Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Planurile Alfa Romeo
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=425
Page 47 of 59

Author:  ALXege [ 04 Nov 2019, 19:36 ]
Post subject:  Re: Planurile Alfa Romeo

Pai de ce nu va cumparati Smart ForTwo sau Renault Twizy atunci? Ce rost are sa carati caroserie de Giulietta, 4 locuri si 4 usi, dupa voi, prin oras?

Author:  dand [ 04 Nov 2019, 20:10 ]
Post subject:  Re: Planurile Alfa Romeo

De ce Giuliile ar fi lasate in oras iar Stelvio-urile nu, nu e mare diferenta in latime si lungime, doar 4cm?🤔

Author:  georgecristian [ 04 Nov 2019, 21:31 ]
Post subject:  Re: Planurile Alfa Romeo

Fiat-urile 500 Euro 4 din oras sunt piesele de colectie retro si atat. Dar am sentimentul ca ”Planurile Alfa Romeo” se metamorfozeaza intr-o polemica fara sens. Suntem subiectivi cu totii si in fapt piata auto are o dinamica prea complexa pentru formulele noastre lapidare. Si pentru mine “masina” este berlina, asa am crescut, imi repugna diviziile de blindate Range si X6 alike din oras, dar pana la urma asta e o chestiune de stil.

Author:  zveroboy78 [ 04 Nov 2019, 22:28 ]
Post subject:  Re: Planurile Alfa Romeo

dand Quote:
De ce Giuliile ar fi lasate in oras iar Stelvio-urile nu, nu e mare diferenta in latime si lungime, doar 4cm?🤔
Pai scrie in articolul citat de mine. Sigur nu ai probleme cu engleza , cred ca ti-a scapat :wave:

Daca pierzi controlul covrigului, cu o Giulia ai mai putine sanse sa sari peste borduri si s-ajungi pe trotuar, decat cu un SUV (depinde de bordura, masa masinii, garda la sol, diam rotii etc, stii tu)

Chiar si ajuns pe trotuar, cu o masina normala risti sa provoci niste picioare rupte, cu un SUV risti sa provoci leziuni de torace/abdomen, mult mai grave (si care costa mai mult de tratat din banu' public, in cazul in care se intreaba cineva "da' cu ce drept imi interzice...").
Compara botul unei berline/compacte cu botul unui SUV. In special inaltimea.

Fix de asta e vorba in cazurile din Berlin si NY citate in articol. Ca si studiul facut in USA, patria SUV.

Tot in articol mai e un link spre o hotarare UE (n-am avut rabdarea s-o citesc), care va revizui criteriile de siguranta pt pietoni, pe care SUV-urile le cam fenteaza, din ce-am inteles (paragraful 5 din articol, la sfarsit)

https://www.theguardian.com/cities/2019 ... our-cities

Author:  zveroboy78 [ 04 Nov 2019, 22:32 ]
Post subject:  Re: Planurile Alfa Romeo

ALXege Quote:
Ce rost are sa carati caroserie de Giulietta, 4 locuri si 4 usi, dupa voi, prin oras?
Ai dreptate, eu iau Panda in oras.
E mai usor de gasit parcare si mai bine protejata la lovituri de alte portiere, carlige de rulota etc.

In plus, Panda are vizibilitate ca-n Suv :D

Author:  zveroboy78 [ 04 Nov 2019, 22:46 ]
Post subject:  Re: Planurile Alfa Romeo

georgecristian Quote:
. Dar am sentimentul ca ”Planurile Alfa Romeo” se metamorfozeaza intr-o polemica fara sens.
Cam asa.
Doar ca sa subliniez de unde a inceput polemica: Alfa anunta noul plan pt 2021: renuntat la noul Gtv si 8C, in schimb vor doar 4 modele: Giulia + 3 (trei!) SUV/CUV/BUV
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... -8c-models

Asta cand unii incep sa se intrebe serios ce cauta SUV-urile in orase.

De aia ziceam ca s-au trezit la spartu targului.

Author:  ALXege [ 04 Nov 2019, 23:28 ]
Post subject:  Re: Planurile Alfa Romeo

Pai man, smart-ul sigur nu sare bordura, ca n-are forta, Twizy e ingust, sanse mai mici sa matraseasca pieton pe trotuar, cu o bicicleta faci cel mult doua vanatai, sau poti mai bine sa nu iesi din casa si nu mai cade deobul de sare!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  yux_mm [ 05 Nov 2019, 02:20 ]
Post subject:  Re: Planurile Alfa Romeo

Twizy mi-as lua si maine daca nu ar avea pretul ala prohibitiv pentru ceea ce este, adica un scuter cu 4 roti (nu intru in polemica acoperisului ca s-au mai vazut unii sa faca scutere cu 2 roti si acoperis).
Masina mi se pare absolut geniala de cand a aparut si mi se pare ca asta ar trebui sa fie viitorul automobilului in oras. Evident va ma fi nevoie de un update la 4 locuri pentru a-ti cara si odraslele sau alte neamuri. Aberatii gen Tesla, Prius si alte rahaturi de gen sunt un fel de anus contra naturii cand e vorba de gasit solutii pentru a glomerarea orasului. Doar pentru ca una e electrica si ailalta e hibrid nu justifica favorizarea miscarii prin oras. La ce am nevoie sa car 2 portbagaje goale dupa mine (vezi Tesla) cand am nevoie sa ma duc doar pe mine. Aaaa, tre sa car dulapul ala de la Ikea? pai am mai multe variante: ori ma duc sa imi iau hodoroanca aia mare si urata cu care merg de obicei in vacanta, sau iau un Zipcar...

Author:  dand [ 05 Nov 2019, 10:20 ]
Post subject:  Re: Planurile Alfa Romeo

@zveroboy78 - daca scrie in The Guardian nu inseamna neaparat ca e adevarul absolut, ieri se revolta un altul din scriitorii astia tineri de traiesc intr-un turn de fildes ca de ce nu se interzic toate masinile private, sa ramana doar transportul public si shared cars. Sau acum ceva saptamani un altul care zicea sa renuntam la orice e computerizat ptr a salva planeta, The Guardian e o platforma militanta care sare de foarte multe ori calul ptr a produce o reactie. Clar cifrele alea sunt extrem de discutabile.
Poate cineva din moderatori sa mute la offtopic (SUV vs Sedan etc)

Author:  lucianm [ 05 Nov 2019, 10:37 ]
Post subject:  Re: Planurile Alfa Romeo

Deci, ca sa inteleaga untermenschii, un SUV e in general mare (ca volum si in lungime), e mai greu manevrabil, ocupa loc mai mare de parcare, consuma mai mult, e mai periculos, inclusiv pentru ca creeaza un fals sentiment de securitate si un real sentiment de superioritate, etc.
Puteti sa spuneti ce vreti, dar cei care le iau sotiilor SUVuri, de obicei mari, gandesc cam asa: "daca tot nu stie sa conduca si a luat carnetul cum l-a luat, macar sa o pun intr-un tanc, daca il loveste pe vreunul, ea sa nu pateasca mare lucru. cat despre fraier, da-l in p..a mea".
Puteti considera asta ca fraza de inceput din Mein Kampf gegen SUVs.

@alfetta: pe sotia ta nu o sa o prajesc cand o sa vin la putere, dar sa imi dai poza ei.

Pt conformitate: Lucian. 8)

Author:  ALXege [ 05 Nov 2019, 11:33 ]
Post subject:  Re: Planurile Alfa Romeo

Ai avut ani buni 159 2.4.. vrei sa-ti dau exemplu de SUV care e mai mic in lungime, e mai usor manevrabil, ocupa mai putin loc de parcare si consuma mai putin? Pe acelasi principiu, scria dand mai sus cum Stelvio e cu doar cu 4cm mai lung decat o Giulia..
Masinile sunt periculoase indiferent de forma, gabarit, putere etc. atunci cand ajung in mainile unor oameni cretini si iresponsabili. N-am rabdare sa caut statistici, dar sunt aproape sigur ca nu exista o corelatie intre tipul de masina (SUV) si numarul accidentelor grave. Pe de alta parte, ma astept sa exista o cauzalitate determinata de marca masinii (tin minte ca in trecut conducatorii de BMW de ex. aveau prime de asigurare mai mari, pentru ca, statistic vorbind, erau mai predispusi la accidente) sau puterea masinii.

Author:  lucianm [ 05 Nov 2019, 11:57 ]
Post subject:  Re: Planurile Alfa Romeo

Bine, Ege, de dragul tau ridic pragul de la care trebuie interzise SUV-urile: tot ce e peste Alfa Romeo Stelvio/BMW X3.
Sa fiu cinstit, ma enerveaza cele mari, gen Jeep Grand Cherokee sau BMW X5, al caror loc in oras chiar nu se poate sustine.
Uite si niste argumente: https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism ... y_vehicles

Author:  goldfinger [ 05 Nov 2019, 12:06 ]
Post subject:  Re: Planurile Alfa Romeo

https://usa.streetsblog.org/2018/05/09/ ... ty-crisis/

Lucian, biznisul auto e si el pe ani, ca orice bizniz. SUV se cere, suv livrezi (la o marja nesimtita). Altfel, tot respectul, namile de 2-3 tone in oras nu isi au sensul. Dar cand trebuie sa iesi cu ceva in evidenta si tot ce poti este sa "cumperi" ceva mare, mare; normal ca nu o sa iti iei Alpine sau Alfa 4c sau Porsche "de saraci", iei o sufragerie cu roti, sa se vada valoarea. 3 litri, dizal, regulamentar :roll:
Quote:
SUVs

Trucks and SUVs have been making up an increasingly large share of U.S. auto sales. Least year, they represented 63 percent of total U.S. passenger vehicles purchased.

These larger vehicles, IIHS notes, are inherently more dangerous for pedestrians. Their high-riding style, flat front ends, and higher total horsepower mean they are likely to strike pedestrians higher on victims’ bodies — at the chest rather than in the legs — and they do so with more force.

During the study period, pedestrian crashes with all types of vehicles increased, but the increase was largest among SUVs, according to the report. Fatal crashes between SUVs and pedestrians increased 81 percent during the study period.

“The average annual increase in crashes involving SUVs was 3.1 percent higher than the increase in other vehicle types combined,” wrote researchers Wen Hu and Jessica Cicchino.

Author:  ALXege [ 05 Nov 2019, 13:12 ]
Post subject:  Re: Planurile Alfa Romeo

Lucrurile nu functioneaza asa, tu consideri tolerabil un Stelvio/X3 dar esti pornit impotriva lui GC/X5, altul (de pe CorsaClub) considera poate tolerabil X1 si e pornit impotriva X3/X5, un biciclist probabil considera tolerabil maxim scuterele si e pornit impotriva Giulietei tale si tot asa. Nu tot ce nu ne place e raul intruchipat! Si nu toate solutiile care ni se potrivesc noua se potrivesc oricui.

Author:  Valak [ 05 Nov 2019, 13:24 ]
Post subject:  Re: Planurile Alfa Romeo

Japonezii, cu kei cars-urile lor mi se par un exemplu de urmat. Ai o masina mica, pentru oras, platesti taxe modice, vrei chiushapte, atunci platesti pana iti sar capacele si te plimbi cu ea mai pe la periferie. Nici in cazul lor kei cars-urile nu au aparut de voie - desi la cat de civilizati sunt aia n-as baga mana in foc - ci de nevoie. Si daca la aia a fost nevoie de asa ceva, avand mama infrastructurii, in tari bananiere cum e Romania...

Author:  yux_mm [ 05 Nov 2019, 20:14 ]
Post subject:  Re: Planurile Alfa Romeo

Ege, vezi ca in articolul din Za Guardian zice ceva de accidente cu 11% mai mare sansa sa fi implicat in accidente daca esti la volanul unui suv.

Dane, eu zic de iluzia de vizibilitate pentru ca da, ea este pe distante mari, cand esti in trafic si vezi ce se petrece peste 2-3-4 masini in fata ta (presupunand ca esti inconjurat de berline, hatchuri, etc., caci altfel, cu suvuri in jur, iz bec tu scuere oan), insa cand e vorba de manevre de parcare sau in spatii stramte te trezesti cu nevoia de senzori, camere si alte acareturi de-astea ca esti mai orb decat o cartita.

In alta ordine de idei, mergeam in weekend cu ala micu de mana printr-o parcare. Pustiu aspira sa faca un metru peste cateva luni, dar e pe-aproape. Treceam in lungul sirului de masini si ma gandeam ca ce bine ca sunt cu el, ca daca iese din parcare ala cu SUVul lui full size n-are nici o sansa sa il vada nici cu 3 perechi de ochelari. Abea de ii venea crestetul undeva pe la mijlocul grilei radiatorului. Apoi un Merc C, unde clar ii vedea capatana. O sa ii pun si un fes roz fosforescent cu luminite si ii gata treaba. Pe cand la ala cu SUVul pot sa ii pun si girofar si tot degeaba.
Schimbarile in viata iti mai schimba perspectiva. Cumva ma doare la banana acum ca un SUV ocupa 3 locuri, sau ca arde 10 litri de benzina in 200m, prioritatile mele pentru care nu le vreau pe strada is altele.

Dane, fair enough si perfect de acord cu aia din turnurile de fildes. Am si eu cativa in birou bolnavi de retardism de-asta, dar ce zice si articolul e un fapt clar si logic. Si cu care sunt de acord.
Inteleg perfect necesitatea de 2.5 tone de otel si plastic cand tre sa muti muheres si puradelos plus bagaje plus schiuri sau bicle in vacanta la munte, cum ii place romanului sa zica, dar sa faci commuting cu E-classu e peste puterea mea de intelegere

Author:  dand [ 06 Nov 2019, 01:31 ]
Post subject:  Re: Planurile Alfa Romeo

Yux, mie mi se pare ca tocmai la vizibilitatea de 1 meteu in fata exceleaza Suv-urile, faptul ca stai ca in camion si vezi botul masinii mi se pare ca face diferenta fata de berlina, unde mereu estimam unde incepe masina (ma rog, dupa ceva km inveti oricum). Greu de descris, dar eu unul n-as mai incerca un sedan/sw/hatchback ci doar o ‘cocotzata’ ptr ca ma simt mai in control. Dar nici eu nu inteleg rostul unui Velar sau X7, e mult prea mult. Ptr mine si Stelvio e prea mare, sunt foarte interesat in Tonale, un Suv de dimensiuni medii e perfect. Dar daca e sa aleg intre Giulia si Stelvio sincer nu gasesc nici un motiv ptr Giulia. M-am descotorosit de mult de chestii gen ‘asa am invatat la scoala ca x lucru trebuie sa fie asa si nu altfel’. Probabil varsta, cand eram mai tanar nu concepeam sa pun piciorul intr-un diesel (“locul lor e pe camp”), cutie automata sau fereasca sfantul, Suv.
Sigur un SUV nu le face pe toate, manevrabilitatea e punctul slab si da, parcarile cu fata cel putin la inceput sunt inselatoare:)
SUV-urile mari au atins cumva momentul maxim, cred ca viitorul e al mini SUV-urilor gen Mito cocotat sau Tonale (nu stiam ca mai nou se cheama BUV si CUV), ptr ca electrificarea e mult mai usoara. Si viitorul e fara urma de dubiu, electric. Electric BUV&CUV. Ceea ce mi se pare foarte atractiv.
Si traind in UK ai si alegerea de a da o tura zdravana in weekend cu un 458 cand demonii capata putere si te-ai plictisit de stat in trafic pe electric avenue.

Author:  toshy [ 06 Nov 2019, 02:22 ]
Post subject:  Re: Planurile Alfa Romeo

ALXege Quote:
N-am rabdare sa caut statistici, dar sunt aproape sigur ca nu exista o corelatie intre tipul de masina (SUV) si numarul accidentelor grave.
Ba exista, doar ca trebuie sa cauti. Toate statisticile pe care le gasesti la prima cautare sunt despre siguranta un pic crescuta a ocupantilor SUV-urilor in caz de accident usor, date periate ca sa dea bine pentru marketing, DAR... cand vine vorba de accidente grave, nu numai ca sunt mult mai nesigure, dar si produc accidente mai grave - atat pentru celalalte masini, cat si pentru pietoni. Ba, mai mult, numarul de accidente provocate de SUV-uri are o proportie din ce in ce mai mare in randul accidentelor care implica pietoni. De asta se ia in calcul interzicerea lor in orase, nu din alte cauze - prima generatie de X5 e mai mic ca amprentala sol decat 159, si nici urmatoarele generatii nu sunt semnificativ mai mari. Acum, e foarte posibil ca datele respective sa aiba legatura si cu "demografia" conducatoarelor (!) de SUV, dar asta e alta poveste, si nu putem sa generalizam.

Si mai e un aspect de luat in calcul: cand toata lumea o sa aiba SUV, avantajul de "a sta deasupra celorlalti" o sa dispara.

Carry on now, mi-a placut cum a decurs discutia, de asta nici nu m-am bagat :blink:

Author:  yux_mm [ 06 Nov 2019, 02:42 ]
Post subject:  Re: Planurile Alfa Romeo

Dane, n-am preconceptii de-astea. Mie imi plac offroaderele care stiu sa faca treaba, cu body on frame, cu diffuri si alte acareturi de-astea de poti sa mergi unde-ti vrea banana doar benzina/motorina sa ai.
Ce nu inteleg la un suv, de exemplu, e: de ce sunt 4x4 dar raman impotmolite pe te miri unde merge si un logan, au motoare puternice dar stau mai prost dinamic ca o berlina echivalenta chiar si in variantele cu suspensii sport, de ce is mari cat un porc in ajun de Craciun dar au capacitate de incarcare mai mica decat un break echivalent, de ce se vand suv-uri doar cu tractiune fata (respectiv spate prin statele unite ale SUA), etc, etc
Mno, intrebarile is retorice, nu tre sa raspunda nimeni, dar astea sunt motive pentru care nu inteleg suv-urile si le gasesc inutile.

Is cateva care pot avea sens, gen Landcruiser, Disco, Range...

PS cand bem o bere?

Author:  lucianm [ 17 Jun 2020, 14:04 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

lauraplugaru Quote:
lucianm Quote:
Tocmai am fost informat de AI ca nu se mai produc si comercializeaza modelele diesel. Gata.
Mi-a starnit interesul informatia de mai sus si am verificat. Nu se confirma cu management-ul AIT.
Fabrica nu primeste momentan comenzi noi, insa nu exista informare interna de stopare a comercializarii diesel. Probabil e un word of mouth care circula de la unii la altii, dinspre Jeep, care nu va mai avea motorizari diesel pe Renegade si Compass.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Azi am vorbit cu un reprezentant de vanzari de la Colentina. Nu mai au, nu mai vand si nu se mai produce diesel.
Daca mai ai vreo persoana cu care pot vorbi, ti-as fi indatorat.

Author:  ALXege [ 17 Jun 2020, 14:06 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Jeep renunta la diesel pe Renegade si Compass pt ca vine vu PHEV.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  BFX [ 17 Jun 2020, 14:15 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

@lucianm - poate e de interes, colegul DanS isi vinde GiuliaQ4 diesel

Author:  Valak [ 17 Jun 2020, 15:06 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

In sfarsit, putina ratiune. Diesel-urile E6 cu doua EGR-uri, DPF, doua SCR-uri etc. erau oricum niste epic fail-uri, ca sa nu mai vorbesc de motorina uscata si bogata in biodiesel care distrugea sistemele de injectie si forma alge in rezervor. Eu unul sigur nu o sa le simt lipsa, nu se mai justificau de multi ani pentru autoturisme.

Cat priveste hibridele, nu sunt altceva decat o solutie pentru evitarea taxelor si accesul la diferite eco bonusuri, un fel de lucru amestecat care le mai castiga putin timp producatorilor deasupra apei. Sunt atat de departe in spatele Tesla, incat nici nu cred ca isi mai pun problema daca vor muri, ci doar cand. Iar daca Autobidder-ul si V2G-ul vor incepe sa functioneze, raspunsul e foarte curand.

Author:  lucianm [ 17 Jun 2020, 15:09 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

@BFX - merci, stiu, din nou... :D
M-a sunat reprezentantul de vanzari AI si mi-a comunicat ca in cca o luna (?) se asteapta informatii despre facelift la Giulia si va avea si motorizare diesel AWD. Ramane sa vedem preturile...

Author:  lucianm [ 17 Jun 2020, 15:12 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Valak Quote:

Cat priveste hibridele, nu sunt altceva decat o solutie pentru evitarea taxelor si accesul la diferite eco bonusuri, un fel de lucru amestecat care le mai castiga putin timp producatorilor deasupra apei. Sunt atat de departe in spatele Tesla, incat nici nu cred ca isi mai pun problema daca vor muri, ci doar cand. Iar daca Autobidder-ul si V2G-ul vor incepe sa functioneze, raspunsul e foarte curand.
Vor muri. Prin 2179. Sugusati de urmasii Gretei si in urma manifestatiilor contra scaderii numarului de ursi polari sub 200.000 si in onoarea lui George Floyd, mort in 2020, dar nu se stie de ce.

Page 47 of 59 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/