yux_mm Quote:
Din motive inca necunoscute de mine, in UK preturile sunt mai mari decat pe continent. Preturile porneau, ultima data cand m-am uitat, de 59k lire, on the road price. Deci iti mai lipsea doar asigurarea. Asta era pretul intreg inainte oricarui discoun, sau orice alta oferta. Daca mai pui cateceva ajungi usor la un 65, iar daca te lacomesti si la franele ceramice, atingi 70 fara sa te chinui.
Dar da, in echipare basic pe continent e mai ieftina.
Am vrut de fapt sa revin la asta dar n-am prea gasit timpul necesar.
in UK preturile sunt mai mari, indubitabil, daca mergi pe reteta traditionala de cumparare de la dealer, insa am fost destul de socat sa constat ca timpurile au evoluat si in general e bine sa tii pasul cu trendul
Marile vanzari in UK cred ca se fac prin leasing si prin brokeri, si nu prin cumparatorul ocazional si dezinformat/neinteresat care merge direct la dealer.
https://www.contracthireandleasing.com/ ... r-leasing/ e unul din site-urile unde firme si persoane fizice cumpara in leasing utilizand brokeri si astfel platind mult mai putin decat prin dealerii traditionali. Cum am vazut ca merge metoda e:
1) Firma X de leasing (spre exemplu LEX Leasing care e bratul motorizat al LLoyds Bank) face o comanda foarte mare ptr o flota de masini de la Mercedes. Ptr ca e o comanda mare si cu ceva dotari putin mai mult decat standard - bazata pe marketing research ce cumpara publicul si cam unde face compromisuri ptr pret, evident ca obtine un discount masiv de la producator. Care ii permite sa vanda nu numai prin clientii bancii, ci si prin brokerii de tranzactii auto (in UK exista chiar asociatia asta numita BVRLA a brokerilor autorizati de leasing personal/business). Tu ca si client platesti ratele de leasing, apoi returnezi masina in 2-3 ani sau cat vrei sa ai contractul.
2) Ei vand apoi masina prin dealeri ca si used cars si aici castiga marcile care se depreciaza mai greu, de unde si anomalia ca un Mercedes C Class e mai ieftin (chiar semnificativ) decat o Alfa Giulia in regimul asta de leasing.
Paradoxal, desi preturile de masini noi sunt mai mari in UK decat in Europa la dealeri, prin acesti brokeri preturile sunt imbatabile, mi-e greu sa cred ca poti plati 250 GBP pe luna ptr un C Class nou in Germania cu avans doar 6 sau 9 rate lunare.
Ok, 'dezavantajul' vine din preconfigurare, deci nu e ptr clientul care vrea sa isi personalizeze masina, ptr ca atunci brokerul devine mai scump decat dealerul. Insa daca esti regular Joe Bloggs si vrei niste dotari de bun simt, cred ca oferta e destul de consistenta prin BVRLA. Sigur, e Personal Hire Contract (sau leasing operational cum se cheama cred in Ro), adica nu ai optiunea de a cumpara masina, dar in conditiile actuale in care habar n-ai ce se intampla peste 2-3 ani cred ca e cea mai populara optiune, nu vrei sa ramai in brate cu o masina ptr care devii nevoit sa platesti gramezi de taxe si pe care n-o poti vinde rapid. Am fost destul de germanic aici si am calculat si cat vine sa inchiriezi o masina, daca conduci mai mult de 14 weekenduri pe an Personal Hire ptr brandurile germane devine o optiune eficienta dpv monetar. In UK au ramas putin in urma cu car sharing, Zipcar, Car2Go (Mercedes) si DriveNow (BMW) sunt cam de 2/3 ori mai scumpe decat in Germania, unde car sharing devine o optiune foarte populara in mediul urban. Nu stiu daca la baza e chestia cu asigurarea care in UK e pe driver, in vreme ce in Europa e mai simplu ceva de genul. Am citit superficial ca asta face ca si Volvo XC40 subscription (o chestie foarte populara in Europa) sa fie 600 pounds pe luna in UK (mai mult decat dublu).
Alfa Romeo e ca de obicei un pas in urma trendului. OK, am condus Giulia ca rental si imi place mult mai mult decat Merc/BMW etc, dar e paradoxal scumpa in comparatie cu metodele de finantare actuale. Astazi m-a sunat unul din cei zeci de brokeri la care am facut inquire-uri sa-mi spuna ca primesc iarasi o flota mare de C Coupe si ptr 2 ani leasing si 8k miles per annum costa fix 250 gbp pe luna, asta ca sa ma oftic si mai tare ca m-am grabit:) dar ca fapt divers C Coupe la 250/luna si Alfa Giulia la 350 pe luna e totusi cam aiurea, oricum te-ai uita. Plus diferenta de aproape 1000 la avans. Plus singurul dealer/broker de Alfa Giulia care aveau un pret sub 350 pe luna, niste baieti simpatici din Derby, nu ofereau livrare gratuita in garajul tau ca toate celelalte firme, plus 22p pe mile daca depaseai mileage-ul inclus in contract. Prin comparatie, la Merc sau BMW e 6p pe mile depasit. La o sumara observatie, Giulia pare prinsa intrucatva intr-un no man's land in UK, intrucat la publicul larg care vrea value for money pierde si la capitolul pret. La car sharing sau subscriptions, toate metodele astea care vor fi vaca de muls ptr multi producatori auto in urmatorii ani, Alfa pare inexistenta. Intr-un mod ironic, cand faceau masini sub nivelul tehnologic al concurentei lumea punea pe primul plan calitatea si fiabilitatea, astazi cand e un produs parerea mea macar la nivelul concurentei sunt in urma la finantare si modele de ownership. M-as bucura sa nu am dreptate aici.