Bai ce corporatisti tristi, s-au trezit acu la spartu targului cu SUV-urile, si deodata vor sa faca NUMAI cotete de-astea si ceva Giulia
In 2 ani vor sa lase toata istoria Alfa si sa devina Range Rover?
Si daca "piata" n-o sa mai vrea SUV, CUV si alte UV-uri? Sunt tot mai taxate, greu de parcat, astia prin Suedia incep sa se rusineze ca iau avionul si polueaza, lumea prin Vest incepe sa-si dea seama ca n-are rost sa care aiurea 2 tone de metal dupa ei oriunde se duc etc.
Problema la FCA e pasivitatea, cred...
1. Investesc o gramada de bani in niste modèle, le scot pe piata apoi asteapta sa cada para malaiata in gura lui natafleata.
Nu fac mai nimic sa exploateze la maxim modelul ca sa acopere toate nisele. Cum face VAG.
Pana acum, trebuiau sa scoata Giulietta spider si sedan (Dodge Dart cu sigla Alfa adus in UE, era asa greu!?), Giulia SW , variante Alltrack etc. Ei nimic, trag niste benzi galbene pe bot la Giulietta si ... 'e-te faceliftu'!
In plus, elimina modele (MiTo, Punto, Abarth Punto), dar nu baga nici un echivalent in loc.
2. Ma uitam zilele trecute dupa un Sedan pe benzina de la FCA, sub 25k euro, n-as da mai mult pe-o masina (banii pot fi cheltuiti si altfel) si n-am nevoie de performantele si dotarile Giuliei.
Fiat Tipo sedan e frumos, practic si compact, dar ce sa vezi, are toate motorizarile diesel, dar pe benzina au pus doar lesinatul de 95cp, nu si T-jet ul de 120 care m-ar interesa (totusi se poate Diesel de 120 pe sedan, deci nu-i problema tehnica, de transmisie)
Raspunsul cuiva de la Fiat a fost gen "sedanurile nu se vand", de-aia n-au pus si T-jet pe sedan.
N-am mai continuat o discutie de asa nivel.
Sedanurile VOASTRE nu se vand, bai, faceti o masina super de la 0 dar nu puneti si motoru ala pe Sedan, va inecati la mal.
Alea de la BMW, Mercedes se vand, VAG are sedanuri care se concureaza intern oarecum (A4 cu Octavia cu Superb cu Rapid etc) si vand!
Daca tot o ard pasiv cu "ce vrea piata" , au pierdut din start. Tre sa faci clientul sa doreasca ce produci, sa creezi activ " nevoia".
Nu mi-am luat Giulietta noua pt ca aveam nevoie, ci pt ca mi-a placut. Au facut sa-mi placa, sa-mi doresc.
Piata se schimba, pana te adaptezi tu la piata e tarziu. Numai cu o gama completa poti face fata la schimbari.
3. Alfa, daca vrea vanzari, ar trebui sa o lase mai usurel cu "Premium only", mai trebuie si ceva mai basic, entry level.
Pretul conteaza, in plus nu toti avem nevoie de Premium si marafeturi.
Poftim, cica in 2019, Lancia, cu un singur model prafuit dar bun (Ypsilon), cu o singura piata (ITA), dar cu ceva reduceri,a vandut mai mult ca Alfa.
https://fiatgroupworld.com/2019/07/22/a ... lfa-romeo/
Absurd.