Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Supapa EGR https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=13983 |
Page 6 of 9 |
Author: | comanr [ 21 Apr 2012, 00:09 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
Apropos de egr ,toata lumea il afuma ,si al meu era afumat cand am luat masina 156 1.9jtd 16v . eu de cand merg cu el ,e ceas ,nu are funigine mai deloc, motorul nu mai scoate fum ,ce i drept fac si 1 drum pe sapt mai lung. solutia mea ,foarte simpla - las motorul sa functioneze mai mereu in plaja 2600 - 3200 rpm, niciodata mai jos la drum lung. am verificat si admisia care cand am luat masina avea muult ulei negru pe care l -am sters, e alba parca e abia stearsa. mai am o raie de 1.5 dci /48kw care tot asa tusea ,am facut cu el 100 de mii de km, nu am umblat la EGR,nu scoate gram de fum sau probleme de egr. un motor cu EGR functional este un motor sanatos ,mai putin poluant pentru copii nostri care trec pe langa noi,se incalzeste mai repede in orice anotimp si un mare amanunt care nimeni nu il zice: supapa EGR este singurul bypass intre admisie si evacuare ,si calculatorul masinii stie asta ,adica poate folosi vana pentru a salva motorul ,furtunele ,intercoolerul. bafta la programare. |
Author: | lucianm [ 21 Apr 2012, 13:12 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
costy79 Quote: salut in afara de aceste simptome, motorul se auzea normal sau avea un zgomot tip un ticait ? sunt si eu tare interesat sa-mi inchid beleau de egr, in acest sens am gasit o firma de tuning aici in italia care cu aproape 500 de euro imi inchide egr din soft, elimina fap-ul soft plus inlocuit cu un tub special si un plus de 20 cv. cum vi se pare?
In afara de simptomele descrise, nu se auzea nimic anormal. Dar am spus ca evolutia simptomelor a fost foarte rapida, cateva zile.
|
Author: | georgecristian [ 21 Apr 2012, 16:20 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
lucianm Quote: Ceea ce, in urma cu aproape o luna, parea a fi deja clasica si periodica problema cu curatarea EGR-ului si admisiei, s-a dovedit a fi ceva mult mai grav. La o prima diagnoza se parea ca sunt injectoarele duse, dar, desfacand motorul, s-a dovedit ca sunt dusi tachetii! I-am schimbat pe toti 20. Toata operatiunea, cu demontat chiuloasa, schimb garnitura, etc, incl. manopera, a costat 7300 RON la AI Colentina.
Ti-am vazut masina Saptamana asta la Ai Colentina. Am curatat si eu clapeta de admisie. Probabil si galeria de admisie e murdara, dar am amanat demontarea ei pentru altadata. Oricum, dupa atatia ani, pretul serviciilor si mai ales al pieselor via AI nu inceteaza sa ma surprinda! No comment.Tin sa spun ca simptomele au fost aceleasi ca in anii anteriori: dat in nas la turatii sub 2000 rpm, dupa care, o data cu turbina, masina tasnea. Dar, in decurs de cateva zile, intreruperile si pierderea de putere in vitezele 1 si 2 s-au agravat, pana la a nu mai porni intr-o dimineata. P.S. Admisia era, oricum, ultra-murdara! Am decis ca, de acum incolo, in fiecare martie sa fac o curatare temeinica, chiar daca nu am simptome. Ma intreb daca nu cumva problema cu tachetii nu a aparut ca urmare a acestei infundari a admisiei si EGR-ului... Masina merge super, am eliminat oscilatiile de relanti. Alte neplaceri nu aveam. |
Author: | ILuzoriu [ 21 Apr 2012, 16:42 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
[quote="comanr"] supapa EGR este singurul bypass intre admisie si evacuare ,si calculatorul masinii stie asta ,adica poate folosi vana pentru a salva motorul ,furtunele ,intercoolerul. quote] Partea asta n-am prea inteles-o, imi explici te rog si mie mai detaliat care-i treaba cu bypass-ul si cum salveaza ecu motorul, furtunele si intercooler-ul cu ajutorul egr-ului? |
Author: | comanr [ 21 Apr 2012, 19:06 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
salut tibi. e posibil sa par imbecil dar atasez link o teza de master cu titlul "Optimal control of a diesel engine with VNT and EGR" http://www.fs.isy.liu.se/Publications/M ... _JO_MW.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ca si concluzie generala ar fi ca vana EGR are un rol extrem de complex in controlul optimizat al emisiilor NOx ale motorului cat si a presiunii din galeria de admisie deoarece timpul de raspuns (si deci modificarile de presiune) al vanei EGR este mult mai mic comparativ cu modificarile de presiune ce apar ca urmare a variatiei geometriei variabile VNT nu vreau sa par "ala mai cu mot" de la tara dar, a inchide EGR inafara de faptul ca e ilegal pe alocuri , inseamna a duce dieselul de la nivelul anilor in care traim la nivelul anilor 80 ,lucru inacceptabil din punctul meu de vedere. bineinteles ca privesc mai ales problema optimizarii , reducerii de noxe , si de ce sa n-o zic ,cu ochii unuia care a terminat automatica in provincie. sa ai o zi buna , si daca se strica cumva la mine EGR il arunc si vin sa o scoti ) |
Author: | lucianm [ 21 Apr 2012, 20:02 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
georgecristian Quote: lucianm Quote: Ceea ce, in urma cu aproape o luna, parea a fi deja clasica si periodica problema cu curatarea EGR-ului si admisiei, s-a dovedit a fi ceva mult mai grav. La o prima diagnoza se parea ca sunt injectoarele duse, dar, desfacand motorul, s-a dovedit ca sunt dusi tachetii! I-am schimbat pe toti 20. Toata operatiunea, cu demontat chiuloasa, schimb garnitura, etc, incl. manopera, a costat 7300 RON la AI Colentina.
Ti-am vazut masina Saptamana asta la Ai Colentina. Am curatat si eu clapeta de admisie. Probabil si galeria de admisie e murdara, dar am amanat demontarea ei pentru altadata. Oricum, dupa atatia ani, pretul serviciilor si mai ales al pieselor via AI nu inceteaza sa ma surprinda! No comment.Tin sa spun ca simptomele au fost aceleasi ca in anii anteriori: dat in nas la turatii sub 2000 rpm, dupa care, o data cu turbina, masina tasnea. Dar, in decurs de cateva zile, intreruperile si pierderea de putere in vitezele 1 si 2 s-au agravat, pana la a nu mai porni intr-o dimineata. P.S. Admisia era, oricum, ultra-murdara! Am decis ca, de acum incolo, in fiecare martie sa fac o curatare temeinica, chiar daca nu am simptome. Ma intreb daca nu cumva problema cu tachetii nu a aparut ca urmare a acestei infundari a admisiei si EGR-ului... Masina merge super, am eliminat oscilatiile de relanti. Alte neplaceri nu aveam. |
Author: | ILuzoriu [ 21 Apr 2012, 20:28 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
comanr Quote: salut tibi.
Nu pari deloc imbecil, iar afirmatiile insotite de argumente sunt cat se poate de binevenite si constructive.e posibil sa par imbecil dar atasez link o teza de master cu titlul "Optimal control of a diesel engine with VNT and EGR" http://www.fs.isy.liu.se/Publications/M ... _JO_MW.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ca si concluzie generala ar fi ca vana EGR are un rol extrem de complex in controlul optimizat al emisiilor NOx ale motorului cat si a presiunii din galeria de admisie deoarece timpul de raspuns (si deci modificarile de presiune) al vanei EGR este mult mai mic comparativ cu modificarile de presiune ce apar ca urmare a variatiei geometriei variabile VNT nu vreau sa par "ala mai cu mot" de la tara dar, a inchide EGR inafara de faptul ca e ilegal pe alocuri , inseamna a duce dieselul de la nivelul anilor in care traim la nivelul anilor 80 ,lucru inacceptabil din punctul meu de vedere. bineinteles ca privesc mai ales problema optimizarii , reducerii de noxe , si de ce sa n-o zic ,cu ochii unuia care a terminat automatica in provincie. sa ai o zi buna , si daca se strica cumva la mine EGR il arunc si vin sa o scoti ) Recunosc ca am citit in maare viteza pdf-ul postat de tine, in teorie sunt de acord cu ce scrie acolo, dar bineinteles ca am cate ceva de comentat 1. diferentele de presiune ce apar in urma inchiderii egr-ul probabil ca exista, dar sunt irelevante (sursa: zecile de de loguri facute la diferite masini cu egr close; cum spuneam nu am notat nici o diferenta sesizabila intre presiunea ceruta si cea efectiv facuta); 2. de la 3000 rpm egr-ul este inchis chiar si cu softul original; daca este atat de benefic, de ce constructorii au hotarat ca este mai bine ca la turatii mari (unde presiunea turbo, IQ-ul, pres rail, etc etc sunt mai mari) in admisie sa nu intre decat aer curat si la o temperatura mult sub cea a gazelor recirculate de egr? 3. eu nu 'inchid' egr-ul din soft, anulez total controlul lui => dupa aceasta modificare ecu nu se mai asteapta ca o cantitare din aerul intrat in admisie sa fie de fapt gaze recirculate; mai pe scurt, se comporta si sub 3000 rpm cum se comporta cu softul original peste 3000 rpm. EGR-ul nu a fost introdus in scopul optimizarii eficientei motoarelor diesel, ci doar pentru a reduce emisiile poluante. Si aici nu pot decat sa-ti dau dreptate: anularea lui, pe langa faptul ca este ilegala in multe parti, asa cum ai spus, nu ajuta deloc la protejarea mediului inconjurator. De aceea intreb pe toata lumea inainte de a le anula egr-ul: Esti ecologist? Seara buna si un egr curat iti doresc |
Author: | IRBabuin [ 21 Apr 2012, 22:10 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
Dupa cum a modelat motorul, vrea sa foloseasca EGR pe post de wastegate, sa descarce turbina dupa perioade de sarcina mare. Vrea sa impuste 2 iepuri dintr-o data. Nu e decit o simulare conform ciclului EU, unde se merge cu ture reduse, oricum dupa ce o sa se treaca la "EGR dupa DPF" (1.6dci reno) ideea lui o sa isi piarda sensul si sa speram ca o sa se reduca mult si murdaria din galeria de admisie. |
Author: | comanr [ 21 Apr 2012, 22:15 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
Asa este.de asta se si curata egr cand mergi mai turat,si culmea,si,turbina tine mai mult.eu fac multi km,uneori sute de mii cu aceiasi masina,observ lucruri... |
Author: | costy79 [ 21 Apr 2012, 22:51 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
salutare pentru iluzoriu locuiesc in pordenone aproape de venetia dar pentru aceste modificari nu am gasit pe nimeni in zona mea, asa ca va trebui sa ma duc pana la verona. tin sa mentionez ca cine imi va face aceste modificari va si testa masina pentru noxe ca altfel la verificarile periodice nu as putea trece. anularea egr nu este ilegal cel putin in italia -fac aceasta operatiune chiar cei de la alfa romeo- iar majoritatea prietenilor mei au facut-o deja. ilegal este in schimb sa elimini filtrul de particule care dupa parerea unora ar face ca masinile dotate cu asa ceva sa nu mai polueze. total gresit: 1 circuland cu o masina dotata cu fap mai ales pe distante scurte in centre urbane acesta nu va reusi niciodata sa regenereze, fapt care se intampla cand masina ajunge la temperatura necesara, la viteza necesara de preferat de la 60 la 90 de km/h si in timpul necesar de peste 15 minute. eu din experienta mea nu am reusit niciodata si as vrea sa vad pe cineva in traficul din bucuresti care reuseste asa ceva. asa ca eu am devenit prieten cu serviceul alfa romeo pentru regenerari fortate care au ca rezultat schimbarea uleiului mult mai des si cu costuri mult mai mari pentru mine. 2 si cel mai important lucru sunt noxele care de la PM 10 ajung aproape la PM 2 in timpul regenerarilor. daca primele care sunt specifice masinilor diesel fara fap sunt mai mari si se opresc pana sa ajunga la plamani la cea de a doua categorie sunt atat de fine ca ajung pana in fundul plamanilor deci cu efecte mult mai rele pentru organismul uman. nu vorbesc aiurea exista o gramada de site-uri care explica foarte bine functionalitatea filtrului de particule, cat si nepracticitatea acestuia. |
Author: | comanr [ 21 Apr 2012, 23:00 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
Cat despre dpf nu functioneaza asa cum spui.de exemplu la scenic ultima regenerare a fost acum 25mii km,practic daca stii sa mergi nu au loc regenerari. |
Author: | costy79 [ 21 Apr 2012, 23:11 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
salut nu stiu cum este la scenic dar la 159 sunt mai mult ca sigur ca regenerarile au loc cam asa : la cateva sute de km daca folosesti masina mai mult pe distante scurte si in special urban, si la 700-800 de km in mod normal. eu din cauza ca merg pe distante mai scurte si mult in trafic urban trebuie la sfarsit de saptamana sa ies cu masina pe autostrada ca sa pot da ocazia ca filtrul sa regenereze, sfatul mecanicului dupa anu stiu cata regenerare fortata in service. |
Author: | comanr [ 21 Apr 2012, 23:18 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
Realizezi ca pentru regenerare ai nevoie de postinjectie.aia nu mai e masina care arunca cu motorina la700 km.nu ai dreptate.regenerarea este o solutie extrema la care ecu apeleaza foarte rar.in mod normal particulele ard singure in dpf.probabil dpf ul tau e mort. in genere lucrurile merg inainte si bine.dpf nu e degeaba.e un lucru destept |
Author: | georgecristian [ 22 Apr 2012, 02:18 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
Inclin sa ii dau dreptate lui costy79, ma regasesc in scenariile lui de regenerari incomplete si efectele care decurg de aici pe termen mediu. Merg 95% din an prin Bucuresti pe distante relativ scurte si observ si eu cresterea nivelului de ulei peste limitele normale, exact din cauza de amestec cu motorina. Sistemul de gestiune dpf de pe 159 o fi destept, dar indraznesc sa spun ca nu este calibrat suficient, sau mai exact nu acopera astfel de situatii. Pur si simplu. NU merg deloc "batraneste", dar nu sunt distante suficiente pentru asigurarea unui ciclu complet de regenerare. Si la fel, sesizez si eu problema noxelor in acest context. Cu sau fara DPF, diesel-ul ramane un factor de poluare foarte preocupant. |
Author: | comanr [ 22 Apr 2012, 06:52 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
Ceea ce pot sa zic e ca daca tii masina pornita si zici ca mergi o sa fie rau pt dpf,iar la bucuresti cam asta se face din cauza traficului.pt asa ceva merge un benzinar mic,eventual hibrid,nu e nevoie de bolid |
Author: | yux_mm [ 22 Apr 2012, 13:34 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
Author: | costy79 [ 22 Apr 2012, 14:31 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
pentru ca pur si simplu nu exista diesel care sa nu polueze cu sau fara filtru. practic filtrul particulat retine particulele mari pana in momentul in care aceste este plin, dupa care prin ardere le transforma in particule mult mai mici pe care prin intermediul regenerarilor le elimina. la 159 dupa parerea multor mecanici cel putin variantele 2005 2008 sistemele de evacuare nu erau concepute pentru acest filtru care se gaseste sub masina si nu in compartimentul motorului ca la alte marci. am cumparat 159 pentru ca este o masina super dar am ajuns sa ma port cu ea exact ca un animal de companie trebuie sa o scot sa-si faca nevoile la fiecare sfarsit de saptamana, asa mai bine fac un efort financiar si ma bucur de ea fie pe distante scurte in oras sau pe autostrada. |
Author: | comanr [ 22 Apr 2012, 21:19 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
@costy nu prea ai inseles care i mersu si cu ce se manaca dpf astea treaba sta cam asa , particulele de fum sant retinute in filtru si sant arse acolo deoarece filtrul in sine este un catalizator unde prin destindere gazele de evacuare cedeaza o mare parte din caldura lor si deci au puterea sa arda si acele particule . dupa cum vezi nu am pomenit nimic de cuvantul regenerare fiindca filtrele dpf NU functioneaza pe baza regenerarii ,asta ca noutate pentru tine. regenerarea are loc atunci cand dupa multe motive nasoale de genu: motor care scoate prea mult fum, mers subturat foarte mult ,apare o presiune diferentiala intre intrare si iesire din DPF adica mai pe romaneste"sta sa se infunde teava". ce mai la deal la vale , verifica sa nu ai cumva belele legate de prea mult fum ,gen egr blocat ,si schimba stilul de mers. regenerarea consta in a arunca cu motorina in filtru(faza de postinjectie) pentru a-i creste artificial temperatura spre a arde deseurile adunate, este un lucru rau ,pentru filtru,pentru motor si pentru utilizator ca i pleaca mai repede motorina din rezervor. regenerarea la anumite masini nu are loc nici la 100 de mii de km,fiindca NU cu ajutorul ei functioneaza filtrele dPF. in speranta ca m ai inteles ,rezolva cauza nu efectul...mecanicii cu care ai vorbit tu nu stiu joaca |
Author: | georgecristian [ 22 Apr 2012, 22:11 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
comanr Quote: Ceea ce pot sa zic e ca daca tii masina pornita si zici ca mergi o sa fie rau pt dpf,iar la bucuresti cam asta se face din cauza traficului.pt asa ceva merge un benzinar mic,eventual hibrid,nu e nevoie de bolid
Nu te contrazic la teorie, dar Alfa159 nu e un "bolid". Nu ma poti convinge din pacate de contrariu. Dupa cum nu E nici categoria luxury car. Departe de asa ceva. Nu vreau sa dezvolt, stiu ce inseamna Alfa, am avut si 156 2.0 TS vreo 8 ani, si o foloseam in fix in acelasi mod, fara nici cea mai mica problema in exploatarea motorului in oras. Aia era si mai aproape de ce numesti tu bolid, nu era diesel, ok, nici sofisticata electronic, dar tocmai aici aici e probabil frustrarea mea. Ideea este ca Se poate folosi Alfa si in oras constant fara probleme pe termen lung. retorica despre funtionarea dpf, cicluri de regenerare, etc poate fi impecabila logic, dar atat timp cat proiectul esueaza la fiabilitate prin exploatare in anumite conditii destul de comune, vezi regimul urban ( nu tocmai mersul pe Everest, sau vreo alta exceptie), eu concluzionez ca mai trebuie lucrat, optimizat. Pot intelege recomandarile despre dieselul modern, normele antipoluare, sau profilul unei masini strict pt ciclu urban, etica utilizarii unui automobil in general, dar totusi..pana cand conditionarile ajung la extrem. Destul de complicate, crede-ma, vorbim de tot felul de probleme legate de DPF pe 159, iti pot cita si forumuri italiene despre situatii care iarasi , nu sunt neaparat exceptionale, si nu mai e vorba nici de Bucurestiul asta imbacsit de trafic.Vorbesti de stil de condus. Crede-ma, merg cu ea in ture inalte, si f inalte, ori de cate ori se poate inca de cand o am, mai ales ca 159 2.4 are o cutie care poate aproxima o benzinara, atat cat poate un diesel sa faca asta. am multe satisfactii de la masina actuala, dar ele nu fac subiectul discutiei noastre, interesante de altfel. |
Author: | comanr [ 22 Apr 2012, 22:20 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
bucurestiul nu e "urban", e o coada dupa un mort,zaci ore in trafic cu masina la relanti...chiar n are rost sa luam in vreun calcul traficul de bucuresti nici la consum,nici la timpul necesar unei deplasari ,o gramada neorganizata presarata cu oligofreni colo colo. faptul ca o calci spre ture inalte deodata cand prinzi banda libera ,este absolut prost. produci multa cenusa si stii asta mersul corect este sa se lase turbina sa aduca aer ,sa nu scoata fum la greu ,nu se izbeste piciorul in podea instant.se accelereaza usor pana in ture inalte adica 3 mii rpm si cand se schimab se pica undeva la 2500 si iar se lasa sa se tureze spre 3 mii si ceva. sistemul de reglare al motorului are un raspuns bun dar ceva mai lent datorita variabilelor multe care apar la un motor diesel modern si ca sa mearga bine trebuie sa facem un singur lucru ,sa nu variem unica variabila care depinde de noi adica acceleratia instant maxim instant minim ,sitemul nu se mai poate regla ,iese fum ,infundam cazanu. multi dau talpa deodata zicand ca gata "o curat", defapt ei produc mai multa cenusa intr-o masina cu eventuale deja restictii de admisie si evacuare |
Author: | georgecristian [ 22 Apr 2012, 22:30 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
Da,ai dreptate aici, e orasul in care traim. Sa nu ne deprimam suplimentar. |
Author: | comanr [ 22 Apr 2012, 22:50 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
aa si inca ceva ,din moment ce nu toata lumea tipa ca se infunda si ca nu stiu ce, inseamna ca sant si useri ale caror masini merg bine cu tot cu dpf cu tot cu egr . deci problema e ori de sub capota ori de undeva intre scaun si volan, de sub masina clar nu e |
Author: | georgeg [ 23 Apr 2012, 00:42 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
Eu sunt un astfel de exemplu, de persoana care inca nu s-a certat cu dpf-ul, sincer nici nu ma incanta prea tare o rupere de relatii intre mine si piesa cu pricina, ma deranjeaza chiar si simpla idee ca voi deveni un "utilaj" care pufaie fum negru la fiecare talpa cat de cat normala. Masina are deja 84.000 km, a mers doar la mine, egr-ul este inchis deja de vreo 40.000 km, regenerarile au un interval de vreo 300 km intre ele si asta se intampla cam de cand e inchis egr-ul, masina se incalzeste intr-adevar ceva mai greu iarna dar, deh, exista webasto care rezolva problema asta . Deci, tind sa cred ca este vorba si de condus, dar probabil si norocul are ceva de-a face. |
Author: | comanr [ 23 Apr 2012, 08:26 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
Inchizand egr generezi mai multe particule in dpf deoarece egr mai rearde si el niste particule prin procedeul de recirculare a gazelor de evacuare,reintroducand particule in motor. |
Author: | Alfavile [ 23 Apr 2012, 11:11 ] |
Post subject: | Re: Supapa EGR |
Si mie Singurul lucru de care-mi pare rau e ca n-am facut-o mai demult, vorba virginei. l.e. Si mie, adica am crezut ca postez dupa ionutp, dar intre timp au mai aparut 20 de posturi. |
Page 6 of 9 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |