una foarte mica, fara exagerare cred ca am vazut in toate cele 3 calatorii de pana acum mai putine EV-uri decat vad parcate pe strazile din jur in Londra. Probabil si de asta infrastructura e si mai remarcabila, ptr ca mereu am fost singur la incarcare (exceptand superchargerele unde am mai dat din cand in cand peste o Tesla sau un VV ID4 cu numere de Belgia). Singurele EV-uri omniprezente sunt Ami-urile, probabil e vreo chestie de Mobility.

Author:  nesquick [ 23 Jul 2024, 11:54 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Salut,
Ce autonomie ai avut la EQC pe drumurile naționale?

Nu ma pricep foarte bine... dar la 22kWh, daca ai o baterie de 66kW spre exemplu, in maxim 3 ore este full?

Author:  dand [ 23 Jul 2024, 13:50 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

EQC-ul nou nu pare sa treaca pragul de 220 mile autonomie (aprox 350km), cel care l-am avut inainte avea 250 mile vara (aprox 400km). Bateria e identica (85kW), stilul de condus la fel, singura diferenta sunt rotile (20 toli fata de 19 cel anterior), nu stiu insa daca asta e o explicatie viabila. Nu am remarcat o diferenta de luat in seama intre mersul pe soselele nationale vs autostrada, intrucat si pe autostrada viteza maxima e 130 si pana la viteza aia diferentele nu sunt semnificative. Mai ales mergand cu cruise control si punand viteza max la 130kmh, fara cruiser consumul e putin o idee mai mare.

Incarcarea la 22kwh e statistica numai, in realitate maximul e 11kWh ptr marea majoritate a EV-urilor. Foarte putine pot incarca la 22kWh (doar Model X si S la Tesla, si cateva din astea noi de la la BMW iX1 si Merc EQE insa doar variantele prevazute cu adaptor de 22kWh, care vin oricum mai scumpe). Plus si daca ai un EV care e echipat sa incarce la 22, daca statia (care are 2 mufe) e utilizata si de un alt EV, atunci tot la 11 incarca. Cele de 22 sunt utile la servici (unde stai mult oricum pana ai facut un full charge) sau unde opresti sa vizitezi ceva/sa mananci dar doar in ideea ca masina sa nu stea degeaba si sa recuperezi o parte din ce ai consumat cu drumul respectiv. Altfel la drum lung, doar statiile rapide de 100+ sunt solutia. La EQC oricum nu incarca la mai mult de 100 si ceva indiferent de cat poate statia rapida/ultrarapida, deci cele de 250/300 spre exemplu sunt la fel de utile precum cele de 100/150. La Superchargere, incarc de la 30 la 80-90% cam in 40 de minute, la cele de 22 o incarcare de la 20-25% pana la 100% (cum fac de obicei la servici) ia 6 ore si ceva (8am-2 sau 2.30pm).

Ce e misto la Tesla Superchargers e ca ai costul incarcarii in timp real cu TVA cu tot, what you see is what you pay. La restul vezi cat ai incarcat si costul publicat, dar costul real e doar pe factura la sfarsitul lunii sau vizibil dupa cateva zile in App-ul Mercedes sau Chargemap. Marea majoritate a incarcatoarelor nu afiseaza costul cu TVA, ceea ce o o magarie (pe langa faptul ca mi se pare greu justificabil ca Tesla sa fie capabili sa vanda la un pret, iar marii producatori gen BP, Shell etc sa iti dea la pret dublu).
Chargemap e un card foarte bun de folosit in Franta, costa 20 de EURO cardul in sine dar face banii ptr ca poate accesa toate chargerele si la costuri mai mici, chiar si chestiile exotice (care numai in Franta le puteai gasi) care au o portita care se deschide/inchide securizand mufa.

Design frantuzesc:)
Attachment:
mobisdec-pont-l-eveque_82453.jpeg
mobisdec-pont-l-eveque_82453.jpeg [ 154.77 KiB | Viewed 2507 times ]
Chestia e ca portita nu se deschide instant, dureaza vreo 2-3 minute si daca in timpul asta dai cu cardul si in cealalta parte exista situatia in care statia inregistreaza ca tu folosesti ambele prize. Am patit asta la prima statie de genul asta pe care am folosit-o si am vazut 55EUR idle usage ptr 2 zile:) Noroc ca cei de la Chargemap au fost foarte expeditivi, si au scos charge-ul respectiv in termen de 24 de ore de dupa ce i-am sunat sa le reclam. Insa teoretic altcineva poate sa incarce pe cardul tau daca usita aia e deschisa.

Author:  dand [ 24 Jul 2024, 13:27 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Momentul in care realizezi ca de acum incolo vor fi din ce in ce mai putine avantaje (sau deloc) ptr 'electrice'.

Greener parking permits
From 3 June 2024 there will no longer be an option to apply for a ‘greener’ parking permit.
This change is being made following a review of all parking charges in the borough. Given the increasing number of these vehicles now in use in the borough that qualify for this permit, it has been considered appropriate that these permits be discontinued and that the same parking permit prices should apply to all vehicle types.

De la consiliul local, in loc de £70 cat ma asteptam sa platesc din nou ptr un permis anual de parcare, am sarit la £205. De la anul se scoate si congestion charge discount ptr EVs si ala o sa usture si mai rau (ca e 15 pe zi parca daca nu mai mult, de la gratis cat e acum ptr electrice). Si avand in vedere si preturile din ce in ce mai piperate la programul ala de Salary Sacrifice, cred ca se poate concluziona ca in UK, Early Adoption ptr EV e cam gata.

Author:  goldfinger [ 24 Jul 2024, 13:55 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Efecte similare si pe la noi, oarecum. Incentive-ul a scazut la jumatate (10k in trecut. Acum 5k), piata de ev are o evolutie in consecinta.

In schimb noi (unele orase, e drept) avem parcare moka. Inca. Ceea ce nu e putin deloc , pt cine intelege.

Author:  dand [ 02 Aug 2024, 19:16 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Desi anuntat de Tesla acum vreo 5 ani, primul roadster electric vine de la MG. Cu Lambo doors, hihi:)
https://youtu.be/JYf6lRiKAyE?si=1WsK79NZ3xvf3qc5

Urmeaza Boxterul electric de la Porsche, care banuiesc ca se va tine altfel pe sosea.

Author:  ALXege [ 05 Aug 2024, 00:12 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Presupun ca n-ai vrut sa ne dai o reclama la AVIS :)
Stiu ca e o chinezarie, dar e tare interesant MG-ul ala!

Author:  dand [ 05 Aug 2024, 09:34 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Hmmm foarte ciudat, asta e linkul bun:
https://youtu.be/olcjaZYaUvY?si=yNBBCRPbAi-MljhE

Author:  yux_mm [ 12 Aug 2024, 08:11 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Pam, pam?!

https://p.dw.com/p/4jKme

Author:  goldfinger [ 16 Aug 2024, 12:08 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

https://www.cnbc.com/2024/08/16/replaci ... odmac.html

Replacing China in copper supply chain is ‘unfeasible,’ warns WoodMac, as the West seeks shift

Author:  Godzzi [ 23 Aug 2024, 08:43 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Nu am mai scris pe aici de foarte mult timp. Unii ar spune ca am imbatranit de tot si nu mai stiu ce inseamna sa deschizi o capota (partial adevarat).
In ultimii ani, am condus Nissan-ul Leaf in 95% la timp, iar in concedii sau drumuri mai lungi de 300km/zi am folosit un Seat Leon TDI 2016. Seat-ul a ajuns la propriu sa rugineasca pe dedesupt (fix asta mi-au zis cand m-am dus sa-i fac geometria acum 2 luni) si abia daca mai facea 2-3 mii de km pe an. In schimb, Leaf-ul merge zilnic fara nicio pauza si fara sa sa riposteze in vreun fel. In ultimii 2 ani am medie anuala de aproximativ 20k km cu leaf-ul si asta doar in Bucuresti pentru treburile zilnice (cumparaturi, gradinita/scoala, si alte nevoi random) + cateva drumuri pe la tara care e la 60km de Bucuresti.
De la inceputul anului am inceput sa ma gandesc la o noua masina, si acea masina sa fie tot EV, dar sa impace cumva si nevoia drumurilor mai lungi si sa renunt de tot la ICE. Visul ideal ar fi un EV cu baterie mare + o Mazda Miata NC care sa fie masina de urgente (cand EV-ul e plecat de acasa), fun car, project car.
Prin martie, dupa ce a intrat bonusul de la munca, am inceput sa urmaresc masini la licitatii. Dupa lungi cautari care ar fi masina cu pretul cel mai avantajos si totusi cu baterie maricica + range decent, Hyundai Kona aparea pe toate cautarile. Niciodata nu mi-a palcut cum arata si nici marimea ei nu satisface confortabil o familie de 4 persoane asa ca am inceput sa ma uit la "sora" ei si anume Kia E-niro. Baterie de 64kwh, range de 400-500km, dotari din plin, arata cat de cat decent a masina asa ca m-am axact cu cautarile pe acest model.
Am tot urmarit cateva luni bune sa observ care e pretul la care se vinde acest model insa nu reuseam deloc sa imi foe alocata o masina castigata la licitatii (Roman zgarcit care vrea chilipir).
La inceput de Iulie am plecat in Grecia, si cat eram acolo, satul de atatea refuzuri (cred ca pierdusem cam 10 masini), imi vine ideea sa imi fac conturi mai multe platforme de licitatii, si atunci descopar ca vanzatorii posteaza aceeasi masina pe mai multe platforme, si cel mai probabil vand masina acolo unde primesc oferta cea mai mare. Dupa vreo 3 zile de urmarit pun ochii pe o masina si reusesc sa o castig si sa-mi fie alocata.
Nu are rost sa va plictisesc cu tot procesul de plata, transport, acte etc. Ieri am reusit sa ii fac numere rosii si sa o scot la plimbare. Chiar a fost o coincidenta ca m-am intalnit cu colegul @VLZZ care e vecin de comuna cu mine.
Masina este foarte faina, si inca o descopar, insa ma astept sa fac multe drumuri cu ea. Culoarea, e un fel de Rosso Competizzione asa cum am avut pe Giulietta acum foarte multi ani. Zic ca e un fel, deoarece e mult mai domol acel pigment care face sa-ti sara in ochi.

Spuneam ca e partial adevarat ca nu am mai ridicat capota. La leaf in 3 ani de zile, am schimbat doar un singur filtru de polen, dar de 1 luna mesteresc zilnic la o Insignia sa o aduc la linia de plutire (m-am trezit cu ea dupa ce am vandut Leon-ul la intoarcerea din Grecia).
Vreau sa zic ca aceasta Insignia imi aduce mult aminte de Alfa GT, si anume cat ajunsesem sa o indragesc si sa muncesc sub capota ei. E o masina foarte faina aceasta Insignia care e foarte sub-apreciata si la fel ca multe Alfe, are cateva puncte cheie care trebuie monitorizate, ca altfel ajunge sa fie dauna totala :)

Attachments:
fae62ec29bad4e4640d99b59e3824433.jpg
fae62ec29bad4e4640d99b59e3824433.jpg [ 88.12 KiB | Viewed 687 times ]
20240823_083853.jpg
20240823_083853.jpg [ 5.73 MiB | Viewed 687 times ]
20240823_083956.jpg
20240823_083956.jpg [ 6.15 MiB | Viewed 687 times ]

Author:  valerica [ 24 Aug 2024, 12:05 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

20k km medie anuala in Bucuresti, mi se pare ireal, tu iti petreci timpul intr-o cusca de metal in fiecare zi. Si culmea o mai spui si cu mandrie.

Author:  Godzzi [ 26 Aug 2024, 12:04 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Nu e nicio mandrie sa stai in masina. E o mandrie sa stai cat mai confortabil atunci cand nu ai de ales.

Author:  nesquick [ 26 Aug 2024, 18:36 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Sa te misti zi de zi cu masina intr-un oraș aglomerat, devine pe zi ce trece mai chinuitor... tot ce poți face este sa-ti sporesti propriul confort... in rest nervi de oțel :)

Page 53 of 53 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/