Zvonurile despre vânzare (sau cel putin negocieri) persista.
Se pare ca, deși Marchionne a zis ca nu e interesat, cei de la VW intra pe geam, dupa ce au fost dati afara pe usa
Ipoteza lansata acolo, ca M. foloseste amenintarea cu vanzarea catre VW pentru a o flutura pe sub nasul sindicatelor, mi se pare plauzibila. In general, sindicatele din automotive sunt foarte puternice si pot pune pe butuci o întreagă industrie, daca nu sunt bine stapanite (uitati-va ce s-a intamplat cu "big 3" din Detroit, in mare parte (si) datorita sindicatelor).
Oricum, ambiția lui M. de a face Alfa profitabila pana în 2014 nu cred ca e realista. Asta ar însemna vânzări de cel putin 300k pe an pentru break even (nu mai zic de 400k-500k cât spera M.), de la aprox. 80k anul asta - cu ce? La acel moment, va avea Mito (sau urmasa cu face lift), Giulietta si probabil Giulia si un C-SUV. Cum spuneam undeva mai sus, ganditi-va cati bani trebuie sa bage in R&D pentru a scoate modele noi, în special din cele de care Alfa si Fiat nu au mai avut (SUV).
Pur si simplu, nu cred ca Fiat isi poate permite sa arunce atatia bani in niste domenii unde nu se pricepe (SUV, masini sport sau de nisa).
VW exact la asta sunt buni - sa facă fix ce mașini cere consumatorul (cu bune și rele) și sa scoată profit din asta. Pana una-alta, sunt singura companie auto care nu a intrat in criza in 2009 - ba chiar a folosit asta pentru a se bate pe locul 1 ca venituri cu Toyota.
Nu îmi plac mașinile din grup, în special ca design (și interior, și exterior) - poate cu câteva mici excepții, gen Passat CC, Audi A5. Cu toate astea, cred ca overall, Alfei i-ar fi mai bine decât sub Fiat.