It is currently 14 Nov 2024, 20:30

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 147 48 49 50 5158 Next
Author Message
PostPosted: 21 Apr 2017, 22:53 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
iuli78 Quote:
10w60 am inteles ca nu este chiar asa de bun iarna

Pai n-ai facut mare afacere, nu cred ca exista mare diferenta la rece intre 10w60 si 10w40. Ambele sunt 10w. Daca vrei pornire usoara la rece, ramai la 5w.

Prima cifra (5w,10w...) = clasa de vascozitate la rece
A doua cifra (-40, -60) = clasa de vacozitate la cald


Cred ca te-a dus in eroare postul colegului care sustine ca vascozitatea la 40grC ar caracteriza comportamentul uleiului la rece.
http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic. ... 75#p343975

Gresit.

Comportamentul la rece (si implicit classificarea uleiurilor in 5w-XX, 10w-XX etc.) e caracterizat de doua valori:

- CCS (Cold Cranking Simulator = simulator de "pornire" la rece )
- MRV (sau Borderline Pumping Viscosity )


De citit cu atentie pagina din link, nu-i greu:

http://www.viscopedia.com/viscosity-tab ... ty-grades/

Cu cat CCS si MRV sunt mai mici, cu-atat mai bine.

Cu precizarea ca, in functie de "clasa" uleiului la rece, masuratorile se fac la temperaturi diferite (v. in link):
De ex:
pt 5w- CCS se masoara la -30grC si MRV la -35
pt 10w- CCS se masoara la -25 si MRV la -30

Deci nici macar nu se pot compara uleiuri din clase la rece diferite (5w- cu 10w- sa zicem), testul e de gen "se-ncadreaza sau nu"
In schimb, CCS si MRV sunt utile cand compari uleiuri din aceeasi clasa (doua 5w- sa zicem)

La cald, clasificarea in -40, -50, -60 etc se face in functie de Vascozitatea la 100grC. E mai simplu.

Totul e-acolo in link.

O idee interesanta pt TS-uri (care accepta 10w40 si 10w60) ar fi 5w50.
Adica mai gros la cald decat Xw-40 (pt mers mai sportiv si consum ulei mai mic), dar mai performant la rece decat un 10w-XX
Nu stiu daca gasesti insa 5w50 special pt GPL, si-asa 5w50 sunt putine pe piata.

Daca vrei sa compari doua uleiuri din aceeasi clasa (sa zicem ca vrei sa te hotarasti intre doua 5w-40), citeste bine postul asta
http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic. ... 65#p340265


Top
   
PostPosted: 21 Apr 2017, 23:35 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Interesante posturile din acest topic si probabil foarte folositoare.
DAR, cred ca nici la Formula 1 nu e atata teorie si atata discutie in jurul unui ulei.
E posibil sa fie motoarele(ma refer la TS,JTS) mai "proaste" ? si de aceea sa rezulte ca uleiul ar fii de vina?
E posibil ca uleiurile sa fie contrafacute? si de acolo despicarea firului in 4, cum ca x e mai bun ca y?
Ca altfel nu-mi explic cum de exista alte masini(care aici pe forum nu-s considerate masini) cu care se ajunge la +200k km fara sa fii citit in viata lor ceva despre uleiuri, stiu doar ca le trebuie un anumit fel si probabil cumpara aceiasi marca si atat. Ma opresc la 200k km, tot ce-i peste ne duce deja in era SF a motoarelor TS. Toti am auzit ca se poate, dar nici unul dintre noi n-a vazut unul fara probleme, egal ca la ultimul piston sau consum de ulei.
Faine posturi, interesante, educative, dar nu prin atatea pagini de discutii referitoare la ulei se repara un motor, pentru ca asta vad ca se incearca.
Daca pui ce scrie in manual, nu contrafacut, revizii la timp, eu cred ca e suficient. Bineinteles, daca motorul e ok, dar cand "asa face toate" atunci nu mai ai ce rezolva din ulei.

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 22 Apr 2017, 00:06 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6686
Location: Brasov... oarecum.
Nu trimitem rachete in spatiu si nici nu conducem masini de formula 1 insa toata discutia asta de pe acest topic e de departe cea mai decenta, argumentata si constructiva de mult timp pe acest forum. Cel putin ultimele zeci de pagini.
Si tre sa recunosc, o urmaresc cu interes si tre sa recunosc, am invatat multe.
Posibil sa nu aibe sens pentru niste motoare parlite care poate nici nu au avut parte de prea multa dragoste la un moment dat in viata lor, insa aspectul educativ nu trebuie nicidecum ignorat. Din punctul meu de vedere, cu cat stim mai multe lucruri, in cat mai multe directii, cu atat suntem mai castigati si putem aduce valoare societatii in care ne invartim. Si de ce nu, cu cat mai multe lucruri cunoastem, cu atat mai putin putem fi prostiti, manipulati de altii.

Si ca sa o iau pe aratura: eu azi am invatat despre mixturile asfaltice. Nu prea are legatura cu nimic din ce fac eu, dar mi s-au deschis ochii asupra unor aspecte noi.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 22 Apr 2017, 00:34 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
andreiblitz Quote:
DAR, cred ca nici la Formula 1 nu e atata teorie si atata discutie in jurul unui ulei.
In realitate, treburile sunt extrem de complicate, de-aia trebuie brigazi intregi de ingineri cu multi ani de scoala si practica, plus multe miliarde in cercetare, ca sa faca uleiurile de azi.
Dac-ar fi simplu, ne-am face toti uleiul in spatele casei, in cazanu de rachiu :)
Dar nu e.

Eu am simplificat lucrurile pt utilizatorul obisnuit, in 6 etape.
http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic. ... 65#p340265

Tu vorbesti de uleiul SUFICIENT. Primele 2 etape. Multi nu-s in stare sa respecte nici acest minim necesar.
Altii pe-aici se frasuiesc sa gaseasca uleiul CEL MAI BUN pt motoru respectiv. Urmatoarele 4 etape.


Cine vrea, e liber sa aprofundeze, sa-si bage nasul in tipuri si procente de tip ulei baza / aditivi etc.

Altfel ramanem la impresii personale fara valoare, astea le gasim pe toate forumurile.
M-au secat in asa hal discutiile gen "mie mi-a mers super cu uleiul X, si-mi da si 15cp in plus", incat m-am pus pe scormonit stiinta.

Eu am incercat sa leg practica cu cifrele din fisa tehnica.
Cifre, nu povesti.


De ex, daca mergi pe frig si ceata, o sa-ti sune motoru' naspa, si-o sa zici ca uleiul e de kko.
Cand de fapt frig+umiditate = boost pt motor (supradoza de oxigen), deci explozia/combustia vor fi mult mai puternice.

Pe principiul asta (injectie de apa sau apa/metanol) se facea overboost in motoarele de avion din WW2
Si la nemti, si la amerloci, si la sovietici, si la japonezi, si la engleji
https://en.wikipedia.org/wiki/War_emergency_power

Insa Gigel din creierii muntilor, cu permis de Ploiesti, cu Opel astra Caravan din 1900 toamna, nu vre' s' stie fleacuri d-astea.
El e pilot, bai; si mecanic. Nu vrea sa citeasca si sa gandeasca.

O sa scrie pe forumuri ca de fapt motoru suna naspa din vina uleiului de rahat/ contrafacut.
Si-o sa te si injure daca nu zici ca el. :disgust:

Ai dreptate, nici mama uleiurilor nu repara un motor uzat sau cu probleme de proiectare.


Top
   
PostPosted: 22 Apr 2017, 00:41 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
yux_mm Quote:
Si de ce nu, cu cat mai multe lucruri cunoastem, cu atat mai putin putem fi prostiti, manipulati de altii.
Corect, cine nu cunoaste ramane sclavul marketingului.

Si cu banii luati, si cu turbo picat (worst case scenario) :peace:


Top
   
PostPosted: 22 Apr 2017, 23:21 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1064
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am fost nehotarat cu alegerea uleiului ,prima data am comadat de la Autokarma, Motul 8100 X-Cess 5w40 -145lei bidonul de 5 litri ,am luat pana la urma doar filtru de ulei , dupa care eram hotarat sa cumpar la eMAG Liqui Moly Synthoil Racetech GT1 10W-60 HD, 202 lei bidonul de 5 litri, citisem si pe alte forumuri ca pe timp de iarna 10w60 la facea probleme la pornire si eram nedumerit in privinta lui dar eram hotarat sa il cumpar.
A doua zi de dimineata am trecut pe la Autocomo (reprezententa FIAT in Constanta) ,de cate ori am fost acolo nu aveau uleiuri pe stoc ,acum aveau Selenia de toate tipurile ,imi facea cu ochiul Selenia Racing 10w60 dar mi-a trecut repede cand a zis pretul 318 lei 3 cutii de 2 litri , aveau si Selenia Gold ,ce bagasem de un an incoace, dar am zis sa pun unu facut special pentru Alfa Romeo si sa fie ok indiferent de anotimp si am ales varianta mai simpla ,Selenia 20k 10w40 Alfa Romeo la 36 lei litru,nu pot zice ca sunt uleiuri prea ieftine,probabil ca sunt uleiuri mai bune si mai ieftine decat selenia 20k si care se impaca bine cu Alfa Romeo 2.0TS.
Oare exista si ulei Selenia contrafacut ?


Top
   
PostPosted: 23 Apr 2017, 15:27 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
iuli78 Quote:
Oare exista si ulei Selenia contrafacut ?
Nu-i exclus, dar e putin probabil.

Cre ca se falsifica uleiurile f la moda, f cunoscute, cu vanzari mari; din 2 motive:
- trebuie sa se vanda, sa iasa banu', nu sa se umple de praf in raft cu anii in asteptarea unui entuziast cunoscator
- bidoane goale usor de gasit

Selenia nu se incadreaza mai sus.


Top
   
PostPosted: 24 Apr 2017, 10:51 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 290
Location: Bucuresti
zveroboy78 Quote:
iuli78 Quote:
10w60 am inteles ca nu este chiar asa de bun iarna
Cred ca te-a dus in eroare postul colegului care sustine ca vascozitatea la 40grC ar caracteriza comportamentul uleiului la rece.
http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic. ... 75#p343975

Gresit.

Comportamentul la rece (si implicit classificarea uleiurilor in 5w-XX, 10w-XX etc.) e caracterizat de doua valori:

- CCS (Cold Cranking Simulator = simulator de "pornire" la rece )
- MRV (sau Borderline Pumping Viscosity )


De citit cu atentie pagina din link, nu-i greu:

http://www.viscopedia.com/viscosity-tab ... ty-grades/


http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic. ... 65#p340265
Cei doi parametrii dau clasificarea uleiurilor pentru comportamentul la rece, dar nu cred ca sunt foarte concludenti pentru comportamentul la rece.
CCS -se refera la posibilitatea motorului de a se roti la o anumita temperatura
MRV -se refera la posibilitatea pompei de ulei de a impinge uleiul la o temperaturamai mai mica cu cinci grade fata de cea la care se realizeaza CCS. Chestie de bun simt de altfel, ca sa fi sigur ca ajunge ulei in motor.

Daca ne uitam in graficele "generice" de aici: http://www.viscopedia.com/viscosity-tab ... ngine-oil/ se obeserva ca valoarea vascozitatii de la 40 grade ofera o oarecare idee a comportamentului uleiului si la temperaturi mai joase.

Eu zic ca este necesar sa fie analizati toti 3: CCS, MRV + vascozitate la 40 grade pentru comportamentul la rece.
Pareri?

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 24 Apr 2017, 14:31 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Pedala Quote:
zveroboy78 Quote:
CCS -se refera la posibilitatea motorului de a se roti la o anumita temperatura
MRV -se refera la posibilitatea pompei de ulei de a impinge uleiul la o temperaturamai mai mica cu cinci grade fata de cea la care se realizeaza CCS. Chestie de bun simt de altfel, ca sa fi sigur ca ajunge ulei in motor.
Corect, pai fix cele doua aspecte conteaza cand pornim motorul la rece. (Apropo, 40grC nu e deloc rece )

Graficele arata cum evolueaza vascozitatea (in general, nu doar la 40gr) si densitatea in fct de temperatura.

Nu gasesti insa graficele in TDS-uri. Vasc la 40grC serveste la calcularea Viscosity Index, prin reportage la visc 100grC, si cam atat.

De altfel, pot sa iti arat uleiuri 0wXx cu visc la 40grC MAI MARE decat 5wXx (de la aceeasi firma chiar )

http://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000338/ ... 9.0-en.pdf
http://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000334/ ... 7.0-en.pdf

Exemple sunt cate vrai, daca ai timp de citit zeci de TDS-uri.

Deci nu merita sa va bateti capul cu vasc la 40grC, daca va intereseaza comportementul la rece (<0grC)

Daca nu ma credeti, studiati problema, dar va zic din start ca e pierdere de timp, e o pista falsa. Am trecut prin asta deja.

Pt utilizatorul obisnuit, care vrea sa aleaga un ulei dupa TDS: CCS si MRV cat mai mic.


Top
   
PostPosted: 21 May 2017, 17:03 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
zveroboy78 Quote:
............................................................


Exemple:
Tot facand sapaturi la 5w-40, am gasit uleiuri foarte bune si ieftine, fara figuri, simple, gasibile si-n Ro

- Total Quartz Energy 9000 5w-40: MB229.5, PorscheA40, kVisc100grC mare (14.7cSt), CCS mic, Noack ok ...... 21.66RON/L !
http://catalogue-lubrifiants-elf-total. ... ERGY-5W-40
http://www.oil-club.ru/forum/topic/12201-12201/

L-am gasit f greu in FR (Quartz e pt export)... cumparat, il voi testa in curand pe Fiat, dupa ce scot Selenia Sport Power.

Elf 900 FT 5w-40 e cam acelasi lucru, dar nu cred ca se gaseste in RO. http://catalogue-lubrifiants-elf-total. ... 0-FT-5W-40

- Yacco VX 1000 LL 5w40: MB229.5, PorscheA40, kVisc100grC si mai mare (15 cSt), CCS mic (5900) .... 36RON/L
https://www.yacco.com/product/39-vx-1000ll-sae-5w40/
http://yacco-lub.ro/vx-1000-ll-5w40.html

Yacco sunt uleiuri cu traditie sportiva, se fabrica doar in Franta (langa Rouen)
Din pacate LL e varianta pt export, nu se gaseste in FR, dar in Ro da :censored:
Pe Giulietta am o varianta mai...medie ( VX 1000 FAP, pt Euro6/DPF, kVisc mai mic, 14.2), dar tot se comporta f bine.
Inca un exemplu de 5w-40 bun, simplu (HC gr III) si ieftin, pt amatorii de arome italiene:

Agip (Eni) i-Sint 5w-40:
- kViscosity mare (14.9cSt)
- CCS mic (5800) la varianta >2015 (inainte era 6300)
- Noack ok (10.9 dupa testele de la rusi), dar nu excelent, probabil de-aia nu se incadreaza la MB229.5, care cere ca Noack sa fie <10; are doar MB229.3

Date tehnice https://travel.eni.com/catalog/products ... _1_101.pdf
analize Rusia http://www.oil-club.ru/forum/topic/9186-9186/


Au si un 5w-30 care pare destul de bun pentru cei cu diesele care au nevoie de vascozitatea asta, e compatibil cu DPF
Eni i-Sint MS 5w-30
http://www.proest-invest.ro/img/uleiuri ... 05W-30.pdf


Stiu, Agip/Eni s-au retras din Europa de Est acum cativa ani, dar se gasesc si nu-s scumpe. Eu l-am gasit cu 21eur/4L.

...........................

Cateva cuvinte despre Agip, ca tot suntem pe-un forum de masini italiene:

- sunt uleiurile "recomandate" de Lamborghini.
Agip 5w-40 pt rulaj normal, Agip 10w/20w-50 pt regim de curse, cam asta a fost regula pana prin 2011. La ultimele modele o ard si ei cu 5w-30... Fuel Economy :)
https://goo.gl/images/vxQGWq
https://goo.gl/images/ewIl6d
https://goo.gl/images/FHzGuC


- nu doar Lamborghini le recomanda, ci si mare parte din puzderia de fabricanti italieni de moto (Ducati, Aprilia, Cagiva, Gilera, Piaggio, Guzzi etc) Cel putin asa am perceput eu citind oleaca pe net, n-am stat sa caut manualele de utilizare.
- au fost vreo 22 de ani uleiurile recomandate de Ferrari, pana a venit Shell cu banu mai gros. Maserati se pare c-au avut si ei o colaborare.
- au fost in Formula1, inca sunt bagati in campionatele Moto

Acum stim cam cum vine treaba cu "recomandarile" si colaborarile, dar daca uleiul respectiv merge in Murcielago, merge si la mine :D

Au fabrici in Italia, Olanda, Spania, usa.
Au un logo misto (nimeni nu pare sa stie ce inseamna exact) si niste bidoane frumoase. Stiu ca nu conteaza, dar cum sunt mai rare si mai putin cunoscute, slabe sanse sa fie falsificate de careva.

Deocamdata testez cu mare succes Total QE pe Fiat (ala face km, nu gluma), poate revin cu detalii.
De cand m-am prins la ce cifre tre' sa ma uit, dau numai de uleiuri f bune :) Urmeaza Agip.


Top
   
PostPosted: 21 May 2017, 17:50 
Offline
User avatar

Joined: 11 Sep 2015, 07:21
Posts: 599
Car: Giulietta
Location: Cluj-Napoca
Salut zveroboy78,

Ma gandeam daca ai vreo parere de Fuchs titan gt1 5w40 pentru 1.4 multiair . Si ei au standardul de ACEA-C3 si FIAT 9.55535-S2 . Vazusem ca cei de la Autolusso il recomanda fata de standardul Selenia PE 5w40 ACEA-C3

Exemplu:
http://www.opieoils.co.uk/p-60166-fuchs ... e-oil.aspx

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4TB Nero-Etna
Alfa Romeo 166 2.5v6


Top
   
PostPosted: 21 May 2017, 18:22 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
skmetaly Quote:
Ma gandeam daca ai vreo parere de Fuchs titan gt1 5w40 pentru 1.4 multiair .
Salut, din pacate n-am nici o parere, de vreme ce ei nu-si pun datele tehnice, iar eu nu l-am folosit.

Uite ce-mi da acolo pe opie cand dau click pe butonul "tech" http://www.opieoils.co.uk/t-product-inf ... quest.aspx

Ca si potential client, nu-mi place deloc atitudinea lor.
S-o creada ei c-am sa stau sa le cer pe mail datele tehnice, ca sa vad apoi daca le cumpar produsul sau nu :thumbdown:

Nici o problema, are balta peste :)


Top
   
PostPosted: 21 May 2017, 18:33 
Offline
User avatar

Joined: 11 Sep 2015, 07:21
Posts: 599
Car: Giulietta
Location: Cluj-Napoca
:up: mersi !

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4TB Nero-Etna
Alfa Romeo 166 2.5v6


Top
   
PostPosted: 22 May 2017, 00:03 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6686
Location: Brasov... oarecum.
Pana acu vreo juma de an sau mai bine dadeau datele la liber cei de la opi. Apoi s-au sucit.
Oricum, datele tehnice cred ca se gasesc pe site-ul producatorului.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 22 May 2017, 08:25 
Offline
User avatar

Joined: 11 Sep 2015, 07:21
Posts: 599
Car: Giulietta
Location: Cluj-Napoca
Ce gasisem eu despre Fuchs titan GT1 SAE 5W-40 XTL:
http://www.repuestosmercedes-benz.com/P ... W-40_e.pdf
http://www.fuchs.ir/en/Article/item/Art ... technology

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4TB Nero-Etna
Alfa Romeo 166 2.5v6


Top
   
PostPosted: 22 May 2017, 09:02 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Skmetaly, autolusso au contract cu fuchs, deci e de la sine inteles de ce il recomanda. Nu mai stiu cand au inceput "colaborarea".

Varianta fara batai de cap e bineinteles Selenia, mai ales cele din gama noua, daca n ai chef de experimente.

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 22 May 2017, 18:04 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
skmetaly Quote:
Ce gasisem eu despre Fuchs titan GT1 SAE 5W-40 XTL:
Daca datele din 2012-2013 puse de tine or mai fi valabile:

Pare f bun la capitolul demaraj la rece : CCS mic (Dynamic Viscosity -30grC ) ... 5700mPas
E ok, 75% din uzura se-ntampla la pornirile la rece, cica.

La "cald" mi se pare mediu spre bun (kinematic viscosity 100grC 14.2cSt , e pe la mijloc intre limitele clasei Xw-40: 12.5 - 16.3cSt)
E foarte aproape de ce am acum in motor (Yacco VX 1000 FAP 5w40, kVisc 100grC 14.3cSt); asta de la Yacco e insa mai putin bun la rece (CCS 6000)
https://www.yacco.com/file/product/tech ... e-5w40.pdf


Oricum, la specificatia ACEA C3 (care ne trebuie la MultiAir) , exista f putine mai "vascose" la cald.


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2017, 00:47 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15257
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Pentru ca am vazut o discutie recenta pe topicul asta si pentru ca la AlfaFest am avut parte de un workshop foarte interesant despre lubrifiantii auto sustinut de Motul, las si eu asta aici: nu mai folositi vascozitati ale uleiului dupa ureche, consultati cartea tehnica si folositi doar variantele recomandate de producator. Daca nu aveti cartea la indemana sau va e lene sa cautati in ea, tool-ul asta va poate fi de ajutor: http://www.motul.com/ro/en/lubricants

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2017, 06:59 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3171
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Pentru 1.6 ts imi da 5w30, 10w60 si 10w40.
Ce vascositate sa folosesc, pe prima sau dau cu banul?

Ca o curiozitate, cautati 2.0 fsi si spuneti voi ce ulei...am zis fsi ca seamana cu un motor problematic de Alfa unde aici se recomanda 10w60 iar daca va uitati pe alte forumuri in afara multi au schimbat vascositatea data de producator. Dar...mai bine punem vaselina si segmentam motoare, cineva trebuie sa si muncească.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2017, 09:18 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6686
Location: Brasov... oarecum.
JTD 16V: 5w40 si 10w40
Locatie: Romania.

Ege, esti sigur ca e util link-ul? 10w40 merge pentru Malta, Africa de Sud, sudul Italiei, etc si poate Ro vara. Dar ca all-arounder in Ro 10w40 e moartea caprioarei.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2017, 10:25 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15257
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Yux, acolo unde ai mai multe variante, o alegi pe cea care ti se potriveste mai bine, deindata ce intelegi ce inseamna fiecare.
Still, cate porniri faci tu pe an in RO la sub -20 grade, de zici ca 10w40 nu e o alternativa in RO? :roll:

Valerica, vascozitatea uleiului nu se alege functie de cat de problematic e motorul, ci functie de tolerantele pe care le au piesele aflate in frecare si functie de proiectarea sistemului de ungere. Desigur, fiecare e liber sa puna ce vrea el in motor, chiar si Bunica :wave:

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2017, 10:42 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3171
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
ALXege Quote:
Valerica, vascozitatea uleiului nu se alege functie de cat de problematic e motorul, ci functie de tolerantele pe care le au piesele aflate in frecare si functie de proiectarea sistemului de ungere. Desigur, fiecare e liber sa puna ce vrea el in motor, chiar si Bunica :wave:
Dupa cum observi, cu uleiul ala de curse le cam pica motoarele in draci, tu poate iei de bun sa bagi ulei cat bagi benzina ca e in toleranta manualui, ca de...producatorul si ce zice e lege...si da, posibil ca Bunica sa fie o solutie mai buna ca o vaselina. Ca idee, vezi ce ulei recomanda producatorul pe 1.9, 2.2 si 3.2 jts, doar de curiozitate.
Conform link-ului Motul, in 2.0 fsi pot sa bag orice, talmes-balmes, nu am cautat alte motorizari dar sigur e haos acolo, sigur au aflat si ei de tolerantele astea de frecare.
Oameni buni, motorul nu are creier!

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2017, 10:53 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15257
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Man, nu ma apuc eu sa le verific acum configuratorul, pentru ce ma intereseaza pe mine, adica 2.0TS, informatiile sunt corecte. Am si zis ca e de preferat sa va uitati in manualul de utilizare al masinii, link-ul este o alternativa.
N-ai idee cat de putin, deloc de fapt, ma intereseaza motoarele TFSI de la VAG, pentru ca nu o sa imi iau niciodata!
Ai dreptate, motorul nu are creier, are niste piese in miscare care se bazeaza pe niste reguli de fizica, pe care din pacate putini dintre cei de-aici le stapanim cu adevarat. Eu si cu tine cu siguranta nu ne numaram printre ei :wave:

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2017, 11:50 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3794
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Asa cum a subliniat si Doru in prezentarea lui, important e blatul de uleiuri recomandat de producator si nu e neobisnuit ca un blat sa contina uleiuri de viscozitati diferite. Daca motorul tau cere uleiuri din blaturile FIAT 9.55535-GH2 (FCA) sau MB 229.52 (Daimler), de exemplu, bagi din astea si esti in regula. Sau, poti baga ce crezi tu de cuviinta, fiind lucrul tau si vezi apoi ce iese. Poate merge chiar mai bine, cine stie ? Sau poate nu.

In cazul motoarelor FSI sunt acceptate o multime de uleiuri fiindca probabil producatorul a realizat ca indiferent de uleiul folosit motoarele respective tot se duc dracului de timpuriu, asa ca a decis sa fie generos cu clientii.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2017, 11:58 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
Nu ma bag la recomandari pentru altii, fiecare face cum crede de cuviinta. Insa va zic din ce am observat eu, poate e util:

- ca idee, 9 ani de experienta cu TSu: eu nu as baga 10w60 in Ts decat daca il conduc in regim de circuit, pe circuit. Nu pe strada unde am eu impresia ca-s zmeu pentru ca am schimbat de doua ori intr-o zi la 5000 RPM.
- pentru 2.2 vad ca Motul zice 5w40. Merge. Dar, daca arunci un ochi pe ceasul de temperatura ulei, o sa vezi ca la un mers sustinut tare, viteza constanta in ture multe, sau WOT des (gen drum de munte, mers agitat :dance:), temperatura uleiul creste. Nu ceva de speriat, dar creste si ramane acolo sus. Acum merg cu 5w50 ce respecta normele ACEA XX cerute de FIAT (parca se raceste o idee mai repede).
eu nu as baga 10w60 in JTSu de 2.2, mai ales daca este folosit si in oras. Chiar si cu 5w40 sau 5w50, in oras, pe timp de vara, uleiul intra in temperatura dupa parcurgerea a 5-8 km. Cu un 10w60 probabil as merge cu uleiul sub temperatura mai tot timpul.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 147 48 49 50 5158 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited