Valak Quote:
...
Dar, sunt de acord, inainte sa se produca asa ceva s-au facut studii, conceptul a fost prezentat unor grupuri de test, s-au luat in calcul o multime de factori si s-a ajuns la concluzia ca pentru piata americana asa ceva prinde cel mai bine. Ei sunt mai pragmatici, mai ancorati in prezent. ... Cei care au contractat reclama au livrat produsul si gata, depinde de managementul FCA ce vor sa faca in continuare. E clar ca vanzarile Maserati sunt bune, acuma depinde si ce au previzionat ei, pot sa le depaseasca asteptarile sau nu, s-au investit, totusi, niste bani, dar cand iesi cu mesajul asta pe piata, e bine sa iti sustii "amenintarea" asta cu mai mult de un model, ca pana la urma, in afara de Ghibli, elementul de noutate lipseste in gama lor de modele. Daca o sustii cu inca doua modele, un SUV si un roadster sub GranTurismo, atunci da, "you mean business", dar e bine s-o faci cat hype-ul inca exista, fiindca daca o faci peste 2 - 3 ani...
Am sa pornesc de aici pentru ca Valak mi-a exprimat gandurile aidoma. Pe de alta parte in concluzia mea neavizata am aciuat si ideea lui Marius care spunea ca asta e reclama cu care se incheie campania. Ok, am o parere neavizata in ceea ce priveste marketingul si publicitatea, dar evolutia lucrurilor din ultimii 10 ani ne pot demonstra ca Grupul Fiat nu este tocmai un model demn de urmat in cea ce priveste marketingul si publicitatea. Fapt reflectat in mare parte si de vanzari. Si am sa pun aici scaderea vanzarilor marcii Alfa, declinul lamentabil al marcii Lancia, gama imbatranita si depasita in general a marcii Fiat. Si intr-adevar nu sunt un critic de publicitate si nici nu am afinitati cu marketingul, insa sunt un om obisnuit care vizioneaza o reclama si percepe un mesaj, sau pot fi un potential client, nu?! Iar daca mesajul perceput este unul gresit, unde e vina?
OK, sunt roman si ma pricep la toate, insa ma uit pe pereti, pe panouri in ziare si reviste. In afara de Fiat 500 si Panda care apar sporadic, restul reclamelor la modelele grupului Fiat sunt pur aparitii 'exotice'. Nemtii si coreenii sunt pe primul loc la aparitii. Chiar si francezii si japonezii sunt mai bine reprezentati. A nu se lua asta litera de lege ca urmare a vreunui studiu laborios in domeniu, ci doar ca o observatie pertinenta a unui om obisnuit. Aaa...da, si Freemont mai apare in ultima vreme, dar atat de timid incat e greu pentru cineva sa il ia in serios.
Valak Quote:
...dar e bine s-o faci cat hype-ul inca exista...
...sa va reamintesc numai nenumaratele amanari ale macaronarului in ceea ce priveste diversele modele ale grupului?
Devine treaba ca in bancul ala cu lupii. O gluma, 2, 3, iar cand vine pe bune lupul nimeni nu te mai crede.
Ca sa inchei: e o reclama foarte reusite, chit ca ii atinge sau nu pe americani la suflet, daca o inteleg sau daca ii surprind substratul. Mie a reusit sa-mi zbarleasca parul pe ceafa si sper sa nu fie un punct singular, ci sa fie urmat indeaproape de modele si reclame. Practic acel 'strike' sa fie un adevarat
strike la adresa concurentei.