Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Sfaturi achizitie Alfa Romeo 147
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=18984
Page 48 of 84

Author:  MrHollow [ 21 May 2011, 23:56 ]
Post subject:  Re: Sfat Alfa 147 - Caz Particular...

Multumesc de sfaturi.

@Alexandrus poate o sa para o intrebare stupida insa de ce dieselul de 1.9 sau motorul de 2.0 TS ? Singurul motiv pentru care nu as lua pe motorina e ca in general diseslurile sunt mai zgomotoase si un pic mai lente decat aceeasi varianta pe benzina. Sa inteleg ca la alfa lucrurile stau un pic altfel?

Author:  Alexandrus [ 22 May 2011, 00:25 ]
Post subject:  Re: Sfat Alfa 147 - Caz Particular...

Pai 2.0 TS sau 1.9 JTD pentru ca mi se par singurele optiuni, 3.2 V6 e scump si ca pret de vanzare si ca taxe, 1.6 e doar o idee mai ieftin decat 2.0 ca si taxe si pret de vanzare, insa consumul e tot pe acolo, dar comportamentul nu e tot pe acolo. Pe de alta parte 2.0 TS si toate TS-urile au ceva probleme specifice, variator de faza, distributie schimbata des, si nu s-a pus decat pe varianta fara facelift, iar tu se pare ca vrei ceva mai nou. Pe cand diesel-ul e mai rock solid, are si ceva potential de crescut puterea fara costuri mari, exista si pe facelift.
Nici mie nu imi plac diesel deloc, dar in situatia de fata cam astea sunt optiunile, altele nu exista.

Author:  MrHollow [ 22 May 2011, 20:55 ]
Post subject:  Re: Sfat Alfa 147 - Caz Particular...

M-am invartit, am citit si am ajuns la concluzia ca nu este cazul sa ma grabesc. Va veni timpul cand voi avea propria mea Alfa si cred ca va fi mai mare bucuria cand voi gasi fix ceea ce vreau :)

Multumesc de sfaturi tuturor.

Author:  Andrew [ 24 May 2011, 01:07 ]
Post subject:  Re: "vreau o alfa"!!

Mersi baieti de sfaturi si oferte!Saptamana asta am mai mult timp liber si o sa ma gandesc mai bine ce sa cumpar. :wink:

Author:  MrHollow [ 01 Jun 2011, 19:49 ]
Post subject:  Re: Sfat Alfa 147 - Caz Particular...

Revin cu inca o mica intrebarea. Modelul 147 2005 cu facelift este posibil sa fie si EURO 3?

Balesc de aproape 1 luna la http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =143781599" onclick="window.open(this.href);return false; dar de cate ori ma uit si vad EURO3 la emisie imi vine sa plang... conform autovit.ro inmatricularea la acea masina ar fi undeva la 4600euro... Poate sa fie EURO 3?

Author:  marius [ 01 Jun 2011, 21:47 ]
Post subject:  Re: Sfat Alfa 147 - Caz Particular...

TS-urile sunt motoare de o generatie mai veche, si da, in cel mai fericit caz, sunt Euro 3.

Author:  MrHollow [ 01 Jun 2011, 21:49 ]
Post subject:  Re: Sfat Alfa 147 - Caz Particular...

marius Quote:
TS-urile sunt motoare de o generatie mai veche, si da, in cel mai fericit caz, sunt Euro 3.
pacat era superba masina...

Author:  nesquick [ 01 Jun 2011, 23:13 ]
Post subject:  Re: Sfat Alfa 147 - Caz Particular...

poti cere seria motorului vanzatorului, cu care poti merge la RAR si iti spun baietii ce euro este. Ma indoiesc ca in 2005 pentru benzina, se mai fabricau motoare euro3.

@marius ts-urile sunt non-euro - euro 4 . Diferenta o face catalizatorul.


@MrHollow - motorul pe benzina este cel mai usor si ieftin de intretinut, plus ca nu-ti tzacane in cap ca un tractor. Distributia se schimba la 40.000km si nu ai variator de faza cu care sa-ti bati capul. Conteaza foarte mult ce doresti de la masina... daca vrei , cu un 1.6 ts , poti obtine si 10,5% intr-un oras aglomerat, gen bucuresti si 6% pe autostrada. Astea sunt consumurile minime care le poti scoate cu acea motorizare.

Personal singurul motiv pentru care mi-as cumpara un diesel ar fi consumul mai scazut de carburant... iar in cel mai rau caz, este sa-mi spele sarpele ala creierii si sa fac un leasing la o giulietta multi-air :))

success in gasirea alfei tale ;)

Author:  mobyle [ 01 Jun 2011, 23:57 ]
Post subject:  Re: Sfat Alfa 147 - Caz Particular...

Nu mai bali la ea. Daca are 150 cp e TS, deci e E3. Din cate stiu eu, JTS e E4 (166 cp). O fi ramas un motor uitat intr-un colt de magazie si s-au gandit sa-l puna pe masina. Un cunoscut a patit asa cu un A4, 1.9 diesel din 99 (model 2000) cu motor de 110 cp (E2) si a platit taxa de i-a venit rau.
Asa ca si constatare, in 2001 cand VAG a trecut la E4, Fiat la fel, AR avea motoare E2, iar din trim II, E3.

Author:  nesquick [ 02 Jun 2011, 00:37 ]
Post subject:  Re: Sfat Alfa 147 - Caz Particular...

@mobyle , tin sa te contrazic. TS-urile sunt si euro4 . Chiar pe modele pre facelift au fost puse, deci ma indoiesc ca pe facelift sa fie euro3 ... totusi eu pe 47le negru am motor euro4 si e din 2002 , iar in 2005, euro 3? ma rog, totul este posibil ... de aceea am zis ca cel mai sigur este sa ia seria motorului si sa intrebe la RAR .

Author:  mobyle [ 02 Jun 2011, 01:42 ]
Post subject:  Re: Sfat Alfa 147 - Caz Particular...

CristianMiu Quote:
@mobyle , tin sa te contrazic.
Nu pot sa-ti stric placerea.
Omu "baleste" dupa motorul 2.0, deci la acela m-am referit. Probabil ca 1.6 si 1.8 sa fie E4, sau E5 (1.8 aspirat pe 159). Vb ta: RAR-ul conteaza. Daca neamtul pune catalizator i se schimba incadrarea de norma de poluare. Romanul, mai destept, se uita la codul motor.

Author:  marius [ 02 Jun 2011, 10:14 ]
Post subject:  Re: Sfat Alfa 147 - Caz Particular...

CristianMiu Quote:
marius ts-urile sunt non-euro - euro 4 . Diferenta o face catalizatorul.
Prima oara cand aud asta. Am analizat profund problema si pe indelete cand mi-am cumparat 156 Sw acum cativa ani, n-am intalnit sau vazut in viata mea un motor 2.0 TS Euro 4. :shock:
Si eu stiam la fel ca si mobyle ca sunt pana la Euro 3, au rezolvat problema normlelor introducand tehnologia JTS.

Author:  nesquick [ 02 Jun 2011, 10:57 ]
Post subject:  Re: Sfat Alfa 147 - Caz Particular...

inseamna ca doar 1.6 si 1.8 sunt euro4? cel putin 1.6 stiu sigur ca este euro4 .... la 1.8 nu am studiat foarte bine problema... insa gandind logic, am zis ca din moment ce au facut 1.6-le e4 , au implementat acc tehnologie mai departe, diferenta este doar capacitatea cilindrica, pentru motorul utilizeaza acc tehnologie....insa da...acum mi se pare logic, poate nu au reusit sa scoata cifra de noxe demna de E4.


P.S. cand am facut anul trecut ITP-ul la alfa mea... cei de acolo a spus ca nu prea inteleg eu de ce e trecuta euro3 pentru ca scoate mai putine noxe ca un logan euro4 ... whatever...

Author:  ALXege [ 02 Jun 2011, 11:16 ]
Post subject:  Re: Sfat Alfa 147 - Caz Particular...

Hmm..si ce spui tu straine mai sus cu variatorul? :roll: Singurul TS care nu-l are este 1.6le Eco de 105cp

Author:  dcmilitaru [ 02 Jun 2011, 11:26 ]
Post subject:  Re: Sfat Alfa 147 - Caz Particular...

Din ce stiu eu, pe 147 au fost numai motoare euro 3 si euro 4
Pe 147 pre fl singurul motor euro 3 era 1,6ts 105 cp eco, si nici alea toate.
Nu am mai vazut pana acum 2,0 ts pe 147 fl. Nici nu cred ca s-au vandut in Romania, poate doar pe afara. Oricum asta e primul 147fl cu motor 2.0 ts pe care-l vad.
Iar 1,8 ts cu euro 4 nu stiu sa fie decat pe GT.
Vorbim doar de motoare pe benzina.

Author:  nesquick [ 02 Jun 2011, 12:23 ]
Post subject:  Re: Sfat Alfa 147 - Caz Particular...

@alxege , la acela ma refeream...

am si eu o intrebare ca sa nu mai deschid topic separat.

motoarele diesel pe facelift sunt euro3 sau euro4? daca sunt si euro3 si euro4, o alta intrebarea urmatoare ar fi: incepand cu ce an motoarele diesel dupa 147 facelift si gt sunt euro4 ?


multumesc anticipat

Author:  MrHollow [ 02 Jun 2011, 12:45 ]
Post subject:  Re: Sfat Alfa 147 - Caz Particular...

CristianMiu Quote:
@alxege , la acela ma refeream...

am si eu o intrebare ca sa nu mai deschid topic separat.

motoarele diesel pe facelift sunt euro3 sau euro4? daca sunt si euro3 si euro4, o alta intrebarea urmatoare ar fi: incepand cu ce an motoarele diesel dupa 147 facelift si gt sunt euro4 ?


multumesc anticipat

Din ce am observat sunt Euro 4 sau poate n-am dat eu peste nici un Euro 3 diesel cu facelift..

Author:  thenuts [ 02 Jun 2011, 12:54 ]
Post subject:  Re: Sfat Alfa 147 - Caz Particular...

1.9 de 120 si de 150 de cai sunt euro4 din cate stiu eu. Alea de 115 cai si 140 sunt euro3. Sa ma corecteze careva daca ma insel.

Author:  Constantin22 [ 02 Jun 2011, 13:34 ]
Post subject:  Norme poluare Alfa Romeo 147/156

Salut

Ca majoritatea celor de pe forum sunt un impatimit al marcii si cum piata auto din Romania este foarte saraca in oferte de AR, ma batea gandu sa aduc cateva masini de afara, bineinteles ceva frumos,km in limita bunului simt, nu toate cazaturile. Problema este cu normele de poluare intrucat nu prea corespund criteriile aplicate de RAR cu cele din afara, spre exemplu Germania. Ash vrea s o lamurim , for good, cum e cu normele de poluare la Alfa.

Spre exemplu am gasit o alfa 147 2.0 TS , selespeed din 2001, 135.000 km la care propietarul spune ca e EURO 4, am cautat si eu informatii pe internet iar pe un site imi da tot euro 4, din cate stiam deabia din 2002 2.0 JTS este euro 4, restul pana prin 2005 sunt euro 3, personal am avut un 156 din 2004 1.6 TS care era euro 3, asadar imi este foarte greu sa cred ca un TS din 2001 este euro 4.

Astept niste pareri pertinente, eventual o lista completa cu codurile motoarelor euro 4 in speranta ca o sa vedem niste Alfete frumoase pe strazile din ro.

Stima

Topic merged!
Te-as ruga ca pe viitor sa folosesti functia search, pentru ca poate problema ta a fost deja discutata pe un alt topic.
In plus, te-as ruga sa iti revizuiesti modul de scriere, conform regulamentului!
ALXege

Author:  mobyle [ 02 Jun 2011, 14:37 ]
Post subject:  Re: Sfat Alfa 147 - Caz Particular...

La RAR se iau in cosiderare si alte criterii privind norma de poluare (puterea, viteza maxima constructiva si cutia de viteze) - toate trebuie verificate in brief.

Lista E3 Alfa Romeo
Model (tip) Cod motor Cmc kW km/h CV
147 Twin Spark AR37203 1598 77 185 5H
147 Twin Spark AR32104 1598 88 195 5H
147 Twin Spark AR32310 1970 110 208 5H
147 JTD 937A2000 1910 85 191 5H
156 TS AR32103 1598 81 193 5H
156 TS AR32104 1598 88 200 5H
156 TS AR32205 1747 103 208 5H
156 TS AR32310 1970 110 214 5H
156 TS AR32310 1970 110 214 5A
156 TS SportWagAR32103 1598 81 193 5H
156 TS SportWagAR32104 1598 88 200 5H
156 TS SportWagAR32205 1747 103 208 5H
156 TS SportWagAR32310 1970 110 214 5H
156 TS SportWagAR32310 1970 110 214 5A
156 V6 AR32405 2492 141 230 5H
156 V6 AR32405 2492 141 230 4A
156 V6 SportWagAR32405 2492 141 230 5H
156 V6 SportWagAR32405 2492 141 230 4A
156 JTD AR37101 1910 81 191 5H
156 JTD 839A6000 2387 103 205 5H
156 JTDSportWagAR37101 1910 81 191 5H
156 JTDSportWag839A6000 2387 103 205 5H
166 Twin Spark AR36301 1970 110 211 6H
166 V6 AR36201 2492 138 225 6H
166 V6 AR36101 2959 162 241 6H
166 V6 AR36101 2959 162 236 4A
166 JTD 839A6000 2387 103 204 6H
GTV Twin Spark AR32310 1970 110 220 5H
GTV V6 AR16105 2959 160 248 6H
SPIDER Twin Spark AR32310 1970 110 210 5H
SPIDER V6 AR16105 2959 160 233 6H

Author:  ALXege [ 02 Jun 2011, 18:11 ]
Post subject:  Re: Sfat Alfa 147 - Caz Particular...

Inclusiv motoarele 1.9JTD 150cp au fost si E3 pe 47FL

Author:  yux_mm [ 02 Jun 2011, 19:19 ]
Post subject:  Re: Sfat Alfa 147 - Caz Particular...

dcmilitaru Quote:
Din ce stiu eu, pe 147 au fost numai motoare euro 3 si euro 4
Pe 147 pre fl singurul motor euro 3 era 1,6ts 105 cp eco, si nici alea toate.
Nu am mai vazut pana acum 2,0 ts pe 147 fl. Nici nu cred ca s-au vandut in Romania, poate doar pe afara. Oricum asta e primul 147fl cu motor 2.0 ts pe care-l vad.
Iar 1,8 ts cu euro 4 nu stiu sa fie decat pe GT.
Vorbim doar de motoare pe benzina.
am vazut acum vreo luna un 47FL selespeed. cutia asta din cate stiu nu se punea pe 1.6 si nici pe diesel. deci trebuie sa fi fost 2.0. probabil ca motorul de 2.0 benzina a cam speriat lumea in ultima perioada, mai ales ca aparuse 1.9diesel cu putere similara, plus mitul etern ca dieselul consuma mai putin. plus strategia de marketing adoptata pentru 47 dupa facelift, cu Ducati Corse in frunte,... a cam infundat motorul 2.0. iar taxele mai mici pentru 1.6 plus o putere rezonabila 120cp, pentru cilindreea respectiva,...

pe oferta de preturi pe care o mai am si acum de cand am cumparat masina apare motorizarea 2.0, la un pret cu 120euro mai mult decat varianta 1.9 16V

Author:  t_quattro [ 02 Jun 2011, 20:38 ]
Post subject:  Sfaturi achizitie 147 JTDm

Buna tuturor,
mi s-a pus pata in ultima vreme pe Alfa 147 si vreau foarte mult un JTDm post-facelift 150cp. Am cam "rasfoit" net-ul cautand principalele probleme care apar pe acest model. Am observat ca sunt destul de fiabile in general, dar mai sunt unele exemplare care au foarte multe probleme si ma cam sperie gandul sa nu prind un astfel de exemplar.

O problema destul de intalnita, si care duce la cheltuieli mari, pare sa fie pompa de apa care cedeaza brusc si duce la sarirea curelei de distributie: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... gines.html. Stiu ca poate fi evitata usor problema asta prin schimbarea pompei, dar totusi este bine de stiut...Prin club a avut cineva probleme similare?

Alte probleme, mari sau mai putin mari, de care ar trebui sa stiu cand vad o masina? Si cam ce trebuie verificat in general la 147-le facelift inainte de cumparare? M-am uitat si prin "Garajul Alfa" si n-am vazut povesti horror legate de 147.

De versiunea Q2 cu LSD ce parere aveti? Merita banii in plus fata de o versiune normala(in .de sunt cu aprox 700-1000E mai scumpe fata de versiunile similare fara LSD)? Are probleme de fiabilitate diferentialul respectiv?

Va multumesc!

Author:  radu_gostian [ 02 Jun 2011, 20:43 ]
Post subject:  Re: Sfat Alfa 147 - Caz Particular...

Normele de euro nu se dau numai in functie de noxele de poluare.
Sunt evaluate mai multe criteri (constructia sasiului, materialele folosite (ex. pt e4 parca nu au avut voie sa foloseasca chrom in compozitia etrierelor de frana), etc)

Author:  ALXege [ 02 Jun 2011, 21:40 ]
Post subject:  Re: Sfaturi achizitie 147 JTDm

Daca schimbi distributia la timp si schimbi atunci si pompa de apa, atunci eviti orice potentiala problema. Cu alte cuvinte, nu, nu este o problema.
Cat despre Q2, poti citi mai multe pe topicul GTului meu. Pe scurt, merita fiecare banut, si dimpotriva, elimina orice probleme de fiabilitate ale diferentialului stock (ma rog, probleme care n-au prea aparut la JTD ci mai degraba la GTA). Acum daca esti dispus sa dai 700-1000E in plus pentru el (cu toate ca in mod normal diferenta asta nu se reflecta numai in diferential, ci si intr-o anume echipare generala a masinii), depinde doar de tine. Oricum, Q2ul in sine se poate monta si ulterior :wink:
In rest, alte probleme nu prea-mi vin acum in cap (inafara de furtunele de la turbo care au tendinta sa crape, dar "in caz ca" se pot inlocui cu unele siliconice care nu mai au moarte).

Page 48 of 84 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/