Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Brera 2.4 Automata https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=27250 |
Page 6 of 8 |
Author: | yux_mm [ 11 May 2020, 17:13 ] |
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata |
Dane, fara sa vreau sa te jignesc, dar ti-ai cautat-o cu lumanarea. Ai deschis cutia pandorei dand masina la 2 samsari si acum speri ca lumea sa stea chill in banca. Cam greu. Eu cel putin ma opresc aici, sa iti respect rugamintea. Apreciez bunele intentii cu care iti tratezi msina. PS ai vazut legat de intretinere? unde ai dat si unde a crapat? data viitoare fi tu cel care isi face temele si gandeste de 2 ori inainte sa lasi pe altcineva sa-ti judece lucrurile si faptele. |
Author: | dan.c. [ 11 May 2020, 17:25 ] |
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata |
Mersi de intelegere, ai perfecta dreptate. Nu am nimic impotriva, putem continua discutia, ziceam doar sa o mutam in alta parte. |
Author: | alfetta [ 11 May 2020, 21:59 ] |
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata |
cum au ajuns la concluzia ca bratele tin doar 10 000 km ? nu imi pot da seama. , eu am avut 159 , si am schimbat doar bratele superioare , in 100 000km , mergand pe bilstein si eibach mai mult timp . poate la tine au fost montate gresit , daca de la tine su preluat ideea. ps: un bmw din 2007 , avand aceleasi dotari cu o alfa 159 , astazi , pe piata de masini utilizate , are o valoare egala sau chiar mai mica ca 159. nu la fel era cazul in 2007 cand era mare diferenta de pret intre cele doua . ps2 : brera si 159 , chiar nu au materiale de slaba calitate la interior . |
Author: | dan.c. [ 11 May 2020, 23:20 ] |
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata |
alfetta Quote:
cum au ajuns la concluzia ca bratele tin doar 10 000 km ? nu imi pot da seama. , eu am avut 159 , si am schimbat doar bratele superioare , in 100 000km , mergand pe bilstein si eibach mai mult timp .
Habar n-am. A fost o "metafora" cred Eu le-am schimbat pe amandoua (inferioare)acum 15.000km pt ca unul avea un mic joc la pivot si cred ca erau cele originale(la aproximativ 115.000km ai masinii). De atunci e liniste. Recent am schimbat unul superior ca am fost bou si am reusit sa rup pivotul cand l-am strans cu pistolul de impact. |
Author: | georgeg [ 12 May 2020, 12:02 ] |
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata |
dan.c. Quote: alfetta Quote:
cum au ajuns la concluzia ca bratele tin doar 10 000 km ? nu imi pot da seama. , eu am avut 159 , si am schimbat doar bratele superioare , in 100 000km , mergand pe bilstein si eibach mai mult timp .
Habar n-am. A fost o "metafora" cred Eu le-am schimbat pe amandoua (inferioare)acum 15.000km pt ca unul avea un mic joc la pivot si cred ca erau cele originale(la aproximativ 115.000km ai masinii). De atunci e liniste. Recent am schimbat unul superior ca am fost bou si am reusit sa rup pivotul cand l-am strans cu pistolul de impact. Daca era orice alta marca, nemteasca, sunt absolut convins ca nici nu mentionau, ba mai mult o laudau de o lua dreq. Hai sa nu le mai luam atata partea ca fura curent... |
Author: | dan.c. [ 14 Jul 2020, 20:59 ] | |||||||
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata | |||||||
Si daca la inceputul jurnalului scriam ca nu o sa o bag pe circuit... uite ca m-am inselat si din pacate m-am virusat astfel ca probabil ca vor mai urma astfel de experiente. Pot sa spun ca am fost placut surprins de ce "poate". Da, e greoaie, se simte in curbe, au scartait cauciucurile intr-una in curbe si am tinut-o tot intr-un derapaj, dar pot spune ca totul era predictibil si controlabil iar puterea chiar ma ajuta pe iesire. Totul a fost cu ASR si VDC pornite. Mi-am propus sa fac si o sesiune cu ele dezactivate, sa vad cum se comporta, dar am fost atat de preocupat de alte chestii, gen trase, puncte de franare pe care le tot mutam incat am uitat. Oricum, asa cum e chiar se simte ok. Cauciucurile Prelli cinturato p7 si-au facut treaba bine de tot, nu prea alunecau si desi am abuzat de frane cred ca de 2 ori a intrat abs-ul. Spre final a crapat stutul de sus, cel mic, de la vasul de expansiune si a pierdut ceva antigel, dar am completat cu apa si am facut toate intrarile si am ajuns si acasa fara probleme. Am dat comanda de altul nou.
|
Author: | tzzivii [ 14 Jul 2020, 21:16 ] |
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata |
[emoji3590][emoji3590] |
Author: | dan.c. [ 18 Jul 2020, 23:10 ] | ||||||||
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata | ||||||||
Inlocuit vas expansiune. Schimbat un senzor de parcare. Insonorizat usi si portbagaj(roata de rezerva).
|
Author: | nesquick [ 19 Jul 2020, 07:16 ] |
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata |
Ce chestie, la 159 după ce dai fata de usa jos intalnesti ca un capac de aluminiu și tind sa cred ca antifoneaza destul de bine, pe când la brera au renunțat la idee si au lăsat gol... Se simte diferența cu materialul pus? Sent from my SM-G973F using Tapatalk |
Author: | goldfinger [ 19 Jul 2020, 10:57 ] | ||
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata | ||
Ness, este și la Brera ceva... Mie antifonarea de fabrica mi se pare super ok, geamurile insa oricât le-ai regla...
|
Author: | nesquick [ 19 Jul 2020, 11:01 ] |
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata |
goldfinger Quote: Ness, este și la Brera ceva... Așa este si la GT... Mie antifonarea de fabrica mi se pare super ok, geamurile insa oricât le-ai regla... La 159 este precum in poza atașată. Sent from my SM-G973F using Tapatalk |
Author: | dan.c. [ 19 Jul 2020, 11:10 ] |
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata |
Da, e mare diferenta. Am făcut testul cu un compresor de aer pornit in garaj. Înainte se auzea rău prin usa. Acum nu se mai aude prin Usi se aude prin restul caroseriei. Clar insonorizarea e șmecherie dar probabil trebuie făcută la toată mașina. Și mi se pare ca se aude mult mai bine bassul. In plus aveam un burete lipsa in usa șoferului și îmi vajaia aer pe acolo și ma dispera și nu înțelegeam de unde e problema. Acum, ca am desfăcut ambele usi am făcut o comparație între ele și am văzut ce lipsea. Am pus alt burete și acum e liniște la drum, dar îmi e greu sa zic cât e de la insonorizare și cât de la buretele ăla. |
Author: | dan.c. [ 19 Jul 2020, 11:12 ] |
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata |
goldfinger Quote:
Ness, este și la Brera ceva...
Aia e o folie din polistiren super fragila.
|
Author: | dan.c. [ 16 Aug 2020, 12:36 ] | ||||
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata | ||||
Si uite ca efectele circuitului incep sa se vada Am fost in concediu in Grecia, unde m-a lasat planetara dreapta, "racordul" interior... A inceput sa bata destul de urat prin Bulgaria, noaptea, prin niste sate uitate de lume... Am mers cu 30kmh vreo 3 ore pana in Sofia, unde cu ajutorul unui prieten am ajuns la Ventura Garage, un garaj de pasionati alfa. Fiind sambata aveam zero sanse sa gasesc alta planetara noua pt qtronic pe stock si trebuia sa intru in Grecia pana la miezul noptii altfel ne expirau testele Covid si nu ne mai primeau... Dupa o inspectie pe elevator nu parea nimic rupt pe acolo asa ca a dat o tura in forta cu ea printr-o parcare tipul de acolo si a zis ca a auzit altele care bateau mai rau si ca imi recomanda sa merg cu ea asa data fiind situatia. Sincer, daca ajungeam in Grecia eram multumit Culmea, dupa asta s-a atenuat mult din zgomot, cred ca a fost o problema de vaselina care nu mai ajungea unde trebuia pe acolo. Asa ca am plecat si mi-am facut concediul asa, cu maxim 120kmh si a fost in regula. Acasa, am desfacut-o, am constatat ca pierduse mare parte din vaselina, probabil ca daca ii puneam alta vaselina mai ducea. Din pacate, 550E pe una noua, dupa concediu nu mi-am permis sa dau asa ca am luat un sh careia i-am schimbat vaselina la ambele racorduri. Cu ocazia asta am schimbat si oring-ul de la diferential care curgea si care se gaseste doar pe original. Multumita lui Tzzivii care mi-a spus codul am reusit sa dau comanda si sa am piesa intr-o saptamana desi initial termenul de livrare era mai mare. Practic aveam planetara, asteptam dupa Oring. Acum am montat-o, e totul in regula. Mersul pe circuit a scos si ultima urma de vaselina din powerflexurile reglabile de la bratele superioare si scartaie de ma scoate din minti. Inainte le gresam periodic cu un spray dar acum nu mai merge asa, va trebui sa desfac bratele si sa ung serios iar bucsile. Ma gandesc sa fac o chestie pe care am vazut-o pe la altii pe afara si care m-a amuzat atunci dar acum regret ca nu am facut-o, sa gauresc bratele si sa le atasez niste nipluri/valve prin care sa pot sa bag cu pompa vaselina atunci cand e nevoie. De asemenea as vrea sa ii schimb si amortizoarele, as incerca sa fac asta cand desfac bratele sa mai scutesc din munca. Nu stiu inca ce amortizoare voi lua, sunt deschis la sugestii, dar bugetul e limitat, as vrea sa nu depasesc cu mult 1000lei. Arcurile le voi folosi pe cele existente, Eibach care au jumatate de an de cand le-am luat.
|
Author: | yux_mm [ 16 Aug 2020, 15:08 ] |
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata |
B6 sunt cu lowering 30mm sau no-lowering |
Author: | dan.c. [ 16 Aug 2020, 15:17 ] |
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata |
Din pacate B6 depaseste cu mult bugetul meu, ar fi cam 2900lei. B4 ar fi cam 1500-1600lei, sa zicem ca as face un pic foamea si m-as intinde pana acolo daca nu gasesc ceva mai ieftin. Totusi, am gasit TRW la 7-800lei...bine, nici nu stiam ca trw face amortizoare De lowering nu se pune problema pt ca asta o dau arcurile Eibach si e deja low cu 3-4cm. |
Author: | yux_mm [ 16 Aug 2020, 15:37 ] |
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata |
Pai in acazul asta ai nevoie de amortizoare care sa permita lowering. TRW cred ca face amortizoare pentru arcuri stock. Posibil sa le uzezi prematur... Poate si din cauza ca ai folosit arcuri mai scurte si amortizoare stock s-au si dus amortizoarele actuale. |
Author: | dan.c. [ 16 Aug 2020, 15:54 ] |
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata |
Hmm, asta nu stiam, voi cerceta. Amortizoarele actuale nu s-au dus, la modul ca nu curg, dar sunt vechi. |
Author: | yux_mm [ 17 Aug 2020, 00:52 ] |
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata |
Sa mergi cu amortizoare stock si arcuri mai scurte e ca si cum ai merge cu masina full loaded tot timpul, din punctul de vedere al amortizoarelor. Treaba e ca nu cred ca au fost gandite sa functioneze tot timpul asa, cel putin nu pentru genul asta de masina. Daca era o duba as crede ca s-au gandit ca aia in majoritatea timpului va merge incarcata. Prin urmare intuiesc o uzura prematura si un comportament nu chiar ca la carte al masinii. Ma gandesc acum ca de asemenea tre sa existe o corelare intre rata amortizarii si rata compresiei/decompresiei arcului, dar mno, iar ma critica Tzivi ca o dau in lambada cu de-astea... |
Author: | dan.c. [ 17 Aug 2020, 11:57 ] |
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata |
Da, cam asa e, am mai citit si eu intre timp Nu am avut habar, a fost prima masina in care investesc ceva mai mult decat ulei si filtru Acum sunt debusolat complet, e clar ca aproape orice as lua in bugetul meu nu se recomanda a fi folosite cu arcuri scurte. Nici macar B4-urile nu sunt recomandate, cica ar trebui de la B6 in sus. Mai ca imi vine sa renunt la arcurile astea dar arata prea bine "lasata". |
Author: | dan.c. [ 17 Aug 2020, 12:38 ] |
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata |
De fapt B6-urile cica sunt heavy duty si ar suporta extra sarcina data de arcurile scurte dar B8-urile sunt Shortened adica 100%dedicate arcurilor scurte... "The following shocks are the only shocks we recommend for use with lowered suspensions: Bilstein B8 Sport. Koni Sport Adjustable (Yellow) Koni STR. T (Orange) KYB AGX Adjustable" |
Author: | alfetta [ 17 Aug 2020, 21:28 ] | ||
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata | ||
am avut eu b8 la 159 , cu arcuri eibach, si in multe cazuri ajungeau la cap de cursa pe denivelari mai dure. acum am b6 cu aceleasi arcuri pe giulietta si totul este ok. ca si comparatie OE cu B6
|
Author: | nesquick [ 17 Aug 2020, 21:30 ] |
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata |
Eu am stock si sunt fericit ) Sent from my SM-G973F using Tapatalk |
Author: | yux_mm [ 18 Aug 2020, 00:26 ] |
Post subject: | Re: Brera 2.4 Automata |
Alfeta, sigur aveai arcurile potrivite? Cam dubios sa "bottom out" pe denivelari de strada. As intelege in offroad... B6 au tija lunga cat amortizoarele stock, dar mer cu arcuri mai scurte, 30mm lowering. B4 is replacement like for like cu cele stock, B8 si mai sus au tijele mai scurte ca sa acomodeze arcuri mai scurte. Daca masina se comporta ok, as amana achizitia de amortizoare cateva luni si apoi m-as orienta catre B6, daca arcurile actuale iti ofera un max 30mm lowering. Daca e mai mult, tre niste amortizoare care sa permita mai mult, B8, etc. |
Page 6 of 8 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |