It is currently 17 Nov 2024, 01:49

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 830 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 18 Jan 2008, 13:06 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
L-am luat dupa 'caracteristici', ba chiar pe cutie scria ca e pt modele pana in 2001. Se potriveste perfect, difera usor la interior dar functioneaza si se monteaza corect. Ca lucrearea e o "opera de arta" e alta poveste. Obligatoriu mecanic bun sau unul care a mai facut.

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 19 Jan 2008, 23:44 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Atentie la mufa sondei de temperatura. In rest, termostatul nu e greu de schimbat.

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Jan 2008, 21:47 
Offline
User avatar

Joined: 16 Apr 2007, 18:37
Posts: 296
Location: brasov
Azi,cu durere in suflet si nespus regret am constatat ca termostatul meu e defect.. :lol: :lol: :lol:

Dupa un drum de vreo 300 de km,am deschis capota la motor sa vad daca termostatul functioneaza.In masina indicatorul de la temperatura apei era aproape de linia dintre 50 si 90 de grade.Iar sub capota motorului ventilatorul pornise in prima treapta. :shock:
Inca o victima a bolii termostat... :lol:

_________________
Daca te simti bine, nu fi ingrijorat, va trece. :run:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Jan 2008, 21:49 
Offline
User avatar

Joined: 16 Apr 2007, 18:37
Posts: 296
Location: brasov
Azi,cu durere in suflet si nespus regret am constatat ca termostatul meu e defect.. :lol: :lol: :lol:

Dupa un drum de vreo 300 de km,am deschis capota la motor sa vad daca termostatul functioneaza.In masina indicatorul de la temperatura apei era aproape de linia dintre 50 si 90 de grade.Iar sub capota motorului ventilatorul pornise in prima treapta. :shock:
Inca o victima a bolii termostat... :lol:

_________________
Daca te simti bine, nu fi ingrijorat, va trece. :run:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Jan 2008, 23:08 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
mike20 Quote:
temperatura apei era aproape de linia dintre 50 si 90 de grade.Iar sub capota motorului ventilatorul pornise in prima treapta. :shock:
Verifica presiunea in instalatia de aer conditionat la un service specializat de clime.

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Jan 2008, 10:46 
Offline
User avatar

Joined: 16 Apr 2007, 18:37
Posts: 296
Location: brasov
Care este leagtura dintre clima si termostat,ca nu prea inteleg.Am vazut ca si consumul este mai mare din cauza termostatului.

_________________
Daca te simti bine, nu fi ingrijorat, va trece. :run:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 25 Jan 2008, 23:57 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2005, 23:08
Posts: 568
Location: Berghem
ce-i drept e drept....
am schimbat a doua oara termostatul...surprise!!!!
totul ca la inceput:
se ridica la 90 , sta acolo mult si bine...hihihi!apoi si incalzirea masinii se face mai repede si mai bine.
piesa e originala.
mecanicul mi-a spus ca, cine mi l-a schimbat prima oara , a inlocuit doar o piesa ce se infileteaza in corpul termovalvolei si nu tot corpul...
aiaiaia!!!!

_________________
Tu chiamale se vuoi, emozioni...
1971 e dintorni...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2008, 00:13 
Offline
User avatar

Joined: 21 Oct 2007, 13:48
Posts: 17
Location: Oradea
Pentru cei cu temperatura constant scazuta a motorului, cam in jurul valorii de 60 de grade, vreau sa va zic ca am avut si eu aceeasi problema, dar am schimbat termostatul si acul sta acum mandru la 90 de grade, indiferent de temperatura de afara si de stilul de condus. La inceput dureaza vreo 10 minute pana cand se incalzeste apa la 90 de grade dupa care temperatura ramane constanta.

_________________
Alfa Romeo 1.9 jtd Distinctive, 116 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2008, 15:31 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
max Quote:
mecanicul mi-a spus ca, cine mi l-a schimbat prima oara , a inlocuit doar o piesa ce se infileteaza in corpul termovalvolei si nu tot corpul...
aiaiaia!!!!
Asta era in "insorita Norvegie" sau mai la sud, asa, pe la paralela 45? :lol:

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2008, 23:39 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Termostatul e dintr-o singura bucata. De pe el se poate scoate doar senzorul de temeratura. Povesti cu "corpul termovalvolei"....nu prea am auzit.

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Jan 2008, 10:04 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2005, 23:08
Posts: 568
Location: Berghem
piesa ce se infileteaza(oare unde??? daca nu intr-un corp in care are lacas termostatul-valvola) o fi senzorul de temperatura.
nu vad de ce ar fi poveste ce am spus eu.
cert e ca prima nu functiona cum trebe' , iar acum da!

_________________
Tu chiamale se vuoi, emozioni...
1971 e dintorni...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Jan 2008, 12:10 
Offline
User avatar

Joined: 12 Apr 2007, 21:56
Posts: 229
Car: Stelvio 2.0 280hp Q4
Location: Bucuresti
Pentru cei care inteleg italiana.



"""Problema: la temperatura acqua motore stenta a raggiungere i 90 C° (soprattutto in extraurbano) oppure cala vistosamente percorrendo lunghi tratti in discesa.

Causa del problema: il problema è causato da un componente dell’impianto di raffredamento, denominato “termostato” o “valvola termostatica”. Il suo compito è quello di regolare il flusso di liquido di raffredamento dal radiatore verso il motore, in base alle esigenze dello stesso. La valvola resta quindi chiusa nei primi minuti di funzionamento del motore (a freddo), e si apre non appena la temperatura dell’acqua nel motore raggiunge i 90 C°, facendola defluire nel radiatore e permettendo l’arrivo di liquido di raffreddamento “fresco” dal radiatore. In tal modo la temperatura dell’acqua che circola nel motore viene mantenuta costante intorno ai 90 C°, indipendentemente dalle condizioni di guida.
In caso di malfunzionamento, la valvola termostatica si blocca (al 99% dei casi in posizione aperta) e il continuo ricircolo di liquido di raffreddamento tra radiatore e motore impedisce a quest’ultimo di raggiungere la corretta temperatura di esercizio. Da ciò derivano inconvenienti come maggior consumo ed ovviamente maggior usura del motore.
Diverso è il caso in cui la valvola termostatica si blocchi in posizione “chiusa” (eventualità per fortuna rara): in tale situazione l’acqua calda che circola nel motore non riesce a defluire nel radiatore ed il motore si surriscalda. Tale situazione è fortunatamente segnalata dall’indicatore sul cruscotto e fermandosi in tempo si evitano tutti i possibili danni.
NB: da non confondere con il bulbo che comanda l'attacco/stacco delle vantola di raffreddamento."""




[JTD] Come Cambiare il termostato
- Innanzitutto togliere parte dell'aspirazione diciamo dall'airbox alla farfalla(dato che ci siete dategli una pulita)seconda cosa staccate il sensore delle temperatura in alto,poi procedete a staccare tutti i tubi...
-svitate il termostato (ci sono due viti)
-spurgate fuori tutto il liquido antigelo, rimontate il tutto prima avvitando le viti e succesivamente attacando i tubi, consiglio di mettere delle fascette nuove xke le alfa..fanno incazzare..!!!!
-immettete il liquido nuovo, mettete in moto e fate arrivare il liquido ovunque.questa operzione dovrebbe portavi via piu tempo che il montaggio smontaggio..


Attachments:
dsc3.jpg
dsc3.jpg [ 80.34 KiB | Viewed 2171 times ]
dsc2.jpg
dsc2.jpg [ 85.13 KiB | Viewed 2171 times ]
dsc1.jpg
dsc1.jpg [ 76.14 KiB | Viewed 2171 times ]

_________________
Stelvio 2.0 280hp Q4
ex:156 1.9Jtd-M 2004
Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Jan 2008, 19:56 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2005, 23:08
Posts: 568
Location: Berghem
se explica fuctionarea si schimbarea termostatului.
ceea ce a fost spus si pana aici de ceilalti utenti.

'...immettete il liquido nuovo, mettete in moto e fate arrivare il liquido ovunque.questa operzione dovrebbe portavi via piu tempo che il montaggio smontaggio..'

partea asta a fost cea mai hazlie...eram deja pe rosu , si mecanicul mi-a lasat masina in relanti vreo 10 minute , de-am ramas fara benza!!!!

:lol:

_________________
Tu chiamale se vuoi, emozioni...
1971 e dintorni...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 31 Jan 2008, 10:32 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Trebuie sa schimb si eu termostatul la a mea si nu gasesc sub 3.5 mil. Cine a mai schimbat ar putea sa spuna de unde a luat si daca e multumit de piesa? Sper sa nu se inteleaga drept reclama mascata. Chiar am nevoie de el pt ca nu vreau sa mai chinui motorul la 50 de grade pe frigul asta si nu imi permit sa iau la pretul acela enorm.

P.S.scuze adminului daca am postat in topicul necorespunzator.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 31 Jan 2008, 12:45 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
Eu am dat pe el aproape 300 la un magazin de piese din Oradea, nu am gasit mai ieftin . Plus montatul. Consolat?

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 31 Jan 2008, 13:48 
Offline
User avatar

Joined: 08 Feb 2006, 19:10
Posts: 200
Location: Ottawa, ON, Canada
Pentru Alfa Romeo 156 1.9 JTD, 2001, 116 cp - 85 KW

Temperatura de deschidere e de 88grC.
Codul original marcat pe el este 46795667 si este produs de BEHR.


Eu l-am luat cu 328 RON din Cluj.
Nu era pe stoc pt Alfa Romeo , asa ca am luat unul de Fiat .

Cel din poze este cel original- vechi, mai putin bulbul de citire temperatura care are alt tip de conector (cel de fiat are o mufa mai mica) si l-am pus pe cel vechi.
Intr-adevar singurul lucru demontabil este acest bulb de temperatura.
Termostatul in sine nu se poate scoate din corpul metalic .

Inlocuirea a durat aprox 2 ore, trebuie desfacute Scutul motor bateria, desfacut furtun intercooler- admisie ,furtunele racire, furtunele de la evaporatorul de ulei, colierele de la schimbatorul de caldura EGR.

Mai ai nevoie de aprox 2 litri lichid de racire (depinde cat recuperezi) si cateva coliere in caz ca nu poti refolosi colierele originale. (6 la numar)

Pretul \timpul de manopera difera de la benzine la diesel, termostatele de pe TS fiind ceva mai ieftine si poate putin mai usor de schimbat (EGR, schimbator de caldura).

aveti si niste poze , inclusiv cu cutia pe care e codul FIAT.

Bafta


bob


Attachments:
DSC00152.JPG
DSC00152.JPG [ 78.22 KiB | Viewed 2117 times ]
DSC00151.JPG
DSC00151.JPG [ 84.33 KiB | Viewed 2116 times ]
DSC00150.JPG
DSC00150.JPG [ 62.9 KiB | Viewed 2116 times ]
DSC00149.JPG
DSC00149.JPG [ 85.53 KiB | Viewed 2116 times ]
DSC00148.JPG
DSC00148.JPG [ 59.34 KiB | Viewed 2116 times ]
DSC00147.JPG
DSC00147.JPG [ 86.52 KiB | Viewed 2116 times ]
DSC00145.JPG
DSC00145.JPG [ 82.34 KiB | Viewed 2116 times ]
DSC00144.JPG
DSC00144.JPG [ 82.75 KiB | Viewed 2116 times ]

_________________
No bine ca nu-i frig ....
Top
   
 Post subject:
PostPosted: 31 Jan 2008, 15:26 
Offline
User avatar

Joined: 06 May 2007, 14:11
Posts: 684
Car: Alfa Romeo 156
Location: IASI
Daca e benzina 1.6TS schimbatul dureaza maxim o ora, iar in ianuarie anul trecut am platit 160RON fara manopera. Cred ca e mai scump acum.

_________________
156 1.6TS 120CP
"Senza cuore saremmo solo macchine"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 31 Jan 2008, 23:37 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Da...pentru 2.0 TS si eu l-am cumparat de la UNIX cu 160 RON si l-am montat singur. Acuma ...greu...usor ...depinde de mai multi factori : experienta, scule, etc. Eu zic ca nu se schimba greu nici la diesel. Totusi..nu vad de ce sa dai jos scutul ... :scratch:

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 01 Feb 2008, 01:00 
Offline
User avatar

Joined: 08 Feb 2006, 19:10
Posts: 200
Location: Ottawa, ON, Canada
dai scutul jos ca sa poti recupera lichidul de racire .

_________________
No bine ca nu-i frig ....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 01 Feb 2008, 15:40 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
M-am lamurit cu termostatul.Se pare ca pentru motorul asta de 81kw(110cp) care il am eu nu exista mai jos de 290 lei(marca facet) sau 350 lei (gate's). In fine macar m-am linistit cu alergatura prin magazine de piese. Macar sa ma tina inca 70k de km pana o dau :wink: .

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 01 Feb 2008, 21:04 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
M-am uitat la un JTD si nu mi se pare greu de schimbat. In fine...

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 01 Feb 2008, 21:38 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
Data viitoare apelez la tine. :D

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Feb 2008, 00:49 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Sa nu uiti !

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Feb 2008, 22:12 
Offline
User avatar

Joined: 21 Oct 2007, 13:48
Posts: 17
Location: Oradea
AndreiSW Quote:
Da...pentru 2.0 TS si eu l-am cumparat de la UNIX cu 160 RON si l-am montat singur. Acuma ...greu...usor ...depinde de mai multi factori : experienta, scule, etc. Eu zic ca nu se schimba greu nici la diesel. Totusi..nu vad de ce sa dai jos scutul ... :scratch:
La diesel se schimba destul de greu. Am stat langa mecanic cand l-a schimbat la jtd-ul meu si doua ore si ceva a muncit de i-au sarit capacele. Problema e un racitor de gaze, parca ala era, care este montat peste unul din suruburile cu care este prins termostatul, si acest racitor este prins la randul lui in niste suruburi undeva in spatele motorului la care accesul e aproape imposibil. Deci trebuie scos acest racitor de gaze si doar apoi se poate da jos termostatul. La montare, cand a vrut sa prinda cele 2 suruburi "buclucase" nu a reusit si mi-a lasat unul deoparte pentru ca nu avea cum sa-l bage la loc, efectiv nu reusea sa-l insurubeze la locului lui.

_________________
Alfa Romeo 1.9 jtd Distinctive, 116 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Feb 2008, 22:17 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Posibil. Nu te contrazic

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 830 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited