Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Vehicule electrice https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=27658 |
Page 42 of 54 |
Author: | centurion [ 11 Jul 2023, 20:21 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
dand Quote:
trebuie mentinuta presiunea pe producatorii auto traditionali, ca altfel nu se misca nimic.
+1Insa producatorii auto traditionali au o mare problema: financiara. - Sunt obligati la Euro 7 care costa foarte mult. - Sunt obligati sa treaca la vehicule electrice incepand cu 2035 --> sa electrifice toata gama actuala sau sa mai reduca din ea. Ambele costa enorm. Ambele implica resurse enorme pentru dezvoltare. Nu degeaba tipa Carlos Tavares. De fapt cred ca din cauza acestor constrangeri s-a facut alianta PSA - FCA. Vom vedea in 2035 (daca se va mentine impunerea de a fi vandute doar VE in cadrul UE) cati constructori vor mai exista de sine statatori. Renault pare prins in off-side, pentru ca vad ca s-a impartit in 2: un parteneriat cu Geely pe termice (adica finantare din afara), unul pentru vehicule electrice (Ampere). |
Author: | dand [ 12 Jul 2023, 11:17 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Oh, ok, am facut o confuzie, 2035 e ptr EU, 2030 e doar in UK. Pai 2035 e la 12 ani distanta, pana atunci e o cale foarte lunga. 2030 in UK e o alta mancare de peste, aici e vorba de megaoptimism:) |
Author: | goldfinger [ 12 Jul 2023, 14:08 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
2035 pt ev only!? E ok cu synthetic fuel, aparent. De fapt, asta e portita. Iar uk cu 2030 ev only e treaba lor. Nu e prima data când iau decizii care se întorc împotriva lor. Sa se descurce! |
Author: | centurion [ 12 Jul 2023, 15:10 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Legat de 2035 pentru UE, am impresia ca formularea nu este "doar vehicule electrice incepand cu 2035". Cred ca cerinta este "vehicule cu 0 emisii de CO2". De aici si gandul automat catre vehicule electrice. |
Author: | dand [ 12 Jul 2023, 16:24 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Corect, e zero emissions. Ptr ca pot fi si cu hidrogen, am vazut ca japonezii inca exploreaza puternic si calea asta. |
Author: | yux_mm [ 12 Jul 2023, 17:28 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
dand Quote:
Corect, e zero emissions. Ptr ca pot fi si cu hidrogen, am vazut ca japonezii inca exploreaza puternic si calea asta.
Te referi la motoare cu "combustie interna" dar cu hidrogen? alea de iese apa pe teava de esaament?Sau pile electrice? |
Author: | GiuliaLover [ 13 Jul 2023, 09:52 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Apropos de teoria conspiratiei, planul de astazi al EU de electrificare a transporturilor, a incalzirii, a gatitului etc. este identic cu planul de electrificare al Frantei din anii 70, de la socul petrolier cauzat de razboiul de Yom Kipur, cu diferenta ca atunci Franta a decis ca sursa de energie principala sa fie nucleara (si au si pus in functiune vreo 70 de reactoare) si planul privea doar Franta. In rest, aceleasi concluzii, lumea sa treaca pe transport electic si sa prajeasca la watt in loc de gaz, ca sa nu ne santajeze arabii. Am citit chestia asta intr-o revista si m-a amuzat cum gandirea politica se repeta. Si da, inverzirea dezindustrializeaza Europa accelerat, nu are legatura cu faptul ca Europa era oricum mai scumpa, acum majoritatea industriilor manufacturiere sunt sufocate de ETS si de preturile aberante la energie, precum si de schemele de sprijin pentru regenerabile, care nu exista in nicio alta zona a globului, iar CBAM ul e o prostie sinistra, care protejeaza doar in Uniune (si acolo partial ca nimic nu-i impiedica pe chinezi si rusi, care sunt plini de hidrocentrale, sa declare ca au facut otelul si aluminiul si automobilele cu energie verde) si care face produsele EU si mai putin competitive la export decit erau pina acum. |
Author: | dand [ 13 Jul 2023, 10:15 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
yux_mm Quote: dand Quote:
Corect, e zero emissions. Ptr ca pot fi si cu hidrogen, am vazut ca japonezii inca exploreaza puternic si calea asta.
Te referi la motoare cu "combustie interna" dar cu hidrogen? alea de iese apa pe teava de esaament?Sau pile electrice? |
Author: | dand [ 20 Jul 2023, 13:17 ] | ||
Post subject: | Re: Vehicule electrice | ||
Noile statii de incarcare super rapide Tesla
|
Author: | yux_mm [ 20 Jul 2023, 13:49 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Sa moara Bibi ce prost sunt: nu stiam ca pomii produc curent. Sa trag si eu un cablu de la copacii din curte. M-am scos, nu mai platesc la provider |
Author: | centurion [ 21 Jul 2023, 10:58 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Curent electric verde 100%. |
Author: | GiuliaLover [ 21 Jul 2023, 11:30 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Eh, stii cum e, verde verde da cablurile alea contin niste cupru care se scoate din pamant cu motorina, apoi din minereu cu substante chimice si mult curent electric (verde?), basca matisajul din plastic facut tot din petrol verde |
Author: | dand [ 21 Jul 2023, 12:53 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Pai ideea e sa putem sa producem toata alea fara petrol/motorina, doar masina propriu zisa e irelevanta la scara globala. Adica iti muta poluarea din orase (unde nu mai ai noxe) in alta zona geografica. EV-urile nu sunt rezolvarea problemei, ci doar o rotita mica. In aceeasi nota, citisem deunazi ca o dieta bazata pe mai putina carne e echivalentul eliminarii a 8 milioane de masini conventionale: https://www.bbc.com/news/science-environment-66238584 E clar ca viitorul e a tehnologiilor verzi si fara combustibili fosili, dar e iarasi evident ca o sa fie un proces lung. Daca ar exista o agenda comuna probabil ca procesul ar fi mult accelerat, dar vad imposibil sa agreezi o astfel de agenda. Pana atunci ce se va face sunt pasi marunti si 'trial and error'. Adica da, vad argumentele contra si la CBAM, e departe de a fi perfect, dar eu ce nu vad e ce propuneri au detractorii acestor initiative. E usor de criticat, mai greu e sa vii cu o solutie concreta, chestie valabila in toate domeniile. |
Author: | GiuliaLover [ 21 Jul 2023, 14:50 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Surpriza, cuprul, aluminiul , otelul, cimentul nu se pot obtine fara Co2, iar plasticele nu se pot fabrica fara petrol. Nu exista procedee fizico-chimice pentru asta. Inclusiv reciclarea se face cu emisii de Co2 si nici reciclarea nu e intotdeauna posibila. |
Author: | dand [ 21 Jul 2023, 17:01 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Eu ma concentram pe viitor, nu pe trecut:) Si da, totul e posibil cata vreme exista vointa |
Author: | centurion [ 21 Jul 2023, 17:46 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
GiuliaLover Quote:
Eh, stii cum e, verde verde da cablurile alea contin niste cupru care se scoate din pamant cu motorina, apoi din minereu cu substante chimice si mult curent electric (verde?), basca matisajul din plastic facut tot din petrol verde
Si cand te gandesti ca voiam sa il rog pe dand sa vada exact ce tip de copac este cel care produce curent ca sa pot planta si eu la mine la bloc. A picat varianta asta. Poate gasim un copac wireless? Nu am citit prea mult despre EU CBAM. Inteleg ca va fi o alta sursa de scumpiri. Oricat de bune intentii ar avea UE in ceea ce priveste reducerea poluarii, cat timp nu se gaseste o solutie comuna cu China, India, SUA etc., e cam degeaba. Pe de alta parte, chiar in intern UE, Spania a repornit toate centralele electrice pe gaze naturale pentru a putea face fata cererii crescute de energie electrica. TOATE centralele pe gaze naturale: https://www.reuters.com/world/europe/sp ... 023-07-20/ |
Author: | dand [ 22 Jul 2023, 12:13 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Copacul ala e doar ptr Tesle, nu au deschis si reteaua de copaci ptr publicul nonTeslarati:) |
Author: | goldfinger [ 25 Jul 2023, 11:18 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
https://www.autocar.co.uk/car-news/busi ... EkgMkPWNL4 Apropo de uk si 2030. |
Author: | yux_mm [ 25 Jul 2023, 12:30 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Si din acceasi grupa de eco-bullshit: https://www.autocar.co.uk/car-news/cons ... -expansion |
Author: | dand [ 25 Jul 2023, 15:24 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Aia cu Ulezul mi se pare o chestie absolut englezeasca-brexitereasca. Adica e vorba de Euro 4, chestie introdusa in 2005, adica acum 20 de ani. Nu stiu cate masini fara Euro4 sunt inca pe strazi aici (si excluzand bineinteles "clasicele" ptr care 10 pounds pe zi nu mi se pare o chestie iesita din comun, avand in vedere ca nu sunt oricum masini de umblat zilnic cu ele). Da' chestia asta a fost/incepe sa fie folosita ca o arma politica, ptr ca Labour-ul a pierdut alegerile locale in districtul ala de unde a demisionat Boris. De ce zic ca e o chestie engleza? Adica inflatia e la cote duble fata de orice alta tara civilizata, dar pe nimeni nu intereseaza ca in vreme ce pretul benzinei/motorinei a scazut bine de tot, preturile continua sa urce. Da' in schimb, Ulez-ul e problema, nu au Euro4, dar asa ca fapt divers, au boala pe Ulez si de aia voteaza impotriva partidului primarului. Ca fapt divers, Ulez-ul ala e implementat de ani de zile in Europa, Crit Air-ul in Franta e mult mai drastic si de la anul n-ai voie neam cu dieseluri in Greater Paris, si din 2025 parca doar hibride/EV. Cu EV-urile e o chestie mai dificila. Acolo s-au legat singuri la cap cu 2030, desi treaba nu e asa negru pe alb. Baietii aia de la firmele de charging noi au investitii si subventii, multi sunt prieteni cu astia din guvern, deci nu poti nici sa pedalezi inapoi ca hai mai bine o lasam pe 2035, ca vad deja ca friend of the friends au zis, WTF, pai asa ne-a fost vorba, de aia v-am sustinut cu donatii electorale? E evident ca nu atingi 2030, asa ca probabil or s-o lase pe ultimul moment. |
Author: | yux_mm [ 25 Jul 2023, 17:29 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
My point exactly, de unde si incadrarea la eco-bullshit. Nu spun ca sunt complet inutile, isi au rolul lor, dar sunt o picatura de apa proaspata intr-o hasna care sta sa refuleze, dar sunt marketate ca mari solutii salvatoare. Germania are si ea o chestie asemanatoare, doar ca limita e la Euro4, indiferent de combustibil. |
Author: | dand [ 01 Aug 2023, 13:53 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
S-a votat pana la urma Ulez-ul, ceea ce e bine din doua motive: 1. Vazand statisticile, sub 10% din auto-urile monitorizate in Greater London nu se incadreaza. Ar fi fost un caz clasic de sub 10% care isi impun punctul de vedere peste +90% din populatie, ceea ce nu e normal. 2. Poate se termina cu politizarea acestei probleme, ptr ca e o chestie serioasa si care nu merita sa ajunga la aceeasi polarizare dreapta/stanga. In alta ordine de idei, cred ca excursia din Franta m-a facut sa devin mult mai putin entuziasmat de progresele pe partea EV din UK. Daca ma desprind de realitatea subiectiva (anume ca ptr mine EV-ul e cu mult mai ieftin decat un benzinar, mai bun, imi si place mai mult, si am si niste avantaje dpv incarcare), la partea obiectiva sunt niste aspecte care nu sunt intocmai pe placul tuturor. Daca ptr uzul urban cred ca nu exista nici un fel de dezbatere, acolo e clar mai viabil decat un benzinar chiar si cand stai la bloc (ma refer la orase cat de cat avansate pe partea de chargere), la partea excursii extraurbane totusi nu e intotdeauna optim, nici macar in cazul unei infrastructuri relativ bune. Am facut saptamana trecuta un drum mai lung ca venise maica-mea si am zis hai s-o plimbam prin zona. Am incarcat evident la servici 100% apoi hai la drum joi. Londra-Oxford, am ajuns cu vreo 55% in "rezervor" (ma mai fatzaisem si prin Londra zilele precedente). In Oxford au facut o chestie foarte desteapta, un Park&Ride mare la marginea orasului ptr a descuraja transportul cu masina prin oras. 4£ pe zi parcarea (exact cat platesti ptr mai putin de doua ore in Westgate, mallul din Oxford) si autobuz gratis pana in centru. Gramezi de statii de incarcare, vreo 20 lente si vreo 10 superrapide de la FastNed (up to 300kWh), reteaua olandeza care a intrat acum si in UK. Plus Tesla Superchargers, si alea vreo 20 cred. Doar ca, si aici e chestia, la superfast ai max o ora permi (oricum nu dureaza mai mult de atat, nici daca ai rezervorul aproape gol), la alea de 22, max 4 ore. Deci daca stai in oras, nu prea ai cum sa si incarci, ptr ca nu poti sa te duci si sa revii cu bus-ul in interval de o ora, poate in 4 ore e cat de cat fezabil, dar e oricum cam mare bataia de cap. Acum daca stai sa incarci, cum am facut-o eu, e cel mai nasol loc in care am incarcat vreodata, cele mai lungi 30 minute. Ptr ca nu ai nimic de facut acolo in parcarea aia gigantica, pana si toaleta era una singura unisex, la care era evident coada. Mancatorii? nope, doar niste automate la care puteai cumpara chipsuri si Cola. Din experienta mea de incarcare din ultimii doi ani si jumatate, partea cea mai sensibila e sa oferi mereu ceva soferului de EV in timp ce incarca, eu unul nu am socials/Feisbuc/pinstagram etc, citesc stirile doar dimineata la cafea. Mda, mai intru pe forumuri, dar daca n-am chef nu vreau sa-mi ramana asta ca singura chestie viabila. Da, daca imi luam Kindle-ul puteam citi 30 min, in loc sa ascult noutatile de la rude/veri/nepoti povestite de maica-mea, dar ideea de baza e sa pui ceva in statiile astea, cum au facut-o francezii de pilda. O cafea, o bomboana, o padurice, un sezlong sa stai la soare vara etc. Dupa Oxford m-am mai invartit prin Cotswold, cele mai misto drumuri de tara vazute pana acum in UK, prin paduri dese si foarte virajate, genul de drum la care piciorul devine mai greu si se duce 'juice'ul mult mai repede. Asa ca a trebuit vineri dupa masa sa trag la Shell Recharge in Cheltenham ptr ca ziua urmatoare preconizam Tara Galiilor plus intoarcere acasa. Shellul avea 4 statii rapide (175Kwh), dar nici una nu mergea. Am dat telefon, a mers repede, in 5 minute deja tanti centralista a resetat toate statiile. Timp de 45 de minute am gasit o rezervatie naturala in zona, mica, dar si-a facut treaba, am preferat sa ma plimb si sa stau putin la soare in padure, decat ca ceilalti 2 soferi care au ramas in masini (comportament stoic:). Se putea mai bine, Cheltenhamul are niste parcuri f cool in centru unde sunt si niste parcari mai mari si destul de libere, niste chargere mergeau mult mai bine acolo decat la margine unde era Shell-ul, dar oricum nu a fost asa rau ca la Oxford. Sambata, am mers la un castel in Wales (Raglan, destul de cool), dupa care am schimbat planul, am abandonat Cardifful si am trecut podul spre Anglia unde am mers la Portishead (ca si trupa rock/indie) la sud de Bristol. Aici e intr-adevar un orasel care s-a adaptat cel mai bine, e modelul meu de oras ptr EV. Adica o parcare mare gratis la Waitrose, langa Marina, cu un Shell Recharge cu 2 superfast (175) si vreo 10 de 22kwh. Am parcat la alea de 22, a trebuit sa fac ceva manevre, ca abia ultimele doua mergeau, dar nu e bai, as fi putut da telefon oricum sa le restarteze. Ne-am plimbat vreo 3 ore plus masa prin Marina Quarter, la fix sa incarc pana aproape de 90%, destul ptr drumul inapoi spre Londra. Mers pe autostrada pe M4, adica domol cu max 70mph ptr a evita amenzi si puncte, parcurs 123 mile cu sub 100 mile consum. Tot in Portishead, mai era o statie Genie foarte misto, cu umbra, niste masute etc, f pitoreasca, plus una ubercool la un han destul de posh, ce avea vedere la mare si care desi foarte popular, avea toate cele 4 incarcatoare de 22kw libere (si functionale). Am zis ca tragem acolo data viitoare in drum spre Devon, ca hanul avea si micro brewery, plus bancute afara cu "sea view". In concluzie, fara avantaje fiscale, la excursii extraurbane mai lungi e necesar sa ai un Kindle cu tine din cand in cand. Plus sa iti placa sa mergi pe jos si sa explorezi - eu sunt fan mers pe jos mai ales daca am vreun parc/padure/rau/mare in zona, dar nu multi sunt asa, ceea ce ar fi iar o problema la incarcare. Incerc un drum spre Devon data viitoare, am inteles ca tocmai se instaleaza un Gridserve mare de tot in Cornwall, insa...exact in camp departe de mare. |
Author: | yux_mm [ 01 Aug 2023, 15:15 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Mie mi se pare trist sa trebuiasca sa ai ceva de facut cat faci plinul la masina. Practic ala e timp pierdut. |
Author: | GiuliaLover [ 01 Aug 2023, 19:43 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Mie mi se pare trist ca democrația e folosita ca sa le impui alora din minoritate cum sa traiasca. Ma rog, postdemocrația. |
Author: | dand [ 01 Aug 2023, 21:32 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
@GiuliaLover, nu cred ca detii toate datele. ULEZ are la baza un studiu stiintific al Royal College of Physicians care a demonstrat impactul nociv al noxelor emise de vehiculele poluante. https://www.rcplondon.ac.uk/file/9354/download Ca orice oras civilizat, Londra a luat masurile de cuviinta, aici nefiind vorba de democratie/postdemocratie etc. Din punctul meu de vedere, nu a mers departe indeajuns, adica 12.50 lire pe zi ca sa continui sa poluezi? Alte orase (Paris, Stuttgart etc) au pus interdictie completa. Ca sa cumperi un auto din 2005-2006 (adica Ulez compliant) nu spargi banca, nu te mai duci la pub o luna doua sa dai 6.50 pe o bere si ai pus deja banii de un 159 din 2008 spre exemplu ca sa inlocuiasca Golful 4 Tdi. |
Page 42 of 54 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |